Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 55 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití moderních technologií v orientačním běhu
Špicar, Petr ; Frainšic, Michal (vedoucí práce) ; Šafránek, Jiří (oponent)
Název práce: Využití moderních technologií v orientačních sportech Cíle práce: Představení, přínos moderních technologií využívaných ve sportovních odvětvích orientačních sportů a komparace doby dnešní s minulou, kdy nebyly ještě využívány. Moderní technologie se zasloužily o rozmach (rozvoj) orientačních sportů. Svými technologiemi toto sportovní odvětví zatraktivnily jak závodníkům, tak široké veřejnosti. Zařízení SPORTident, Trac-Trac, Emit a Racom přináší okamžité výsledky a umožňují online přenos výsledků závodníkům na shromaždišti či divákům u televize nebo počítače. Program OCAD urychlil a zefektivnil přípravu mapy a stavby tratí na závody v orientačních sportech. Moderní technologie taktéž zefektivnily a zrychlily proces pořádání závodů. Metoda: Bakalářská práce rešeršního typu. Klíčová slova: Emit, OCAD, Orienteering organiser, orientační běh, orientační sporty, Racom, SPORTident, Trac-Trac
Projekt naučné cyklistické stezky v Novohradských horách
Ivančo, Tomáš ; Šafránek, Jiří (vedoucí práce) ; Frainšic, Michal (oponent)
Název Projekt cyklistické naučné stezky v Novohradských horách Cíl Cílem této práce je vytvoření projektu naučné cyklotrasy v Novohradských horách a s tím spojené vytvoření informační brožury pro distribuci v informačních centrech v daném regionu, vytvoření webových stránek a také informačních cedulí pomocí QR kódu. Metody V první části této práce jsou shromážděné a roztříděné informace zpracovány formou rešerše. Byly zde použity literární i internetové zdroje. V druhé části byly zpracované informace použity k tvorbě informačního materiálu k cyklistické naučné stezce. Tento materiál byl poté ověřen dotazníkem. Výsledky Výsledkem této práce je projekt naučné cyklotrasy, který obsahuje informační brožuru, webové stránky, logo trasy, informační tabule k jednotlivým zastavením. To vše obsahuje naučné informace vztahující se k místům na trase doplněné fotografiemi a mapou. Klíčová slova Novohradské hory, naučná cyklostezka, průvodce cyklostezkou
Překážkové areály
Korf, Marek ; Vomáčko, Ladislav (vedoucí práce) ; Frainšic, Michal (oponent)
1 ABSTRAKT Název: Překážkové dráhy Cíle práce: Seznámení s oblastí překážkových areálů. Rozdělení překážkových areálů a drah jednotlivých integrovaných sborů. Zkouška náročnosti vybraných překážkových areálů. Orientace v používaném stavebním materiálu a nastudování teoretických manuálů. Metoda: Řízené rozhovory se strukturovaným obsahem. Dále bude použita metoda nezúčastněného i zúčastněného pozorování na překážkových areálech vybraných sborů AČR, PČR a HZS. Výsledky: Seznámení s problematikou oblasti překážkových areálů proběhlo úspěšně. Použití písemných materiálů naplnilo očekávání použitých zdrojů a informací. Bylo očekáváno, že Při seznámení s oblastí PA byly uskutečněny 4 rozhovory, následně byla provedena jejich analýza. Z rozhovorů v kapitole 5. 6. 7. a 9. vyplynulo, že rozdílnost mezi PA je především v jejich náročnosti. Pozorování v terénu prokázalo, že použití překážkových drah je teoreticky předem určeno. A při seznámení s oblastí PA byla všechna pozorování opravdu přínosná. Nejen že daly možnost vyzkoušet si PA, ale poskytly především fokusovaný pohled na problematiku. Při zúčastněném pozorování mohu potvrdit specifickou náročnost všech PA. Způsob využití se řídí směrem specializace jednotlivých útvarů. Klíčová slova: Překážky, zdolávání, materiál, soutěžící, výkon, speciální, příprava a...
Využití aktivit v přírodě ve výuce všeobecně vzdělávacích předmětů na základní škole (aplikováno pro předmět prvouka)
Frainšic, Michal ; Bartůněk, Dušan (vedoucí práce) ; Dvořáková, Hana (oponent)
Název: Využití her a aktivit v přírodě ve yýuce všeobecně vzdělávacích předmětů na základní škole (aplikováno pro předmět prvouka) The Use of Games and Outdoor Activities in Teaching General Educational Subjects at Elementary Schools (aplicated for natural science). Cil práce: Vytvořit sborník her a aktivit v přírodě využitelný ve výuce předmětu prvouka na prvním stupni základní školy. Ověření navrhovaných aktivit ve školní praxi. Metody: Z nastudované literatury jsme vybrali hry vhodné pro výuku předmětu prvouka a vyzkoušeli je v 15 třídách na základních školách. Při ověřování her v praxi jsme využili kvalitativní metody výzkumu. Během hodiny se jednalo o metodu pozorování, po skončení vyučovací jednotky jsme aplikovali metodu anketního šetření v rámci nestandardizovaného rozhovoru s učitelem a metodu dotazování u dětí. Děti se vyjadřovaly do předem připraveného kruhového diagramu. Výsledky: Vytvořili jsme sborník her a aktivit v přírodě využitelný při hodinách prvouky. Hry jsme ověřili v praxi na základních školách a dle zpětné vazby učitelů i dětí jsou upraveny do konečné verze. Výsledkem je tedy sborník her a aktivit v přírodě použitelný ve výuce prvouky na 1. stupni základní školy. Klíčová slova: Učení zkušeností a prožitkem, hry a aktivity v přírodě, výchova v přírodě, alternativní formy...
Programové odlišnosti letních táborů vybraných neziskových orgranizací
Zábranská, Dominika ; Frainšic, Michal (vedoucí práce) ; Šafránek, Jiří (oponent)
Název práce: Programové odlišnosti letních táborů vybraných neziskových organizací. Cíle práce: Cílem výzkumu bylo porovnání programových odlišností čtyř neziskových organizací. Metoda: Veškeré údaje byly zjištěny pomocí dotazníku, který byl rozesílán emailem prostřednictvím domovské organizace. Tyto údaje byly zanalyzovány a z nich vyvozeny závěry. Výsledky: Výzkum prokázal, že programové odlišnosti jsou u těchto organizací velmi nepatrné. Každý oddíl má svá specifika a tábor připravuje svým způsobem, ale konečné zaměření i průběh her je velmi podobné. Nezáleží tolik na organizacích, do kterých jsou oddíly začleněny, ale spíše na samotném oddílu. Klíčová slova: Letní tábor, celotáborová etapová hra, Asociace TOM, Pionýr, Junák, Woodcraft. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Využití principu hry ve sportovní přípravě dětí
Provazníková, Marika ; Frainšic, Michal (vedoucí práce) ; Kaplan, Aleš (oponent)
Název: Využití principu hry ve sportovní přípravě dětí. Cíle: Cílem této práce je sestavení přehledu pohybových her využitelných ve sportovní přípravě dětí bez ohledu na specializaci. Dalším cílem je roztřídění her podle toho, jakou pohybovou schopnost převážně rozvíjejí a zároveň ověření jejich oblíbenosti na základě anketního šetření. Metody: Bakalářská práce je zpracována formou literární rešerše a v práci využívám také anketní šetření. Výsledky: Prostudováno bylo 47 literárních zdrojů. Na základě prostudované literatury a vlastního posouzení jednotlivých her ve vztahu ke sportovní přípravě dětí byl sestaven základní výběr her, které ve sportovní přípravě dětí plní významnou úlohu. Zároveň bylo provedeno zjištění oblíbenosti realizovaných her u vybraného vzorku dětí, které slouží jako zpětná vazba pro trenéra. Klíčová slova: Pohybová hra, sportovní trénink dětí, mladší školní věk, anketa.
Vliv zadavatelů na podobu kurzů outdoor management training
Kastner, Jan ; Frainšic, Michal (vedoucí práce) ; Turčová, Ivana (oponent)
Název práce: Vliv zadavatelů na podobu kurzů outdoor management training Cíle práce: Porovnat podobu outdoor management training popsanou v odborné literatuře s představami personalistů. Definovat, do jaké míry personalisté ovlivňují podobu kurzů outdoor management training. Metodologie: V rámci přípravy naší práce jsme využili kvalitativní metodu výzkumu, a to konkrétně rešerši literatury. Z kvantitativních metod výzkumu jsme se rozhodli začlenit dotazníkové šetření. Dotazník jsme vytvořili konkrétně pro naše účely a rozšířili mezi náhodný vzorek personalistů v tištěné i elektronické podobě. Výsledky dotazníkového šetření jsme porovnávali s fakty nalezenými v odborné literatuře. Výsledky: Výsledky práce slouží k dokreslení představy o podobě kurzů outdoor management training v České republice a vlivech, které na ně působí. Zjistili jsme, že požadavky zadavatelů kurzů outdoor management training nejsou v souladu s principy tohoto nástroje firemního vzdělávání. Současně jsme dospěli k závěru, že vliv personalistů je natolik silný, aby mohl změnit podobu kurzů. Klíčová slova: outdoor management training, učení prožitkem a zkušeností, prožitek, zkušenost, zpětná vazba, outdoorový kurz
Ověření programu s dobrodružnými a kooperativními prvky na základní škole v podmínkách školní TV
Frainšic, Michal ; Fialová, Ludmila (vedoucí práce) ; Bláha, Ladislav (oponent) ; Řepka, Emil (oponent)
Ověření programu s dobrodružnými a kooperativními prvky na základní škole v podmínkách školní TV Souhrn Práce se zabývá ověřováním inovativního pohybového programu s dobrodružnými a kooperativními prvky na základní škole. Cílem práce bylo sledování možných změn vlivem programu na sociální akceptaci dětí ve třídě, jejich sebepojetí a množství pohybových aktivit v jejich volném čas. Výzkum měl podobu kvaziexperimentu, konkrétně křížové klasifikace s opakovaným měřením. Experiment probíhal v 6.-8. třídách (N=154) v podmínkách školní tělesné výchovy. Celková doba výzkumu byla 6 měsíců, intervenční doba 3 měsíce, data byla získávána ve třech časových odstupech. Jako výzkumná metoda byl použit Dotazník sociální akceptace a dotazník Sebepojetí, kvalita života. Z výsledků vyplynuly dvě statisticky významné hodnoty, v praktické významnosti vysvětlující však malé množství výsledků. V subškále Vztah žáka ke spolužákům byla statistická významnost p=0,031, která vysvětlovala 3% výsledků a v oblasti Hodnocení spokojenosti s faktory ovlivňujícími sebepojetí byla statistická významnost p=0,002 vysvětlující 6,5% výsledků. U celkového skóre Dotazníku sociální akceptace byl objeven statisticky nevýznamný posun v experimentálních skupinách s významností p=0,065, který vysvětluje 22% výsledků. Intervenční program měl pozitivní...
Český terminologický slovník z oblasti horolezectví a sportovního lezení
Jesenský, Ondřej ; Baláš, Jiří (vedoucí práce) ; Frainšic, Michal (oponent)
Název práce: Český terminologický slovník z oblasti horolezectví a sportovního lezení. Cíle práce: Vytvořit český terminologický slovník z oblasti horolezectví a sportovního lezení. Metoda: Rešerše primární a sekundární literatury. V prvním případě se jednalo o dosud vydané slovníky, horolezecké a lezecké průvodce, studie a mluvnice. V případě druhém šlo o popularizační publikace, monografie významných horolezců a lezců, časopisy a důvěryhodné webové stránky. Výsledky a závěr: Vytvořili jsme český terminologický slovník z oblasti horolezectví a sportovního lezení s obsahem přes tisíc lexikálních jednotek. Hesla obsahují kolem sta přejímek z cizích jazyků, především z angličtiny (anglicismy), němčiny (germanismy) a francouzštiny (galicismy). Nejčastěji se terminologie v horolezectví a sportovním lezení tvoří odvozováním, konkrétně pak nejvíce příponovým odvozováním. Dominantní tendencí ve slovní zásobě v horolezectví a sportovním lezení obecně je nárůst množství přejatých slov, zejména z angličtiny. Považujeme za závažný problém, že byly vytvořeny dvoujazyčné slovníky z této oblasti dříve, než byl vydán náš Český terminologický slovník z oblasti horolezectví a sportovního lezení. Klíčová slova: Horolezectví, sportovní lezení, terminologie. Abstract Title: Czech terminological mountaineering and...
Ověření programu s dobrodružnými a kooperativními prvky na základní škole v podmínkách školní TV
Frainšic, Michal ; Bláha, Ladislav (oponent)
Ověření programu s dobrodružnými a kooperativními prvky na základní škole v podmínkách školní TV Souhrn Práce se zabývá ověřováním inovativního pohybového programu s dobrodružnými a kooperativními prvky na základní škole. Cílem práce bylo sledování možných změn vlivem programu na sociální akceptaci dětí ve třídě, jejich sebepojetí a množství pohybových aktivit v jejich volném čas. Výzkum měl podobu kvaziexperimentu, konkrétně křížové klasifikace s opakovaným měřením. Experiment probíhal v 6.-8. třídách (N=154) v podmínkách školní tělesné výchovy. Celková doba výzkumu byla 6 měsíců, intervenční doba 3 měsíce, data byla získávána ve třech časových odstupech. Jako výzkumná metoda byl použit Dotazník sociální akceptace a dotazník Sebepojetí, kvalita života. Z výsledků vyplynuly dvě statisticky významné hodnoty, v praktické významnosti vysvětlující však malé množství výsledků. V subškále Vztah žáka ke spolužákům byla statistická významnost p=0,031, která vysvětlovala 3% výsledků a v oblasti Hodnocení spokojenosti s faktory ovlivňujícími sebepojetí byla statistická významnost p=0,002 vysvětlující 6,5% výsledků. U celkového skóre Dotazníku sociální akceptace byl objeven statisticky nevýznamný posun v experimentálních skupinách s významností p=0,065, který vysvětluje 22% výsledků. Intervenční program měl pozitivní...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 55 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.