Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 41 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Základ daně z příjmů právnických osob ve vybraných zemích Evropské unie
Černá, Daniela ; Boháč, Radim (vedoucí práce) ; Vondráčková, Pavlína (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje základu daně z příjmů právnických osob ve vybraných zemích Evropské unie. Neustálá snaha ze strany Evropské unie o harmonizaci přímých daní, a snaha o sjednocení pravidel pro stanovení základu daně z příjmů právnických osob je neúspěšná. Smyslem této diplomové práce je ukázat v jaké míře se právní úprava mezi jednotlivými zeměmi podobá a v čem se liší. Hlavním cílem této diplomové práce bylo porovnání právní úpravy základu daně z příjmů právnických osob v České republice, na Kypru a v Rakousku. Diplomová práce je rozdělena do pěti kapitol. První kapitola obsahuje definice v práci používaných pojmů. Druhá až čtvrtá kapitola se věnují právní úpravě základu daně z příjmů právnických osob ve zkoumaných zemích. Každá z těchto kapitol popisuje rozhodující prvky ovlivňující základ daně z příjmů právnických osob. Každá z kapitol je rozdělena do dvou sub- kapitol. První sub-kapitola se zaměřuje na poplatníky daně z příjmů právnických osob. Druhá sub-kapitola popisuje základ daně z příjmů právnických osob a položky mající vliv na jeho konstrukci. Druhá sub-kapitola se dále dělí na 4 části. První část popisuje právní úpravu příjmů. Sleduje zdaňované příjmy, příjmy od daně osvobozené a příjmy, které se zdaňují mimo základ daně z příjmů právnických osob. Druhá část se věnuje...
Frekvence polovětných konstrukcí (gérondif, participe présent, infinitif) v jazyce uměleckého stylu
Černá, Daniela ; Müllerová, Eva (vedoucí práce) ; Jančík, Jiří (oponent)
NÁZEV: Frekvence polovětných konstrukcí (gérondif, participe présent, infinitif) v jazyce uměleckého stylu. AUTOR: Daniela Černá KATEDRA: Katedra francouzského jazyka a literatury VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Eva Müllerová, CSc. ABSTRAKT: Cílem bakalářské práce "Frekvence polovětných konstrukcí (gérondif, participe présent, infinitif) v jazyce uměleckého stylu" je demonstrovat výskyt a využití polovětných konstrukcí ve vybraných dílech francouzské literatury. Vlastnosti polovětných konstrukcí jsou prokázány na základě statistické rešerše jejich frekvence na prvních deseti stranách studovaného výtisku zvoleného díla. Práce si také klade za cíl potvrdit vliv literárního žánru a doby, ve které dílo vzniklo, na výběr polovětných konstrukcí. Závěry této bakalářské práce by měly poukázat na pozici infinitivu, gérondif a participe présent ve francouzském jazyce a mohly by také sloužit budoucím učitelům francouzského jazyka jako přehled o zastoupení této problematiky v literárních dílech. KLÍČOVÁ SLOVA: polovětné konstrukce, větné členy, gérondif, participe présent, infinitif
Norimberský proces
Černá, Dagmar ; Pešek, Jiří (vedoucí práce) ; Kunštát, Miroslav (oponent)
V centru pozornosti této práce stojí otázka vlivu jednotlivých právních tradic při utváření Statutu norimberského tribunálu a při procesu, neboť toto téma představuje oblast, která v porovnání s jinými aspekty souvisejícími s norimberským procesem nebyla dosud dostatečně probádána a zpracována. Přitom se jedná o problematiku stěžejní a zajímavou. Práce se bude snažit najít odpověď na otázku, kde byly hledány inspirační zdroje pro provedení jednoho z nejvýznamnějších procesů v dějinách. Při stanovení jednotlivých skutkových podstat se vycházelo především z mezinárodního práva, smluvního i obyčejového, jehož obsah byl v některých případech, zejména v případě zločinu agrese, vykládán do značné míry progresivně, aby bylo stíhání takovéhoto zločinu vůbec na mezinárodněprávní úrovni možné. Pro konkrétní vedení procesu však v mezinárodním právu, jak již bylo výše uvedeno, chyběl vzor i normy, a tak se inspirační zdroje hledaly v národních právních režimech jednotlivých států, účastnících se procesu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Ideální učitel očima dětí na prvním stupni základní školy
Černá, Dominika ; Pavlas Martanová, Veronika (vedoucí práce) ; Mašková, Anna (oponent)
Tato bakalářská práce si klade za cíl najít nejideálnějšího učitele pro děti na prvním stupni, na základě jejich představ a podnětů, které byly zpracovány formou kvalitativního výzkumu. Teoretická část práce se zabývá osobností učitele, jeho vzhledem a povahou, profesí učitele a jeho autoritou. Věnuje se také pedagogickým metodám a dovednostem, vztahu žáka a učitele, hodnocení žáků a rizikovému chování pedagogů. Zaměřuje se na mladší školní věk, jeho vymezení a stručnou charakteristiku. Jsou také zmíněny typologie učitelů. Empirická část se zaměřuje na analýzu a porovnání výsledků skupinové činnosti žáků na prvním stupni. Výzkum byl realizován na dvou pražských základních školách, kde žáci pracovali ve skupinách, vytvářeli kresby učitelů a poté jsme nad kresbami diskutovali. Kvalitativní výzkumné šetření bylo zpracováno metodou zakotvené teorie. Při sběru dat byla využita metoda kresby a skupinový rozhovor. Cílem práce je zmapovat, jaké představy mají žáci na prvním stupni o ideálním a nejhorším učiteli, který by je mohl učit. Výsledky ukázaly, jaká přání a požadavky mají prvostupňoví žáci na ideální učitele. Výzkum také přinesl poznatky o tom, jak by podle názorů dětí mladšího školního věku vypadali nejhorší možní učitelé. V závěru práce je nastíněno, jak by měl vypadat ideální učitel z pohledu...
Norimberský proces
Černá, Dagmar ; Pešek, Jiří (vedoucí práce) ; Kunštát, Miroslav (oponent)
V centru pozornosti této práce stojí otázka vlivu jednotlivých právních tradic při utváření Statutu norimberského tribunálu a při procesu, neboť toto téma představuje oblast, která v porovnání s jinými aspekty souvisejícími s norimberským procesem nebyla dosud dostatečně probádána a zpracována. Přitom se jedná o problematiku stěžejní a zajímavou. Práce se bude snažit najít odpověď na otázku, kde byly hledány inspirační zdroje pro provedení jednoho z nejvýznamnějších procesů v dějinách. Při stanovení jednotlivých skutkových podstat se vycházelo především z mezinárodního práva, smluvního i obyčejového, jehož obsah byl v některých případech, zejména v případě zločinu agrese, vykládán do značné míry progresivně, aby bylo stíhání takovéhoto zločinu vůbec na mezinárodněprávní úrovni možné. Pro konkrétní vedení procesu však v mezinárodním právu, jak již bylo výše uvedeno, chyběl vzor i normy, a tak se inspirační zdroje hledaly v národních právních režimech jednotlivých států, účastnících se procesu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Artefiletické činnosti v předškolním vzdělávání
ČERNÁ, Dana
Ve své práci si kladu za cíl zjistit možnost využití artefiletických činností v předškolním vzdělávání, jež mají vést k rozvoji osobnosti předškolního dítěte. Tato práce je rozdělena do dvou hlavních částí, a to teoretické a praktické. Teoretická část se zabývá vývojovou psychologií a charakteristikou předškolního věku ve vztahu s artefiletikou. V kontextu s Rámcovým vzdělávacím programem se tato část rovněž zaměřuje na artefiletiku jako jednu z možností vzdělávací nabídky v mateřské škole. Praktická část popisuje realizaci artefiletických činností s dětmi z mateřské školy spolu se zaměřením k osobním prožitkům a jejich vyjádření. V závěru jsou shrnuty poznatky z mého výzkumu.
Polovětné konstrukce (l'infinitif, le gérondif, le participe présent) a mluvený projev
Černá, Daniela ; Müllerová, Eva (vedoucí práce) ; Jančík, Jiří (oponent)
Cílem diplomové práce "Polovětné konstrukce (l'infinitif, le gérondif, le participe présent) a mluvený projev" je popsat výskyt a využití polovětných konstrukcí v mluvené francouzštině. Situace polovětných konstrukcí v mluveném projevu je prokázána na základě analýzy studie "Usages du gérondif et du participe présent en français parlé et écrit : étude comparée basée sur corpus" a dotazníkového šetření. Dalším cílem je předložit různé způsoby vyjádření, které nahradí použití polovětných konstrukcí. Tyto jiné formulace vyplývají z vyhodnocení dotazníkového šetření, které bylo předloženo rodilým mluvčím. Snažíme se také potvrdit či vyvrátit vliv různých aspektů (věková kategorie, povolání, národnost) na použití polovětných konstrukcí v praxi. Závěry této diplomové práce by měly poukázat na situaci polovětných konstrukcí l'infinitif, le gérondif a le participe présent ve spontánním mluveném projevu a mohly by také sloužit učitelům francouzského jazyka jako přehled o současném stavu této problematiky v mluvené francouzštině. KLÍČOVÁ SLOVA polovětná konstrukce, l'infinitif, le gérondif, le participe présent, mluvený projev

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 41 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
10 ČERNÁ, Dana
21 ČERNÁ, Daniela
4 Černá, Dagmar
10 Černá, Dana
21 Černá, Daniela
2 Černá, Denisa
3 Černá, Dominika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.