Název:
Srovnání úrovně tělesné zdatnosti dětí staršího školního věku na typově různých šumperských školách
Překlad názvu:
The comparison of physical fitness in elder primary school children in a different types of Šumperk primary schools
Autoři:
Dusová, Veronika ; Krejča, Filip (vedoucí práce) ; Dlouhý, Martin (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2022
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Práce je zaměřená na posouzení úrovně tělesné zdatnosti žáků 7. A Základní školy Nový Malín a studentů sekundy Gymnázia Šumperk, kteří spadají do věkové kategorie 12 a 13 let. Teoretická část práce poskytuje informace a charakterizuje starší školní věk, pohybové aktivity, tělesnou zdatnost a volný čas. V praktické části bude proveden kvantitativní výzkum, který vychází z teorie a je založen na ověření výzkumných otázek. Následovat bude kvalitativní výzkum, kdy bude zjištěna úroveň tělesné zdatnosti žáků a studentů prostřednictvím testování. Hlavním cílem práce je zjistit a srovnat aktuální úroveň tělesné zdatnosti výzkumného souboru prostřednictvím čtyř motorických testů testové baterie UNIFFITTEST (6-60). Dílčím cílem je pomocí ankety zjistit objem a náplň volného času. V práci budou hodnoty mého měření srovnány s měřením z roku 2015. Výsledky ukazují, že jedinci třídy 7. A mají vyšší úroveň tělesné zdatnosti než jedinci sekundy. Podle odpovědí má více volného času třída sekunda, která má také méně jedinců vykonávajících pohybové aktivity. Právě v těchto aktivitách nejsou obě třídy výrazně omezovány přípravou do školy. U chlapců byl zjištěn pokles úrovně tělesné zdatnosti oproti měření v roce 2015.This dissertation focuses on a fitness level of schoolchildren in 7 A grade Primary School in Nový Malín and students in second year of an eight-year Grammar school in Šumperk, who belong to 12 to 13 age group. The theoretic part provides information and defines senior school age, physical activities, fitness level and free time activities. The practical part provides quantitative research, which is based on the theory and it is grounded on verification of research questions. It is followed by qualitative research which diagnoses the fitness level of schoolchildren and students by means of testing. The main aim of the dissertation is to discover and compare current fitness level of research cohort via four motoric tests of the test array called UNIFFITTEST (6-60). Partial goal uses a survey to discover the amount and content of free time activities. This dissertation compares the measurement values of our research with 2015 values. The outcome shows that schoolchildren in 7 A grade has higher fitness level than students in second year. According to survey, second year students have more free time and fewer students do any physical activities. At these physical activities both classes are not limited by school preparation. Moreover, a decrease of fitness level in boys was discovered compared to 2015...
Klíčová slova:
motorický test; pohybová aktivita; puberta; respondenti; volný čas; leisure time; motoric test; physical activity; puberty; respondents