Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 40 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kontakty rodiny a školy na škole málotřídního typu
Lívancová, Šárka ; Hadj - Moussová, Zuzana (vedoucí práce) ; Viktorová, Ida (oponent)
Diplomová práce pojednává o kontaktech rodiny a školy se zaměřením na specifika této interakce v případě školy malotřídního typu. Kontakty rodičů s učiteli tvoří jednu z významných součástí koordinace rodičů se školou. Můžeme je rozdělit na přímé, jež představují setkání rodičů s učiteli tváří v tvář, a nepřímé, které jsou zastoupeny telefonickými rozhovory, vzkazy přes žáka apod. Tato práce se zaměřuje na přímý způsob komunikace rodičů s učiteli. Snaží se zachytit specifické formy tohoto kontaktu v souvislosti se specifiky souvisejícími s prostředím. Práce vychází z předpokladu, že venkovské prostředí, se kterým j e škola malotřídního typu často spjata, netrpí anonymitou měst, je místem, kde jsou lidé obecně v bližším kontaktu. Malotřídní školy jsou dále školami, kde žáci navštěvují první stupeň ZŠ, zahrnují tedy pouze oblast primárního vzdělávání, pro kterou je vyšší míra interakce rodičů s učiteli typická. Tento stupeň má možnost zachovat si zde svou autonomii, není ovlivněn stupněm navazujícím, který j e při j e j i c h spojení často dominantní. A v neposlední řadě se jedná o školy s malým počtem žáků, kde je prostor k individuálnímu přístupu nejen k dětem, ale rovněž k j e j i c h rodičům.
Agrese a sebevědomí
Fleischmann, Otakar ; Hadj - Moussová, Zuzana (vedoucí práce) ; Duplinský, Josef (oponent) ; Langrová, Jana (oponent)
Výzkum je zaměřen na problematiku sebevědomí a agrese. Cílem výzkumu bylo zjistit, zda u univerzitních studentů existuje významný vztah mezi sebevědomím a agresí, zda se liší v sebevědomí a agresi ženy a muži a jedinci s pedagogickým a nepedagogickým zaměřením. Sebevědomí bylo sledováno na několika úrovních- celková, nízká, střední a vysoká míra. Agrese byla sledována rovněž na úrovni celkové agrese, nízké, střední a vysoké míry. Vedle celkové agrese byl také sledován vztah sebevědomí k fyzické agresi, verbální agresi, hostilitě a hněvivosti. Výsledky potvrzují mimo jiné předpoklad o vztahu sebevědomí a agrese, zejména pak vztah sebevědomí a hostility. Výsledky výzkumu rovněž podporují předpoklad o existenci rozdílu mezi muži a ženami v sebevědomí a agresi, nepodporují předpoklad o rozdílu mezi skupinami s pedagogickým a nepedagogickým zaměřením v sebevědomí i agresi. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Motivace maturantů a jejich vztah k budoucnosti
Částková, Ivana ; Pavelková, Isabella (vedoucí práce) ; Hadj - Moussová, Zuzana (oponent)
Na tyto základní otázky se pokusím odpovědět v rámci své diplomové práce. Jejím cílem bude popsat životní situaci maturantů a zmapovat jejich vztah k budoucnosti. 1 Diplomovou práci jsem rozdělila na dvě části. Na teoretickou část, v níž se pokusím o základní teoretické vymezení problému, a na část empirickou, ve které se budu zabývat samotným výzkumným šetřením. V teoretické části nejprve vymezím časové období, ve kterém se respondenti výzkumu nacházejí, a popíši nejdůležitější životní změny, nimiž se v dané vývojové etapě potýkají. Dále se v teoretické části zaměřím na percepci času obecně a následovně na motivační teorie ve vztahu k chování a motivaci jedince. Díky těmto teoriím získáme přehled o pohnutkách, které vedou jedince k určitým formám chování (jako např. přihlášení se na vysokou školu, výběr lukrativního povolání, plánování svatby a rodinného života,..) V praktické části práce podrobím respondenty výzkumu, který by měl odhalit jejich hlavní motivační incentivy a zmapovat jejich vztah k budoucnosti. V závěru se pomocí analýzy výsledků a jejich interpretace pokusím zodpovědět výše uvedené otázky: jaké jsou základní motivační pohnutky maturantů, jaký mají vztah k budoucnosti. Okrajově se pak zmíním o specifikách mezi studenty přípravných kurzů a studenty, kteří kurz nenavštěvují.
Vliv školy na identitu žáků se sluchovým postižením
Kratochvílová, Kristina ; Duplinský, Josef (oponent) ; Hadj - Moussová, Zuzana (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je vliv a působení změny školy na identitu těžce sluchově postižených žáků. Přestup z běžné školy na školu pro sluchově postižené nebo naopak, ze školy pro sluchově postižené na běžnou školu, je pro tyto žáky náročnou změnou, která má důsledky na celou jejich osobnost. Na těchto školách je totiž rozdílné prostředí, způsob komunikace i spolužáci. Dítě integrované do běžné školy bývá jediným sluchově postiženým žákem na celé škole. Na škole pro sluchově postižené jsou na tom všichni žáci podobně a učitelé mají zkušenosti s problematikou sluchového postižení. Při komunikaci i procesu vyučování jsou zohledňovány specifické potřeby žáků se sluchovým postižením. Nevýhodou škol pro sluchově postižené je, že jsou jen ve velkých městech a žáci ze vzdálenějších obcí bývají přes týden na internátě. Cílem diplomové práce bylo zmapovat tyto oblasti: jak respondenti prožívali změnu školy, jak se cítili na obou školách a jak změna školy ovlivnila jejich identitu. V teoretické části jsem popsala typy sluchových vad, jejich důsledky a rozdíly mezi jednotlivými skupinami sluchově postižených. Největší rozdíly jsou ve způsobu komunikace. Popsala jsem, jak se vyvíjí jazyk u neslyšících dětí. Plnohodnotným komunikačním systémem Čechů s těžkým sluchovým postižením je český znakový jazyk. Děti si mohou...
Pozice žáka ve třídě na 1. stupni ZŠ
Kadlecová, Eliška ; Hadj - Moussová, Zuzana (oponent) ; Viktorová, Ida (vedoucí práce)
Diplomová práce se zaměřuje na vztahy žáků, zkoumá pozici žáka v kolektivu školní třídy na prvním stupni základní školy. Teoretická část rozpracovává, na základě odborné literatury, školní třídu a žáky z psychologického a sociologického hlediska. Zabývá se psychickým vývojem a socializací dítěte školního věku, školou jako sociální institucí, dále faktory, které ovlivňují vztahy žáků, a v neposlední řadě předkládá typické kategorie pozice žáka ve skupině. Mezi další aspekty teoretické části patří diagnostika školní třídy i žáka a tato část je zakončena intervencí a jejími metodami. Navazující praktická část si klade za cíl zjistit status jednotlivců konkrétní třídy a popsat vztahy, které mezi sebou děti mají. Po dobu jednoho roku jsem pozorovala chování žáků ve vybrané třídě, třetího a čtvrtého ročníku, základní školy na Barrandově. Pro diagnostikování žáků jsem použila metodu pozorování a pro získání přehledných hodnot jsem využila sociometrický test. Výsledky tohoto výzkumu jsou zpracovány formou tabulek a grafů. Zjištěné skutečnosti ukazují pozice žáků a jejich vývoj v konkrétní třídě a vyúsťují ve zhodnocení celé sociální situace
Analýza skupinové diskuse
Slavík, Radovan ; Smetáčková, Irena (oponent) ; Hadj - Moussová, Zuzana (vedoucí práce)
Formulace výzkumného problému Cílem výzkumu je v přirozeném školním prostředí pozorovat a popsat projevy studentů maturitních a předmaturitních ročníků středních škol a gymnázií při učitelem moderované diskusi na předem dané téma. Tato diskuse je specifická tím, že se vždy probírá návrh předložený jedním z účastníků, přičemž má každý ze studentů k jednotlivým návrhům před diskusí přidělené stanovisko (souhlasné, nesouhlasné či indiferentní), které by měl zastávat. Po diskusi pak následuje hlasování, jehož výsledkem je buď podpoření, nebo nepodpoření daného návrhu skupinou. Diskuse sama přitom slouží především jako místo, kde mohou zastánci, resp. odpůrci každého z návrhů přesvědčovat ostatní, aby v následujícím hlasování tento návrh podpořili, resp. nepodpořili. Zdůvodnění významu a smyslu řešit daný problém - diskuse jako pedagogická metoda Pojem diskuse je odvozen z latiny a je běžně užíván ve smyslu výměna názorů. Tato výměna může mít jednak formu postupného uvádění předem připravených (či nepřipravených) diskusních příspěvků, které na sebe nemusejí navazovat či sledovat stejný cíl (např. různé konference), jednak formu výměny názorů dvou nebo více osob, která se drží úzce vymezeného tématu a jejíž příspěvky jsou na sebe úzce navazane (Šubrtová, 1989). Právě druhý případ je tím, s čím máme možnost se v...
Integrativní validace Přínos a problémy přístupu v péči o pacienty s demencí
Janečková, Klára ; Goldmann, Petr (oponent) ; Hadj - Moussová, Zuzana (vedoucí práce)
The main focus of this thesis is Nicole Richard's Integrative Validation approach which has been developed specifically for patients suffering from dementia. The aim is, firstly, to give a comprehensive description of this approach which previously in the Czech Republic has been neither applied nor described in detail, and secondly, to look at its theoretical foundations and evaluate its practical implications for patient care. Integrative Validation is described as a non-pharmaceutical holistic approach to patients suffering from dementia with the principal aim of improving the lives of these patients and of dealing with the problematic behaviour of patients suffering from BPSD (Behavioral and psychological Symptoms of Dementia). The approach makes use of the so called interviews in Integrative Validation which are conducted between carers trained in Integrative Validation and patients suffering from dementia. These interviews are based on several basic principles: carers endeavour to understand the experience of patients, to mirror their emotions and, whenever possible, to come up with solutions. By contrast, carers should not attempt to bring disoriented patients back to reality, confront them with their disorientation, interpret their behaviour, take what they say literally nor distract them from their...
Využití analyticko - intervenční metody v nízkoprahovém zařízení pro děti a mládež
Filípková, Zdena ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Hadj - Moussová, Zuzana (oponent)
The topic of this work is the application of the group programme PROSLUCH for preschool children, which deals with auditory perception component areas stimulation within individual conditions, and it's use as a part of afternoon activity of children at nursery schools. The theoretical section defines the auditory perception as a set of sub skills, and it describes the areas that can be included in auditory perception. It also concerns the auditory perception diagnostics, the description of the auditory perception difficulties, and the question of re-education. Within this section also a training programme for pedagogical staff is mentioned. The practical section describes the PROSLUCH programme in more detail. The gained data are compared, and the findings are analysed. The outcome of the work is the countercheck, and the application of the mentioned programme in the individual form, and also the possibility of integrating the programme into school education programmes.
Vliv alternativních pedagogických stylů na sociální klima ve třídě
Dvořáková, Eva ; Duplinský, Josef (oponent) ; Hadj - Moussová, Zuzana (vedoucí práce)
V teoretické části diplomové práce se zabývám problematikou sociálního klimatu třídy a dále alternativním školstvím, jeho historií, fungováním a jeho souvislostí s kvalitou sociálního klimatu tříd. které se daným stylem výuky řídí. Výzkumná část vychází z šetření provedeného na čtyřech typech škol pracujících podle odlišných ŠVP zjišťujícího sociální klima tříd na těchto školách a hledajícího souvislosti mezi klimatem tříd a pedagogickými myšlenkami, z nichž ŠVP dané školy vychází.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 40 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.