Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 876 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Návrh sídelní struktury soudobého města v historickém prostředí.
Průšková, Kristýna ; Obrtlík,, Jan (oponent) ; Májek, Jan (vedoucí práce)
Zadáním diplomové práce bylo zpracovat území kasáren Černých Polí v Brně. V rámci práce jsem se snažila oživit a otevřít řešené území městu a lidem a napojit se tak na okolní zástavbu. Řešené území jsem si rozšířila o přiléhající panelovou zástavbu ze severu, a právě jako jeden z cílů bylo tuto zástavbu plynule zakomponovat, tak aby z ní nebyla vytvořena bariéra. Druhým cílem bylo revitalizovat dvě historické budovy kasáren a panelovou budovu kolejí, které jsou odkazem na obraz místa. Práce je rozdělena na část analytickou a část návrhovou, kde se zabývám konkrétními hmotami, dopravou a veřejnými prostory. Většina území je pokryta obytnou plochou s vloženými občanskými a komerčními plochami, které tak tvoří funkčnost celého území. Svým návrhem se snažím ukázat, jak lze území vyřešit, i přesto že historické a panelové budovy budou zachovány a zakomponovány a nebude se jen stavět na hnědé louce.
Architektonická studie chráněných objektů
Kalíšková, Eliška ; Myslín, Jiří (oponent) ; Boleslavská, Yvona (vedoucí práce)
Architektonická studie řeší stavbu nové střední odborné školy Gemini v Brně Lesná na parcele 202/9, ulice Vaculíkova, a namísto stávající školy, parcelní č. 253, novou stavbu kulturního domu s komerčními prostory. Studie zpracovává nové parkování a zpevněné plochy ulice Vaculíkové. Výstavba nových objektů a bourání stávajících je rozdělená na 2 etapy. V 1. etapě, kde se na parcele 202/9 nyní nachází zpevněná plocha pro parkování, je navržená nová budova školy s ubytováním studentů a pronájem bytů, řešení jako bezbariérové. Budova má dva samostatné vstupy. Jeden pro školu ze severní strany objektu a vstup pro nájemníky bytů ze západní strany objektu. Prostory školy se nachází na prvních 4 podlažích, kde 1. – 3. podlaží jsou prostory pro výuku, stravování a vedení školy, 4. podlaží je vyhrazeno ubytováním studentů s přístupem na střešní terasu. Na následujícím 5. – 10. podlaží je 5 nájemních bytů složení 2+1 a 3+kk do 120 m2. V podzemním podlaží se nachází sklepní kóje, technologické zázemí bytů a technologické zázemí pro školu. Parkování pro rezidenty a návštěvníky, zaměstnance školy je na upravené ulici Vaculíkové s navýšenou kapacitou parkování. Po dokončení 1. etapy, výstavby nové budovy školy, návrh postoupí k 2. etapě výstavby. Ta se zabývá nejprve likvidací původní budovy školy, na jejímž místě je navržen objekt kulturního domu s restaurací, komerčními prostory, kinosálem, knihovnou - café a fitness tělocvičnou. V 1. podlaží se nachází restaurace, knihovna – café a kinosál. Na 2. podlaží je fitness tělocvična a komerční prostory vhodné pro nové služby. Parkování návštěvníků domu je v podzemních garážích s 52 parkovacími místy + 4 místa pro handicapované. Střecha domu je navržená, jako extenzivní zelená střecha pro vizuální pohodu obyvatel sousedních panelových domů i nově navrženého objektu. Poslední část 2. etapy je vytvoření veřejného prostoru mezi oběma budovami. Náměstí poskytne prostor pro setkávání a pořádání kulturních a společenských akcí.
Prostor jako paradigma výuky
Vašička, Pavel ; Müller, Rudolf (oponent) ; Rozwalka, Szymon (vedoucí práce)
Celý návrh je založen na prolínání exteriéru do interiéru, veřejnosti s akademiky a na celkovém prolínání jednotlivých prostorů. Konstrukce vytváří přesně definovaný, přísný rastr, který je ale členěn tak, aby návštěvník, či uživatel mohl pocítit v každé části budovy jiné pocity. V budově se tedy střídají velkorysé převýšené prostory, s dlouhými prostory přes jedno podlaží. V projektu jsou umístěna i dvě venkovní atria, která zasahují do hmoty a dále na ně navazují atria vnitřní. Lehká předsazená fasáda je tvořena polykarbonátovými deskami, které sjednocují všechny tři části přístavby v jeden celek. V několika místech je vytvořen větší výřez polykarbonátem, který opět spojuje exteriér s interiérem. Pohled zevnitř ven má být abstraktní, díky předsazené fasádě. V místech výřezů se pak z abstrakce stává konkrétní pohled, který má ideově vstupovat do interiéru a dle uspořádání výřezů plynule procházet skrze budovou.
Návrh osvětlení střední školy
Borůvka, Jan ; Štěpánek, Jaroslav (oponent) ; Škoda, Jan (vedoucí práce)
Teoretická část této práce se zabývá světlem, pojmy a výpočetními vztahy z oblasti světelné techniky, základními světelnými zdroji a svítidly. Také je zde rozebrán princip měření osvětlení. Cílem této práce je návrh nového umělého osvětlení střední zemědělské školy v Přerově. Nejprve bylo provedeno kontrolní měření stávajícího stavu osvětlení, které je uvedeno v této práci. Z výsledků kontrolního měření stávajícího stavu vyplívá, že stávající osvětlovací soustava v učebnách školy nevyhovuje požadavkům, které jsou uvedeny v současných platných normách. Návrh nové osvětlovací soustavy ve všech místnostech budovy školy splňuje požadavky uvedené v normách. Návrh byl proveden ve dvou variantách. První varianta je tvořena svítidly se zářivkovými zdroji. Druhá varianta využívá svítidla se zdroji typu LED. Také je zde zhodnocena finanční náročnost možné instalace a porovnání jednotlivých variant s ohledem na energetickou náročnost.
Dostavba objektů určených pro FA a FaVU VUT Brno v areálu Údolní
Šimoník, Luděk ; Joba, Pavel (oponent) ; Makovský, Zdeněk (vedoucí práce)
Cílem projektu je návrh řešení areálu VUT na Údolní pro potřeby Fakulty výtvarných umění a Fakulty architektury. Jedná se o záměr vytvoření uměleckého kampusu, kde je koncentrována architektonická a umělecká akademická obec s nezbytnou vybaveností a potenciálem pro další rozvoj.
Škola, základ života - Soubor školských staveb v Ostravě na Černé louce
Lakomčíková, Žofia ; Havlíček, Tomáš (oponent) ; Nový, Vítězslav (vedoucí práce)
Návrh územia Černej louky v Ostrave vychádza z územnej štúdie, do ktorej bol zapracovaný ideový urbanistický návrh z medzinárodnej súťaže od holandského štúdia Maxwan. Zmena urbanizmu je ovplyvnená zmenou podmienok, v ktorých sa momentálne mesto Ostrava nachádza. Pre pôvodne zamýšľaný kultúrny klaster je potrebné nájsť aj inú funkciu, ktorá tomuto miestu chýba a bolo by ju možné zrealizovať. Touto funkciou je rekreácia a šport, ktorý je nielen ideálne rozvíjať v blízkosti vodného toku a napojenia na Komenského sady, ale danej lokalite podobné zázemie chýba, čo je vzhľadom na rozrastajúcu sa obytnú štvrť veľké mínus. V mojom návrhu som chcela prepojiť kultúru a šport a umožniť miestu stály pohyb ľudí, aby neostalo len ideovým snom o pulzujúcom a živom mieste. Cieľom diplomovej práce bolo navrhnúť komplex škôl v okolí Černej Louky. Samotná škola je umiestnená mimo Klaster, ale v jeho tesnej blízkosti a v priamej náväznosti na exteriérové športoviská využívané školou, ale sprístupnené aj verejnosti. Samostatné provozné celky sú prepojené spoločnými priestormi a obkolesujú spoločný školský dvor s výhľadom na hrad a rieku. Jednoduchý raster tried je narušený stretávacími a športovými priestormi, ktoré sú pohľadovo vysunuté z pôdorysu, vytvárajú vyhliadkové body, ktoré spolu opticky komunikujú a ako bohato presvetlené miesta napomáhajú orientácií v priestore.
Mateřská škola
Došlík, Ondřej ; Myslín,, Jiří (oponent) ; Maceková, Věra (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce je návrh novostavby objektu mateřské školy pro zhruba 75 dětí v obci Velký Týnec u Olomouce. Návrh je proveden ve stupni dokumentace pro provádění stavby. Účel objektu jde ruku v ruce s koncepcí předškolního vzdělávání – tj.: je založena na tom, aby si dítě od útlého věku osvojovalo základy klíčových kompetencí a získávalo tak předpoklady, pro své celoživotní vzdělávání, umožňující mu se snáze a spolehlivěji uplatnit ve společnosti. Architektonické řešení vychází ze vzájemného dialogu mezi investorem (vedoucím práce) a projektantem (studentem) a zohledňuje územní, vlastnické, historické a další návaznosti v dané lokalitě. Navržený objekt je podlouhlá, nepodsklepená, dvoupodlažní budova. Fasády objektu jsou navrženy jako větrané, s dřevěným obkladem, střecha je jednoplášťová se zkosenou atikou. Do objektu se vstupuje ze severní strany. První nadzemní podlaží je rozděleno na tři části – středovou část se vstupním atriem a dvě postranní křídla s odděleními mateřské školy. Druhé podlaží potom tvoří třetí oddělení mateřské školy, ředitelna a místnost karantény. Statické schéma objektu tvoří v prvním patře stěnový nosný systém z keramických tvárnic, v druhém patře potom systém kombinovaný s průvlaky, které jsou vynášené sloupy. Stropy navrhujeme z předpjatých panelů spiroll. Na okolním pozemku byla navržena parková úprava.
Budovy pro vzdělávání - energie a vnitřní prostředí
Čišecký, Ladislav ; Adam, Pavel (oponent) ; Hirš, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce se věnuje hodnocení vnitřního prostředí školního komplexu v atypickém himalájském vysokohorském prostředí, který je zcela závislý na energiích pochá-zejících z obnovitelných zdrojů. Konstrukční řešení budov umožňuje maximální využití slu-neční energie, které je jako jediné v oblasti dostatek. V práci jsou tyto budovy podrobně popsány. Rovněž je popsáno měření, které celoročně v objektech probíhalo. Výstupy z měření jsou porovnány s požadovanými hodnotami. Součásti práce jsou i matematické simulace na modelech vytvořených v software BSim. Výstupem simulací je pak hodnocení využití energie a návrh vhodných opatření na zlepšení stávajícího stavu.
Marketingová komunikace Střední odborné školy NET OFFICE Orlová, spol. s r.o.
Gelnarová, Monika ; Michelsohn, Pavel (oponent) ; Chalupský, Vladimír (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na vytvoření návrhů a provedení analýzy marketingové komunikace Střední odborné školy NET OFFICE Orlová, spol. s r.o. Úvod práce vymezuje stanovené cíle, další kapitola obsahuje zpracovaná teoretická východiska týkající se dané tématiky a také použité metody řešení. Analytická část práce poskytuje přehled o současné situaci analyzované školy a výsledcích dotazníkového šetření. Poslední část diplomové práce obsahuje návrhy pro zlepšení marketingové komunikace školy vystavěné na výsledcích marketingového výzkumu.
B + B BARCELONA
Fabián, Ondřej ; Rudiš, Viktor (oponent) ; Koleček, Ivan (vedoucí práce)
Návrh školy do místa jako je čtvrť Poblenou je velké dobrodružství. Bloky plánu Cerda uv sobě uzavírají dramatickou historii industriální éry, kdy se ještě Barceloně říkalo Katalánský Manchester. A tady si pokládám otázku. Co znamená slovo krajina v tomto prostředí ? Jak se aplikuje na staré haly a komíny představa archetypu KRAJINY ? Jsou to snad právě tyto prvky, jež kdysi živily takřka celou Katalunii ? Mohou se střechy dnes již nevyužívaných průmyslových hal stát něčím jiným ? Novou fasádou ? Krajinou ?

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 876 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.