Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Manipulátor se vzorky plechů pro mechanické zkoušky
Glogar, Matěj ; Plachký, Pavel (oponent) ; Laurinec, Marián (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem řešení zdvihacího zařízení pro manipulaci se vzorky plechů. Zařízení bude součástí automatické linky na výrobu polotovarů zkušebních těles určených ke zkoušení mechanických vlastností materiálu plechů. Z diskutovaných variant řešení je provedena volba vhodné koncepce zdvihacího zařízení. U zvolené koncepce je navržen průběh pracovního cyklu tak, aby materiálový tok zajišťovaný tímto zařízením vyhovoval potřebám výrobní linky. S využitím stanovených parametrů je realizován výpočtový návrh hlavních částí zdvihového a pojezdového ústrojí a dále je provedena pevnostní kontrola části ocelové konstrukce. Přílohy této práce tvoří ukázka vytvořeného 3D modelu manipulátoru, výkresová dokumentace sestavy manipulátoru a výkresová dokumentace dispozice výrobní linky.
Analýza dopravních nehod
Vičík, Petr ; Ambróz, Richard (oponent) ; Laurinec, Marián (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá komplexním přehledem postupu vyšetřování dopravních nehod. Jsou zde rozebrány jednotlivé kroky při tomto vyšetřování, počínající sběrem a zpracováním dat, prováděným hlavně měřením a fotografováním. Dále je uveden přehled jednotlivých druhů stop a poškození, včetně zranění účastníků nehody. Rozebírány jsou nejběžnější metody používané pro výpočet a rekonstrukci nehodové události a zmíněny jsou rovněž speciální typy dopravních nehod, jako je střet vozidla s chodcem, nehody jízdních souprav, či nehody jednostopých vozidel. Pro lepší pochopení nehodových dějů je na začátku práce uveden přehled základních fyzikálních zákonů a dějů, kterými se všechny tyto události řídí, a soudně znalecká problematika těchto analýz.
Principy činnosti a konstrukce systémů pro elektronické řízení pohybu vozidla.
Černý, Pavel ; Ambróz, Richard (oponent) ; Laurinec, Marián (vedoucí práce)
Tato práce poskytuje přehled základních elektronických asistenčních systémů se zaměřením na aktivní bezpečnost. Centrem zájmu této práce je protiblokovací brzdový systém (ABS), protiprokluzový systém (ASR) a systém jízdní stability (ESP). Popisuje principy činnosti a hlavní části konstrukce. Práce se také zabývá vybranými moderními trendy v systémech aktivní bezpečnosti, jakými jsou elektro-hydraulický systém (SBC), systém automatického nouzového brzdění (AEB) či elektronická klínová brzda (EWB).
Matematický model hnacího ústrojí motorového vozidla
Marek, Petr ; Laurinec, Marián (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce popisuje vytváření matematického modelu hnacího ústrojí motorového vozidla v prostředí softwarových programů MATLAB / Simulink. Výsledky jsou prezentovány v grafech průběhů získaných ze simulace průjezdu vozidla zvolenou tratí. Parametry vstupující do modelu pochází z příslušného souboru a lze je kdykoli změnit, aby odpovídaly konkrétnímu vozidlu.
The Use of Recursive Least Squares Method for Vehicle Dynamics Analysis
Sladká, Pavla ; Laurinec, Marián (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
This diploma thesis amplies the theoretical bases required to design the recursive least squares algorithm and, in consequence, its application to the experimental data measured during test manoeuvre realized in 2001. A lateral dynamics of single-track planar model of vehicle was analyzed. It contains also a comparing of the results obtained by the recursive algorithm and Kalman lter algorithm.
Manipulátor se vzorky plechů pro mechanické zkoušky
Glogar, Matěj ; Plachký, Pavel (oponent) ; Laurinec, Marián (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem řešení zdvihacího zařízení pro manipulaci se vzorky plechů. Zařízení bude součástí automatické linky na výrobu polotovarů zkušebních těles určených ke zkoušení mechanických vlastností materiálu plechů. Z diskutovaných variant řešení je provedena volba vhodné koncepce zdvihacího zařízení. U zvolené koncepce je navržen průběh pracovního cyklu tak, aby materiálový tok zajišťovaný tímto zařízením vyhovoval potřebám výrobní linky. S využitím stanovených parametrů je realizován výpočtový návrh hlavních částí zdvihového a pojezdového ústrojí a dále je provedena pevnostní kontrola části ocelové konstrukce. Přílohy této práce tvoří ukázka vytvořeného 3D modelu manipulátoru, výkresová dokumentace sestavy manipulátoru a výkresová dokumentace dispozice výrobní linky.
Měření setrvačných charakteristik těles pro účely matematického modelování dynamiky vozidel
Dvořák, Karel ; Laurinec, Marián (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem metody, kterou lze měřit u součástí podvozků automobilů důležité mechanické veličiny -- souřadnice polohy těžiště a tenzor momentů setrvačnosti, a to v případě, kdy inženýr nemá k dispozici počítačový model dané součásti. Práce problém rozděluje do několika dílčích podproblémů, přičemž u každého je navržen postup, jak jej lze s dostatečnou přesností a zároveň s přijatelnou náročností vyřešit. Byly zhotoveny potřebné pomůcky a bylo provedeno měření součástí. V závěru jsou porovnány změřené hodnoty s teoretickými a je odhadnuta přesnost, které lze touto metodou měření docílit.
Historie motorů BMW
Říha, Jaroslav ; Prokop, Aleš (oponent) ; Laurinec, Marián (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřena na vznik firmy BMW v Mnichově, na vývoj leteckých, motocyklových a automobilních motorů, od jejich zrodu až po současnost. Dále se pak zabývá výkonnostními parametry a konstrukcí jednotlivých typů motorů, zlomovými a nejúspěšnějšími modely a také srovnáním s konkurenčními vozy.
Hybridní pohony osobních vozidel
Novák, Miroslav ; Prokop, Aleš (oponent) ; Laurinec, Marián (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na zpracování přehledu moderních hybridních pohonů osobních vozidel. U jednotlivých druhů hybridních pohonů jsou uvedeny jejich výhody a nevýhody. V závěru jsou srovnány výhody a nevýhody hybridních pohonů a spalovacích motorů. Zhodnocení z hlediska dostupnosti a ekonomiky provozu.
Historický vývoj a moderní trendy bezpečnostních prvků osobních automobilů
Máčala, Stanislav ; Ambróz, Richard (oponent) ; Laurinec, Marián (vedoucí práce)
V mé bakalářské práci se zaměřuji na bezpečnost u osobních automobilů. Je zde krátce shrnuta historie, dále se zabývám aktivními a pasivními prvky bezpečnosti. Jedna kapitola je věnována komfortním systémům. Jsou zde také zmíněny nárazové zkoušky (tzv. Crash testy).

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 29 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.