Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 260 záznamů.  začátekpředchozí104 - 113dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Počátky propagandy a její obraz ve vybraných amerických literárních dílech a novinách přelomu 19. a 20. století
Bílková, Monika ; Malý, Radek (vedoucí práce) ; Čeňková, Jana (oponent)
Tato bakalářská práce nahlíží na vybraná díla americké literatury z přelomu 19. a 20, století z trochu jiné perspektivy. Zatímco slovo "propaganda" si obvykle spojujeme s totalitními a autoritářskými režimy, krásná literatura pro nás dnes většinou představuje formu oddychu a příjemné zábavy. Každé literární dílo je však vědomě či nevědomě obrazem své doby a zejména druhá polovina 19. století byla ve Spojených státech amerických turbulentním obdobím plným změn a paradoxů. Jak se drsné společenské konvence a všeobecně uznávaná přesvědčení, která se objevovala i v "zemi neomezených možností" razící demokracii a hodnoty jako svoboda a rovnoprávnost, projevily v klasických a dodnes uznávaných dílech velkých literátů? Podařilo se spisovatelům a hrdinům z jejich příběhů uniknout ze spárů nekompromisního sociálního diktátu nebo mu vlivem okolního nátlaku nakonec podlehli? V teoretické části práce se nejprve seznámíme s definicemi propagandy a všeobecným historickým kontextem. V praktické části si pak charakterizujeme jednotlivá literární díla a poté přistoupíme k jejich samotné kvantitativní a komparativní analýze. Jaké čtenářům poskytují svědectví o stavu tehdejší společnosti, a jak moc mu vzdorují nebo do jaké míry ho naopak podporují?
Rámcování duševních nemocí ve vybraných novinářských výstupech zaměřených na destigmatizaci
Nováková, Barbora ; Vranka, Marek (vedoucí práce) ; Čeňková, Jana (oponent)
Diplomová práce "Rámcování duševních nemocí ve vybraných novinářských výstupech zaměřených na destigmatizaci" se zabývá tím, jak dokumentární cyklus Život za zdí, online seriál Nejsi sám a audio série Moje terapie komunikují téma duševního zdraví. Cílem práce je zjistit, jakým způsobem rámcovaly vybrané novinářské projekty problematiku duševních nemocí. Teoretická část práce se zprvu věnuje duševním nemocem, konceptu stigma a roli médií v jeho přenosu. Zaměřuje se i na destigmatizaci a definování nejdůležitějších destigmatizačních přístupů. V další části jsou přiblížena teoretická východiska vlivu médií, nastolování agendy a rámcování. V analytické části je představeno 10 rámců, které byly v projektech identifikovány s pomocí metody zakotvené teorie. Shrnutí výsledků se věnuje diskuse, kde jsou vyhodnoceny nalezené rámce a jejich limity, a rovněž jsou porovnány s doporučenými postupy, které vycházejí z manuálů určených pro novináře a odborných publikací na téma duševních nemocí.
Mediální obraz dětských pěveckých sborů před a po "kauze Kulínský"
Vrbová, Eliška ; Čeňková, Jana (vedoucí práce) ; Láb, Filip (oponent)
Diplomová práce se zabývá mediálním obrazem dětských pěveckých sborů s ohledem na takzvanou "kauzu Kulínský". Cílem práce je zjistit, jak často a jakým způsobem česká tištěná média informují o dětských pěveckých sborech a jakou roli v referování o tématu sehrál případ, v němž byl sbormistr Bohumil Kulínský odsouzen za zneužívání členek dětského sboru Bambini di Praga. V teoretické části jsou vymezeny koncepty z oblasti mediálních teorií a rovněž teoretická východiska související s oborem sborového zpěvu. Ve výzkumné části jsou prezentovány výsledky kvantitativní a kvalitativní obsahové analýzy obsahu tří českých tištěných deníků Mladá fronta DNES, Lidové noviny a Právo se zaměřením na jejich pražská vydání ve dvou časových obdobích. Časová období jsou zvolena s ohledem na vývoj "kauzy Kulínský". Výzkum sleduje nejen četnost textů o dětských pěveckých sborech, ale také užívání žánrů, řazení do rubrik a vyznění textů. Sledovaná období jsou mezi sebou vzájemně porovnána. Část výzkumu se orientuje také na online média a způsob informování o úmrtí sbormistra Bohumila Kulínského. V závěru práce je zhodnoceno, zda informování o dětských pěveckých sborech v českých médiích probíhá v souladu s konceptem zpravodajských hodnot.
Hlas mládí v současné české a francouzské literatuře a jeho kritická reflexe
Kutnarová, Kristýna ; Čeňková, Jana (vedoucí práce) ; Malý, Radek (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje dvěma literárním debutům, románu francouzského a románu české autorky Lucie Faulerové Lapači prachu. Nejprve se zabývá fenoménem umělecké kritiky jako takové a snaží se popsat různé teoretické přístupy k ní, které lze následně využít při praktické analýze kritických textů. Následně provádí interpretaci každého z děl a analýzu jejich kritického přijetí. případě českých kulturních i zpravodajských periodikách, tak o vybrané (nejvýznamnější) anglickojazyčné kritiky, publikované případě Lucie Faulerové se práce věnuje pouze kritikám českým, nabízejícím téměř kompletní přehled významnějších textů hodnotících Lapače prachu. Práce se snaží postihnout různé přístupy kritiků k obou románům i vykonávání role uměleckého kritika jako takové. V závěru práce dochází ke komparaci děl a jejich kritického přijetí.
Prvky americké válečné propagandy ve filmových adaptacích komiksu Captain America
Vosyková, Lenka ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Čeňková, Jana (oponent)
Kapitán Amerika je jednoznačně nejpatriotičtější superhrdina v komiksovém světě. Již datum jeho uvedení na trh, březen 1941, naznačuje, že jedním z jeho záměrů bylo podpořit válečné snažení americké armády během druhé světové války. Propagoval americké národní hodnoty a vlastenectví, čímž mohl podněcovat muže ke vstupu do Armády Spojených států amerických a veřejnost zase ke koupi válečných dluhopisů. Na začátku nového tisíciletí došlo k restartování celého komiksového vesmíru společnosti Marvel. V roce 2011 mělo premiéru první filmové zpracování postavy Kapitána Ameriky a poté následovaly ještě další dva díly. Celá tato trilogie se těší poměrně velké oblibě mezi diváky. V teoretické části diplomové práci popisuji různé druhy propagand a jejich příklady použití. Stručně také vysvětlím, jak působila na americké občany během první a druhé světové války. Kvůli zasazení do širších souvislostí nastíním rovněž, v čem spočívá význam populární kultury a jak se vyvíjela celá společnost Marvel. Poté bude nahlíženo na postavu Kapitána Ameriky jako na součást tradice hrdinů, kteří vykazují stereotypní znaky. Praktická část zjišťuje především to, jakými způsoby se ve filmech o této postavě projevuje americká propaganda a jak ji vnímají příjemci. Zajímá mě také, jak se liší toto vnímání v závislosti na...
Vydavatelská edice Big Bao v produkci nakladatelství Baobab a její mediální obraz v českých médiích mezi roky 2004 a 2019
Doksanský, Adam ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Čeňková, Jana (oponent)
Bakalářská práce Vydavatelská edice Big Bao v produkci nakladatelství Baobab a její mediální obraz v českých médiích mezi roky 2004 a 2019 se zabývá edicí Big Bao vydávanou od roku 2004 dodnes v českém nakladatelství Baobab, které se zaměřuje na dětskou literaturu. Edice se skládá z knih románového žánru pro staršího dětského čtenáře. Cílem práce je kriticky zanalyzovat edici jak po stránce obsahové, tak po stránce grafické a určit její postavení v produkci nakladatelství. Rovněž se práce zabývá obrazem edice v českých tištěných, internetových a audiovizuálních médiích. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. V teoretické části autor popisuje různé aspekty české dětské literatury a její historii. Věnuje se také české ilustraci dětské knihy. Dále se zabývá samotným nakladatelstvím Baobab, charakteristikou jeho produkce, jeho historií a ediční skladbou. V praktické části se pak autor věnuje přímo edici Big Bao, její charakteristice, jednotlivým titulům, autorům i grafické stránce. Dále se zabývá mediálními ohlasy edice v českých médiích mezi lety 2004 a 2019. Hlavním závěrem práce je, že i když není edice Big Bao plnohodnotně ucelenou edicí a nemá stálý mediální obraz, velmi dobře zapadá do produkce nakladatelství Baobab a v mnoha aspektech navazuje na tradici kvalitní české dětské...
Reenactment a historická rekonstrukce jako kulturní fenomén
Svoboda, Ondřej ; Lokšík, Martin (vedoucí práce) ; Čeňková, Jana (oponent)
Cílem této bakalářské práce je představit autorský publicistický dokument Reenactment a historická rekonstrukce jako kulturní fenomén. Teoretická část práce se věnuje definici publicistického dokumentu, postupům použitých při tvorbě představovaného snímku a stručnému seznámení čtenáře s historií sledovaného fenoménu. Praktickou a hlavní částí práce je pak dokument samotný. Mnozí z nás už někdy v autobuse nebo na ulici narazili na lidi oblečené ve středověkých kostýmech. Kromě občasných fanoušků fantasy, kteří míří na své srazy, se může jednat i o takzvané reenactory. Tak si říkají lidé, věnující se historickým rekonstrukcím, a občas je můžeme vidět třeba na městských slavnostech. Většina jejich akcí je však lidem mimo jejich komunitu nepřístupná. Původním cílem reenactorů přitom bylo proniknout přes stereotypy, které vznikly díky "historickým" filmům, a zažít středověk takový, jaký doopravdy byl. Za každým kusem kostýmu, každou zbraní či stanem tak stojí dlouhé prohledávání archivů a hodiny s jehlou a nití v ruce. Právě motivace a prožitky těchto lidí snímek sleduje. Jejich přístup a koníček pak navíc konfrontuje s názory experimentálních archeologů, jimž je reenactment z podstaty jejich povolání blízký.
Zpravodajský komiks jako nová forma on-line zpravodajství na webu ČT24
Králová, Helena ; Lokšík, Martin (vedoucí práce) ; Čeňková, Jana (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá zpravodajským komiksem, který publikují redaktoři on-line zpravodajství České televize na webu ČT24 od 20. května 2019. Tento formát v sobě propojuje komiks s televizním zpravodajstvím a má přilákat mladé publikum k obsahu vyráběnému Českou televizí. Koncept zpravodajského komiksu spočívá v tom, že se z reportáží odvysílaných v pořadech České televize za pomoci moderních technologií vyrobí několikastránkový komiks. Tato práce v praktické části mapuje proces výroby zpravodajského komiksu, který je díky mobilní aplikaci značně zrychlený. Dále je v ní popsáno, kdo se na jeho výrobě podílí a jaká témata jsou v něm zobrazována. Hlavním cílem práce je však zjistit, jestli zpravodajský komiks opravdu čtou mladí lidé, jimž je primárně určen. V kontrastu se základními hodnotami zpravodajství, které zpravodajský komiks musí splňovat, protože vychází jako obsah produkovaný veřejnoprávní institucí, stojí určitá umělecká kritéria kladená na komiks jako takový. I těmito odlišnými aspekty obou žánrů se předkládaná práce zabývá. Součástí teoretické části práce je i stručná historie komiksu v žurnalistice a proměna prezentace obsahu České televize na internetu a sociálních sítích v návaznosti na stále větší význam síťových médií.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 260 záznamů.   začátekpředchozí104 - 113dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
3 CENKOVÁ, Jana
3 Cenková, Jana
1 Cenková, Jitka
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.