Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 105 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Nové trendy v oblasti monetizace počítačových her
Švrkala, Marek ; Šisler, Vít (vedoucí práce) ; Švelch, Jaroslav (oponent)
This diploma thesis deals with the new trends in the monetization of the video gaming industry with emphasis on crowdfunding, free-to-play model, selling games by "pay what you want" bundles and sales on Steam and other digital distribution stores. The purpose of this diploma thesis is to describe how the players on personal computers react to these trends in the Czech Republic. First, the situation in Czech gaming industry and the situation of players in the Czech Republic is described. Then, the new trends are analyzed thoroughly using foreign researches. The practical part analyses the effects of the new trends on Czech players with the results of an online questionnaire. First, the methodology is presented and subsequently the collected data is analyzed. Gradually, the thesis are answering the three research questions which are clarifying various aspects of how the Czech players responds to the new trends in the video gaming industry monetization. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Zpřístupňování judikatury pomocí veřejně přístupné počítačové sítě
Korhoň, Ondřej ; Šisler, Vít (vedoucí práce) ; Dombrovská, Michaela (oponent)
Cílem práce je vyhodnotit a popsat formy zpřístupňovaní judikatury v elektronických zdrojích, a to ve zdrojích komerčních i veřejně přístupných. V první části bude pojednáno o české soudní soustavě, jejím fungování a základních zásadách, kterými se řídí. Dále o její organizaci a rozdělení na soudy obecné a soud zvláštní, tvořený Ústavním soudem. V následující kapitole bude popsána judikatura, její vlastnosti, obsahové náležitosti a druhy. Bude vysvětlena rozdílná role judikatury v angloamerickém právním systému a v systému kontinentálním, do kterého spadá také Česká republika. Pro následující části budou k vyhodnocení zvoleny tři zdroje komerční a tři zdroje veřejně přístupné. Tyto zdroje budou popisovány a vyhodnocovány z hlediska užití vyhledávacích kritérií, uživatelské přívětivosti a rozsahu. V závěru bude vyhodnocena kvalita elektronických zdrojů z hlediska zpřístupňování judikatury a porovnány zdroje komerční a veřejně přístupné.
Nová média v hudebním vzdělávání
Kolárová, Marta ; Šisler, Vít (vedoucí práce) ; Slussareff, Michaela (oponent)
Tématem této diplomové práce jsou nová média v hudebním vzdělávání. Teoretická část se zaměřuje na popis současné situace - jak a nakolik jsou moderní technologie využívány při výuce hudby a jaký je jejich potenciál. V úvodu jsou vymezeny základní pojmy vztahující se k tématu (nová média, music 3.0, e-learning apod.) a zároveň je vypracován přehled současného stavu poznání zabývající se problematikou proměny hudebního vzdělávání v posledních letech. Tato úvodní část vychází z výzkumů a článků na téma proměny dnešního hudebního světa a nových možností žáků a studentů žijících v době všudypřítomného internetu a volně dostupných nových médií (aplikací, kurzů, vzdělávacích her, specializovaných sociálních sítí). Součástí teoretické části je i stručný přehled bezplatných a volně dostupných technologií, které by mohly být implementovány do českého hudebního vzdělávání, včetně návrhu na toto začlenění do výuky. Hlavní část předkládané práce sestává z kvalitativního výzkumu s hudebními pedagogy působícími na českých hudebních školách (a to všech úrovní - od základních uměleckých škol až po vysoké školy). Výzkum byl zacílen na zmapování aktuálního využití a potenciálního zájmu o technologie ve výuce na našich hudebních školách a zároveň na zjištění schopností a ochoty pedagogů sledovat současné trendy, míru...
Vzorce pohybu obyvatel ve městech
Kryšpín, Jan ; Šlerka, Josef (vedoucí práce) ; Šisler, Vít (oponent)
Cílem této diplomové práce je za pomoci moderních nástrojů definovat vzory pohybu obyvatel ve městech a zjistit, co ovlivňuje lidskou migraci. V první polovině rozebírá historii výzkumu a jednotlivé metody a modelování. Druhá polovina práce se věnuje výzkumu dat z aplikace Foursquare a z projektu Rekola. Tyto data zpracovává na základě gravitačního modelu a teorie intervenujících příležitostí.
Veřejné licence a public domain jako alternativy copyrightu
Köppel, Petr ; Šisler, Vít (vedoucí práce) ; Fáberová Slušná, Kateřina (oponent)
Práce nejprve představuje oblast veřejných licencí jako prostor mezi autorským zákonem a sférou volných děl. Poté u kategorií proprietárního softwaru, svobodného a open source softwaru, otevřeného hardwaru a otevřeného obsahu postupně mapuje jednotlivé druhy veřejných licencí a s nimi spojená společenská a kulturní hnutí, dává je do vzájemných a časových souvislostí, rozebírá jejich charakteristické rysy a porovnává je mezi sebou, ukazuje, jak veřejné licence definují různá s nimi spojená hnutí, a také analyzuje, jaké překážky užití veřejných licencí v České republice klade české právo. Klíčová slova Autorské právo, licence, open source, creative commons, volné dílo, software, design.
Informační design v systémech hromadné dopravy
Farkas, Pavel ; Souček, Martin (oponent) ; Šisler, Vít (oponent)
Rigorózní práce Informační design v systémech hromadné dopravy pojednává o informaci sloužící k orientaci a navigaci umístěné v městském prostoru. Téma umisťuje do souvislostí urbánních, architektonických a kognitivních a na více než 100 obrazových příkladech ilustruje užití informace v dopravních systémech. Stanovuje zásady pro informační design a podrobně hodnotí jednu ze stanic pražského metra. Klíčová slova Informační design, informační systém, environmentální grafický design, wayfinding, hromadná doprava, metro. Bibliografický záznam FARKAS, Pavel. Informační design v systémech hromadné dopravy. Praha, 2012. 139, 21 s. Rigorózní práce. Univerzita Karlova v Praze, Filozofická fakulta, Ústav informačních studií a knihovnictví. Konzultant práce: Mgr. Hana Ovesleová.
Změna způsobu komunikace přichází se změnou prostředí: Rozdíly v užívání sociálních sítí v Japonsku a České republice
Birnerová, Aneta ; Malečková, Dita (vedoucí práce) ; Šisler, Vít (oponent)
(česky) Diplomová práce zkoumá vliv kulturního prostředí na způsob, jakým uživatel přistupuje k sociálním sítím. První kapitola teoretické části se zabývá vývojem člověka v roli aktivního tvůrce obsahu v hypertextovém prostředí. Další kapitola zkoumá kořeny diverzifikace užívání sociálních sítí v japonském sociokulturním prostředí a výchylky oblíbenosti konkrétních sociálních sítí oproti světovému standardu. Dále se práce snaží odhalit možné důvody japonských uživatelských specifik prostřednictvím zmapování historického vývoje zveřejňování uživatelského online obsahu v Japonsku od prvních blogů až po nástup světově nejpopulárnějších online sociálních sítí. Tyto platformy jsou poté analyzovány s důrazem na deskripci specifik japonského uživatele. V praktické části se práce snaží zodpovědět, zda změna kulturního prostředí na delší časový úsek (na rok nebo delší) povede ke změně těchto uživatelských zvyklostí. S touto otázkou bude pracovat výzkum realizovaný pomocí polostrukturovaných rozhovorů s japonskými respondenty, kteří žili/žijí v České republice déle než jeden rok. Jako komparativní prvek poslouží polostrukturované rozhovory (doplněné stejnou analýzou) s českými respondenty, kteří v Japonsku strávili minimálně obdobný časový úsek. Výstupem této práce bude úvod do problematiky kulturní...
Audiovizuální performance v kontextu digitálního prostředí
Kořínek, Tomáš ; Šisler, Vít (vedoucí práce) ; Kera, Denisa (oponent)
Cílem této diplomové práce je popsat vliv technologického vývoje na způsoby tvorby pohyblivého obrazu a představit formy, jakých toto médium nabývá v oblasti živých audiovizuálních performancí. Teoretická studie dané téma pojímá jako sondu do historie technického obrazu, přičemž se zaměřuje na jeho projevy vzniklé ze spojení s hudebním elementem. Sleduje tak specifické tvůrčí postupy avantgardních filmů a hudebního videa, aby je poté zasadila do kontextu dnešních typů pohyblivého obrazu vznikajících jako výsledek softwarového kódu. Na základě vymezení klíčových principů digitálních médií je nejprve vytvořen teoretický základ, který je následně aplikován na popis současných forem audiovizuálních performancí. Tyto principy zde poslouží též k definici vlastností softwarových nástrojů, jež díky číselné reprezentaci dovolují pracovat s libovolným typem obrazu jako se sadou matematických funkcí. Hlavním výsledkem této práce je tedy představení kreativních možností dnešního obrazu, který se díky vzniku digitálních zařízení vymanil ze svých předchozích technologických omezení a stal se tak plně dynamickým elementem, jejž je možné v reálném čase tvořit a modifikovat.
Contemporary Jurisprudence for Muslim Minorities in Europe
Šisler, Vít ; Kropáček, Luboš (vedoucí práce) ; Veselý, Rudolf (oponent)
1 Abstrakt Předložená diplomová práce se zaměřuje na aktuální islámskou jurisprudenci (fiqh), která se vyjadřuje k situaci muslimů žijících v Evropě. Muslimské menšiny přinášejí do evropských států koherentní a vysoce propracovaný model sociálních, etických a právních norem. Konkrétní normativní rámce jednotlivých komunit se pak od sebe velmi liší, v závislosti na etnickém, geografickém a náboženském zázemí dané menšiny. Také v evropském prostoru spolu soupeří velmi různorodá pojetí islámu. Postavení muslimů žijících v nemuslimské zemi klasické islámské právo podrobně neřeší a jurisprudence se tak stává základním nástrojem normotvorby. Klíčovým institutem je pak udílení právních dobrozdání (iftā). Předložená diplomová práce demonstruje, že vlivu oficiálních či tradičních islámských autorit - jako je turecká síť Diyanet v Německu nebo imámové z al-Azharu v jiných zemích - v praxi úspěšně konkurují neformální autority z lokálních komunit, soukromých nadací nebo islámských hnutí. Profilace těchto skupin sahá od liberálního islámu až po fundamentalismus či radikální islamismus. Zvláště skupiny s širší ideologickou a politickou aspirací velmi účinným způsobem využívají elektronická média a internet pro vlastní propagaci jakožto náboženské a právní autority. Předložená diplomová práce se proto zabývá soupeřícími...
Vztah počítačové hry a její audiovizuální předlohy
Šírová, Tereza ; Šlerka, Josef (vedoucí práce) ; Šisler, Vít (oponent)
Diplomová práce Vztah počítačové hry a její audiovizuální předlohy se zabývá společnými a odlišnými znaky počítačových her a audiovizuálních děl. Prezentuje některé teorie, které reflektují různé názorové proudy na ovlivňování nebo prolínání uvedených mediálních forem. Z těchto teorií vychází návrh kategorizace herních a filmových adaptací vzniklých podle předloh. Do každé ze tří navrhovaných kategorií jsou zařazeny konkrétní příklady počítačových her vzniklých na motivy filmů či seriálů i méně časté příklady filmů, inspirovaných počítačovými hrami. Závěrečnou část práce tvoří obsáhlá případová studie, porovnávající počítačovou hru Lost: Via Domus s její předlohou - seriálem Ztraceni.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 105 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.