Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 150 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
CO BUDE, AŽ NÁDRAŽÍ NEBUDE?
Jálová, Kateřina ; Illéš, Juraj (oponent) ; Zemánková, Helena (vedoucí práce)
Diplomová práce vychází z předdiplomového projektu, který se zabývá uvolněnými objekty po odsunutí železnice z centra Brna do nově navržené polohy dopravního uzlu podle studie KAM. Diplomový projekt se zaměřuje konkrétně na památkově chráněnou výpravní budovu hlavního brněnského nádraží. Cílem je nalézt vhodnou funkci pro tuto budovu a začlenit ji do kontextu mezi historickým centrem a nově vybudovanou jižní čtvrtí. Návrh řeší i okolí objektu, do kterého spadá plocha uvolněného kolejiště a předprostor nádraží se složitou dopravní situací, který už mnoho let patří k nejméně oblíbeným veřejným prostorům ve městě.
Ideální Žilina: Konverze bývalého kolejiště
Čuláková, Michaela ; Likavčanová, Lenka (oponent) ; Kratochvíl, Jan (vedoucí práce)
Predmetom diplomovej práce je územie v meste Žilina. Patrí železniciam Slovenska a doteraz slúžilo ako nevyužité územie koľajiska. Súčasnou rekonštrukciou železníc vznikne uvoľnené takmer štyridsaťpäť hektárové územie pripravené na konverziu a nové využitie. Po rekonštrukcii územím prechádza železničná trať. Nové využitie a štruktúra reagujú na tento stav. Na trase vznikne aj nová vlaková zastávka. Územie je miestom sútoku troch riek, Váh, Kysuca a Rajčianka, je obklopené zeleňou a tento prírodný charakter bolo dôležité v čo najväčšej miere ponechať. Veľká plocha územia má predpoklady pre vznik novej mestskej štvrti v dochádzkovej vzdialenosti do centra mesta. Mix a rôznorodosť využitia územia zároveň podporujú kratšie dochádzkové vzdialenosti a tak podporu nemotorovej dopravy. Aktívne nábrežie, nové verejné priestory, bývanie a pracovné príležitosti, blízkosť a prepojenie prímestských častí majú potenciál pre odľahčenie stávajúceho centra mesta.
CO BUDE, AŽ NÁDRAŽÍ NEBUDE?
Valíček, Viktor ; Illéš, Juraj (oponent) ; Zemánková, Helena (vedoucí práce)
CO BUDE, AŽ NÁDRAŽÍ NEBUDE? „Já vám povím, co bude. Bude to pěkně na prd!“ (návštěvnice výstavy stejnojmenného předdiplomního analytického projektu, 2024) Smyslem urbanisticko-architektonického hledání zadání s lakonickým názvem “Co bude, až nádraží nebude?” je zejména stav, kdy několik brněnských památkově chráněných objektů velkého městského významu ztratí vlivem přesunu významného železničního uzlu svou funkci. Pro zachování funkčního města je tedy potřeba nalézt využití nové a neméně významné. A to zejména vzhledem k poloze a reálnému i abstraktnímu významu těchto staveb. Důležitým aspektem je lokalita na rozhraní nově de facto na zelené louce vznikající městské čtvrti v brownfieldu bez identity a nejstaršího historického centra města. Bývalé stavby svým smyslem spojené s železnicí aspirují na funkci nových významných městotvorných bodů se schopností přenést do nové čtvrti duši a brněnskou identitu. Propojení je hlavním tématem, které přináší urbanistický koncept řešení konverze lokality vytvořený spolu s ateliérovými kolegy diplomanty Šimonem Marečkem a Kateřinou Jálovou. Studie rovněž navazuje na myšlenky Kanceláře architekta města Brna, zejména ideu zkompletování zeleného městského okruhu (po vzoru vídeňské Ringstraße) a koncept odhalení historického tzv. Ferdinandova viaduktu. Území je dále rozděleno do tří navazujících úseků (podtituly tří diplomových prací). Tato práce se zabývá zejména konverzí uvolněného objektu Amerika a nově navrženého městského prostoru ,podtrhujícího dominantu Brna — katedrálu na Petrově‘. “Jestliže se před námi otevírá kniha nedopsaných stránek, její struktura je již vepsána v podstatě díla samotného.” (prof. Ivan Koleček, 2010) Amerika má úžasný genius loci a velký potenciál stát se významnou dominantou pro své okolí. „Kniha nedopsaných stránek“ budovy bývalého skladiště má strukturu na tolik výraznou a hodnotnou, že její násilný přepis by hraničil se svatokrádeží. Ke stavbě je třeba přistupovat velmi citlivě, podtrhnout její kvality a nezbytnými citlivými zásahy přizpůsobit prostor novým funkcím tak, aby nehrozilo zničení „struktury díla samotného“. Návrh se snaží budovu lépe zpřístupnit. Vytváří propojení s navazujícím parkem na východ od objektu skrz odhalený Ferdinandův viadukt a s budoucí městskou ulicí s polyfunkčními domy na západě. Lepší přístupnost objektu je zajištěna úrovňovým propojením ústícím pomyslnou bránou z nově navržených domů otevírajících se na navržené náměstí pod Petrovem (katedrálou svatého Petra a Pavla) s hlavním městským dopravním uzlem.
Měření posunů železničního svršku a mostní konstrukce
Leischner, Ludvík ; Bureš, Jiří (oponent) ; Švábenský, Otakar (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává o měření posunů na znojemském železničním viaduktu. Prostřednictvím dvou měřických metod, a to prostorové polární metody a kinematické GNSS Stop & Go metody, byly měřeny polohové a výškové změny železničního svršku a mostní konstrukce nově rekonstruovaného mostu. V práci je kladen důraz na posouzení podélných posunů v závislosti na atmosférických podmínkách – zejména teplotních – a posouzení přesností obou nezávislých měřických metod.
Návrh severního sjezdu z VRT do stanice Světlá nad Sázavou
Dvořák, Matěj ; Janoušek, Jan (oponent) ; Říha, Tomáš (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem alternativního, mimoúrovňového , optimalizovaného severního sjezdu z VRT Praha - Brno - Břeclav do stanice Světlá nad Sázavou, která bude mimo jiné sloužit jako dočasné ukončení VRT do doby dokončení výstavby navazující části VRT přes Vysočinu. Pro návrh jsou uvažovány rychlosti 160 a 200 km/h. Součástí je i výšková a směrová optimalizace hlavní trasy mezi km 95,3 - 102,3. Odbočení z VRT je navrženo ve dvou variantách v km 95,9 a v km 98,5 bez použití tunelů v trase sjezdu. Na závěr je provedeno vzájemné porovnání navržených variant.
Vlakem do Dvora - Přestupní terminál ve Dvoře Králové nad Labem
Šmeidlerová, Adéla ; Odvárka, Antonín (oponent) ; Marek, Jiří (vedoucí práce)
Obsahem práce je návrh přestupního terminálu ve Dvoře Králové nad Labem, který sdružuje autobusovou a vlakovou dopravu. Touto cestou zde vznikl nový veřejný prostor pro setkávání cestujících a je řešen komplexně v rámci celého bloku. Nově vzniklá komunikace tvoří pomyslnou osu rovnoběžnou s okolními silnicemi, směřuje do centra města a má za cíl především oživení města.
Trackside vibration energy harvester
Beňo, Martin ; Sosna, Petr (oponent) ; Rubeš, Ondřej (vedoucí práce)
This diploma thesis is about the design of a vibrating energy harvester for a railway track. The railways are constantly being innovated and require a large number of sensors to achieve a high level of security and predictive maintenance. Such sensors need to be powered by a certain power source. A conventional energy source could be replaced by a vibrating energy harvester. The work discusses not only the analysis of suitable parameters, but also the realization of the energy harvester. At the end of the work, a functional concept is presented and the proven results are also taken into account.
Detekce a čtení UIC kódů
Zemčík, Tomáš ; Richter, Miloslav (oponent) ; Janáková, Ilona (vedoucí práce)
Strojová detekce a čtení UIC kódů na železničních vozidlech umožňují automatizovat některé procesy na železnici a zajistit tak její bezpečný a efektivní chod. Tato práce poskytuje náhled do problematiky strojové detekce textu a jeho čtení. Navrhuje a implementuje možný postup řešení čtení UIC kódů z dat pořízených řádkovou kamerou.
Elementární architektura / Architektura přijíždí
Ivkovičová, Natálie ; Eichlerová, Eva (oponent) ; Ponešová, Barbora (vedoucí práce)
Cílem práce je najít vhodný způsob a řešení zprostředkování architektury a jejích širokých témat do životů veřejnosti. Navrhnout ideální prostor a vyhovující podmínky pro popularizaci nejen architektury, ale i oborů přidružených jako je umění, zahradní architektura a stavitelství, kde dojde k propojení všech těchto disciplín. Hlavní součástí návrhu je potom nalezení vhodného způsobu „přenosu“ architektury z velkých měst a těch, ve kterých je vyučována, do regionálních měst či vesnic. Tento způsob prezentace a sdílení by byl uskutečněn pomocí pojízdných pavilonů, které by tvořily mobilní ateliéry. Celý systém bude koordinován a spravován pod záštitou budovy, kde dojde ke srocování a modularizaci těchto mobilních pavilonů. Budova vytvoří „těžiště architektury“, kde se spojí všechny funkce do jedné. Tato centrála slouží jako doplňující funkce školám architektury, stavebního inženýrství, výtvarného umění a zahradní architektury. Dojde tedy ke spolupráci studentů napříč všemi obory s místem pro prezentaci a vystavování vůči veřejnosti.
Rekonstrukce žst. Holešov
Ludvíková, Lilija ; Šmíd, Jaroslav (oponent) ; Říha, Tomáš (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá rekonstrukcí železniční stanice Holešov. Cílem je navrhnout řešení vyhovující kapacitě pro současný provoz a platné legislativě. Požadovány jsou dvě nástupní hrany v délce 130 m umožňujících přístup pro osoby s omezenou schopností pohybu a orientace, úpravy nebo rekonstrukce zhlaví stanice vyvolané vložením nástupišť, maximalizaci traťové rychlosti a návrh konstrukce železničního svršku a spodku včetně odvodnění.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 150 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.