Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 51 záznamů.  začátekpředchozí24 - 33dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hodnocení a sebehodnocení pedagogických pracovníků v konkrétní ZŠ
Durníková, Radka ; Svobodová, Zuzana (vedoucí práce) ; Pavlov, Ivan (oponent)
Bakalářská práce se zabývá podrobným zkoumáním hodnocení a sebehodnocení pedagogických pracovníků na základní škole. Teoretická část popisuje cíle a význam hodnocení a sebehodnocení pedagogických pracovníků, základní metody, formy a kritéria hodnocení a sebehodnocení pedagogických pracovníků. Hovoří se zde o rozdělení metod hodnocení, základních i doprovodných metodách, mezi které patří Motivačně-hodnoticí pohovor, metoda MBO, 360ř zpětná vazba, Hodnoticí stupnice, Volný popis, Checklist aj. Pozornost je věnována i hospitacím. Empirická část popisuje cíle výzkumu, výzkumné otázky, metody získávání a zpracování dat atd. Empirická část je koncipována jako případová studie, jejímž cílem je popsat metody, formy a kritéria hodnocení a sebehodnocení pedagogických pracovníků na vybrané státní základní škole v Liberci a postihnout subjektivní vnímání ředitele školy i pedagogických pracovníků k hodnocení a sebehodnocení. Výzkum je realizován prostřednictvím rozhovoru s ředitelem školy, dotazníků pro pedagogické pracovníky a rozhovorů s pedagogickými pracovníky. Z výsledků výzkumu vyplynulo, že je na zkoumané škole využívána především metoda hospitace a hodnoticích rozhovorů. Výsledky ukázaly, že s přibývající pedagogickou praxí se zvyšuje pozitivní vnímání hospitací pedagogy. Celkové vnímání hodnocení v...
Možnosti využití kariérového poradenství na základní škole
Palkosková, Klára ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Pavlov, Ivan (oponent)
Tato diplomová práce s názvem "Možnosti využití kariérového poradenství na základní škole" se zabývá především představením možností realizace kariérového poradenství na základních školách v rámci vzdělávacího systému České republiky. Cílem diplomové práce je analýza možnosti využití a způsobu realizace kariérového poradenství na základní škole, jež je zde poskytováno primárně v rámci výchovného poradenství. Cílem práce je na základě stanovených výzkumných předpokladů analyzovat názory žáků a kariérového poradce na úroveň poskytovaných služeb kariérového poradenství v rámci základní školy. V první části diplomové práce budou analyzovány pojmy související s oblastí kariérového poradenství a profesní orientace žáků. Analyzovány budou také teorie volby povolání a kariérového vývoje žáků, aspekty poradenského procesu, a budou uvedeny poznatky o období dospívání. Zároveň jsou v diplomové práci identifikovány subjekty a instituce poskytující služby kariérového poradenství na území České republiky. Výzkumná problematika se v diplomové práci zabývá tématem kariérového poradenství, konkrétně pak kariérového poradenství a jeho specifik na konkrétní základní škole v rámci standardního českého vzdělávacího systému. Za účelem získání informací bylo využito metody dotazníkového šetření a rozhovoru. Výsledky...
Kariérní systémy v zemích OECD
Faměrová, Martina ; Pavlov, Ivan (vedoucí práce) ; Svobodová, Zuzana (oponent)
Současná doba s sebou přináší nová zaměstnání, nové pracovní role, různá pracovní očekávání, různé pohledy na tradiční a současné kariérní koncepce, důležitost motivace v kariéře jedince a důležitost kvality pracovního výkonu. V prostředí vzdělávacích organizací je kvalita práce pedagogických pracovníků považována za jeden z nejvýznamnějších aspektů ovlivňujících výsledky žáků. Mezi aktuální problémy, s nimiž se regionální školství v mezinárodním kontextu potýká, patří nízká atraktivita učitelské profese, zapříčiněná zejména nižšími průměrnými platy. Situaci nepřispívají ani omezené možnosti kariérního postupu a rozšířené přesvědčení, že profese nenabízí dostatečné příležitosti k seberealizaci a odpovídající společenské uznání. Proto je snahou propojit kvalitní profesní výkon učitele s principem profesních standardů, rozpracovaných do několika úrovní obecnosti až po úroveň, která umožňuje na základě stanovených kritérií spolehlivě hodnotit a rozhodovat, jestli učitel dosahuje určité požadované úrovně. Cílem je motivovat, vzdělávat a spravedlivě ocenit ty učitele, kteří mají podíl na tom, jakou prestiž si škola buduje vůči svým klientům i veřejnosti, a podílejí se na výsledcích vzdělávacího systému ve své zemi, na její celkové kulturní úrovni. V rámci politického působení a rozhodování je proto...
Autoevaluace střední školy z aspektu dalšího vzdělávání zaměstnanců
Dejová, Nelly ; Pavlov, Ivan (vedoucí práce) ; Paulovčáková, Lucie (oponent)
Diplomová práce komplexně představí problematiku dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků se zaměřením na učitele střední školy jako jednu z oblastí autoevaluace školy. Další vzdělávání pracovníků se dostává do popředí pozornosti, poněvadž jde ruku v ruce s kvalitou vzdělávání. Ve své první části identifikuje základní definice potřebné k pochopení tématu autoevaluace a dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků, následně vymezí legislativní rámec zajišťující DVPP, strategické dokumenty a další plány, které se touto oblastí zabývají. V neposlední řadě definuje cíle a formy DVPP a stručně nastíní situaci v Evropě se zaměřením na mezinárodní šetření. Prostřednictvím průzkumu v praktické části diplomová práce vyhodnotí tři výroční zprávy vybrané školy a pomocí standardizovaného strukturovaného rozhovoru a standardizovaného dotazníku sleduje názory vedení školy a učitelů na danou problematiku. Průzkum zkoumá jejich motivaci, podmínky k rozvoji, možnosti dalšího vzdělávání či uvedení nových poznatků do praxe v kontextu výsledků mezinárodního šetření TALIS 2018. Cílem práce je analýza problematiky dalšího vzdělávání učitelů středních škol v domácím a v mezinárodním kontextu, a následná evaluace dalšího vzdělávání v podmínkách vybrané střední školy. KLÍČOVÁ SLOVA Další vzdělávání pedagogických...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 51 záznamů.   začátekpředchozí24 - 33dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.