Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití analyticko - intervenční metody v nízkoprahovém zařízení pro děti a mládež
Filípková, Zdena ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Hadj - Moussová, Zuzana (oponent)
The topic of this work is the application of the group programme PROSLUCH for preschool children, which deals with auditory perception component areas stimulation within individual conditions, and it's use as a part of afternoon activity of children at nursery schools. The theoretical section defines the auditory perception as a set of sub skills, and it describes the areas that can be included in auditory perception. It also concerns the auditory perception diagnostics, the description of the auditory perception difficulties, and the question of re-education. Within this section also a training programme for pedagogical staff is mentioned. The practical section describes the PROSLUCH programme in more detail. The gained data are compared, and the findings are analysed. The outcome of the work is the countercheck, and the application of the mentioned programme in the individual form, and also the possibility of integrating the programme into school education programmes.
Využití analyticko - intervenční metody v nízkoprahovém zařízení pro děti a mládež
Filípková, Zdena ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Hadj - Moussová, Zuzana (oponent)
The topic of this work is the application of the group programme PROSLUCH for preschool children, which deals with auditory perception component areas stimulation within individual conditions, and it's use as a part of afternoon activity of children at nursery schools. The theoretical section defines the auditory perception as a set of sub skills, and it describes the areas that can be included in auditory perception. It also concerns the auditory perception diagnostics, the description of the auditory perception difficulties, and the question of re-education. Within this section also a training programme for pedagogical staff is mentioned. The practical section describes the PROSLUCH programme in more detail. The gained data are compared, and the findings are analysed. The outcome of the work is the countercheck, and the application of the mentioned programme in the individual form, and also the possibility of integrating the programme into school education programmes.
Nízkoprahová zařízení pro děti a mládež
Filípková, Zdena ; Hadj - Moussová, Zuzana (vedoucí práce) ; Šotolová, Eva (oponent)
Diplomová práce představuje nízkoprahová zařízení pro děti a mládež v kontextu vývoje vztahu společnosti a rodiny k dětem a mladistvým a v kontextu fenoménu volného času. Představuje dospívajícího z hlediska vybraných vědních oborů. Detailně se věnuje nízkoprahovému typu sociálních služeb a podrobně je charakterizuje. Práce přibližuje potenciálního klienta NZDM z hlediska vývojové a sociální psychologie, vč. nástinu rizik v jednotlivých oblastech a role NZDM (resp. sociálních pracovníků těchto zařízení). Součástí práce je sonda, která zjišťuje současný stav v některých pražských NZDM. V závěru jsou uvedeny výtahy z vybraných oficiálních dokumentů vztahujících se ke sledované problematice, prezentace České asociace streetwork sdružující nízkoprahové sociální služby a občanského sdružení Proxima Sociale. Součástí práce je česko-anglický slovníček vybraných použitých odborných výrazů a seznam klíčových slov.

Viz též: podobná jména autorů
3 Filipková, Žaneta
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.