Bakalářské práce

Bakalářské práce Nalezeno 223,956 záznamů.  začátekpředchozí121301 - 121310dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Postupy OSPOD při práci s rodinami se členem závislým na návykových látkách
Lhotáková, Michaela ; Čihánková, Ivana (vedoucí práce) ; Pazlarová, Hana (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na postupy orgánu sociálně-právní ochrany dětí (dále jen OSPOD) při práci s rodinami, kde se vyskytuje rodič závislý na návykových látkách. Teoretická část práce popisuje základní pojmy, které umožňují základní orientaci v dané problematice. Druhá kapitola zprostředkovává pohled na drogovou závislost v rodině a samotný vliv drogově závislého rodiče na dítě. Následující kapitola se věnuje sanaci rodiny a případové konference. Uvádí důležitost sanace, její průběh a situace, kdy je možné sanaci realizovat. Další kapitola popisuje důležité faktory, které ovlivňují výkon sociálně- právní ochrany dětí. Kapitola nás seznamuje se základními postupy OSPOD. Poslední kapitola teoretické části směřuje k samotné práci OSPOD s dětmi rodičů závislý na návykových látkách. Dále se věnuje hodnocením situace rodiny a v neposlední řadě popisuje zapojení odborníků do problematiky drog v rodině. Praktická část bakalářské práce je postavena na zpracování čtyř kazuistik, které obsahují informace ze spisové dokumentace z vybraných OSPOD na území hlavního města Praha. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Supervize jako prostředek profesního růstu sociálních pracovníků oddělení sociálně-právní ochrany dětí
Rábová, Michaela ; Vorlová, Marie (vedoucí práce) ; Mašát, Vladimír (oponent)
V bakalářské práci s názvem "Supervize jako prostředek profesního růstu sociálních pracovníků sociálně- právní ochrany dětí" se zabývám supervizí sociálních pracovníků výše uvedeného oddělení. Teoretická část je členěna na dvě stěžejní kapitoly a to kapitola věnující se sociálně právní ochraně dětí a supervizi. Nejdříve vymezuji sociálně-právní ochranu dětí, kdo ji poskytuje, komu je poskytována a jaké metody sociální práce jsou při ní využívány. V oblastech působení sociálního pracovníka SPOD, se snažím poukázat na náročnost profese a tím větší náchylnost ke vzniku syndromu vyhoření, na který může preventivně působit supervize. Supervizi je dále věnován zbytek prostoru teoretické části, kde se zabývám tím, co supervize představuje, kdo jsou její účastníci a jaký je její proces. Následně se již věnuji vyhodnocení dotazníkového šetření, jež má za úkol zjistit, zda sociální pracovníci OSPOD považují supervizi za přínosnou/potřebnou, vzhledem k náročnosti jejich profese a tyto přínosy pojmenovat. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Význam udržitelného rozvoje v komunitních projektech
Špičanová, Jitka ; Pařízek, Michal (vedoucí práce) ; Šťastná, Jaroslava (oponent)
Bakalářská práce má za cíl hledat význam udržitelného rozvoje v komunitních projektech. Práce vychází z domácí i zahraniční literatury, z odborných článků a rozhovorů se členy vybraných komunitních projektů. Bakalářská práce vymezuje pojem komunita, komunitní práce a udržitelný rozvoj, následně se snaží mezi těmito termíny najít spojitost a vzájemnou důležitost. V práci je kromě komunitní práce popsáno i možné propojení sociální práce jako takové a udržitelného rozvoje a v čem to pro společnost může být přínosné. Dále rozvíjí myšlenku udržitelnosti v termínech jako je participace či zplnomocnění, které je možné hledat právě v komunitních projektech. V praktické části se práce věnuje vybraným komunitním projektům, které si téma udržitelnosti zvolily za jeden ze svých hlavních cílů, a hledá v nich principy udržitelného rozvoje, jak mohou fungovat v praxi. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Vyhodnocování situace dítěte a rodiny
Michalová, Alžběta ; Vorlová, Marie (vedoucí práce) ; Pazlarová, Hana (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na "Vyhodnocování situace dítěte a rodiny." Cílem mé práce je vysvětlit, jaké jsou cíle, metody, postupy, a v čem spočívají výhody či nevýhody procesu vyhodnocování. Dále bych chtěla popsat a hodnotit, jak je proces vyhodnocování aplikován v praxi pomocí kazuistik a postupů sociálních pracovníků v rámci sociálně - právní ochrany dětí. Během práce budu vycházet z teoretických poznatků, odborné literatury, legislativních a metodických materiálů, kazuistik a praktických zkušeností sociálních pracovníků na orgánu sociálně - právní ochrany dětí Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Psychologické aspekty integrace dítěte se SMA na druhém stupni základní školy
Šponarová, Karla ; Hubertová, Lucie (vedoucí práce) ; Dočkal, Jan (oponent)
Bakalářská práce sleduje psychologické aspekty integrace dospívající dívky se spinální svalovou atrofií na druhém stupni základní školy. Teoretická část se zabývá vymezením sociálně-psychologického prostředí integrace na základní škole; podává obecné informace o spinální svalové atrofii (SMA) se zaměřením na fyzickou aktivitu a funkční schopnosti dospívajícího dítěte se SMA, dále se zabývá osobností dospívajícího dítěte trpící progredujícím nevyléčitelným onemocněním, jeho komunikací s ostatními lidmi a tématem smrti z pohledu těžce nemocného dospívajícího dítěte. Praktická část obsahuje kazuistiku integrace čtrnáctileté dívky s diagnostikovanou SMA I.-II. typu se zaměřením na psychicky náročné situace a na jejich základě diskuzi o vhodných opatřeních. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Postoj k eutanazii u pracovníků v zařízeních paliativní péče
Poštová, Lenka ; Janečková, Hana (vedoucí práce) ; Čížková, Hana (oponent)
Bakalářská práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Práce je zaměřena na názor pracovníků v paliativní péči na eutanazii. Teoretická část se zabývá definicí paliativní péče, jejím cílem a principy. Dále se také zaměřuje na kvalitu paliativní péče v České republice. Druhá kapitola vysvětluje pojem eutanazie a její formy. Dále jsou v této kapitole uvedeny názory lidí z ČR na eutanazii. Třetí kapitola se věnuje pojmům jako je autonomie člověka, dobrá smrt, důstojná smrt, právo na život a právo na smrt nebo dříve vyslovené přání. V praktické části je uveden výzkum v podobě dotazníkového šetření. Dotazník byl určen pro pracovníky v paliativní péči. Dále jsou zde uvedeny výsledky tohoto šetření. Výsledky jsou zpracovány pomocí grafů, které jsou popsány a vyhodnoceny. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Význam Bernarda Bolzana pro výchovu a vzdělání
Otáhal, Tomáš ; Svobodová, Zuzana (vedoucí práce) ; Kaplánek, Michal (oponent)
Práce Význam Bernarda Bolzana pro výchovu a vzdělávání seznámí čtenáře s osobností Bernarda Bolzana ve dvou rovinách. První nese roli spíše historicko-popisnou. Seznámí čtenáře s Bernardem Bolzanem a historickým kontextem jeho života a díla. Druhá se pak zaměřuje konkrétněji na Bolzanovu pedagogickou činnost. Jejím úkolem je jít více do hloubky a představit tak čtenáři Bolzanovu motivaci a filosofický podklad k volbě učitelského povolání, pojednat o jejích konkrétních podobách a ohlasech a v neposlední řadě také postavit Bernarda Bolzana do dialogu s pedagogikou dnešní. Dvěma rovinám odpovídají dvě kapitoly, na něž je práce rozdělena a které se vzájemně doplňují, v záměru poukázat na Bolzanův význam v oblasti pedagogiky. Práce by měla čtenáři ukázat, v čem tkví přínos Bolzanova pedagogického působení a nabídnout tak, především v rovině motivační, inspiraci pedagogice dnešní. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Domácí násilí se zaměřením na násilnou osobu
Slováková, Marianna ; Dočkal, Jan (vedoucí práce) ; Pazlarová, Hana (oponent)
Tato bakalářská práce si klade za cíl upozornit na problematiku domácího násilí se zaměřením na násilnou osobu. Jejím cílem je dále popsat a navrhnout možná opatření pro práci s násilnou osobou v rámci České republiky, a to na základě příkladů ze zahraničí. K tomuto cíli směřují čtyři na sebe navazující kapitoly. První kapitola se týká vymezení pojmu domácí násilí, přístupů k jeho řešení v rámci České republiky a nastínění výskytu tohoto fenoménu na našem území. Dále se první kapitola zabývá teoriemi o příčinách tohoto jevu a popisuje jeho druhy a důsledky. Druhá kapitola se věnuje kategorizacím násilných osob. Tyto kategorizace jsou nezbytné k následujícímu popisu druhů pomoci, popsaných ve třetí kapitole spolu s příklady terapeutických programů probíhajících v zahraničí. Čtvrtá kapitola se věnuje pomoci násilným osobám v České republice. Kromě činnosti tří pomáhajících organizací tato kapitola dále popisuje i státní aktivity v rámci pomoci násilným osobám. Na základě Národních akčních plánů prevence domácího násilí jsou dále přednesena možná opatření a návrhy, které jsou nezbytné pro zlepšení současné situace. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Interpretace Modlitby Páně: Cesta představení křesťanské spirituality a mravnosti
Petrášková, Jana ; Milfait, René (vedoucí práce) ; Heryán, Ladislav (oponent)
Bakalářská práce se zabývá interpretací Modlitby Páně, která jako obsahový i literární střed Ježíšovy Horské řeči přispívá k hlubšímu porozumění spirituální dimenze člověka. V bakalářské práci je představena teologická etika společně s jejím propriem a vymezením křesťanské mravnosti. Stejně tak je v práci více přiblížen obsah Ježíšovy Horské řeči jako Magny charty křesťanské mravnosti, která má úzkou spojitost s Modlitbou Páně. V rámci Modlitby Páně je v práci upřena pozornost na spiritualitu, lépe křesťanskou spiritualitu a modlitbu jako takovou, která zevrubně popisuje, co to modlitba je. Dále hlavní část práce je zaměřena na samotnou interpretaci Modlitby Páně a porozumění jednotlivým prosbám. Jako modlitbu celostního osvobozování, které začne v hlubokém setkání s živým Bohem a zaváže k angažovanému jednání ve smyslu lásky a spravedlnosti; jako modlitbu základních životních potřeb člověka, v níž není věc Boží cizí věcí člověku a věc člověka není lhostejná věci Boží. V závěru se práce snaží vystihnout a zdůraznit jednotlivá propojení Modlitby Páně s teologickou etikou, křesťanskou mravností a křesťanskou spiritualitou. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Individuální vzdělávací plán pro dítě s mentální retardací v předškolním věku
Matějovská, Anna ; Ortová, Marie (vedoucí práce) ; Klimešová, Anna (oponent)
Tato bakalářská práce s názvem Individuální vzdělávací plán pro dítě s mentální retardací v předškolním věku se zabývá různými aspekty při sestavování individuálního vzdělávacího plánu. Nejprve porovnává vývoj intaktního dítěte s vývojem dítěte s mentální retardací. Dále představuje etiologii a stupně mentální retardace a to, jak mentální retardace ovlivňuje vyvíjející se osobnost. V další části práce pojednává o zásadách přístupu k dítěti s mentální retardací. Nakonec práce seznamuje se samotným IVP, s jeho obsahem, tvorbou, oblastmi rozvoje, popisuje rozdíl IVP pro dítě v mateřské škole speciální a pro dítě integrované do běžné mateřské školy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Bakalářské práce : Nalezeno 223,956 záznamů.   začátekpředchozí121301 - 121310dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.