Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19 záznamů.  předchozí11 - 19  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Resting energy expenditure during lactation
Plachá, Martina ; Jílek, Petr (oponent) ; Hronek, Miloslav (vedoucí práce)
Aim: In the past, in Czech Republic, Resting Energy Expenditure (REE) was not known in pregnant or lactating women. The results obtained from our study are intended for clinical use since up until now Resting Energy Expenditure was obtained from internationally published results, and were not a direct measure for Czech women due to differences in terms of nutrition and calories. Objective: The measurements of Resting Energy Expenditure were conducted in 5 different time periods via indirect claorimetry to determine correlations between Resting Energy Expenditure and measured anthropometrical values. Design: There were a total of 24 subjects in the study examined in 5 different time periods. The P0 being at the end of pregnancy, the L1 from birth up to 7 weeks post partum, L2 from the 10th to the 16th week post partum, L3 from the 20th to the 26th week post partum, and L4 from the 34th to the 47th week post partum. The pregnant subjects P0 were used as the comparison with L1 to L4 lactation subjects to observe changes in REE and other anthropometrical measures. The measurement of Resting Energy Expenditure was carried out via indirect calorimetry. The women arrived from their homes after 12 hours of fasting and were at rest 30 minutes before assessment. Results: In our study resting energy...
Intervence mateřské školy u dětí po odkladu povinné školní docházky
Plachá, Markéta ; Kucharská, Anna (oponent) ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývala problematikou odkladů povinné školní docházky, jejím cílem bylo analyzovat nejčastější příčiny odkladu povinné školní docházky v dalších třech letech a rozšířit tím bakalářskou práci autorky, analyzovat stimulační programy vhodné pro rozvoj oslabených oblastí u dětí po odkladu povinné školní docházky a zmapovat způsoby intervence a stimulace u dětí s odloženou školní docházkou v mateřských školách. Vytyčeného cíle se podařilo dosáhnout. Práci tvořily dvě stěžejní oblasti. Jednalo se o část teoretickou, která pomocí zpracování a prezentace odborných zdrojů popisovala současné poznatky o školní zralosti a připravenosti a jejich diagnostice a analyzovala jednotlivé stimulační programy. Praktická část zjišťovala pomocí dotazníků, rozhovorů a analýzy pedagogické dokumentace příčiny odkladu povinné školní docházky v uplynulých třech letech ve sledovaných mateřských školách, způsoby práce mateřské školy s dětmi po odkladu povinné školní docházky a obeznámenost učitelek mateřských škol se stimulačními programy vhodnými pro děti předškolního věku. Výsledky ukazovaly oblasti, v kterých se u předškoláků objevují největší potíže, ale i nedostatky našeho školského systému a vyúsťovaly v konkrétní navrhovaná opatření v oblasti zefektivnění předškolní přípravy i potřebných změn ve školském systému.
Charakterizace a účinek vybraných přírodních látek s antimykotickým účinkem
Plachá, Monika ; Hlaváček, Viliam (oponent) ; Márová, Ivana (vedoucí práce)
Predložená bakalárska práca je zameraná na štúdium účinku prírodných látok s potenciálnym antimykotickým účinkom a charakterizácie ich obsahových látok. V práci bola spracovaná rešerš, ktorá je zameraná na mykózy, antimykotiká a zložky prírodných látok. Ďalej bola popísaná antimykotická citlivosť a rod Candida. V závere teoretickej časti boli popísané lipozómy a ich charakterizácia. V rámci experimentálnej časti bola vykonaná všeobecná charakteristika vybraných prírodných látok a antimykotické testy na kvasinke Candida glabrata s použitím vodných, etanolových, metanolových a DMSO extraktov. Ako najúčinnejší bol vyhodnotený klinčekový extrakt. Do lipozómov bol preto enkapsulovaný vodný extrakt z klinčeka, klinčekový olej a ich kombinácia. Boli stanovené enkaspulačné účinnosti, dlhodobá stabilita lipozómov vo vodnom prostredí a ich antimykotická účinnosť. Charakterizácia lipozómov bola vykonaná tiež pomocou DLS. Na záver boli navrhnuté možnosti využitia lipozómov na prípravu farmaceutických a kozmetických preparátov.
Vliv včasné terapie reflexní lokomocí dle Vojty na děti s poporodní parézou plexus brachialis a její sociální dopad z pohledu rodičů
PLACHÁ, Milena
Tématem diplomové práce je "Vliv včasné terapie reflexní lokomocí dle Vojty na děti s poporodní parézou plexus brachialis a její sociální dopad z pohledu rodičů". Plexus brachialis (PB) tvoří nervové svazky vycházející z míšních kořenů segmentů C5-Th1. Inervuje svaly pletence lopatky, ramene, paže a ruky. Při poškození PB může být narušena hybnost (paréza až plegie svalů), čití (hypestezie až anestezie, parestezie, bolesti) a mohou se objevit vegetativní symptomy (změna zbarvení a teploty kůže, změny ochlupení, lámavost nehtů). Typy paréz PB se dělí podle klinického obrazu a anatomického průběhu. Paréza horního typu (Duchene-Erb) je nejčastější a má nejlepší prognózu, klinicky se projeví addukcí a vnitřní rotací horní končetiny, loket je v extenzi, zápěstí ve flexi, končetina je chabá, úchopový reflex výbavný. Při paréze dolního typu (Déjerine-Klumpkeové) není možná flexe zápěstí a ruky, úchop je chabý nebo chybí a při narušení krčního sympatiku vzniká Hornerův syndrom. Vzácná je izolovaná paréza středního trunku s postižením svalů inervovaných n. radialis. Při kompletní lézi PB je plegická celá končetina s anestezií všech dermatomů s výjimkou vnitřní paže. Kompletní léze PB má nejhorší prognózu. Perinatální poranění PB vzniká v souvislosti s porodem. I přes znalost rizikových faktorů se nedaří těmto poraněním předcházet. U všech dětí s poporodní parézou PB je indikováno zahájení konzervativní léčby, u některých dětí je nutný i neurochirurgický zákrok. U části dětí přetrvává reziduální porucha funkce končetiny i po léčbě. K trvalým následkům patří reziduální paréza, abnormity postury, deformity kostí končetiny, kontraktury v oblasti kloubů, zkrácení paže. S motorickou poruchou souvisí i opoždění mentálního vývoje a poruchy kognitivních funkcí. Předpokladem úspěšné léčby je včasná a kvalitní diagnostika a časné zahájení terapie. Terapie má zabránit rozvoji patologických pohybových vzorců a navodit a obnovit optimální hybnost. Cílem je především obnova inervace a funkce ruky, na druhém místě flexe lokte a na třetím abdukce ramene. Jednou z metod využívaných pro konzervativní léčbu periferních paréz je Vojtova metoda reflexní lokomoce. V terapii jsou aktivovány vrozené dílčí vzory globálních modelů pohybu vpřed, což je reflexní plazení a reflexní otáčení. Tyto vzory jsou vrozené, u dětí s hybnou poruchou jsou však blokovány. Opakovanou cílenou aktivací může dojít k fixaci správných modelů a je tak umožněno jejich využití ve spontánní motorice a jsou vytěsněny patologické náhradní pohyby. Reflexní lokomocí jsou příznivě ovlivněny i další funkce jako je držení těla a jeho řízení, neurologický status, ovlivnění rozvoje mentálních a vegetativních funkcí, okulomotoriky a disproporcionálního růstu. Cílem léčby je snížit stupeň postižení a do budoucna minimalizovat disabilitu a handicap. Zlepšení kvality života dítěte vede ke zlepšení kvality života celé rodiny. Teoretická část práce se věnuje problematice parézy PB a terapii reflexní lokomocí dle Vojty. Nejprve je charakterizována funkce periferního nervového systému, další část je věnována poranění PB mechanismům poranění, diagnostice, možnostem léčby, perinatálnímu poranění PB a rehabilitaci pacientů s poraněním PB. Kapitola zabývající se Vojtovou metodou popisuje základní principy Vojtovy metody - reflexní plazení a reflexní otáčení. Závěrečná kapitola se zabývá problematikou narození zdravotně postiženého dítěte, nutností podpory rodiny a postiženého jedince zejména v rovině sociální a psychologické. Na teoretickou část navazuje výzkum. Byla zvolena metoda kvalitativního výzkumu - narativní rozhovor. Cílem není ověření předem dané hypotézy, ale popis životní zkušenosti a její pochopení. Data jsou získávána v malých souborech a výsledky výzkumu nelze zobecnit. Výzkumník respondentům položí širší otázku a dále vypravěče pouze usměrňuje a stimuluje k dalšímu vyprávění. Data jsou analyzována metodou narativní analýzy a prezentována chronologicky ve stupních.
Užívání nelegálních drog studenty Jihočeské univerzity
PLACHÁ, Markéta
Diplomová práce zkoumá četnost užívání nelegálních drog vysokoškolskými studenty, konkrétně studenty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. V teoretické části jsou charakterizovány drogy, nelegální drogy a dopady jejich užívání na zdraví, je popsán vznik drogové závislosti a její typy a vývojová stádia užívání drog. Dále jsou nelegální drogy rozděleny do kategorií podle účinků a dále popsány. Hlavním cílem praktické části je analýza užívání nelegálních drog studenty Jihočeské univerzity. Na základě sestaveného dotazníku byla zjištěna data a ta byla statisticky vyhodnocena popsanou metodou, komparována a byly vyvozeny závěry. Za poslední rok užilo nelegální drogy 37,83% dotázaných, toho 2,91% respondentů užívá nelegální drogy denně. Dřívější zkušenost se nelegální drogou má 18,78% studentů a studentek JU. Dřívější zkušenosti s drogami je častější u žen, naopak užíváni v posledním roce je mnohem častější u mužů. Nejčastěji užívanými látkami jsou kanabinoidy, dále halucinogeny, stimulanci a nakonec opiáty.
Vliv reflexní lokomoce dle Vojty na děti s Downovým syndromem
PLACHÁ, Milena
Tématem bakalářské práce je ?Vliv reflexní lokomoce dle Vojty na děti s Downovým syndromem? z pohledu rodičů. Downův syndrom (DS) je vrozený syndrom, který je podmíněn nadpočetným chromozomem 21. Společným znakem dětí s DS je mentální retardace mírného až středního stupně. Velmi častým znakem dětí s DS je svalová hypotonie a uvolnění vazů a šlach. To je příčinou vzniku poruch držení ? postury, zpomaleného motorického vývoje se vznikem chybných hybných vzorců. Metodou, kterou lze využít při fyzioterapii u těchto dětí je Vojtova metoda reflexní lokomoce. V terapii jsou využívány dílčí vzory z globálních modelů reflexního pohybu vpřed ? reflexní plazení a reflexní otáčení. V rámci terapie jsou u dětí s abnormální motorikou aktivovány normální pohybové vzory a ty pak lze využít ve volní motorice. Reflexní lokomoce pozitivně ovlivňuje i další funkce, jako je jemná motorika v orofaciální oblasti, pozitivní ovlivnění peristaltiky, dýchání, svaloviny močového měchýře a rozvoje mentálních funkcí. Vede-li terapie ke zlepšení motorických funkcí, dojde ke zlepšení kvality života dítěte a tím i jeho rodiny, jsou zlepšeny podmínky pro možnost společenského a pracovního začlenění dítěte. Teoretická část práce se věnuje charakteristice DS a metody Vojtovy reflexní terapie. Nejprve je specifikován DS, jeho historie, klasifikace různých typů DS, jeho dědičnost. Dále jsou popsány možnosti diagnostiky, symptomy a zdravotní problémy dětí i dospělých s DS. V neposlední řadě jsou zmíněny možnosti vzdělávání dětí s DS a formy podpory rodin s dítětem s DS. V kapitolách zabývajících se problematikou Vojtovy reflexní lokomoce je krátce zmíněna osobnost Václava Vojty, který tuto terapii vyvinul, dále jsou popsány možnosti diagnostiky motorického postižení u dětí, dva základní principy Vojtovy reflexní lokomoce ? reflexní plazení a reflexní otáčení a jejich možné využití v terapii. Na tuto teoretickou část navazuje část výzkumná. Pro výzkum byla zvolena kvalitativní metoda narativního rozhovoru. Tato metoda využívá záznam a následný přepis rozhovoru, ve kterém dotazovaný popisuje svůj životní příběh. Při zpracování je rozhovor nejprve doslovně převeden do písemné podoby a následně analyzován. Jednotlivé rozhovory (vyprávění) jsou prezentovány ve stupních. První stupeň je minulost. Druhý stupeň již popisuje situaci v rodině po zjištění diagnózy DS. Třetí stupeň popisuje současnou situaci v rodině, vývoj dítěte. Čtvrtý stupeň - plánování budoucnosti. Pátý stupeň je superanalýza. V rozhovorech jsou hledány vzorce, které jsou společné pro všechna vyprávění. Do výzkumu byli zařazeni rodiče všech 5 dětí předškolního věku s DS, které jsou zařazeny do terapie Vojtovou reflexní lokomocí ve Vojtově centru v Českých Budějovicích. Rozhovory byly vedeny se všemi matkami, dva otcové se výzkumu nezúčastnili. Z analýzy všech pěti vyprávění vyplynulo, že vliv Vojtovy metody reflexní lokomoce byl u dětí zařazených do výzkumu pozitivní, rodiče pozorovali zlepšení postury, zlepšení motoriky jazyka, u starších dětí i řeči. Celkový přínos Vojtovy metody reflexní lokomoce považují za pozitivní, a to v oblasti ovlivnění motoriky i v oblasti psychosociální. U všech dětí zařazených do výzkumu je i nadále tato terapie využívána.
Analýza dostupnosti řízených pohybových aktivit pro děti s disabilitou sluchovou a zrakovou v Jihočeském regionu (vzdálenost, náročnost přepravy, zajištění doprovodu, asistenti, finanční náročnost - slevy).
PLACHÁ, Markéta
V současné době dochází k rapidnímu nárůstu obézních lidí a dětí, proto je nutné začlenit do životního stylu každého jedince pohyb. Je důležité, aby si děti již od dětství zvykli na pravidelný pohybový režim, jenž poskytují mimo jiné řízené pohybové aktivity. Tyto aktivity ale nechrání jen před vznikem obezity, ale mají další blahodárné vlivy na fyzickou, psychickou, spirituální a sociální složku zdraví. Měly by být proto nedílnou součástí nejen života dětí, ale i dospělých. Pro děti s disabilitou sluchovou a zrakovou mají stejně tak dobrý vliv na zdraví, jako pro děti intaktní. Prožitek je zde ale ještě více prohlouben. Mimo jiné dochází ke cvičení ostatních smyslů, orientace v prostoru, komunikace, a dále dochází k socializaci. Toto vše má velký vliv na psychickou a spirituální oblast dítěte s disabilitou sluchovou a zrakovou. Bakalářská práce zkoumá nabídku a dostupnost programů řízených pohybových aktivit vhodných pro děti s disabilitou, možné slevy a jiné výhody a to v Jihočeském regionu. Cílem práce je získat ucelený soupis zařízení zabývajících se řízenými pohybovými aktivitami pro děti s disabilitou sluchovou a zrakovou v Jihočeském regionu. Tyto informace byly zjišťovány pomocí obsahové analýzy internetových a literárních zdrojů a řízeným nestrukturovaným volným rozhovorem. Metodou ankety vlastní konstrukce jsem zjišťovala zájem dětí s disabilitou sluchovou a zrakovou o řízené pohybové aktivity a o integraci mezi děti intaktní, informovanost a názory na nabídku řízených pohybových aktivit v Jihočeském regionu rodičů dětí s disabilitou sluchovou a zrakovou. Dále jsem touto metodou zjišťovala zájem rodičů zdrav
Dopady vstupu České republiky do Evropské unie na český pojistný trh
Plachá, Marie ; Daňhel, Jaroslav (vedoucí práce) ; Vorek, Marián (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá dopady vstupu České republiky do Evropské unie. Cílem práce je souhrnně přiblížit nová pravidla a důsledky, vyplývající z našeho členství v Evropské unii, které se dotýkají českého pojistného trhu. Práce je rozčleněna do tří částí, kde první část je zaměřena na vývoj legislativního rámce na českém území. Ve druhé části jsou jednotlivě popsána nová pravidla pro oblast povinného ručení, případné změny v oblasti úmrtnostních tabulek a ratingu pojišťoven a také poslední vývoj českého pojistného trhu po vstupu do EU. Třetí část poskytuje základní přehled o změnách v účetnictví pojišťoven a výpočtu solventnosti podle nového konceptu Solvency II.
Analýza trhu úrazového pojištění v ČR
Plachá, Marie ; Dědková, Eva (vedoucí práce)
Práce se zabývá trhem úrazového pojištění v ČR. Analyzuje postavení a očekávaný vývoj podílu úrazového pojištění na pojistném trhu, porovnává nabídky produktů vybraných pojišťoven a zabývá se i doplňkovým úrazovým pojištěním. V poslední části je stručně charakterizováno postavení úrazového pojištění v rámci Evropy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 19 záznamů.   předchozí11 - 19  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
5 PLACHÁ, Markéta
1 PLACHÁ, Michaela
2 PLACHÁ, Milena
2 Plachá, Marie
5 Plachá, Markéta
2 Plachá, Martina
5 Plachá, Monika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.