Hlavní stránka > Vysokoškolské kvalifikační práce > Diplomové práce > Porovnání mediálního obrazu Zuzany Čaputové na nejčtenějších českých a slovenských zpravodajských serverech v období půl roku až roku od jejího zvolení slovenskou prezidentkou
Název:
Porovnání mediálního obrazu Zuzany Čaputové na nejčtenějších českých a slovenských zpravodajských serverech v období půl roku až roku od jejího zvolení slovenskou prezidentkou
Překlad názvu:
Comparison of Zuzana Čaputová's media image on the most popular Czech and Slovak news servers in a half year to one year since she was elected Slovak President
Autoři:
Fialová, Adéla ; Jirků, Jan (vedoucí práce) ; Cebe, Jan (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2020
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] V březnu 2019 proběhly v pořadí páté přímé volby prezidenta Slovenské republiky. O funkci se v prvním kole ucházelo celkem 13 kandidátů. Po druhém kole 30. března 2019 ve volbách zvítězila Zuzana Čaputová, která získala 58,4 % platných hlasů a 15. června se tak stala historicky první ženou ve funkci prezidentky Slovenské republiky. Předkládaná diplomová práce se zabývá porovnáním mediálního obrazu Zuzany Čaputové v období půl roku až roku od jejího zvolení na nejčtenějších zpravodajských serverech v České republice a na Slovensku. Cílem diplomové práce je komparace obsahu a kvantity informací zveřejněných v obou zmiňovaných zemích a sledování případných proměn mediálního narativu, zdůvodnění těchto proměn a sledování klesajícího, stagnujícího či vzrůstajícího mediálního zájmu o osobnost Zuzany Čaputové ve zvoleném časovém úseku prostřednictvím kvantitativní obsahové a kvalitativní framingové analýzy relevantních článků zveřejněných na zpravodajských serverech Novinky.cz a Aktuality.sk, jež napomohou přiblížit charakter mediálního obrazu prezidentky na české i slovenské mediální scéně. Příslušné články jsou přiloženy k diplomové práci.In March 2019 the 5th direct presidential elections were held in Slovakia. In the first round there were 13 candidates running for the office. The winner after the second round held on March 30th was Zuzana Čaputová. With 58,4 percent of all valid votes she became the first female president of The Slovak republic on June 15. This thesis goes into the comparison of Zuzana Čaputová's media image since being elected on the most visited news web sites in The Czech republic and Slovakia. The goal of the thesis is to compare the quantity and content of information published in both countries and to track possible changes in the media narrative and what has caused them. Using the quantitative method of content analysis and qualitative method of frame analysis of relevant articles published on news websites Novinky.cz and Aktuality.sk I want to monitor the decline, stagnation or rise of media interest in the persona of Zuzana Čaputová in the selected time period. This will help to describe the media image of the president on the Czech and Slovak media scene. The source articles are attached to the thesis.
Klíčová slova:
framingová analýza; komparace; kvalitativní analýza; kvantitativní analýza; Mediální obraz; prezidentka; zpravodajský server; Zuzana Čaputová; comparison; framing analysis; Media image; news website; president; qualitative analysis; quantitative analysis; Zuzana Čaputová