Název:
Formulace strategií v podmínkách mezinárodní společnosti
Autoři:
Drábková, Daniela Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2023
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá strategickým řízením v mezinárodní společnosti. V teoretické části je rozebráno strategické řízení velkých společností, a pozornost je zaměřena na mezinárodní obchod. V praktické části je zkoumána již existující vybraná mezinárodní společnost. Dále je provedena analýza vnějšího a vnitřního prostředí s využitím PEST analýzy a vybraného nástroje pro analýzu odvětví. V analýze vnitřního prostředí je věnována pozornost oblastem konkurenční výhody a finanční síly, které je určena jako vstup do matice SPACE. Hlavním cílem diplomové práce je zformulování návrhů strategických alternativ pro vybranou mezinárodní společnost. Jednotlivé návrhy vycházejí z analýzy aktuálního stavu společnosti a jejího prostředí. Analýza je využita pro návrh strategií, které jsou dále upřesněny v rámci SWOT matice. Vybrané varianty strategie jsou rozpracovány do doporučení pro implementaci včetně ekonomického vyhodnocení jejich možných dopadů.The thesis deals with strategic management in an international company. In the theoretical part the strategic management of large companies is discussed, and the focus is on international business. In the practical part an existing selected international company is examined. Furthermore, an analysis of the external and internal environment is performed using PEST analysis and a selected industry analysis tool. In the analysis of the internal environment, attention is paid to the areas of competitive advantage and financial strength, which serve as input to the SPACE matrix. The main objective of the thesis is to formulate suggestions for strategic alternatives for the selected international company. The individual proposals are based on an analysis of the current state of the company and its environment. The analysis is used to propose strategies that are further refined within the SWOT matrix. The selected strategy options are elaborated into recommendations for implementation, including an economic evaluation of their potential impacts.
Klíčová slova:
competition; international management; international trade; konkurence; logistics; logistika; mezinárodní obchod; mezinárodní řízení; strategie; strategy