|
Srovnání úrovně tělesné zdatnosti dětí staršího školního věku na typově různých šumperských školách
Dusová, Veronika ; Krejča, Filip (vedoucí práce) ; Dlouhý, Martin (oponent)
Práce je zaměřená na posouzení úrovně tělesné zdatnosti žáků 7. A Základní školy Nový Malín a studentů sekundy Gymnázia Šumperk, kteří spadají do věkové kategorie 12 a 13 let. Teoretická část práce poskytuje informace a charakterizuje starší školní věk, pohybové aktivity, tělesnou zdatnost a volný čas. V praktické části bude proveden kvantitativní výzkum, který vychází z teorie a je založen na ověření výzkumných otázek. Následovat bude kvalitativní výzkum, kdy bude zjištěna úroveň tělesné zdatnosti žáků a studentů prostřednictvím testování. Hlavním cílem práce je zjistit a srovnat aktuální úroveň tělesné zdatnosti výzkumného souboru prostřednictvím čtyř motorických testů testové baterie UNIFFITTEST (6-60). Dílčím cílem je pomocí ankety zjistit objem a náplň volného času. V práci budou hodnoty mého měření srovnány s měřením z roku 2015. Výsledky ukazují, že jedinci třídy 7. A mají vyšší úroveň tělesné zdatnosti než jedinci sekundy. Podle odpovědí má více volného času třída sekunda, která má také méně jedinců vykonávajících pohybové aktivity. Právě v těchto aktivitách nejsou obě třídy výrazně omezovány přípravou do školy. U chlapců byl zjištěn pokles úrovně tělesné zdatnosti oproti měření v roce 2015.
|
| |
|
Hodnocení žáků 2. stupně základních škol v Ústeckém kraji a jejich postoj ke školní tělesné výchově
Cihlář, David ; Fialová, Ludmila (vedoucí práce) ; Horkel, Vladimír (oponent) ; Kašpar, Ladislav (oponent)
Název práce Hodnocení žáků 2. stupně základních škol v Ústeckém kraji a jejich postoj ke školní tělesné výchově Problém Výzkumy a šetření v posledních letech upozorňují na pokles pohybové aktivity ve volném čase dětí. Tato skutečnost se následně odráží i v tělesné výchově, zejména v úrovni jejich dovedností, jejich zdatnosti a výkonnosti, ale také v jejich celkovém zájmu o tento předmět. Učitelé tělesné výchovy často ve svých hodinách naráží na základní problém týkající se nízké motivace žáků k pohybu. Součástí vyučovacího procesu je i hodnocení, kde učitel přihlíží k celé řadě faktorů. Objektivně zohlednit do celkové známky všechny dílčí faktory, za které lze žáka v tělesné výchově hodnotit, je pro učitele velmi složitý a náročný proces. Práce se zabývá problematikou hodnocení ve školní tělesné výchově, konkrétně snahou identifikovat ty proměnné, které mají významný vliv na celkovou známku z tohoto předmětu. Sledujeme jak genderové a věkové odlišnosti, vztah žáků k tělesné výchově, aktivní vztah ke sportu i mimo školu, vliv rodiny, ale i životní styl žáka a také výkonnost a zdatnost žáků. Žádný z těchto faktorů nemůže vysvětlit hodnocení sám o sobě, ale teprve jejich společným vlivem lze hodnocení známkou uspokojivě popsat. Cíl práce Cílem práce je analýza proměnných a korelátů souvisejících s...
|
|
Vliv základních motorických dovedností na specifické dovednosti ve fotbale v kategorii U9 a U10
Šonský, Dominik ; Kokštejn, Jakub (vedoucí práce) ; Musálek, Martin (oponent)
Název Vzájemný vztah mezi základními motorickými dovednostmi a specifickými tbalovými dovednostmi u dětí - Cíle Cílem práce bylo zjistit úroveň vzájemného vztahu mezi základními motorickými dovednostmi a specifickými dovednostmi ve fotbale (vedení míče, obcházení soupeře) u mladých hráčů f - oučasně zjistit aktuální úroveň základní motoriky v oblasti lokomočních a manipulačních pohybových dovedností. této diplomové práci byla použita metoda měření. Účastníky výzkumu byl hráčů Byškovice hrající v průměrný věk byl 9,0 ± 0,9 let. Pomocí motorického testu TGMD zjištěna úroveň základních motorických dovedností souboru a specifické fotbalové dovednosti byly posouzeny v míčem a obcházení soupeře. Výsl Ve studii bylo zjištěno, že standardní skóre z 2 a obcházení soupeře má mezi sebou středně silnou vzájemnou závislost, což bylo potvrzeno i skrze lineární regresní analýzu. (r = 0,50; R = 25 %; p < 0,05). Dále byla pomocí korelace a regresní analýzy zjištěna i střední vzájemná nepřímá korelace mezi vedením míče a úrovní TGMD ). Nepřímá střední závislost byla pomocí korelace a lineární regresní analýzy zjištěna i mezi specifickými fotbalovými dovednostmi vedení míče a obcházení soupeře základních motorických dovednostech dosáhlo 15 (52 %) probandů úrovně alespoň "průměrný". Výsledky studie prokázaly vliv...
|
|
Hodnocení žáků 2. stupně základních škol v Ústeckém kraji a jejich postoj ke školní tělesné výchově
Cihlář, David ; Fialová, Ludmila (vedoucí práce) ; Horkel, Vladimír (oponent) ; Kašpar, Ladislav (oponent)
Název práce Hodnocení žáků 2. stupně základních škol v Ústeckém kraji a jejich postoj ke školní tělesné výchově Problém Výzkumy a šetření v posledních letech upozorňují na pokles pohybové aktivity ve volném čase dětí. Tato skutečnost se následně odráží i v tělesné výchově, zejména v úrovni jejich dovedností, jejich zdatnosti a výkonnosti, ale také v jejich celkovém zájmu o tento předmět. Učitelé tělesné výchovy často ve svých hodinách naráží na základní problém týkající se nízké motivace žáků k pohybu. Součástí vyučovacího procesu je i hodnocení, kde učitel přihlíží k celé řadě faktorů. Objektivně zohlednit do celkové známky všechny dílčí faktory, za které lze žáka v tělesné výchově hodnotit, je pro učitele velmi složitý a náročný proces. Práce se zabývá problematikou hodnocení ve školní tělesné výchově, konkrétně snahou identifikovat ty proměnné, které mají významný vliv na celkovou známku z tohoto předmětu. Sledujeme jak genderové a věkové odlišnosti, vztah žáků k tělesné výchově, aktivní vztah ke sportu i mimo školu, vliv rodiny, ale i životní styl žáka a také výkonnost a zdatnost žáků. Žádný z těchto faktorů nemůže vysvětlit hodnocení sám o sobě, ale teprve jejich společným vlivem lze hodnocení známkou uspokojivě popsat. Cíl práce Cílem práce je analýza proměnných a korelátů souvisejících s...
|
|
Úroveň pohybových schopností dětí mladšího školního věku ve vybraných sportovních hrách
Březinová, Markéta ; Hájková, Jana (vedoucí práce) ; Přibyl, Ivan (oponent)
Cílem této diplomové práce je zjistit úroveň pohybových schopností u hráčů mladšího školního věku (ročníky 2006 a 2007) věnujících se vybraným sportovním hrám. Konkrétně házené, fotbalu, volejbalu, florbalu a basketbalu. Úroveň pohybových schopností jsem testovala pomocí testové baterie Unifittest (6-60), která byla pro testování vhodná. Testování probíhalo celkem v šesti sportovních klubech ve Středočeském kraji a kraji Vysočina. Úroveň pohybových schopností dětí mladšího školního věku, které se věnují určitému sportu, jsem porovnávala vůči běžné populaci a následně proběhlo porovnání mezi vybranými sporty mezi sebou. Úkolem také bylo zjistit, zda struktura sportovního výkonu daného sportu bude mít vliv na úroveň pohybových schopností i v mladším školním věku. Výzkumně zaměřená část dokládá, že rozdíl průměrných výsledků není markantní. Testování ukázalo, že nejvyšší úroveň pohybových schopností vykazují hráči házené a basketbalu. Výzkum dále ukázal, že vybraní sportovci v mladším školním věku vykazují nejhorší testové výsledky v testech, které mají kondiční charakter. KLÍČOVÁ SLOVA mladší školní věk, pohybové schopnosti, házená, fotbal, florbal, volejbal, basketbal, Unifittest (6-60)
|
|
Stravovací návyky fotbalistů a nesportujících studentů ve věku 16 - 17 let
Čáka, Vít ; Bunc, Václav (vedoucí práce) ; Coufalová, Klára (oponent)
Název: Stravovací návyk fotbalistů a nesportujících studentů ve věku 16 - 17 let. Cíle: Hlavním cílem práce je zjistit stravovací návyky u skupiny pravidelně trénovaných fotbalistů ve věku 16 - 17 let a nesportujících studentů stejného věku a pohlaví mimo jejich domov. Druhým cílem je komparovat získaná data mezi oběma soubory. Práce se zabývá otázkami problematiky rychlého občerstvení a vyhláškou č.282/2016 Sb., která vstoupila v platnost 20. 9. 2016 a reguluje nabídku školních potravinových automatů a bufetů. Metody: Celkem se výzkumu zúčastnilo tři sta osob. V práci byla využita explorativní metoda anonymního anketního šetření. V teoretické části byla využita literární rešerše z dostupných literárních pramenů. Pro kvantifikaci dat byl využit deskriptivní přístup. Pro analýzu získaných dat byly aplikovány metody logické, indukce a komparace. Metoda analýza byla využita při rozboru jednotlivých skupin a metodou komparace byly srovnány zkoumané skupiny. Byl vyhodnocen vliv sportu na stravovací návyky dětí. Výsledky: Aktivní přístup ke sportu dokáže pozitivně ovlivnit smýšlení adolescentů o stravě a jejich stravovacích návycích, přesto že fotbalisté nejčastěji navštěvovali rychlé občerstvení ze všech zkoumaných souborů. Bylo zjištěno, že návštěvnost rychlého občerstvení ovlivňuje jeho hustota...
|
|
Hodnocení úrovně zdatnosti fotbalových hráčů ve věku 16 - 17 let.
Čáka, Vít ; Česák, Petr (vedoucí práce) ; Strejcová, Barbora (oponent)
Název: Hodnocení úrovně zdatnosti fotbalových hráčů ve věku 16 - 17 let. Cíle: Hlavním cílem práce je zjistit úroveň zdatnosti u skupiny pravidelně trénovaných fotbalistů ve věku 16 - 17 let a nesportujících studentů stejného věku. Druhým cílem je komparovat úroveň zdatnosti ve vybraných standardizovaných testech mezi oběma soubory. Metody: Celkem se výzkumu zúčastnilo 40 osob. Při zjištění tělesného složení byla využita elektrická impedanční analýza, kterou zajistil přístroj B.I.A. 2000M. Zpracování dat proběhlo v programu NUTRI 4. Sledované parametry byly procento tělesného tuku, vnitrobuněčné a tukuprosté tkáně. Pro zjištění motorické a fyzické úrovně zdatnosti byly využité standardizované položky testových baterií. Výsledky: Fotbalisté v komparaci s nesportujícími studenty disponují kvalitnějšími tělesnými parametry. Bylo zjištěno, že fotbalisté mají nižší procento tělesného tuku a vyšší úroveň zdatnosti. Klíčová slova: fotbal, zdatnost, motorický test, tělesné složení
|
| |
|
Motorická výkonnost venkovské a městské mládeže ve věku 9 - 11 let
RYBÁROVÁ, Petra
Tématem této práce je porovnání antropometrických měření a motorické výkonnosti u dětí ve věku 9 - 11 let z měst a vesnic. Výsledky antropometrických měření a zjištěné hodnoty ve vybraných motorických testech jsou porovnány s tabulkami, které byly přepočítány na normy, standardy, s využitím desetistupňové bodovací stupnice u motorických testů. Statistická významnost zjištěných hodnot, rozdíly mezi oběma testovanými skupinami probandů je vyhodnocena t-testem.
|