Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 110 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Environmentální výchova v Latinské Americe: případová studia Nicaragua a Chile
Šušlíková, Adéla
Diplomová práce se zabývá environmentální výchovou v Latinské Americe. Autorka si kladla za cíl analyzovat úroveň systémů environmentálního vzdělávání a osvěty v latinskoamerických zemích se zaměřením na dvě vybraná území, která představují Nikaragua a Chile. Autorka analyzovala odborné články zahraničních autorů, výsledky výzkumů nadnárodních organizací, a také výsledky dotazníkového šetření. Na základě zjištěných údajů došlo ke komparaci úrovně systémů environmentálního vzdělávání v Nikaragui a v Chile. Nedílnou součástí výzkumu je i autorčino vlastní dotazníkové šetření. 63 respondentů z nikaragujské základní školy Escuela Primaria Pedro Dávila Carpio a chilské základní školy Colegio María Reina poskytlo odpovědi na otázky týkající se životního prostředí. I díky tomuto šetření bylo potvrzeno, že systém environmentální výuky na školách v Latinské Americe má nízkou kvalitu. V závěru bylo navrženo doporučení pro zlepšení současné situace, podložené logickou rámcovou maticí a SWOT analýzou.
Současné vzdělávání a profese učitele střední školy
Piňosová, Jana
V bakalářské práci bude pozornost věnována tématu dnešního vzdělávání s vazbou na profesi učitele střední školy. Cílem teoretické části bude definovat vzdělávací systém v ČR po roce 1989, popsat stupně a typy vzdělávání. Dále bude charakterizována učitelská profese, porovnávána její dřívější a stávající podoba. Následně bude analyzován významný dosavadní dokument Národní program rozvoje vzdělávání v České republice z roku 2002, který bude porovnán s aktuálním strategickým materiálem současného vzdělávání, tj. Strategií vzdělávací politiky České republiky do roku 2020 z roku 2014. Další dílčí cíl bude pojednávat o prestiži učitelského povolání a popisovat hlavní problémy, které dnešní české učitele při výkonu jejich profese trápí a zatěžují. Metodou použitou pro zpracování teoretické části bude studium odborných literárních zdrojů, tvorba výpisků, jejich analýza, srovnání a syntéza. V praktické části bude cílem zjistit hlavní příčiny možné nespokojenosti učitelů s jejich profesí. Nástrojem pro sběr dat bude strukturovaný dotazník, navržený pro účely průzkumu. Respondenty budou pedagogičtí pracovníci středních odborných škol a středních odborných učilišť v Jihomoravském kraji. Zjištěná data budou zpracována za využití popisné statistiky.
Strategie rozvoje lidských zdrojů v konkrétním podniku
Knoppová, Romana
Předmětem práce je analýza systému vzdělávání a vzdělávacích potřeb ve společ-nosti EC Financial Services a.s. Péče o lidské zdroje, jejich rozvoj a soustavné vzdělávání představují na dnešním trhu významnou konkurenční výhodu a tak je nutné se tímto tématem velmi důkladně zabývat. V praktické části je provedena analýza vzdělávacích potřeb za pomoci dotazníkového šetření mezi zaměstnanci a obchodními zástupci společnosti. Na základě výsledků dotazníkového šetření jsou vysloveny návrhy a doporučení pro zlepšení stávajícího systému vzdělávání ve společnosti EC Financial Services a.s.
Dopady americké invaze na irácké školství v letech 2003-2010
Jaškina, Anna ; Hornát, Jan (vedoucí práce) ; Raška, Francis (oponent)
Tato práce se zabývá dopady americké invaze do Iráku v roce 2003. Jelikož je téma poměrně široké a obecné, tak se text zaměřuje především na vliv této intervence na irácké školství v letech 2003-2010. Práce klade důraz na důležitost vzdělávání jako klíčového faktoru pro obnovu a uzdravení Iráku. V jednotlivých kapitolách je uveden historický kontext zahrnující období před invazí, včetně vlády Saddáma Husajna, kvůli kterému byly školy politizovány, ale zároveň byl irácký systém v 80. letech jedním z nejlepších v regionu Blízkého východu. Dále proběhla válka v Perském zálivu a následně se Irák musel potýkat s mezinárodními sankcemi uvalenými ze strany OSN, které postihly všechny aspekty iráckého života. Poté práce mapuje období invaze a navazující okupace, přičemž zkoumá vzniklý chaos a destrukci místního života a systému. Jádrem je analýza dopadů konfliktu na základní a střední školy, především pak na univerzity, kdy Spojené státy sice ukončily autoritářský režim Saddáma Husajna, ale nevytvořily stabilní prostředí pro obnovu vzdělávacího sektoru. Součástí práce je i část věnující se sociálním dopadům a jejich vlivu na děti a mladistvé. Není opomenuta ani mezinárodní humanitární pomoc, která byla pro Irák zásadní. Konkrétně je popsáno působení Agentury Spojených států pro mezinárodní rozvoj neboli...
Současné vzdělávání v mezinárodním pohledu
Sochová, Lucie ; Rychtaříková, Jitka (vedoucí práce) ; Fialová, Ludmila (oponent)
Současné vzdělávání v mezinárodním pohledu Abstrakt Práce se věnuje tématu současného vzdělávání v evropských zemích se zaměřením na terciární vzdělávání. První část je věnována obecnému přehledu o vzdělávání v Evropě, mezinárodní klasifikaci vzdělání ISCED, organizacím zabývající se školskou tematikou a jejich činností ve formě programů, sběru mezinárodně srovnatelných dat či vydávaných publikací. Součástí je popis vzdělávacích politik v evropských zemích a popis vzdělávacích systémů ve vybraných zemích. Ve druhé části jsou analyzovány údaje za rok 2020, poskytované OECD o absolventech terciárního vzdělávání, kteří jsou posuzováni z hlediska mezinárodních klasifikací i dle věku či pohlaví. Provedena je typologie bakalářských a magisterských absolventů dle pohlaví metodou shlukové analýzy, s cílem vymezit regiony s podobnými znaky a následně prokázat rozdílnosti v závislosti na pohlaví absolventů či úrovně a oborů studia. Klíčová slova: terciární vzdělávání, mezinárodní klasifikace vzdělání ISCED, vzdělávací politika, vzdělávací systém, absolventi, shluková analýza
Analýza studijních výsledků žáků zahraničního původu ve vybraných státech Evropy
Čakovská, Hana ; Hasman, Jiří (vedoucí práce) ; Kostelecká, Yvona (oponent)
Cílem diplomové práce je kvantitativně hodnotit postavení žáků zahraničního původu na školách. To je analyzováno prostřednictvím velikosti rozdílů studijních výsledků mezi žáky-přistěhovalci a rodilými žáky v osmi odlišných vzdělávacích systémech. Hlavní snahou je zachytit heterogenitu mezi vybranými státy, které byly zvoleny z důvodu rozdílů v integračních strategiích, velikosti objemu financí směřovaných do vzdělávání a organizaci vzdělávacích systémů. Pro účel analýzy byla využita mezinárodní databáze šetření PISA o rozsahu 49 687 respondentů. Vliv zahraničního původu je analyzován společně s dalšími determinanty za účelem odhalit jeho relevanci na vysvětlení úspěšnosti výkonů žáků ve škole. Autorce není známo, že by byly rozdíly studijních výsledků žáků-přistěhovalců a rodilých žáků uchopeny v jiném podobném komparativním výzkumu. Na základě literatury byly jednotlivé faktory rozděleny do tří úrovní - úrovně žáků, škol a států. Pro tento účel je využit víceúrovňový lineární model, který dokáže očistit vliv úrovně škol od role individuálních charakteristik jedince. Vliv přistěhovaleckého původu byl prokázán, je však ovlivněn dalšími faktory jako je ekonomický, sociální a kulturní kapitál, vzdělávací aspirace žáků či kázeňské...
Srovnání vybraných středoškolských českých a německých učebnic dějepisu se zaměřením na téma odsunu německého obyvatelstva po druhé světové válce a jeho didaktické pojetí
Křesinová, Aneta ; Mikeska, Tomáš (vedoucí práce) ; Parkan, František (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá srovnáním vybraných středoškolských českých a německých učebnic dějepisu se zaměřením na zpracování tématu odsunu německého obyvatelstva po druhé světové válce. Teoretická část je věnovaná charakteristice vzdělávacích systémů obou zemí (v případě Spolkové republiky Německo na příkladu spolkové země Severní Porýní Vestfálsko), předmětu dějepis v českých i německých kurikulárních dokumentech a obsahu ve vybraných učebnicích. V další kapitole jsou rozebrány učebnice z hlediska prezentace učiva formou slovní a názornou, dále z hlediska aparátu orientačního a řídícího osvojování učiva. Následuje kapitola o historickém pozadí česko-německých vztahů. Analytická část práce zahrnuje obsah a uchopení tématu v českých i německých učebnicích, rozbor pracovních částí učebnic a dotazníkové šetření. V poslední části jsou navržené možnosti výuky o tomto tématu. Cílem diplomové práce je srovnat vybrané české a německé učebnice dějepisu z hlediska struktury, prezentace učiva či obsahu. Stěžejním cílem práce je srovnání zpracování tématu odsunu německého obyvatelstva po druhé světové válce v obou učebnicích. KLÍČOVÁ SLOVA učebnice, srovnání, odsun německého obyvatelstva, vyšší gymnázia, Česká republika, Spolková republika Německo, Severní Porýní-Vestfálsko
Práce se školním vzdělávacím programem a výuka zeměpisu na základních školách
KALINA, Matyáš
Rok 2007 znamenal pro české vzdělávání přechod na dvoustupňový systém vzdělávacích dokumentů, jež mnozí označovali za revoluci. Dodnes je však patrné, že pro řadu škol a učitelů tato změna proběhla pouze na papíře, což negativně ovlivňuje i výuku zeměpisu. Tato práce umožňuje nahlédnout do problematiky práce s ŠVP a výuky zeměpisu pohledem učitelů základních škol. Teoretická část se věnuje historii i současnému systému vzdělávacích dokumentů České republiky. Dále je nastíněna i teorie výuky zeměpisu. V praktické části byly vedeny polostrukturované rozhovory s 21 učiteli zeměpisu, které umožnily prohloubit porozumění o výuce zeměpisu a práci s ŠVP. Vzhledem k malému rozsahu šetření nelze výsledky považovat za reprezentativní, i přes to práce do určité míry potvrdila formálnost školních vzdělávacích dokumentů. Práce učitelů a škol s ŠVP zůstává v mnoha případech značně povrchová. Charakter výuky zeměpisu dosahuje značných rozdílů mezi učiteli, české školství je značně diferencované. Šetření také poukázalo na slabou pozici sociální geografie a terénní výuky ve výuce zeměpisu na základních školách. Polostrukturované rozhovory obsahovaly celkem 18 segmentů, 9 o práci s ŠVP a 9 o vybraných segmentech výuky zeměpisu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 110 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.