Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Počátky propagandy a její obraz ve vybraných amerických literárních dílech a novinách přelomu 19. a 20. století
Bílková, Monika ; Malý, Radek (vedoucí práce) ; Čeňková, Jana (oponent)
Tato bakalářská práce nahlíží na vybraná díla americké literatury z přelomu 19. a 20, století z trochu jiné perspektivy. Zatímco slovo "propaganda" si obvykle spojujeme s totalitními a autoritářskými režimy, krásná literatura pro nás dnes většinou představuje formu oddychu a příjemné zábavy. Každé literární dílo je však vědomě či nevědomě obrazem své doby a zejména druhá polovina 19. století byla ve Spojených státech amerických turbulentním obdobím plným změn a paradoxů. Jak se drsné společenské konvence a všeobecně uznávaná přesvědčení, která se objevovala i v "zemi neomezených možností" razící demokracii a hodnoty jako svoboda a rovnoprávnost, projevily v klasických a dodnes uznávaných dílech velkých literátů? Podařilo se spisovatelům a hrdinům z jejich příběhů uniknout ze spárů nekompromisního sociálního diktátu nebo mu vlivem okolního nátlaku nakonec podlehli? V teoretické části práce se nejprve seznámíme s definicemi propagandy a všeobecným historickým kontextem. V praktické části si pak charakterizujeme jednotlivá literární díla a poté přistoupíme k jejich samotné kvantitativní a komparativní analýze. Jaké čtenářům poskytují svědectví o stavu tehdejší společnosti, a jak moc mu vzdorují nebo do jaké míry ho naopak podporují?
Stravování žáků druhého stupně
Bílková, Monika ; Kočí, Jana (vedoucí práce) ; Váchová, Alena (oponent)
Zdravá strava je dnes nejenom důležitý aspekt života jako takového, ale stále více diskutované téma na školách a jedna z kapitol předmětu Výchova ke zdraví. Díky včasné prevenci můžeme zabránit vzniku civilizačních chorob, jako jsou ischemická choroby srdeční, diabetes mellitus, rakovina, nebo obezita. Všem těmto chorobám se díky zdravé stravě, dostatku pohybu a vedení ke zdravému životnímu stylu dá předejít. Zlom ve vývoji člověka nastává v období dospívání, a proto mne zajímá, zda se žáci sídlištní základní školy stravují v souladu s výživovými doporučeními, či nikoliv. To je také cílem této práce. Zjistit do jaké míry se žáci druhého stupně stravují zdravě, zda se jejich stravování vzhledem k vývoji dětí v důsledku dospívání zlepšuje a ve které oblasti stravování nebo stravovacích návyků dosáhli žáci nejlepších a nejhorších výsledků. Práce má dvě části. V teoretické části jsem se zabývala zdravím a vhodným stravováním adolescentů obecně. Tato část vychází z odborné literatury zabývající se zdravím, zdravím dětí a doporučenou výživou populace, zejména pak výživou dětí na druhém stupni základní školy. Na základě dosavadních poznatků týkajících se zdravého stravování jsem v praktické části srovnávala obecné požadavky na výživu s výsledky žáků základní školy. Dále pak tato část zahrnuje projekt žáků...
Faktory ovlivňující spokojenost učitelů s jejich profesí
Bílková, Monika ; Mojžíšová, Jarmila (vedoucí práce) ; Nováková, Daniela (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na učitelskou profesi s cílem zjištění pozitivních i negativních faktorů ovlivňujících práci učitele. Práce je rozdělena do dvou částí: na část teoretickou a praktickou. Teoretická část se zaměřuje na základní definici učitelské profese, vymezení pojmů souvisejících s učitelskou profesí a také na postavení učitele a jeho roli ve společnosti. Dále se tato část zaměřuje na kritéria spokojenosti všeobecně a v neposlední řadě na jednotlivé faktory, které působí na spokojenost učitele v jeho zaměstnání. Cílem praktické části je zjistit které faktory nejčastěji ovlivňují spokojenost a nespokojenost učitelů u vybraného vzorku učitelů pražské základní školy. Šetření bylo prováděno formou dotazníku. Dále se praktická část zaměřuje i na zjištění, kolik učitelů by si opět zvolilo svoji profesi. Zahrnuje vyhodnocení dotazníku, ve kterém hledám faktory ovlivňující spokojenost učitelům se svým povoláním, zejména pak faktory společné. Vyhodnocením dotazníku jsem zjistila, že nejvíce stresujícím faktorem je pro učitele spolupráce s rodiči a nekázeň žáků. Většina učitelů si stěžuje také na přebujelou administrativu a nedostatek úcty k jejich náročnému povolání, na nedostatek celkového ocenění rodiči i společností, (nejednalo se pouze o nízké mzdy, ty byly zmiňovány jen výjimečně)....

Viz též: podobná jména autorů
6 Bilková, Michaela
5 BÍLKOVÁ, Magdalena
6 BÍLKOVÁ, Marie
5 BÍLKOVÁ, Markéta
6 BÍLKOVÁ, Martina
6 BÍLKOVÁ, Michaela
3 Bílková, M.
5 Bílková, Magdaléna
6 Bílková, Marie
5 Bílková, Markéta
2 Bílková, Marta
6 Bílková, Martina
6 Bílková, Michaela
1 Bílková, Milena
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.