Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 28 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Control of PMSM drive Formula Student
Kavec, Matúš ; Kozovský, Matúš (oponent) ; Veselý, Libor (vedoucí práce)
This thesis describes the basic function of a vector control of permanent magnet synchronous motors, the operation of a torque-maximizing algorithm that extracts the maximum torque from the current value. It further describes the operation of the field weakening algorithm that allows the motor to spin above a nominal speed. Characteristic curves for a motor with an embedded permanent magnets have been developed in this work. Based on these curves, the various algorithms required for the vector control were developed. The algorithms were created in the Simulink environment, which allows the model to be exported to HDL code and IP cores for a programmable gate array. Functional IP core blocks were connected in the Vivado environment to create the vector control. The resulting design used 49 digital signal processing modules.
Návrh synchronního stroje s permanentními magnety
Bureš, Petr ; Cipín, Radoslav (oponent) ; Vítek, Ondřej (vedoucí práce)
Vzhledem k dnešnímu trendu je šetření životním prostředím na prvním místě. V oblasti točivých elektrických strojů se tedy ve prospěch této skutečnosti projevuje snaha vytvářet stroje s co možná nejvyšší účinností, a tak synchronní stroje s permanentními magnety jakožto představitelé strojů s velmi vysokou účinností postupně nahrazují ostatní stroje v mnoha aplikacích. Synchronní stroje disponují výhodou v účinné regulaci. Tato práce se zabývá seznámením s vlastnostmi synchronních strojů s permanentními magnety a také jejich konstrukcí. Hlavním zaměřením této práce je návrh elektricky komutovaného synchronního stroje s permanentními magnety a dosažené výsledky porovnat s výsledky získanými analýzou v programu Ansys RMxprt a Maxwell. Nakonec je provedeno porovnání výsledků metod návrhu.
Model synchronního motoru s permanentními magnety se ztrátami
Kubenka, Marek ; Hájek, Vítězslav (oponent) ; Huzlík, Rostislav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá synchronním motorem s permanentními magnety, který je součástí hybridního pohonu automobilu Toyota Prius. Je zde proveden rozbor tohoto motoru v programu FEMM. Dále se práce zabývá vytvořením náhradního magnetického ekvivalentního obvodu tohoto stroje a výpočtem a rozložením magnetické indukce. V této diplomové práci jsou uvedeny také informace o ztrátách v železe, doplněné o výpočet právě u tohoto konkrétního motoru.
Matematický model synchronního motoru s permanentními magnety
Fajkus, Petr ; Klíma, Bohumil (oponent) ; Huták, Petr (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem řízení synchronního motoru s možností odbuzování. V současnosti se synchronní motory využívají v řadě aplikací. Často jsou používány synchronní motory s permanentními magnety. Tento typ motorů může mít rozdílnou příčnou a podélnou indukčnost. Ve většině případů je vhodné návrh motoru provést pomocí počítačového modelu. Proto je třeba synchronní motor popsat matematicky, aby bylo možno vytvořit jeho model. V práci je také vytvořen model řízení synchronního motoru. Řízení je navrženo pro co možná nejvyšší rozsah otáček. Proto se řízení motoru skládá ze dvou částí. V první části se otáčky řídí napětím. Ve druhé části se otáčky řídí odbuzováním. Vše je vytvořeno a nasimulováno v počítačovém programu MATLAB-SIMULINK.
Řízení otáček pohonu se synchronním motorem
Šatava, Patrik ; Mach, Martin (oponent) ; Ondrůšek, Čestmír (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá především metodami řízení synchronních motorů pro použití v elektrických pohonech. V první části práce je vyložena základní teorie synchronního stroje, kde je mimo jiné pojednáno o Parkově lineární transformaci rovnic synchronního stroje a o stabilitě tohoto stroje. Následně jsou v práci rozebrány nejběžnější metody pro řízení synchronního motoru s permanentními magnety pro použití v elektrickém pohonu. Jsou jimi především vektorové řízení a přímé řízení momentu. Krátce je pojednáno o skalárním řízení, které dnes již v praxi není příliš používané. V poslední části práce jsou prezentovány výsledky měření na dvou synchronních motorech s permanentními magnety, které byly napájeny z frekvenčního měniče. Měření byla provedena bez zátěže pro tři typy řízení – skalární řízení, vektorové řízení bez zpětné vazby a vektorové řízení se zpětnou vazbou a následně se zátěží pro dva typy řízení – skalární řízení a vektorové řízení se zpětnou vazbou.
Výpočet a optimalizace reluktančního momentu synchronního servomotoru
Kroupa, Martin ; Hájek, Vítězslav (oponent) ; Ondrůšek, Čestmír (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na návrh modelu a simulaci známého synchronního servomotoru s třiceti permanentními magnety nalepenými na rotoru v programu Ansoft Maxwell 14. Úkolem bylo zjistit reluktanční moment, který motor při chodu vykazuje a jeho následnou optimalizaci. Program Ansoft Maxwell 14 může zkoumat modely jak ve 2D režimu, tak ve 3D a pro analýzu objektů používá metodiku konečných prvků. Subjekty mohou být zkoumány v statických simulacích, nebo jak v této práci transientním typem úlohy. Optimalizace ve 2D, při které bude upravován profilový tvar v oblasti vzduchové mezery, bude sloužit jen k ověření, že reluktanční moment je na tomto závislý. Hlavní simulace měly být provedeny až ve 3D modelu, kde měl být pozorován vliv natočení drážek statoru. Tyto simulace byly v průběhu práce nahrazeny alternativním výpočtem. Na základě dosažených výsledků je v závěru uvedeno optimální natočení statorových drážek.
Identifikace parametrů synchronního motoru s permanentními magnety
Veselý, Ivo ; Bobál, Vladimír (oponent) ; Janeček, Eduard (oponent) ; Blaha, Petr (vedoucí práce)
V rámci dizertační práce byly navrženy identifikační metody pro synchronní motor s permanentními magnety. Celá identifikace i řízení motoru probíhalo v dq souřadnicích a pro zpracovaní bylo použito prostředí Matlab Simulink spolu s realtime platformou Dspace. Práce se zaměřila na dvě hlavní odvětví identifikace a to off-line a online identifikaci. K off-line identifikaci byla použita frekvenční analýza využívající lock rotor test pro získání třech parametrů. Jedná se o příčnou a podélnou indukčnost a odpor statoru. V online metodě byly tyto parametry ještě rozšířeny o magnetický tok magnetu _f identifikovaného pomocí metody MRAS. Zbylé parametry byly opět identifikovány pomocí frekvenční analýzy, která byla upravena pro online režim a zároveň aplikována na identifikaci více složek najednou. Poslední metodou, která se v práci nachází, je Newtonova metoda, která se využívá pro odhad odporu statoru, aniž by se do motoru musel injektovat jakýkoli signál.
Řízení synchronního motoru s permanentními magnety s ohledem na jednoduchost realizace
Vybíral, Ondřej ; Pohl, Lukáš (oponent) ; Blaha, Petr (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou řízení střídavých synchronních elektrických motorů s permanentními magnety. V úvodu je popsáno rozdělení motorů dle konstrukce a se zaměřením na BLDC motor. Dále jsou zde rozebrány metody řízení včetně objasnění pojmů souvisejících se samotným řízením. Jsou zde porovnány výhody a nevýhody jednotlivých metod. Na základě požadavku na jednoduchou realizaci byla zvolena šestikroková komutace. Práce obsahuje simulaci v prostředí Simulink, kde je simulován BLDC motor LINIX 45ZWN24-40 řízený šestikrokovou komutací. Obsahuje srovnání simulovaných průběhů otáček motoru při různých parametrech regulace. Závěr práce se věnuje shrnutí dosažených výsledků a srovnání výsledků ze simulace a z reálných experimentů.
Identifikace parametrů synchronních motorů s permanentními magnety
Dušek, Martin ; Veselý, Ivo (oponent) ; Blaha, Petr (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá on-line identifikací parametrů synchronního motoru s permanentními magnety. Je diskutováno využití čtyř různých identifikačních algoritmů založených na metodě nejmenších čtverců a MRAS. Funkčnost jednotlivých postupů je ověřena v simulačním prostředí Matlab - Simulink. Simulační výsledky jsou porovnány z hlediska rychlosti a přesnosti identifikace, odolnosti vůči šumu a dalším faktorům.
Analýza synchronního stroje s permanentními magnety o výkonu 1,1 MW
Homolová, Romana ; Cipín, Radoslav (oponent) ; Vítek, Ondřej (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá pojednáním o synchronním motoru s permanentními magnety a výpočtem jeho parametrů. V první části je rozebrána konstrukce motoru a~uvedeny různé typy používaných permanentních magnetů. Část práce je také věnována stručnému přehledu vinutí statoru, výpočtu činitelů vinutí a základních parametrů statorového vinutí. Je zde také uveden výpočet magnetické indukce ve vzduchové mezeře. Její výsledná hodnota je přepočtena pomocí Carterova činitele a poté určena i hodnota první harmonické magnetické indukce ve vzduchové mezeře. Výsledek je porovnán s výpočtem v programu FEMM. Další část práce vytváří ucelený přehled o stroji pomocí náhradního obvodového schématu a fázorových diagramů. Nakonec je zde uveden model vytvořený v RMxprtu a ANSYS Maxwell. Výsledné hodnoty analýzy modelu jsou porovnány s analytickým výpočtem.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 28 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.