Název:
Integrace dětí a žáků se zrakovým postižením do běžné základní školy
Překlad názvu:
The Integration of Children and Pupils with Visual Impairment to General Elementary School
Autoři:
Rolníková, Michaela ; Počtová, Lenka (vedoucí práce) ; Stolařová, Jaroslava (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zabývá problematikou integrace zrakově postižených dětí a žáků do běžné základní školy. V první části práce jsou shromážděny všeobecné poznatky o zraku, zrakových vadách a vlivu zrakových vad na osobnost jedince. Další část je věnována možnostem výchovy a vzdělávání integrovaných dětí a žáků se zrakovým postižením v běžné základní škole. Nejobsáhlejší část této bakalářské práce je popis začlenění žáka se zrakovým postižením do hlavního proudu základního vzdělávání s důrazem na legislativní oporu a charakteristiku jednotlivých podmínek a činitelů tohoto procesu. K dokreslení procesu integrace jsou v závěrečné části přiloženy tři kazuistiky vybraných dětí a žáků se zrakovým postižením. Klíčová slova: zrakové postižení, jedinec se zrakovým postižením, zrakové vady, reedukace zraku, kompenzace zraku, rehabilitace, kompenzační a rehabilitační pomůcky pro zrakově postižené, optické pomůcky, neoptické pomůcky, elektronické pomůcky, integrace, vzdělávání, činitelé integrace, integrovaný žák, rodiče integrovaného žáka, škola, učitel, asistent pedagoga, individuální vzdělávací plán, speciálně pedagogické centrumThis bachelor thesis deals with the problematic of integration of eyesight-disabled children and pupils at common general elementary schools. The first part of this thesis contains general knowledge about eyesight, eyesight defects and the influence of such defects on human personality. The second part describes the possible ways of bringing up and educating integrated children and pupils with visual impairments at general elementary school. The most detailed part of this thesis is an analysis of the integration process of an eyesight-disabled pupil into the mainstream of general elementary education with a special focus on the legislative framework and characteristics of individual conditions, factors and agents of this process. For illustration of the process of integration, I attach three casuistries of selected children and pupils with visual impairments in the last part of this thesis. Keywords: visual impairment, individuals with visual impairment, visual defects, reeducation of sight, compensation of sight, rehabilitation, compensation and rehabilitation aids for the visually impaired, optical aids, non-optical aids, electronic aids, integration, education, agents of integration, integrated pupil, parents of integrated pupil, school, teacher, teaching assistant, individual education plan,...
Klíčová slova:
elektronické pomůcky; integrace; jedinec se zrakovým postižením; kompenzace zraku; kompenzační a rehabilitační pomůcky pro zrakově postižené; neoptické pomůcky; optické pomůcky; reedukace zraku; rehabilitace; vzdělávání; zrakové postižení; zrakové vady; č; compensation and rehabilitation aids for the visually impaired; compensation of sight; electronic aids; individuals with visual impairment; integrati; non-optical aids; optical aids; reeducation of sight; rehabilitation; visual defects; visual impairment