Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 119 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.06 vteřin. 
Vnímání protiromských pochodů a faktory psychického zvládání těchto pochodů dospělými příslušníky romské minority
Nováková, Barbora ; Doubek, David (vedoucí práce) ; Francová, Veronika (oponent)
Cílem empirické práce je prozkoumat, jak vnímají příslušníci romské minority protiromské akce a jaké strategie využívají k zvládnutí akcí. Empirický materiál je tvořen 5 rozhovory. K jejich zpracování používám zakotvenou teorii. Respondenti na protiromské akce nahlíželi z hlediska teoretického pozadí problémů a legitimity trestu. Využívali širokou paletu strategií zvládání, převážná část strategií byla kolektivních. Větší počet strategií souvisel s preventivními opatřeními, které sloužily k zabezpečení ubytovny.
Prožívání ztráty dítěte
Světlíková, Zora ; Loneková, Katarína (vedoucí práce) ; Štětovská, Iva (oponent)
Diplomová práce "Prožívání ztráty dítěte" se zabývá psychologickými aspekty adaptace na ztrátu dítěte. Jejím hlavním cílem je zmapovat podpůrné faktory, které této adaptaci napomáhají a zjistit, jak tato ztráta ovlivňuje samotného jedince a jeho další život. Teoretická část diplomové práce se zaměřuje na téma ztráty blízké osoby a blíže popisuje specifika ztráty dítěte. Autorka pomocí dostupné literatury mapuje proces truchlení a jeho projevy. Vymezuje proměnné, které adaptaci na ztrátu dítěte ovlivňují a zaměřuje se na souvislosti ztráty dítěte s komplikovaným truchlením. Zabývá se také dopady ztráty dítěte na jedince a případné možnosti intervence. Empirická část zjišťuje podpůrné aspekty, které přispívají ke zvládnutí této ztráty. Zároveň popisuje, jak tato ztráta život jedince ovlivňuje. Zaměřuje se také na potřeby pozůstalých rodičů. Výzkumné šetření sestává z deseti individuálních hloubkových rozhovorů se ženami, které prožily ztrátu dítěte. Tyto rozhovory jsou podrobeny kvalitativní analýze metodou IPA (Interpretativní fenomenologická analýza). Na základě výsledků kvalitativního šetření jsme identifikovali čtyři hlavní podpůrné aspekty v adaptaci na ztrátu dítěte - sociální oporu, vlastní aktivitu, odbornou pomoc a víru. Dále jsme zjistili, že ztráta dítěte přinesla do života jedinců i...
Prožívání ztráty dítěte
Světlíková, Zora ; Loneková, Katarína (oponent) ; Štětovská, Iva (oponent)
Rigorózní práce "Prožívání ztráty dítěte" se zabývá psychologickými aspekty adaptace na ztrátu dítěte. Jejím hlavním cílem je zmapovat podpůrné aspekty, které této adaptaci napomáhají, a aspekty, které jí naopak komplikují. Dalším cílem je zjistit, jak tato ztráta ovlivňuje jedince i jeho další život a popsat samotný proces ztráty dítěte. Teoretická část rigorózní práce se zaměřuje na téma ztráty blízké osoby a blíže popisuje specifika ztráty dítěte. Autorka pomocí dostupné literatury mapuje proces truchlení a jeho projevy. Vymezuje proměnné, které adaptaci na ztrátu dítěte ovlivňují, a zaměřuje se na souvislosti ztráty dítěte s komplikovaným truchlením. Zabývá se také dopady ztráty dítěte na jedince a případnými možnostmi intervence. Empirická část zjišťuje podpůrné aspekty, které přispívají ke zvládnutí této ztráty, a aspekty, které ji naopak znesnadňují. Zároveň mapuje samotný proces ztráty dítěte a její dopady na další život jedince. Zaměřuje se také na potřeby pozůstalých rodičů. Výzkumné šetření sestává z deseti individuálních hloubkových rozhovorů se ženami, které ztrátu dítěte prožily. Tyto rozhovory jsou podrobeny kvalitativní analýze metodou Interpretativní fenomenologické analýzy (IPA). Výzkumnou sondu doplňuje Škála přístupu k zármutku (AAG), jež znázorňuje míru vyrovnanosti se ztrátou....
Once Upon a Time
Medvetska, Anna ; Jakalová, Zuzana (oponent) ; Vlková, Veronika (vedoucí práce)
Drawing on my personal experience of a war refugee, in my diploma project I want to explore collage as a creative medium for putting fractured pieces of my life back together and creating a new story out of the traces of the past, new things in my life today, and emerging plans for the future. Because of the war, my life has changed dramatically: I do not work in an architecture studio in Ukraine anymore, I cannot see my father and friends, I am scared that my home might cease to exist. I face an urgent need to adapt to new environment and make new plans. My own values became simpler and more human, like they came from the pages of a children’s fairytale. For my diploma project, I propose to use collage as a creative method, a coping mechanism, and a fitting metaphor for reassembling life shattered by the war. I plan to use it to reimagine my own story and to create stories with others. Storytelling can be an effective method to cope with psychological issues like PTSD, depression and anxiety, which are spreading between Ukrainians now. To this end, I would like to use it in a semi-autobiographical book combining text, collages, and illustrations. Additionally, I plan to organize collage workshops for small groups of Ukrainian children. During the workshops, I will create stories with my young participants: we will develop a character together, think of the obstacles this character needs to overcome in order to achieve its goal, and figure out a way how it could be done. Through workshops, I aim to create broader context for my book in which I hope to capture my own hopes, fears, and desires as well as to document the experience of others who, like me, face the challenges of life overturned by the war.
Možnosti podpory seberegulace žáků s využitím programu socio-emočního učení v ZŠ
Jánská, Adriana ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Tirpák, Jan (oponent)
Stres doprovází lidstvo již od jeho vzniku, avšak zájem o toto téma i díky pandemii výrazně vzrostl až v posledních letech. Diplomová práce na téma Možnosti podpory seberegulace žáků s využitím programu socio-emočního učení se v teoretické části zabývá fungováním lidského mozku a stresem. Zaměřuje se na pomůcky a způsoby ke snižování stresu a preventivními programy zaměřující se na wellbeing ve školách. V teoretické části se též nachází kapitola zabývající se traumatem, které může být způsobeno silnou negativní stresovou zkušeností v dětství či v dospělém věku. Cílem diplomové práce je zjistit, zda využití Metodiky RRRR přispívá ke zlepšení strategie zvládání stresu. K naplnění stanoveného cíle byl zvolen mix design, neboli kombinace kvalitativního a kvantitativního výzkumu. Za hlavní metodu byl zvolen akční výzkum, který se realizoval v 6. ročníku základní školy. Pro sběr dat byla zvolena metoda pozorování výzkumné třídy během realizace aktivit vybraných z Metodiky RRRR, konkrétně z dílu pro 4.-5. ročník a 6.-7. ročník základní školy. Dále bylo realizováno dotazníkově šetření s žáky výzkumné a kontrolní třídy před a po realizaci akčního výzkumu. Vyhodnocení dotazníků výzkumné a kontrolní třídy bylo zaznamenáno do sloupcových grafů. Data byla doplněna o informace získané z rozhovoru s třídní...
Kazuistika fyzioterapeutické péče o pacienta po fraktuře ramének stydké kosti zasahující do acetabula
Ráž, Jiří ; Kočí, Gabriela (vedoucí práce) ; Kestřánková, Andrea (oponent)
I Abstrakt Autor práce: Jiří Ráž Vedoucí práce: Mgr. Gabriela Kočí Název: Kazuistika fyzioterapeutické péče o pacienta po fraktuře ramének stydké kosti zasahující do acetabula Cíle: Cílem této bakalářské práce je zpracovat teoretický přehled o frakturách pánevních kostí a zaznamenat kazuistiku pacienta s touto diagnózou. Metody: Obecná část zahrnuje informace o etiologii, diagnostice a léčbě fraktur pánevních kostí. Speciální část obsahuje kazuistiku pacientky, která vznikla v rámci souvislé odborné praxe ve Fakultní Thomayerově nemocnici. Výsledky: Oba cíle byly splněny. Závěr: Rešerše odhalila nedostatky v současně dostupných poznatcích týkajících se fyzioterapie. O terapii lze říci, že pozitivně ovlivnila současný stav pacientky a připravila ji na další fáze rehabilitačního procesu. Klíčová slova: pletenec pánevní, acetabulum, trauma, fraktura, kazuistika, fyzioterapie
Trauma páteře a míchy v přednemocniční péči
KRATOCHVÍLOVÁ, Karolína
Bakalářská práce je zaměřena na Trauma páteře a míchy v přednemocniční péči. Na poranění páteře a míchy je nutné pomýšlet vždy, pokud zranění předcházel pád z výšky, dopravní nehoda nebo skok do neznámé vody. Práce se skládá ze dvou částí. První část, teoretická, se zabývá anatomií míchy a páteře, etiologií, patofyziologií traumatu, přednemocniční péčí, transportními a imobilizačními prostředky, diagnostikou traumatu, léčbou a postupem přednemocniční péče u dětí. Pro praktickou část byly stanoveny dva cíle. Prvním cílem bylo zmapovat péči o pacienta s podezřením na poranění páteře a míchy v přednemocniční neodkladné péči. Druhým cílem bylo zmapovat materiálně technické prostředky zdravotnické záchranné služby v kraji Vysočina, které má k dispozici zdravotnický záchranář při ošetřování pacienta s podezřením na trauma míchy a páteře. Výzkumná část byla zpracována kvalitativní metodou, za použití polostrukturovaného rozhovoru. Rozhovory byly tvořeny celkem dvanácti předem připravenými otázkami a byly prováděny se zdravotnickými záchranáři Zdravotnické záchranné služby kraje Vysočina. Jednalo se o výjezdovou základnu v Třebíči a v Moravských Budějovicích. Rozhovory byly nahrávány na diktafon, následně přepisovány a analyzovány metodou tužka a papír. Poté vznikly 4 kategorie: Diagnostika, Postup, Specifika a Pomůcky. Kategorie byly následně rozděleny na podkategorie a dle odpovědí převedeny do schémat. Do výzkumu bylo náhodně vybráno jedenáct zdravotnických záchranářů, kteří s rozhovory předem souhlasili. Výzkumné šetření prokázalo, že zdravotničtí záchranáři mají v některých aspektech mezery. Týká se to zejména postupu o suspektního poranění páteře a míchy. Další nedostatky byly u přemístění pacienta na spineboard, kde dva informanti nevěděli, co to je za pomůcku. Ale celkové výsledky byly uspokojivé.
Násilí páchané na ženách jako jeden z rizikových faktorů ženského bezdomovectví
VOHLÍDALOVÁ, Petra
Tato práce se zaměřuje na ženy bez domova a na násilí na nich páchané, jako jeden z rizikových faktorů. Cílem je vydefinovat motivační faktory bránící ženám bez domova násilný vztah opustit. Práce je rozdělena na tři hlavní oblasti. První část se zaměřuje na bezdomovectví a specifika bezdomovectví žen. Druhá část se věnuje problematice násilí a třetí část je zaměřena na motivaci a rozklíčování samotných faktorů, které ženy bez domova k setrvávání ve vztazích s násilníkem vedou. Součástí práce jsou také kazuistiky formou rozhovorů s klientkami nízkoprahového denního centra Domu sv. Pavla v Českých Budějovicích, které nám pomáhají nahlédnout na některé otázky z pohledu samotných klientek, a jsou tak praktickým přínosem pro komplexnost celé práce.
Životní zkušenosti aktivních uživatelů návykových látek
FIDLEROVÁ, Nikola
Bakalářská práce se zaměřuje na téma životní zkušenosti aktivních uživatelů návykových látek. Cílem práce je zjistit, jaký vliv má aktivní užívání nelegálních návykových látek a účast v trestné činnosti na rodinné vztahy. Dílčím cílem je identifikovat, jaké kontexty ovlivnily vývoj závislosti. Práce se zabývá rodinou, jejím vlivem na závislost a vlivem závislosti na rodinu. Představuje, co to závislost je, jaké jsou kategorie dělení návykových látek, nejčastější problémy spojené s aktivním užíváním nelegálních návykových látek, sociální práci s uživateli, možnosti pomoci pro uživatele nelegálních návykových látek a léčbu závislosti. Poslední kapitola obsahuje kvalitativní výzkum založený na dvou rodinách, celkem šesti narativcích, kteří mají zkušenost se závislostí na nelegálních návykových látkách u člena rodiny. Výsledky představují závislost z pohledu aktivních uživatelů, jejich matek a mladších bratrů.
Posttraumatický rozvoj po úmrtí blízké osoby v dospělosti a ve stáří
Finkousová, Andrea ; Valentová, Hana (vedoucí práce) ; Presslerová, Pavla (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem posttraumatického rozvoje v dospělosti (40-60 let) a ve stáří (70 a více let) v důsledku úmrtí blízké osoby v příbuzenském vztahu v rámci dospívání, dospělosti a ve stáří. Cílem práce je zjistit, zda, jak a v jakých oblastech se vyskytuje posttraumatický rozvoj u osmnácti respondentů. Dále se jedná o porovnání výsledků s koncepty Tedeschiho a Calhouna, Janoff-Bulmanové, Josepha a Linleye, Hany Valentové a s výzkumem Finkousové. Teoretická část se věnuje popisu posttraumatického rozvoje, jeho definicím, modelům a činitelům, které ho ovlivňují, dále se také věnuje termínům souvisejícím s úmrtím blízké osoby. V rámci empirické části práce je využit kvalitativní výzkum s využitím polostrukturovaných rozhovorů s osmnácti respondenty a jejich následné obsahové analýzy s pomocí otevřeného kódování. Pomocí analýzy bylo zjištěno 7 hlavních oblastí posttraumatického rozvoje a jejich podoblastí: Vztahy (Rodina, Péče o druhé), Změna vztahu k sobě (Sebedůvěra, Důležitost zdraví, Osamostatnění), Hodnota života (Změna priorit, Vážení si života, Křehkost života), Jiný pohled na události denního života, Změna profesního směřování, Nové možnosti a Spirituální změna. V rámci výzkumu bylo zjištěno i několik proměnných, kterými jsou: sociální podpora, hledisko víry, uvědomění si...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 119 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.