Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 91 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Jedinci s dyslexií v adolescentním a dospělém věku a jejich pohled na život se specifickou poruchou čtení
Krejčí, Sabina ; Bartoňová, Miroslava (vedoucí práce) ; Kotvová, Miroslava (oponent)
Diplomová práce se věnuje jedincům s dyslexií v adolescentním a dospělém věku, jejich pohledu na svůj život se specifickou poruchou čtení. Konkrétně mapuje projevy dyslexie v kontextu osobního a pracovního života. Teoretická část diplomové práce se věnuje terminologii týkající se specifických poruch učení, etiologii a také diagnostice právě poruch učení. V další části se práce věnuje konkrétní oblasti specifických poruch učení a tou je dyslexie - specifická porucha čtení. Velký prostor v této práci je věnován dyslexii u jedinců v adolescentním a také dospělém věku. Dále pracovnímu uplatnění osob s dyslexií a také osobnostním rysům, které se u jedinců se specifickou poruchou čtení objevují. Značný prostor v teoretické částí této diplomové práce je věnován skupině jedinců s dvojí výjimečností, tedy osobám s dyslexií, u kterých se současně objevuje určité nadání v oblastech, kde nedochází k projevu obtíží, které souvisí s dyslexií. Výzkumné šetření bylo realizováno kombinací dotazníkového šetření a polostrukturovaného rozhovoru. Dotazníkové šetření proběhlo pomocí online dotazníku, kterého se zúčastnilo přes osmdesát respondentů. Polostrukturovaný rozhovor byl realizován s osmi informanty ve věku od 18 do 57 let. Výsledky popisují konkrétní projevy dyslexie v adolescentním a dospělém věku a také...
Intervenční přístupy k žákům se specifickými poruchami učení na základní škole
Šuláková, Lena ; Kotvová, Miroslava (vedoucí práce) ; Bartoňová, Miroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá vymezením intervence poskytované žákům se specifickými poruchami učení na základní škole. Teoretická část práce se zabývá nejčastěji se vyskytovanými specifickými poruchami učení, charakteristikou mladšího školního věku a intervenčními přístupy na základních školách pro žáky se specifickými poruchami učení. Poslední kapitola práce představuje zároveň část výzkumnou, zaměřenou na získávání informací, týkajících se intervence poskytované žákům se specifickými potřebami učení, jejich pokroků v rámci vzdělávacího procesu a sdílení informací mezi pedagogy na vybrané základní škole. KLÍČOVÁ SLOVA Dysgrafie, dyskalkulie, dyslexie, dysortografie, intervence, speciální pedagog, speciální vzdělávací potřeby, specifické poruchy učení
Distanční vzdělávání u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami z pohledu pedagogů
Biemannová, Klára ; Bartoňová, Miroslava (vedoucí práce) ; Hádková, Kateřina (oponent)
Diplomová práce analyzuje metody a formy vzdělávání během distanční výuky a od distanční výuky u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivních základních školách. Teoretická část vymezuje systém vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v České republice. Popisuje specifika edukace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v jednotlivých typech znevýhodnění a vymezuje distanční výuku obecně včetně implementace digitálních technologií. Pro práci bylo zvoleno dotazníkové šetření. Na základě dosavadních informací a volných rozhovorů s pedagogy byl sestaven dotazník pro pedagogy a školní speciální pedagogy základních škol. Dotazníky byly distribuovány do tří krajů České republiky. Výzkumné šetření zodpovědělo otázky na distanční vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a na metody využívané od distanční výuky na základě pandemie COVID-19. Na základě výsledků a analýzy dotazníkového šetření byly navrhnuty vhodné metody a programy pro vzdělávání žáků se speciálními potřebami a prezenčním i distančním způsobem. KLÍČOVÁ SLOVA distanční výuka, žáci se speciálními vzdělávacími potřebami, základní škola, informační technologie
Dítě s KI: zkušenosti rodičů s procesem kochleární implantace
Šrámková, Vendula ; Hádková, Kateřina (vedoucí práce) ; Bartoňová, Miroslava (oponent)
Ústřední část této diplomové práce se bude zabývat procesem kochleární implantace u vybraného vzorku dětí a zjišťováním zkušeností jejich rodičů s poskytnutím odborné péče před a po implantaci a zprostředkuje jejich osobního pohled na implantaci. Tato práce je rozdělena na dvě části a sice teoretickou a praktickou. Cílem teoreticky koncipované části práce je stručně přiblížit vývoj dítěte s těžkým postižením sluchu, popsat roli rodiny včetně přijetí sluchového postižení. Značný úsek teoretické části se bude věnovat procesu kochleární implantace u dětí a nastínění průběhu odborné i logopedické intervence. Cílem praktické části práce bude prostřednictvím polostrukturovaného rozhovoru zmapovat zkušenosti rodičů s procesem kochleární implantace u jejich dětí, jejich spolupráci s odborníky, od zahájení diagnostiky, přes nastavování implantátu až po jeho užívání v každodenním životě. Dále se také zaměřit se na to, jak v jednotlivých případech probíhala odborná intervence od zjištění sluchové vady po nastavování kochleárního implantátu. Z metodologického hlediska bude využito metody kvalitativní, konkrétně polostrukturovaného rozhovoru. Celkem byly stanoveny čtyři výzkumné otázky odvíjející se od hlavní výzkumné otázky. Na základě vyhodnocení provedených rozhovorů byly podrobně rozebrány a popsány...
Podpora sebeobeobslužných dovedností u dětí s poruchou autistického spektra prostřednictvím metod aplikované behaviorální analýzy
Bergmannová, Klára ; Bartoňová, Miroslava (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou učení sebeobslužných dovedností u dětí s poruchou autistického spektra prostřednictvím metod aplikované behaviorální analýzy. Teoretická část práce předkládá legislativní rámec vzdělávání v České republice se zaměřením na speciálně pedagogické poradenství a poskytování podpůrných opatření ve vzdělávání. Dále jsou charakterizovány poruchy autistického spektra a vymezena základní teoretická východiska aplikované behaviorální analýzy. Empirická část diplomové práce je dělena na dvě části, přičemž první z nich si klade za cíl předložit teoretická východiska problematiky nácviku používání toalety, zpracovaná převážně ze zahraniční literatury, a dále zahraniční studie uskutečněné na dané téma. Druhá část empirické části práce obsahuje případovou studii dvou dětí s poruchou autistického spektra. Při zpracování empirické části diplomové práce byly využity techniky: analýza prostudované literatury, přehledové zahraniční studie, analýza dokumentů a případová studie. Informanty případové studie byly dvě děti s poruchou autistického spektra, které nácvik používání toalety prostřednictvím metod aplikované behaviorální analýzy absolvovaly. Případová studie vychází z dat z behaviorální intervence zaměřené na nácvik používání toalety. Na základě analýzy dat případové studie...
Distanční vzdělávání žáků se SVP z pohledu rodičů a z pohledu pedagogů
Nováková, Kateřina ; Bartoňová, Miroslava (vedoucí práce) ; Hádková, Kateřina (oponent)
Distanční vzdělávání u žáků se specifickými vzdělávacími potřebami z pohledu rodičů a z pohledu pedagogů Distance Education of Pupils with Specific Educational Needs from the View of Parents and Teachers Kateřina Nováková ABSTRAKT: Diplomová práce se zaměřuje na téma distanční výuky, která na českých základních školách probíhala v důsledku pandemie nemoci Covid-19 (II. pololetí školního roku 2019/2020 a školní rok 2020/2021). Speciálně je pak cíleno na specifika distančního vzdělávání u žáků se specifickými vzdělávacími potřebami. Toto téma je zkoumáno pohledem učitelů základních škol a rodičů žáků se specifickými vzdělávacími potřebami. Teoretická východiska práce spočívají ve vymezení systému vzdělávání žáků se SVP v České republice, ve specifikách osobnosti žáků se SVP a v teoretickém systému distančního vzdělávání na základní škole. Výzkumné šetření mezi učiteli a rodiči zastupujícími celkem čtyři základní školy v okrese Liberec pak ukazuje některé praktické aspekty vzdělávání distančním způsobem především u žáků se SVP. KLÍČOVÁ SLOVA: distanční vzdělávání, žák se specifickými vzdělávacími potřebami, základní škola, učitel, rodič
Vnímání distanční výuky z pohledu učitelů k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami v základním vzdělávání
Sajtlová, Tereza ; Bartoňová, Miroslava (vedoucí práce) ; Komorná, Marie (oponent)
Cílem diplomové práce a výzkumného projektu je zjistit úskalí a pozitiva distančního vzdělávání ve vztahu k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami v rámci škol hlavního vzdělávacího proudu z pohledu učitelů. Práce reaguje na období pandemie COVID-19, kdy bylo školství nuceno zavést celorepublikově distanční vzdělávání. V teoretické části se práce zabývá žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a k nim pojící se legislativou, poradenským systémem a inkluzivním vzděláváním. Dále jsou definovány faktory, které ovlivňují edukační proces žáků se SVP s důrazem na rámcový vzdělávací program základního vzdělávání, podpůrná opatření, asistenta pedagoga a metody a formy práce s těmito žáky. Poslední kapitola se věnuje distančnímu vzdělávání, kde jsou popsány prvky distanční výuky, realizované výzkumy a spolupráce všech aktérů podílejících se na výuce v době pandemie. Empirická část za pomoci kvalitativního šetření s využitím technik analýzy prostudované literatury a polostrukturovaných rozhovorů zjišťuje zkušenosti učitelů s distančním vzděláváním u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. KLÍČOVÁ SLOVA žák se speciálními vzdělávacími potřebami; distanční výuka; distanční vzdělávání; inkluzivní vzdělávání; základní škola
Analýza sourozeneckých vztahů / vztahy mezi sourozenci a sourozenci se zdravotním postižením
Zedínková, Klára ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Bartoňová, Miroslava (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou sourozeneckých vztahů v rodinách u sourozenců intaktních a sourozenců s postižením a zaměřuje se zejména na konfliktní situace v rodině. Je rozdělena na část teoretickou, kterou jsou kapitoly jedna až tři a část praktickou, kterou je kapitola čtvrtá společně se závěrem a doporučením. Obsah teoretické části popisuje rodinu, rodiče a sourozenectví. Část empirickou tvoří výzkum, jehož cílem je analýza vztahů v rodině se zaměřením na konfliktní situace v rodině. Pro výzkum byl zvolen kvalitativní způsob šetření a jako metoda sběru dat byl zvolen polostrukturovaný rozhovor. Do výzkumného vzorku byli zahrnuti tři respondenti z řad rodičů a šest respondentů z řad sourozenců, kde je alespoň jeden sourozenec intaktní a alespoň jeden sourozenec s postižením. Součástí empirické části je analýza sebraných dat, následné vyhodnocení a interpretace. Poslední částí je závěr a doporučení dle získaných dat. KLÍČOVÁ SLOVA sourozenci, rodina, konfliktní situace, zátěž, dítě se zdravotním postižením, postižení
Postavení asistenta pedagoga při distanční výuce u žáků se SVP v základním vzdělávání
Keketiová, Dominika ; Bartoňová, Miroslava (vedoucí práce) ; Hádková, Kateřina (oponent)
Diplomová práce se věnuje popisu role asistenta pedagoga při distanční výuce u žáků se speciálně vzdělávacími potřebami na základní škole. Cílem diplomové práce a výzkumného projektu je zaměřit se na postavení asistenta pedagoga u žáků se speciálně vzdělávacími potřebami při distanční výuce. Teoretická část je složena ze tří hlavních kapitol. První kapitola se věnuje podpoře žáků se speciálně vzdělávacími potřebami ve vzdělávání. V rámci této kapitoly je popsána legislativa a inkluzivní podpora, poradenské služby, podpůrná opatření a možnosti vzdělávání žáků se speciálně vzdělávacími potřebami. Druhá kapitola s názvem Asistent pedagoga a jeho úloha v edukaci má čtyři podkapitoly, ve kterých je vymezen pojem asistenta pedagoga, jeho kvalifikace, didaktické metody a formy a spolupráce asistenta pedagoga s žákem, zákonnými zástupci a pedagogem. Poslední teoretická kapitola se zaměřuje na vzdělávání žáků se speciálně vzdělávacími potřebami v době pandemie COVID-19. Praktická část se věnuje naplnění dílčích cílů diplomové práce. Potřebná data k výzkumnému projektu byly získávány na třech základních školách v Karlovarském kraji. Polostrukturovaného rozhovoru se účastnili asistenti pedagoga. Získaná data byla analyzována na základě axiálního kódování. KLÍČOVÁ SLOVA distanční výuka, žáci se speciálně...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 91 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 BARTOŇOVÁ, Miroslava
1 Bartoňová, Magdalena Terezie
1 Bartoňová, Magdaléna
1 Bartoňová, Markéta
2 Bartoňová, Martina
2 Bartoňová, Michaela
2 Bartoňová, Milena
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.