Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analysis of the use of social networks in the government communication of Zuzana Čaputová as the President of the Slovak Republic
Poliaková, Zuzana ; Shavit, Anna (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Diplomová práca je zameraná na analýzu politickej komunikácie prezidentky Slovenskej republiky Zuzany Čaputovej na vybraných sociálnych sieťach. Cieľom práce je zmapovanie charakterických rýs komunikácie na jednotlivých platformách, ktoré prezidentka v rámci politickej komunikácie využíva. Rovnako budú zachytené i podobné resp. rozdielne prvky vyskytujúce sa na daných platformách, pričom bude pozornosť venovaná i samotným komunikovaným tematickým oblastiam. Prvá časť práce je venovaná vymedzeniu oblasti výskumu, čo nevyhnutne predpokladá predovšetkým teoretické vymedzenie pojmu politickej komunikácie a jeho zasadenie do kontextu nových médií súčasne s vymedzením vybraných trendov v oblasti novodobej politickej komunikácie. Súčasťou teoretického zázemia je i uvedenie do kontextu z hľadiska role prezidenta v rámci Slovenskej republiky. Po teoretickom ukotvení nasleduje predstavenie zvolenej metodológie, na čo nadväzuje záverečná pasáž práce, v ktorej je formou obsahovej analýzy sledovaná a skúmaná komunikačná aktivita prezidentky na vybraných sociálnych sieťach v priebehu troch vopred vybraných a typologicky odlišných období. Na prevedenú analýzu je viazaná taktiež interpretácia výsledkov získaných dát.
Srovnání kampaní Zuzany Čaputové a Maroše Šefčoviče ve druhém kole slovenských prezidentských voleb v roce 2019
Florián, Petr ; Shavit, Anna (vedoucí práce) ; Konrádová, Marcela (oponent)
Práce se věnuje představení a porovnání kampaní dvou nejúspěšnějších kandidátů v prezidentských volbách na Slovensku v roce 2019 Zuzany Čaputové a Maroše Šefčoviče. Hlavním cílem práce je popsání obou kampaní z a jejich vzájemné porovnání. Okrajově je cílem také zjistit, jestli v komunikaci kandidátů proběhly mezi prvním a druhým kolem voleb nějaké zásadní změny. V teoretické části bakalářská práce představuje základní aspekty politického marketingu, které jsou důležité pro pochopení celé problematiky. V této části se také zaměřuje na právní problematiku prezidentského systému a předvolebních kampaní na Slovensku. Je zde také stručně představeno první kolo. Hlavní část práce se zaměřuje přímo na kampaně jednotlivých kandidátů, motivaci k volbě voličů a v závěru stručně shrnuje, co v kampaních fungovalo.
Fake news during the presidental elections in the Czech Republic 2018 and in Slovakia 2019
Oravcová, Jana ; Lizcová, Zuzana (vedoucí práce) ; Handl, Vladimír (oponent)
Komparatívna prípadové štúdia v celkom 12 kapitolách prináša kvalitatívny výskum s cieľom preukázať a preskúmať výskyt a použitie fake news vo vybranom súbore 13 televíznych diskusií. Komparatívny charakter práce porovnáva prípad prezidentských volieb v Českej republike (2018) a na Slovensku (2019). Prvá časť práce popisuje metodológiu a teoretické poznatky o fake news a úlohe televíznych diskusií v predvolebnej kampani. Ďalšia časť práce sa venuje prípadom prezidentských volieb, stručne popisujúc vývoj volebnej kampane nasledovaný analýzou. Závery sú zhrnuté v súhrnnej hodnotiacej kapitole. Medzi najdôležitejšie fake news rezonujúce v skúmanom súbore dát práca identifikuje tému migrácie, nedôveru voči médiám, podozrenia z nekalého financovania kampane a pokusy o ovplyvnenie volieb. Hlavným rozdielom medzi skúmanými prípadmi je povaha politického boja, kedy v Českej republike kandidoval vtedajší prezident. Kľúčové slová: Fake news, dezinformácie, prezident, voľby, kampaň, televízna diskusia, Miloš Zeman, Jiří Drahoš, Zuzana Čaputová, Maroš Šefčovič
Porovnání mediálního obrazu Zuzany Čaputové na nejčtenějších českých a slovenských zpravodajských serverech v období půl roku až roku od jejího zvolení slovenskou prezidentkou
Fialová, Adéla ; Jirků, Jan (vedoucí práce) ; Cebe, Jan (oponent)
V březnu 2019 proběhly v pořadí páté přímé volby prezidenta Slovenské republiky. O funkci se v prvním kole ucházelo celkem 13 kandidátů. Po druhém kole 30. března 2019 ve volbách zvítězila Zuzana Čaputová, která získala 58,4 % platných hlasů a 15. června se tak stala historicky první ženou ve funkci prezidentky Slovenské republiky. Předkládaná diplomová práce se zabývá porovnáním mediálního obrazu Zuzany Čaputové v období půl roku až roku od jejího zvolení na nejčtenějších zpravodajských serverech v České republice a na Slovensku. Cílem diplomové práce je komparace obsahu a kvantity informací zveřejněných v obou zmiňovaných zemích a sledování případných proměn mediálního narativu, zdůvodnění těchto proměn a sledování klesajícího, stagnujícího či vzrůstajícího mediálního zájmu o osobnost Zuzany Čaputové ve zvoleném časovém úseku prostřednictvím kvantitativní obsahové a kvalitativní framingové analýzy relevantních článků zveřejněných na zpravodajských serverech Novinky.cz a Aktuality.sk, jež napomohou přiblížit charakter mediálního obrazu prezidentky na české i slovenské mediální scéně. Příslušné články jsou přiloženy k diplomové práci.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.