Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Pro tebe
Butula Cichá, Marie ; Vytiska, Jan (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
Deset figurativních obrazů z kuchyně. Technika - akryl na plátně.
spices&species
Dudová, Julie ; Zálešák, Jan (oponent) ; Kubíková, Zuzana (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zaměřuje na posílení vnímání jídla, jednotlivých surovin a času stráveného stravováním. Spolu s tím se věnuje otázce, jak se mění reakce našich myslí na chutě, na jejich kombinace a čas, ve kterém je vnímáme. Skrze teoretické zamyšlení nad kulturou vaření a stravování se autorka věnuje faktorům, které mohou ovlivnit přístup k vaření a posílit tak jeho udržitelnost. Ambicí autorky je věnovat se kulinářské představivosti, tedy osvojení si umění párování chutí bez potřeby receptů. Takovou praxi totiž vnímá jako udržitelnější. Sama autorka pracovala jako šéfkuchařka. Bakalářská práce se tedy opírá i o zkušenost z praxe. Tématu vaření a společného sdílení pokrmů se věnuje autorka i v rámci jejího ateliéru, ze kterého pochází jedna z hlavních motivací se tímto tématem zabývat.
Instagram jako prostředek pro šíření trendů v gastronomii se zaměřením na specifika České republiky
Škoda, Martin ; Zábrodská, Kristina (vedoucí práce) ; Köpplová, Barbara (oponent)
Diplomová práce Instagram jako prostředek pro šíření trendů v gastronomii se zaměřením na specifika České republiky se věnuje tématu gastronomie a souvisejícím trendům v oboru. Autor se snaží zmapovat vlivy, které na jejich formování může mít on-line prostředí, především sociální síť Instagram. Po zevrubném seznámení s prostředím sociálních sítí je podrobněji popsána zejména sociální síť Instagram, její vliv na šíření zážitků, trendů a mediální prostředí obecně. Autor se snaží objasnit, zda dění na této síti může udávat směr tomu, co je populární v gastronomickém prostředí, pochopit roli, kterou hojně sledovaní tvůrci z Instragramu ve společnosti mají a co pro běžné uživatelé znamená sdílení zážitků s jídlem spojených. Představeni jsou "vlivní" uživatelé z gastronomické sféry na českém Instagramu a jejich další provázanost s mediálním prostředím. Ve výzkumu autor formou strukturovaného dotazníku, kterého se zúčastnilo 1143 respondentů z prostředí sociálních sítí, zjišťuje, jakou funkci plní Instragram při šíření gastronomických trendů v České republice. Získaná data doplňují názory vycházející z rozhovorů se zástupci české "gastronomické scény" na Instagramu Kateřinou St. Germain (My Cooking Diary), Janou Králíkovou (Zásadně zdravě), Janou Vašákovou (Slepičárna blog) a Lukášem Hejlíkem. Nechybí ani...
Identita kulináře - jsme to, co jíme?
Jandová, Kristýna ; Grygar, Jakub (vedoucí práce) ; Numerato, Dino (oponent)
Práce představuje pohled na skupinu amatérských kuchařů, kulinářů, pro které se vaření stalo nezbytnou součástí jejich identity. Na základě analýzy polostrukturovaných rozhovorů a zúčastněného pozorování autorka studuje praktiky utváření identity kulinářů a životního stylu. Dnešní tekutá a hyperkonzumní společnost nabízí prostor věnovat se sobě a budování svého životního projektu. Kulinaření se stává pro některé jedince velmi významnou zálibou, nejen že skrze ni mohou dopřát blaho svému tělu, ale také mohou zlepšit svou sociální pozici. Text ukazuje, že kulinaření přináší amatérským kuchařům možnost zasvětit svůj život vaření, bez ohledu na to, z jakého sociálního prostředí a socioekonomické vrstvy pochází. Na druhé straně však stojí distinktivní rozměr, který ukazuje, že samotná konzumace vybraného jídla nedělá z člověka vybraného strávníka. Skupina kulinářů si buduje výjimečnou sociální pozici skrze distinktivní praktiky konzumace "dobrého jídla". Tato skupina není homogenní a je relativně otevřená novým členům, ti však musí prokázat znalosti diskurzu, schopnosti i svou otevřenost vůči novým chutím a kreativitě.
Fenomén labužnictví a časopisy věnující se gastronomii na území České republiky v letech 2004-2012
Králiková, Barbora ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Diplomová práce Fenomén labužnictví a časopisy věnované gastronomii na území České republiky v letech 2004-2012 se zabývá gastronomickými periodiky vycházejícími na českém trhu v uvedeném časovém období. V úvodní části práce je nastíněna problematika jídla ze sociologického hlediska, je osvětlena jeho role ve společnosti, jeho symbolicky komunikační hodnota i schopnost sociálně stratifikovat společnost. Charakterizován je životní styl české populace a její postoj k jídlu. Následující část práce je věnována gastronomickému trendu v médiích, jeho kontextu, projevům, způsobu jakým je reflektován v České republice i jeho možným účinkům na společnost. Poslední dvě kapitoly jsou věnovány vybraným gastronomickým periodikům na českém trhu. Zmíněna je situace na trhu s periodiky v roce 2012 a gastronomické časopisy jsou rozděleny do kategorií podle svého zaměření. Závěrečná část práce analyzuje zvolené měsíčníky F.O.O.D. , Gurmet, a Apetit, které jsou rozebrány z hlediska rubrik, inzerce, používaného jazyka i grafického zpracování. Součástí práce je i stručná sémiotická analýza vybraných článků v časopisech.
Pro tebe
Butula Cichá, Marie ; Vytiska, Jan (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
Deset figurativních obrazů z kuchyně. Technika - akryl na plátně.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.