Název:
Integrace dětí se syndromem ADHD v základním vzdělávání
Překlad názvu:
ADHD Children in the Elementary School
Autoři:
Šebestová, Milena ; Počtová, Lenka (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce "Integrace dětí se syndromem ADHD do základního vzdělávání" pojednává o formách a podmínkách zařazení žáků s poruchou pozornosti a hyperaktivitou do základních škol a indukční metodou zpracovává možnosti jejich výchovy a vzdělávání. Práce je cílená jako o teorii opřená a pro praxi určená metodika použitelná při realizaci integračních záměrů základních škol běžného typu, kde vzdělávání integrovaných žáků s poruchou pozornosti nejčastěji probíhá. První část obsahuje základní informace o syndromu deficitu pozornosti s hyperaktivitou, etiologii, diagnostice a způsobech ovlivňování jejich symptomů; část druhá pak mapuje legislativní podporu školských dokumentů a jednotlivé formy integrace v českých základních školách. Třetí část popisuje v současnosti nejběžnější způsob integrace hyperkinetických dětí do spádových škol a specifikuje požadavky na jeho organizační, materiální a personální zajištění; čtvrtá část pomocí analýzy výchovně vzdělávací práce asistentky integrovaného žáka provedené na základě longitudiálního pozorování tohoto dítěte ve školním prostředí navrhuje obecná doporučení pro pedagogickou práci učitelů a vychovatelů žáků s poruchou pozornosti a hyperaktivitou. Klíčová slova Porucha pozornosti s hyperaktivitou, integrace, další vzdělávání učitelů, asistent žáka, zásady...The bachelor dissertation "ADHD Children in the Elementary School" concentrates on possibilities, forms and conditions of integration of schoolchildren with Attention Deficit and Hyperactivity Disorder in elementary schools. By using induction method it deals with options of their education. The dissertation focuses on theoretical and practical methodology being applied for integration targets in common primary schools where education of intergrated schoolchildren mostly takes place. The first part contains basic information about inattention and hyperactivity syndrome, its etiology, diagnosis and ways of affecting their symptoms. The second part summarizes legislative support and individual integration forms in Czech elementary schools. While the most common ways of integration of distraction children into district schools is main subject of the third part, the fourth one analyses long term observation experience gathered from the education assistant's work with intergrated child. The last part also brings common recommendations for teachers and tutors of inattentive and hyperactive pupils. Keywords Attention Deficit and Hyperactivity Disorder, integration, teachers' following profesional education, schoolchild assistant, ADHD education principles
Klíčová slova:
asistent žáka; další vzdělávání učitelů; integrace; Porucha pozornosti s hyperaktivitou; zásady výchovy a vzdělávání ADHD žáků; ADHD education principles; Attention Deficit and Hyperactivity Disorder; integration; schoolchild assistant; teachers' following profesional education