Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Optimalizace vysoce zatěžovaných komponent pro motorsport
Šišpera, Petr ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá optimalizací zavěšení zadních kol páté generace Hondy Civic pro aplikaci v motorsportu. Cílem je snížení hmotnosti spolu se zvýšením tuhosti a přesnosti vedení kol. Práce vychází z vlastností sériových komponent, které jsou analyzovány pomocí MKP analýzy v programu Ansys. Zátěžové stavy jsou vypočteny z jízdní dynamiky a zatížení jednotlivých ramen z kinematiky nápravy. Prvky nápravy jsou nejprve vymodelovány a analyzovány a z těchto dat vychází vstupní informace pro optimalizaci. Jednotlivé prvky jsou nejprve topologicky optimalizovány, na jejichž základě vznikají modely analyzované deformačně napěťovou analýzou. Vlastnosti sériových dílů jsou nakonec porovnány s optimalizovanými v nejkritičtějších zátěžových stavech, a výsledkem práce je optimalizovaná soustava zavěšení s nižší hmotností a vyšší tuhostí.
Zařízení pro měření tření vzpěry MacPherson
Čapek, Štěpán ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá vývojem zařízení pro měření tření v tlumičové vzpěře typu MacPherson. Práce popisuje mechanické tření, které vzniká v kontaktech jednotlivých částí tlumičové vzpěry. Dále osahuje popis zavěšení MacPherson a jeho porovnáním s dalšími typy zavěšení kola, kvantifikaci sil působící na tlumič při standardním provozu vozidla a v neposlední řadě konstrukční návrh zařízení pro měření zvýšeného tření v tlumiči při jeho zatížení boční silou. V závěru práce jsou popsány výsledky MKP výpočtů napětí a deformace zařízení, které ověřují výsledný návrh.
Metody pro návrh a testování náprav osobních vozidel
Šenkeříková, Veronika ; Tobiáš, Martin (oponent) ; Fojtášek, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se věnuje systémům zavěšení kol a jejich typologii. Dále jsou v práci rozebrány základní geometrické parametry těchto systémů. Typy zavěšení kol (náprav) jsou klasifikovány podle vzájemné závislosti jednotlivých kol. Následně práce obsahuje přehled simulačních softwarů pro vývoj a testování podvozku ve virtuální fázi vývoje. Ty jsou děleny podle výpočetních principů, vyhodnocování výsledků a podle prostředí. Poslední část je věnována problematice spojené s testováním podvozků a jeho vlastností jako celku, testováním jednotlivých dílů podvozku pro ověření životnosti apod. V práci jsou uvedeny konkrétní zástupci testovacích stavů. Za jednotlivé díly podvozku je vybrán vždy reprezentativní zástupce z každého podsystému podvozku. Tato práce poskytuje aktuální přehled o metodách a nástrojích používaných v automobilovém průmyslu při vývoji a testování. Ukazuje důležitost jak virtuálního testování, tak testování na zkušebních stavech již hotových výrobků.
Odpružení kol motorových vozidel
Martínek, Tomáš ; Ambróz, Richard (oponent) ; Laurinec, Marián (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá přehledem různých způsobů odpružení kol motorových vozidel. Je zde popsána jejich charakteristika, výhody a nevýhody a jsou zde uvedena některá konstrukční řešení. V práci jsou také zmíněny základní konstrukční principy používaných tlumičů.
Zavěšení kol sportovního automobilu
Martínek, Tomáš ; Beran, Martin (oponent) ; Zháňal, Lubor (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem zavěšení přední a zadní nápravy jednosedadlového sportovního vozu. Po teoretickém úvodu do problematiky následuje návrh a optimalizace geometrických parametrů náprav. Další část je zaměřena na výpočty odpružení vozidla a na sestrojení řízení. Na závěr jsou uvedena konstrukční řešení jednotlivých dílů.
Dětské terénní vozidlo na elektrický pohon
Sedlář, Martin ; Rozsíval, Jan (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá koncepčním návrhem dětského terénního vozidla na elektrický pohon. Nejprve je teoreticky rozebrána problematika pravidel pro závody dětských terénních vozidel, elektrického pohonu, předpisů pro zkoušku rámu a možností zavěšení kol. Poté je zvolen vhodný elektromotor, akumulátor a další důležité části vozidla. Následuje konstrukce rámu a jeho pevnostní analýza pomocí metody konečných prvků. Poslední část práce se zabývá konstrukcí zavěšení kol a kinematikou předního zavěšení řešenou pomocí multibody programu. Výsledkem práce je koncepční návrh vozidla vytvořený v CAD programu Creo, podpořený výsledky pevnostních a kinematických analýz.
Koncepční návrh malého šestikolového užitkového vozidla.
Horák, Šimon ; Píštěk, Václav (oponent) ; Rasch, František (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá koncepčním návrhem malého užitkového vozidla se třemi nápravami. Cílem je navržení vhodného typu rámu spolu s konstrukcí všech náprav a řízení, provedení hnacího ústrojí, brzdového zařízení a dalšího základního příslušenství. Vlastnímu řešení předchází vypracování přehledu pojednávajícího o dnes i v minulosti vyráběných malých užitkových vozidlech spolu s popisem všech variant základních konstrukčních skupin vhodných pro stavbu zadaného vozidla.
Typy náprav osobních automobilů
Sedlář, Jiří ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
V této práci je uveden přehled typů náprav, které se používají u současných osobních automobilů. U jednotlivých typů náprav je popsán jejich princip činnosti a je také uveden příklad použití u konkrétního automobilu. V práci jsou uvedeny značky a typy vozů, které používají jednotlivé typy náprav.
Koncepce čtyřkolky - ATV
Dosedla, Milan ; Vančura, Jan (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Jedná se práci rešeršního typu zabývající se problematikou současné konstrukce a konstrukčního uspořádání čtyřkolek. V jednotlivých kapitolách je rozebrána funkce jednotlivých konstrukčních celků a jejich výhody a nevýhody pro dané použití. Velká pozornost je věnována konstrukci brzd a konstrukci náprav. Práce vychází z rozboru 30 modelů čtyřkolek od různých výrobců. Součástí práce jsou přehledy specifikací vybraných modelů. V závěru je rozebrána vhodnost jednotlivých konstrukčních řešení pro jednotlivé druhy čtyřkolek jako jsou například užitkové nebo sportovní modely.
Návrh přípravku pro zkoušení tuhosti zavěšení kol Formule Student
Polášek, Jan ; Porteš, Petr (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem dostupného zařízení pro zkoušení tuhosti zavěšení primárně určeného pro vozidlo Formule Student. Předpokládá se však i využití pro osobní vozidla. Práce také obsahuje popis problematiky zkoušení tuhosti zavěšení a popisuje vybraná zařízení používaná pro tyto zkoušky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.