|
Podnikatelský záměr - rozvoj zahraničních aktivit
Danihelková, Martina ; Sajaš, Michal (oponent) ; Šimberová, Iveta (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vytvořením reálného podnikatelského záměru pro firmu rozšiřující své působení do zahraničí. V teoretické části je popsána problematika podnikání a podnikatelského záměru. Vlastní práce je pak zaměřena na problematiku podnikání v Nizozemsku, zpracování analýz trhu a postup na založení nového podniku. Dále popis návrhu řešení problémů, se kterými se firma může v zahraničí potýkat a řešení nové organizační struktury.
|
|
Formulace strategií v podmínkách mezinárodní společnosti
Drábková, Daniela
Diplomová práce se zabývá strategickým řízením v mezinárodní společnosti. V teoretické části je rozebráno strategické řízení velkých společností, a pozornost je zaměřena na mezinárodní obchod. V praktické části je zkoumána již existující vybraná mezinárodní společnost. Dále je provedena analýza vnějšího a vnitřního prostředí s využitím PEST analýzy a vybraného nástroje pro analýzu odvětví. V analýze vnitřního prostředí je věnována pozornost oblastem konkurenční výhody a finanční síly, které je určena jako vstup do matice SPACE. Hlavním cílem diplomové práce je zformulování návrhů strategických alternativ pro vybranou mezinárodní společnost. Jednotlivé návrhy vycházejí z analýzy aktuálního stavu společnosti a jejího prostředí. Analýza je využita pro návrh strategií, které jsou dále upřesněny v rámci SWOT matice. Vybrané varianty strategie jsou rozpracovány do doporučení pro implementaci včetně ekonomického vyhodnocení jejich možných dopadů.
|
|
Podnikatelský záměr - rozvoj zahraničních aktivit
Danihelková, Martina ; Sajaš, Michal (oponent) ; Šimberová, Iveta (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vytvořením reálného podnikatelského záměru pro firmu rozšiřující své působení do zahraničí. V teoretické části je popsána problematika podnikání a podnikatelského záměru. Vlastní práce je pak zaměřena na problematiku podnikání v Nizozemsku, zpracování analýz trhu a postup na založení nového podniku. Dále popis návrhu řešení problémů, se kterými se firma může v zahraničí potýkat a řešení nové organizační struktury.
|
|
Vstup výrobní firmy na trh EU
Filimonov, Anton ; Dvořák, Jiří (vedoucí práce) ; Novák, Michal (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá zkoumáním možnosti vstupu ukrajinské výrobní firmy na trh České republiky. Cílem diplomové práce je analyzovat možnosti vstupu ukrajinské firmy do ČR a volba optimálního vstupu. A na základě těchto výsledků navrhnout standardizovaný postup pro vstup ukrajinské společnosti na evropský trh. Pro dosažení cíle diplomové práce jsou nejvíce užívanými metodami analýza, syntéza a komparace. Hlavními analytickými nástroji jsou Porterův model 5 sil a PEST analýza. Přístup k výběru nejlepší formy vstupu na zahraniční trh může být použiti společnostmi v případě rozhodnutí o geografické diverzifikaci zóny svého odbytu.
|
|
Prvky multikulturality v corporate identity firem v ČR
Neuwirthová, Magda ; Zamykalová, Miroslava (vedoucí práce) ; Zadražilová, Dana (oponent) ; Klosová, Anna (oponent) ; Pichanič, Mikuláš (oponent)
Tato dizertační práce se zabývá problematikou multikulturality. Konkrétně zkoumá prvky národních mentalit japonského, korejského a amerického managementu ve firmách na území České republiky. Práce si klade za cíl identifikovat tyto prvky v podnikové kultuře, zjistit, které z nich přináší nejvíce konfliktních situací, a doporučit vhodné postupy k zjištění problémů a k jejich odstranění. V práci je obecně charakterizováno multikulturní prostředí a přístupy významných světových filosofů, antropologů a sociologů. Dále jsou zde identifikovány konkrétní multikulturní prvky v podnikovém prostředí, je zde navržen vlastní model multikulturní podnikové identity a model k identifikaci podmínek silné podnikové kultury. Také je zde charakterizováno české kulturní prostředí ve srovnání s japonským, korejským a americkým, dle výzkumných šetření předních českých sociologů. Stěžejním je v práci výzkum řízení corporate identity amerického, japonského a korejského managementu. Na základě průzkumu pomocí dotazníkového šetření jsou identifikovány čtyři nejproblematičtější oblasti konfliktů sledovaných kultur. Jsou to odlišné příležitosti u firmy, faktor neekonomického využití času, nevhodný průběh a vedení porad a způsob osobní prezentace práce. Na závěr jsou zde navržena možná řešení těchto konfliktních situací v praxi pro stávající i budoucí investory z daných zemí.
|
|
Expanze nadnárodní společnosti na zahraniční trh
Kholodnaia, Antonina ; Dvořák, Jiří (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent)
Cílem této práce je praktické doporučení pro efektivní integraci nadnárodní společnosti do ruského trhu, vycházející ze studia teoretických základů. Pro naplnění cíle práce byly použity metody seskupování dat, klasifikace a určení prioritních procesů a událostí, metoda porovnatelné analýzy a praxe uskutečnění expanze společnosti do zahraničí. Hlavní metodou analýzy specifiky krajiny byla zvolena PESTLE-analýza. Závěry a doporučení mohou být využity při výběru vhodné formy vstupu nadnárodní společnosti na cizí trh nebo rozšíření její mezinárodní činnosti a ukotvení na ruském trhu.
|
| |
|
Expatriation and International Management
Smiková, Lenka ; Drozen, František (vedoucí práce) ; Šípek, Ladislav (oponent)
Diplomová práce se zabývá postupy mezinárodního managementu nadnárodních společností při vysíláni zaměstnanců do zahraničí. Cílem práce je popsat proces expatriace, definovat význam kultury a role nadnárodních společností v tomto procesu a na základě dotazníkového průzkumu zhodnotit situaci expatriantů v České republice.
|
| |
|
Management nadnárodní společnosti a finanční krize
Bačák, Marian ; Dvořák, Jiří (vedoucí práce) ; Fuňák, Pavel (oponent)
Práce se zabývá vývojem a řízením nadnárodní společnosti, která čelí důsledkům finanční krize. Zahrnuty jsou teoretické poznatky týkající se mezinárodního managementu a analýzy podniku, které jsou následně prakticky aplikovány na firmu General Motors Corporation. Výsledkem strategických analýz je zmapování současné situace firmy, určení možného vývoje do budoucna a navržená doporučení.
|