Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 129 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Výuka a učení se cizím jazykům jako prostředek interkulturního vzdělávání dospělých
Blažková Sršňová, Šárka ; Beneš, Milan (vedoucí práce) ; Kopecký, Martin (oponent) ; Jakoubek, Marek (oponent)
Předložená disertační práce se zabývá otázkami interkulturního vzdělávání v souvislosti s výukou a učením se cizím jazykům u dospělých. Jazyk a kultura jsou z hlediska jejich osvojení neoddělitelné, kultura je reprezentována jazykem a jazyk mimo kulturu neexistuje. Současné cizojazyčné vyučování-učení upřednostňuje integrativní zprostředkovávání kultury a jazyka, kdy kultura, resp. (inter)kulturní dimenze, se stává stabilním obsahem cizojazyčné edukace a základem rozvoje a formování osobnosti jedince. Ústředním tématem práce je vztah vyučování-učení se cizím jazykům a interkulturního vzdělávání-učení u dospělých. Cílem disertační práce je vysledovat, jakými prostředky disponuje současná cizojazyčná edukace pro uplatňování kulturologického paradimatu. Interkulturní dimenze je implicitně přítomna ve všech složkách procesu řízeného cizojazyčného vyučování-učení. Další část práce odhaluje problematizující či sporné otázky týkající se podstaty interkulturního učení, konkrétně pak ve vztahu k výuce a učení se cizím jazykům. Práce se mimo jiné v ucelené podobě zabývá jazykovým vzděláváním dospělých v České republice.
Výběr kvalifikovaných zahraničních pracovníků v ČR. Projekt MPSV.
Schimmerlingová, Dita ; Beneš, Milan (vedoucí práce) ; Žufan, Jan (oponent)
Tématem diplomové práce je problematika pracovní migrace. V práci jsou vymezeny pojmy spojené s migrací a vysvětleny nejdůležitější teorie migrace. Zvláštní důraz je kladen na migraci kvalifikované zahraniční pracovní síly do České republiky a seznámení s projektem MPSV "Výběr kvalifikovaných zahraničních pracovníků". V rámci tohoto projektu je věnována pozornost především podmínkám účasti v projektu a výběrové proceduře. Součástí práce je popis vývoje pracovní migrace do České republiky před a po roce 1989. Pozornost je zaměřena také na legislativní podmínky zaměstnávání a pobytu cizinců převážně ze třetích zemí v České republice. Dále se práce zabývá programy pro kvalifikované migranty v zahraničí, kterými se nechala Česká republika při tvorbě projektu inspirovat.
Vzdělávání cizinců
Kalhotková, Iveta ; Šerák, Michal (vedoucí práce) ; Beneš, Milan (oponent)
Tématem diplomové práce je "Vzdělávání cizinců". Práce popisuje základní vymezení této problematiky. Zabývá se migrací jako jevem, který naší společnost provází a následnou integrací jako logickým důsledkem procesu migrace. Práce vymezuje možnosti legálního pobytu na našem území na základě víz nebo na základě žádosti o mezinárodní ochranu. Vzděláváním se práce zabývá především v souvislosti s integrací cizinců do české společnosti, jíž je bezpochyby součástí. Diplomová práce přináší přehled integračních a vzdělávacích služeb, které poskytují státní orgány České republiky a nevládní neziskové organizace. V příloze této práce naleznete rozhovory s cizinci, kteří se zapojili do projektů, které jim v jejich situaci mají pomoci. Sami můžete posoudit, jak pomoc a naši zemi vnímají. Jak je z mé diplomové práce patrné, integrace a tedy i samotné vzdělávání cizinců je komplikovaný proces, při kterém je nutné zapojení celé řady organizací. A i když se všechny tyto organizace spojí a budou fungovat s naprostou přesností a neomylností, nebude to nic platné, pokud se dobrovolně nezapojí samotní cizinci a celá česká společnost nebude tomuto tématu otevřená.
Diagnostika v dalším vzdělávání
Míka, Jan ; Beneš, Milan (vedoucí práce) ; Večeřa, Ivo (oponent)
Práce se snaží o nalezení obecného optimalizovaného modelu vzdělávání dospělých. Při přemýšlení vycházíme z definice příjemců na současném trhu se vzděláváním. Poté se na základě komplexního přehledu a následného kritického posouzení známých i méně známých typologických nástrojů (MBTI, Keirsey, Kolb, LS) zamýšlíme nad nejvhodnějším přístupem ke kategorizaci příjemců dalšího vzdělávání. Docházíme k přesvědčení, že existující nástroje, ač pro vzdělávání validní, nejsou pro andragogickou praxi nejvhodnější, a to především kvůli složitosti aplikace. Na závěr navrhujeme zjednodušený přístup vycházející zjungovské teorie osobnosti a nastiňujeme obecný systém výuky, který by se mohl ukázat jako efektivní. Práce může posloužit jako teoretické východisko k empirickému výzkumu, který by ověřil především vhodnost navrhovaného systému výuky jednotlivým empiricko-teoreticky stanoveným skupinám, případně jako návod pro začínající praktiky.
Interkulturní vzdělávání a jeho role v globální společnosti
Kubištová, Markéta ; Beneš, Milan (vedoucí práce) ; Šnýdrová, Ivana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá interkulturním vzděláváním a realizací tohoto fenoménu v dnešní globální společnosti. Propojování dříve izolovaných zemí, pohyby zboží a kapitálu jdou ruku v ruce se stěhováním lidí za lepším živobytím. Otázky soužití původních obyvatel a nově příchozích se snaží skloubit tzv. multikulturní model společnosti, fungující na principu uznání diverzity za současného zachování rovnosti všech. Problematikou samotné migrace se zabývají různé dílčí koncepty, snažící se objasnit síly ovládající rozhodnutí člověka k migraci, význam sociálních sítí v novém území či následné propojení a vzájemnou korelaci původního a nového prostředí. Snahy o adaptaci v cílovém prostoru jsou spojeny s mnoha problémy, z nichž některé mají svůj původ v psychickém stavu a dispozicích jak migrantů, tak i původních obyvatel. Potřeba sociálních kontaktů, adaptace a zvýšená stresová zátěž imigrantů se mísí s obavami z nárůstu kriminality, z úbytku pracovních příležitostí a především s předsudky a stereotypy členů většinové společnosti. Toleranci, sociální cítění, uznávání rozdílů a zájem o komunikaci se všemi bez rozdílu je nutné pěstovat již u dětí. Jedna oblast pokrývá učení dětí většinové společnosti přijmout všechny "cizí" a "jiné". Druhá část této výchovy je věnována dětem minorit, jež často vyžadují...
Vzdělávací systém profesionálních hasičů v České republice
Marek, Bohdan ; Beneš, Milan (vedoucí práce) ; Mužík, Jaroslav (oponent)
Téma práce Vzdělávací systém profesionálních hasičů v České republice jsem si vybral proto, že pracuji v Hasičském záchranném sboru Libereckého kraje na pracovní pozici hasič a zároveň studuji obor andragogika a personální řízení, který se vzděláváním dospělých přímo zabývá. Nebylo nic jednoduššího, než-li spojit svou profesi se svým studijním oborem, a tak vzniknul projekt této bakalářské práce. Nespornou výhodou spojení těchto oborů v tomto případě je, že pracovní a vzdělávací prostředí u profesionálních hasičů dobře znám z "první linie" a tento pohled může být pro výpovědní hodnotu práce kladným přínosem. Také se domnívám, že mnou vybrané téma v tomto kontextu není v České republice doposud zpracováno a z tohoto hlediska se jedná o nový vklad i tematicky. Práce je pokusem o analýzu vzdělávacích institucí a vzdělávacích procesů hasičů ve výjezdových jednotkách zaměstnaných ve státní složce Hasičského záchranného sboru České republiky (dále HZS ČR). V názvu bakalářské práce jsem použil místo termínu HZS ČR slovní spojení profesionální hasiči v České republice. Pojem profesionální hasiči není zcela přesný, protože profesionální hasič nemusí být pouze příslušníkem HZS ČR. Pod použitý pojem lze také zahrnout profesionálního hasiče podniku (HZS podniků). Přiklonil jsem se k mnou použitému názvu, protože je pro...
Informační systémy v personálním řízení
Žufan, Jan ; Beneš, Milan (vedoucí práce) ; Mužík, Jaroslav (oponent) ; Dybová, Helena (oponent)
Cílem práce je návrh struktury a obsahu vzdělávání studentů oboru Personální řízení v problematice informačních systémů podporujících řízení lidských zdrojů. Je založena na prozkoumání aktuálního stavu informační podpory personálních procesů ve vybraných organizacích v České republice a na poznání stavu a rozsahu výuky informačních systémů na vybraných fakultách vysokých škol. Výsledky těchto šetření jsou uvedeny v prvních dvou částech práce. Třetí část tvoří vlastní návrh obsahu výuky. V úvodu je pozornost věnována podnikovým informačním systémům jako celku a vybraným částem jejich technologií. Cílem je povšechná orientace studenta v problematice a získání znalosti základního názvosloví v tomto oboru. Další kapitoly se věnují konkrétním personálním procesům a možnostem jejich podpory ze strany informačních systémů. Závěrečná část je věnována postupům při pořizování nového informačního systému a také problematice bezpečnosti systémů a dat v nich uložených.
Systémy dalšího vzdělávání pedagogů tance
Mikysková, Barbara ; Beneš, Milan (vedoucí práce) ; Mužík, Jaroslav (oponent)
Práce "Systémy dalšího vzdělávání pedagogů tance" se zabývá dosud málo tematizovanou problematiku dalšího vzdělávání v oboru pedagogika tance. Obor pedagogika tance je pro potřeby práce redukován na systém tvořený dvěma složkami: jednak "triádou aktérů" (pedagog tance- vzdělávací instituce- student) a jednak procesy, které mezi nimi probíhají. Tyto procesy jsou, jak práce ukazuje, základními hodnototvornými faktory oboru pedagogika tance. Z toho důvodu je cílem práce v první řadě popis pedagogických procesů a jejich důsledků. Základnou popisu je výzkum, který byl v rámci práce prováděn. Výzkum vypovídá především o přístupu účastníků ke vzdělávacím programům. Stěžejní částí výzkumu byla dotazníková sonda mapující situaci dalšího vzdělávání pedagogů tance na vzorku respondentů pěti vzdělávacích institucí v České republice a Švýcarsku.
Specifika vzdělávání pedagogických pracovníků
Shánilová, Ivana ; Beneš, Milan (vedoucí práce) ; Eger, Ludvík (oponent) ; Šerák, Michal (oponent)
(česky) Disertační práce je zaměřena na problematiku dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků z pohledu současné legislativy Evropské unie a České republiky jako jednoho z klíčových adaptačních mechanismů, které zajišťují schopnost vzdělávací soustavy adekvátně reagovat na stále se měnící společenské podmínky v současném globalizovaném světě. Teoretická část za pomoci analýzy různých teoretických přístupů k dalšímu vzdělávání vymezuje a popisuje problematiku dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků, jeho systému, specifických podmínek, oblastí a jeho financování. Zabývá se oblastí profese a kompetencí učitele, kariérního řádu a profesního standardu učitelů. Empirická část této práce popisuje na základě empirického šetření systém dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků jak z pohledu vedení škol, tak z pohledu pedagogů a mapuje specifické faktory ovlivňující kvalitu současného dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků.
Environmentální vzdělávání
Veselý, Tomáš ; Beneš, Milan (vedoucí práce) ; Reichel, Jiří (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá environmentální problematikou a environmentálním vzděláváním. V úvodní části představuji terminologii, která s danou problematikou souvisí. Poté následuje pohled na historii a současnost environmentalismu a environmentálního vzdělávání, doplněný kritickými ohlasy. Struktura environmentálního vzdělávání je ukázána v klasifikaci vzdělávání podle cílových skupin. Nezbytné bylo také zmapování institucionálního a legislativního rámce, včetně významných mezinárodních dokumentů týkajících se této problematiky. Fakt, že ochrana životního prostředí a trvale udržitelný rozvoj stojí na čelních příčkách priorit současné společnosti, dokládají poslední dvě kapitoly. Kapitola věnující se ekologickým prioritám českého předsednictví v Radě EU v prvním pololetí roku 2009 ukazuje konkrétní problémy v celosvětovém měřítku, na které je třeba se zaměřit, a jaké politické a legislativní kroky jsou k řešení těchto problémů zapotřebí. Poslední kapitola je potom důkazem, že se životní prostředí dostává do vize, politiky a hodnot firem a podniků. Na konkrétním příkladu mezinárodní společnosti je tu popsán celý systém řízení a vzdělávání v oblasti životního prostředí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 129 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
55 BENEŠ, Martin
26 BENEŠ, Michal
1 Beneš, Marcel
9 Beneš, Marek
55 Beneš, Martin
1 Beneš, Matěj
1 Beneš, Michael
26 Beneš, Michal
1 Beneš, Milan J.
10 Beneš, Miroslav
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.