Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kyberkriminalita páchaná na dětech s prevencí sociálně patologických jevů na lokální úrovni
FOLDA, Michal
Cílem bakalářské práce je zmapování forem kybernetické kriminality páchané na dětech na vybraných základních školách s následnou prevencí kyberkriminality, jakožto sociálně patologického jevu. Dílčím cílem bakalářské práce je zhodnocení míry zkušenosti a informovanosti dětí o problematice kybernetické kriminality. Teoretická část je zaměřena na vysvětlení jednotlivých pojmů, jako je kyberkriminalita, kyberprostor, formy kybernetické kriminality, prevence sociálně patologických jevů a subjekty prevence a provázanost vztahů mezi těmito oblastmi. Praktická část se týká vlastního kvantitativního výzkumu, kdy výzkumný soubor tvořily děti vybraných základních škol, přičemž byla zvolena lokalita Kaplicka. Praktická část je zaměřena na zjištění výskytu různých forem kybernetické kriminality u dětí na základních školách, zjišťování informovanosti a zkušeností s předmětnou problematikou. V této práci jsou zahrnuty výsledky prováděného výzkumu, se zaměřením na výzkumné otázky, a to s jakými formami kybernetické kriminality se žáci základních škol na lokální úrovni setkávají či setkali a jak a kým jsou žáci základních škol na lokální úrovni o dané problematice vzděláváni.
Využití biblioterapie v prevenci sociálně patologických jevů u adolescentů
Štýsová, Aneta ; Valešová Malecová, Barbara (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
ŠTÝSOVÁ, A. Využití biblioterapie v prevenci sociálně patologických jevů u adolescentů. Diplomová práce. Praha: Katedra speciální pedagogiky, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze. Vedoucí práce: Mgr. Barbara Valešová Malecová, Ph.D., 2021, 108 s. Diplomová práce Využití biblioterapie v prevenci sociálně patologických jevů u adolescentů se zaměřuje na využití biblioterapie jako terapeutického nástroje pro prevenci sociálně patologických jevů, konkrétně zneužívání návykových látek. Cílovou skupinou jsou dospívající studenti s určitou formou sociálního znevýhodnění. Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. První část je teoretická a zmiňuje důležité vývojové mezníky, které mohou souviset s problematikou zneužívání návykových látek u adolescentů. Vymezuje také základní teoretická východiska prevence sociálně patologických jevů a jejich legislativní zakotvení. Dále shrnuje základní poznatky o biblioterapií a možná specifika jejího využití u dospívajících. Druhá část je praktická a jejím cílem je vytvořit návrh uceleného biblioterapeutického programu pro prevenci zneužívání návykových látek a následně zjistit v rámci akčního výzkumu jeho vliv na studenty. Součástí výzkumu je také zhodnocení využití nové metody v praxi. Výsledky výzkumu ukazují na biblioterapii jako na vhodný...
Preventivní aktivity v rámci sociální práce s rizikovou mládeží a jejich realizace v NZDM Salesiánského střediska mládeže v Českých Budějovicích
VELTRUBSKÁ, Jana
Diplomová práce je zaměřena na preventivní aktivity v rámci sociální práce s rizikovou mládeží a na jejich realizaci v rámci NZDM (Nízkoprahové zařízení pro děti a mládež) SaSM-DDM ČB (Salesiánské středisko mládeže-dům dětí a mládeže v Českých Budějovicích). Cílem diplomové práce je na základě výzkumu a dostupných literárních pramenů zmapovat vývoj preventivních aktivit v NZDM při SaSM - DDM ČB, jejich funkčnost a následky v účinnosti na sociální prostředí a sociální fungování klientů NZDM. Výzkum práce byl proveden kvalitativní metodou, pomocí polostrukturovaného rozhovoru. V rámci práce je specifikován pojem nízkoprahovost, se zaměřením na NZDM. Dále práce definuje téma prevence sociálního selhání a preventivní aktivity směřované od zaměstnavatele směrem k zaměstnancům. V práci se také uvádí sociálně patologické jevy, které se vyskytují u cílové skupiny NZDM při SaSM - DDM ČB. Také je pojednáváno o cílové skupině NZDM při SaSM - DDM ČB v kontextu životní situace. V neposlední řadě se v práci vyskytují etická dilemata, která souvisejí s preventivními aktivitami, či například se zákonnou povinností NZDM. V rámci práce bylo zmapováno téměř celé období fungování NZDM při SaSM-DDM ČB a došlo se k závěru, že se preventivní aktivity stále rozvíjejí a reagují na potřeby klientů.
Využití volného času dětí na 1. stupni základních škol jako prevence sociálně patologických jevů
Šafaříková, Karolína ; Žáčková, Hana (vedoucí práce) ; Čedík, Miloslav (oponent)
Bakalářská práce je zaměřená na téma sociálně patologické jevy a volný čas. Vymezuje souvislost mezi vznikem společensky nežádoucích jevů a trávením volného času žáků prvního stupně základní školy. Práce popisuje volný čas, jeho význam a využití, prostředí působící na dítě a nejčastější sociálně patologické jevy v období mladšího a středního školního věku. Cílem bakalářské práce je zjistit, zda má vliv způsob trávení volného času na rizikové chování, které bylo zjišťováno dotazníkovým šetřením.
Prevence extrémního vyloučení
Aghová, Žaneta ; Krahulcová, Beáta (vedoucí práce) ; Nová, Monika (oponent)
Diplomová práce Prevence extrémního sociálního vyloučení je věnována otázce dlouhodobého bezdomovectví. Snaží se najít za pomoci dostupné literatury informace, objasňující dopady tíživého životního stavu v podobě extrémního vyloučení a života bez domova. Práce je dále zaměřena na bezdomovectví jako na multifaktoriální sociálně patologický jev. Diplomová práce je tedy zaměřena na konkrétní pojmy, skutečnosti a důsledky spojené se stavem dlouhodobého bezdomovectví. Teoretická část práce je zaměřena na zkoumání potřeb člověka založených na humanistickém pojetí osobnosti a Masloowě hierarchii potřeb. Text práce dále popisuje způsoby pomoci v sociální práci s osobami bez domova a představuje sociální služby na základě mapování potřeb osob v dlouhodobém vyloučení. Další část práce je věnována sociálním službám na území hlavního města Prahy ve spojitosti se zmiňovanými potřebami. Praktická část práce je věnována potřebám osob bez domova. Potřeby a využitelnost dostupných sociálních služeb byly zjišťovány za pomoci rozhovorů, studia dokumentace a pozorováním v komunitě osob bez domova.
Programy primární prevence a jejich vliv na žáky základních škol.
Vlková, Michaela ; Večerka, Kazimír (vedoucí práce) ; Davídková, Kateřina (oponent)
Bakalářská práce zkoumá vliv externích programů primární prevence, které jsou realizovány na základních školách ve městě Litoměřice. Dále zjišťuje účinnost a potřebnost těchto programů v rámci výuky na základních školách. Teoretická část práce se zaměřuje na vymezení základních pojmů a vývoje pojetí primární prevence rizikového chování. Dále pojednává o významu preventivní práce, o programech primární prevence, jejich obsahu a cílech. Práce popisuje externí programy primární prevence, které jsou v Litoměřicích vytvářeny a realizovány Pedagogicko-psychologickou poradnou Litoměřice, Městem Litoměřice ve spolupráci s Městskou policií Litoměřice a diskutuje šířku záběru těchto programů. V praktické části se práce zaměřila na vyhodnocení dat získaných na základě dotazníkového šetření, mezi žáky základních škol v Litoměřicích. Výzkumné šetření bylo prováděno v rámci externího programu primární prevence "Bezpečně na internetu", které realizovala Pedagogicko-psychologická poradna Litoměřice. Mé vlastní šetření bylo provedeno dvoufázově, nejprve před zahájením programu a následně po jeho ukončení, celkově ve čtyřech třídách dvou základních škol (první a druhý stupeň). V závěru práce jsou shrnuty výsledky dotazníkového šetření a vyvozené závěry plynoucí z šetření. Klíčová slova: Programy primární prevence...
Požadavky na kompetence lektorů adaptačních kurzů pro střední školy a druhý stupeň základních škol
Jelínková, Tereza ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Běhounková, Olga (oponent)
Práce se zabývá kompetencemi lektora adaptačního kurzu pro střední školy a druhý stupeň základních škol. Cílem práce je vytvořit soubor kompetencí, které by měl lektor mít, aby byl schopen naplnit cíle a principy adaptačního kurzu. Práce se zaměřuje na pojem adaptační kurz a představuje různé způsoby jeho realizace. Dále pojednává o kompetenčním přístupu a výhodách jeho použití a představuje dva již existující kompetenční modely, související s činností lektora adaptačního kurzu. S pomocí relevantních odborných zdrojů jsou identifikovány nejdůležitější cíle a principy adaptačního kurzu a kompetence, které z nich vyplývají. Součástí vytvořeného souboru kompetencí jsou příklady konkrétních projevů v chování lektora. Klíčová slova: adaptační kurz, střední škola, gymnázium, druhý stupeň základní školy, lektor, kompetence, kompetenční model, scoiálně-patologické jevy, primární prevence rizikového chování, zážitková pedagogika, skupinová dynamika 4
Prevence vzniku sociálně patologických jevů v zaměstnaneckých vztazích (na příkladu zaměstnavatele)
VODOVÁ, Martina
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou prevence vzniku sociálně patologických jevů v zaměstnaneckých vztazích. V první části práce jsou definovány základní formy patologického chování mobbing, bossing, staffing. Práce dále uvádí, jaké jsou příčiny vzniku a strategie těchto patologických jevů a důsledky na více úrovních osobní a ekonomické. V teoretické části této práce jsou také zahrnuty různé formy prevence, které jsou prováděny ze strany firem, aby nedošlo k výskytu sociálně patologických jevů. Praktická část práce se věnuje analýze účinnosti prevence u konkrétního podniku. Data jsou získána prostřednictvím polostrukturovaného rozhovoru s manažerem firmy a prostřednictvím dotazníkového šetření. Výsledky průzkumu zjišťují, že prevence společnosti je efektivní. Na závěr jsou navržena opatření k vylepšení současného stavu prevence. Návrhy změn se týkají způsobu odměňování a hodnocení, zvýšení povědomí o existenci mobbingu mezi zaměstnanci a zavedení pravidelných firemních sezení, která se zabývají pracovním prostředím.
Problematika primární prevence ve školním prostředí
KRČMÁŘOVÁ, Petra
Bakalářská práce se zabývá problematikou primární prevence sociálně patologických jevů, které bezprostředně ohrožují nejen školní prostředí, ale také okolí. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je zaměřena na obecnou charakteristiku prevence a sociálně patologických jevů. Praktická část je zpracována pomocí dotazníků, které jsou určeny pro žáky 9. tříd příslušné základní školy a kraje, kde jsem zjišťovala problematiku primární prevence. Výsledky jsou zpracovány v počítačovém programu - Microsoft Excel a vyjádřeny pomocí grafů. Zajímavostí této práce by bylo zkusit provést tento výzkum i na střední škole.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.