Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 226 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Problematika sourozeneckých vztahů v dětských domovech
HOJKOVÁ, Ráchel
Tato bakalářská práce s názvem "Problematika sourozeneckých vztahů v dětských domovech" je zaměřena zejména na zdůraznění důležitosti práce se sourozenci. Hlavním cílem práce je zjistit jakým způsobem na toto téma nahlíží samotní vychovatelé, kteří s těmito dětmi tráví čas a určitým způsobem je ovlivňují. Jestli s dětmi cíleně pracují, nebo jejich vztah nemají potřebu podporovat. Dalším cílem práce bylo zjistit zda-li vychovatelé vnímají, že se sourozenci navzájem ovlivňují a jakým způsobem se to projevuje. Zaměřili jsme se i na to, jak je vůbec sourozenectví v dětských domovech časté. Hlavní výzkumná otázka, která byla v práci položena a zodpovězena zní: Pracují vychovatelé v dětských domovech se vztahem sourozenců? Šetření bylo prováděno kvalitativním výzkumem, pomocí polostrukturovaných rozhovorů. Tyto rozhovory byly realizovány s vychovateli z dětských domovů s dlouholetou praxí. Přepisy rozhovorů byly analyzovány metodou tématické analýzy a kvůli nespočtu dalšího obsahu v textu bylo použito k doplnění i otevřeného kódování. Důraz na důležitost práce se sourozeneckým vztahem je jedním z přínosů této práce. Pro zkvalitnění práce vychovatelů a jiných zaměstnanců dětských domovů je možné využít poznatků z této závěrečné práce. Pracovníci dětských domovů ovlivňují děti zde umístěné a proto je potřeba dbát ohled na jejich přístupy k dětem samotným. Informace z bakalářské práce je dobré vnášet do konkrétní praxe v ústavní péči a dbát přitom na nejlepší zájem samotných dětí.
Vánoce v dětském domově
KOSTRHOUNOVÁ, Eliška
Bakalářská práce se zabývá Vánocemi v dětských domovech. Teoretická část blíže seznamuje s dětskými domovy a také zohledňuje faktory, které ovlivňují prožívání dítěte, které je umístěno do ústavní výchovy. Dále popisuje tradice, svátky a symboly které jsou součástí adventního času a Vánoc v České republice. Výzkumná část vznikla pomocí polostrukturovaného rozhovoru s pracovníky dětských domovů. Cílem bylo zjistit následující: Jaké konkrétní tradice dětské domovy dodržují? Jak personál s dětmi komunikuje ohledně existence Ježíška? Je zvýšený kontakt s rodinou? Zda děti jezdí na Vánoce domů? Jaký je průběh Štědrého dne? Jaké organizace poskytují dětským domovům dary? Ukázalo se, že pedagogičtí pracovníci se snaží o to, aby nebyly děti v průběhu adventu a Vánoc o nic ošizené. V dětských domovech se dodržují rozmanité tradice, zdobí se prostory domova a dárky nosí, stejně jako ve většině rodin, Ježíšek. Jediná odlišnost nastává v čase, kdy probíhá slavnostní večeře. Z důvodů odjezdů některých dětí domů se slaví Vánoce 2×. Dárky dětským domovům poskytuje mnoho organizací, ale také jednotlivci. Práce je přínosem pro široké spektrum čtenářů a nabízí částečně jiný náhled na oslavy svátků, které většina lidí prožívá v kruhu rodinném.
Dítě se sluchovým postižením v dětském domově při škole pro sluchově postižené
ČÍŽOVÁ, Barbora
Téma dítě se sluchovým postižením v dětském domově při škole pro sluchově postižené je komplexní problematikou, která vyžaduje pozornost. Tyto děti nejenže čelí výzvám, které se pojí s jejich postižením, ale také se potýkají s výzvami spojenými s absencí stabilního rodinného zázemí. Cílem této bakalářské práce je proto popsat specifické potřeby dětí se sluchovým postižením žijících v dětském domově, zejména v oblasti výchovy, vzdělávání a odborné péče. Teoretická část přibližuje problematiku sluchového postižení, jeho diagnostiku, terapii a kompenzaci, ucelenou rehabilitaci a popisuje ústavní péči, převážně dětský domov. Praktická část práce se zaměřuje na identifikaci specifických potřeb těchto dětí v oblastech, jako je vzdělávání, výchova a odborná péče, a dále navrhuje opatření pro jejich efektivní řešení. Pro dosažení cíle byly použity postupy, které zahrnují studium odborné literatury, rozhovory s odborníky a pozorování těchto dětí v prostředí dětského domova a školy pro sluchově postižené.
Postoj vychovatelů v dětském domově na konci profesní dráhy
MIŇOVSKÁ VOCŮ, Hana
Cílem práce je popsat, jak vychovatelé na konci své profesní dráhy vnímají svoji práci v dětském domově. Za tímto účelem byly v teoretické části popsány principy náhradní péče, zejména pak formy ústavní výchovy. S ohledem na cílovou skupinu informantek byla věnována samostatná podkapitola dětskému domovu. Protože ústavní výchova nemůže v plné míře nahradit rodinnou výchovu, byla věnována pozornost i rizikům ústavní výchovy, zejména pak psychické deprivaci, které jsou často děti z dětských domovů vystaveny. V následujících podkapitolách byla popsána specifika práce vychovatele v dětském domově a jeho ohrožení stresovou zátěží, která může být jedním z mnoha činitelů syndromu vyhoření. Pozornost proto byla věnována i prevenci. Tvůrčí část je zpracována formou kvalitativního přístupu. Data získaná z polostrukturovaných rozhovorů byla analyzována a následně interpretována prostřednictvím otevřeného kódování.
Dětský domov
Chrbolková, Erika ; Blažková, Vendula (oponent) ; Daněk, Lukáš (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je zpracování projektové dokumentace pro provedení stavby. Cílem práce je návrh dětského domova pro děti, kterým byla nařízena ústavní výchova. Objekt je situován v okrajové části obce Skuteč. Jedná se o samostatně stojící stavbu, která je třípodlažní a částečně podsklepená. Objekt je v suterénu založen na základové desce a v prvním nadzemním podlaží na základových pasech. Svislé konstrukce jsou řešeny keramickými tvárnicemi a lokálními železobetonovými sloupy, vodorovné konstrukce tvoří železobetonové desky a nad částí tělocvičny dřevěné příhradové vazníky. Objekt zastřešuje vegetační plochá střecha. Celkem se v objektu nachází šest bytových jednotek pro šest rodinných skupin o celkové kapacitě 43 dětí. Suterén tvoří tělocvična s posilovnou a technické zázemí. V prvním nadzemním podlaží se nachází tři bytové jednotky, šatny pro tělocvičnu, kuchyň a její zázemí. V druhém nadzemním podlaží se nachází zbylé tři bytové jednotky, kanceláře a jídelna. Třetí nadzemní podlaží slouží ke vzdělávání a zábavě dětí.
Formy péče o nezaopatřené děti
Velková, Soňa ; Kyselka, Mojmír (oponent) ; Budkeová, Branislava (oponent) ; Špačková, Eva (oponent) ; Glosová, Dagmar (vedoucí práce)
Práce se zabývá formami náhradní péče o nezaopatřené děti s přihlédnutím k jejich specifickým potřebám z architektonicko-typologického hlediska. Cílovou skupinou jsou velké pěstounské rodiny, zhodnocení jejich životních nároků a definování požadavků na obytný prostor, jako příprava pro legislativní zavedení profesionální pěstounské péče.
Pohlavní identita u dospívajících vyrůstajících v dětském domově
Pekárková, Markéta ; Šulová, Lenka (vedoucí práce) ; Mertin, Václav (oponent)
Práce je členěna na teoretickou a empirickou část. Teoretický oddíl se věnuje adolescenci, identitě, pohlavní identitě a problematice formování pohlavní identity v dětských domovech. Empirická část popisuje průběh výzkumu a shrnuje výsledky výzkumu. Výzkum byl realizován kvalitativním postupem. Pro výzkum této práce byl vytvořen polostrukturovaný rozhovor. Data byla zpracována několika způsoby: neparametrickými testy Wilcoxonovým testem, Mann-Whitneyovým pořadovým testem; deskriptivními způsoby tvorby kategorií či popisu jevu. Zkoumány byly především charakteristiky připisované ženě, muži, partnerovi/ce, sobě samému, matce a otci. Výsledky ukazují rozdíly mezi výzkumnou a kontrolní skupinou především v některých charakteristikách týkajících se sebe sama v rámci partnerských vztahů, oceňovaném faktu být s někým v rámci vztahu, negativním elementům v sociální reprezentaci "Já". Výzkum představuje náhled na danou problematiku a svou kvalitativní povahou odkrývá charakteristiky zmíněné samotnými respondenty spíše, než aby hledal potvrzení vztahů. Klíčová slova: Pohlavní identita, dětský domov, ústavní péče, identita
Moc v pomáhajících profesích. Moc v pomáhajících profesích se zřetelem na specifické prostředí českého dětského domova.
Balická, Kateřina ; Ulrichová, Monika (vedoucí práce) ; Hudcová, Eliška (oponent)
1 Anotace Cílem diplomové práce s názvem Moc v pomáhajících profesích je popsat specifika moci ve vztahu pomáhající a potřebný a předložit možné teoretické koncepty pomocí kterých lze mocenské vztahy v pomáhajících profesích analyzovat. Práce se mimo jiné soustředí na teorii trojúhelníku vzájemné závislosti, na jejímž základě je možné více porozumět vztahům, ve kterých je moc využívána k naplnění potřeb "mocensky silnější" strany. v druhé části práce je téma moci konkrétně zasazeno do prostředí dětského domova a do vztahu vychovatel - dítě v dětském domově. Tato část nabízí aplikaci konceptuálního rámce teorie vztahů vzájemné závislosti pro účely reflexe mocenských postavení a mocenských vztahů v pomáhajících profesích.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 226 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.