Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 214 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Virtuální univerzity třetího věku: srovnání České republiky a vybraných evropských zemí
Bízková, Anna ; Dostálová, Vladimíra (vedoucí práce) ; Vronský, Jiří (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na virtuální univerzity třetího věku nacházející se na území České republiky. Tyto virtuální univerzity a jejich výukové metody budou porovnány s virtuálními univerzitami třetího věku ve vybraných státech Evropy, konkrétně s virtuálním vzděláváním seniorů ve Velké Británii a ve Francii. V teoretické části bude za použití vhodné literatury popsáno vzdělávání seniorů včetně veškerých souvisejících aspektů gerontagogiky. Dále bude v této části vysvětlena celková problematika virtuálního vzdělávání seniorů, jaké jsou vzdělávací potřeby této vzdělávací skupiny a proč je tato forma výuky vhodná i pro starší populaci. V rámci empirické části bude uskutečněn výzkum za použití metody scoping review. Výzkum bude mít za cíl identifikovat, analyzovat a interpretovat výzkumný problém a vytvořit ucelený koncept virtuálních univerzit třetího věku a porovnat jejich působení v České republice se zastoupením ve vybraných evropských zemích. Pro analytickou část bude použita kvalitativní obsahová analýza. Hlavním zjištěním je, že Virtuální vzdělávání seniorů je klíčovou součástí jejich kontinuálního rozvoje a sociální integrace, což vyplývá z analýzy situace v České republice, Francii a Velké Británii.
Didaktické hry na téma rostliny ve výuce na 1. stupni základní školy
BÁROVÁ, Lucie
Cílem této diplomové práce bylo vytvoření souboru didaktických her na téma rostliny vhodných pro výuku žáků na 1. stupni základní školy. Hry byly vytvořené pro získání nového učiva a prohloubení již naučeného. Hry jsou zaměřeny na učivo o rostlinách a jsou vytvořeny v souladu s kurikulárními dokumenty. Navržené hry je možné realizovat v přírodě, učebně i na školní zahradě. Část navržených her byla ověřena v praxi na základní škole v Jihočeském kraji.
Zkvalitnění připravenosti žáků k Praktické maturitní zkoušce prostřednictvím doučování
Horáčková, Květa ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Šťastný, Vít (oponent)
Diplomová práce "Zkvalitnění připravenosti žáků k Praktické maturitní zkoušce prostřednictvím doučování na vybrané střední odborné škole" se zaměřuje na zkvalitnění úspěšnosti žáků na Střední hotelové školy v Teplicích, a to prostřednictvím dobrovolného doučování. Cílem práce je popsat, jaké metody a formy výuky existují, dále popsat úspěšnost dvou skupin žáků u Praktické maturitní zkoušky (jedna skupina využila nabídku dobrovolného doučování, druhá ji nevyužila) a ověřit, jaký přínos doučování spatřují sami žáci. K naplnění tohoto cíle se v teoretické části věnuji zejména otázkám obecné didaktiky, konkrétně didaktickým zásadám, organizačním formám výuky, výukovým metodám a didaktickým prostředkům. Dále pak informálnímu, formálnímu a neformálnímu vzdělávání, zejména doučování. Empirická část bude vzhledem k cíli naplánována jako design akčního výzkumu. Nejprve je popsáno samotné doučování, charakter Praktické maturitní zkoušky na vybrané střední hotelové škole a dále jsou charakterizovány dvě skupiny žáků - jedna z nich doučování využila, druhá nikoliv. Výsledky práce porovnávají bodový zisk žáků u Praktické maturitní zkoušky u obou skupin žáků zapojených do výzkumu. Analýza dat ukázala, že žáci z experimentální skupiny H1, kteří se zpočátku nesetkávali s úspěchem v samostatných závěrečných pracích...
Rozvoj kompetencí k podnikavosti a řízení MSP
SLABOVÁ, Michaela
Hlavním cílem disertační práce je stanovit klíčové kompetence podnikavosti studentů, a to z hlediska jejich významu pro podnikání a řízení MSP. Dále je v rámci dílčích cílů řešeno porovnání a vyhodnocení názorů studentů a podnikatelů na tyto klíčové kompetence a zhodnocení vhodnosti vybraných metod výuky z pohledu studentů pro rozvoj zvolených kompetencí. Součástí výzkumu je také hodnocení přínosu výukové techniky manažerského simulátoru GRETAIL International před a po absolvování kurzu u vybraných studentů pro rozvoj stanovených 7 klíčových kompetencí k podnikání.
Environmentální výchova jako průřezové téma RVP a jeho realizace ve školním vzdělávání na středních školách.
Minářová, Lucie
Bakalářská práce se zaměřuje na environmentální výchovu jako průřezové téma rámcového vzdělávacího programu a jeho implementaci ve školním vzdělávání na středních školách. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je poskytnuta definice environmentální výchovy a popsány hlav-ní témata související s problémy životního prostředí. Dále jsou popsány vzdělávací programy a způsoby zavedení environmentální výchovy do vzdělávacího procesu. V praktické části jsem formou kvantitativního dotazníkového šetření analyzovala povědomí a postoj studentů k problémům spojených s životním prostředím.
Aspekty využití výukových metod ve výuce praktického vyučování
Kuběja, Josef
Tématem bakalářské práce je analýza výukových metod v odborném vzdělávání oboru Truhlář. Cílem práce je zjistit, zda se nedá něco změnit nebo upravit u výu-kových metod v tomto oboru, aby absolventi získali dostačující znalosti pro samo-statné vykonávání práce. Práce je rozdělena do dvou částí – teoretická a praktická. V teoretické části jsou rozebírány klíčové kompetence, technické a praktické do-vednosti a didaktické metody. Dále jsou představeny dva pedagogické přístupy k výuce – transmisivní a konstruktivistický, a pedagogický přístup Badatelská orien-tovaná výuka. V poslední kapitole jsou prezentovány výukové metody v odbor-ném výcviku a způsoby jejich použití ve výuce. V praktické části jsou uvedeny výukové metody zasezeny do jednoho výukového dne se stejným tématem a roze-psané, jak by tento den vypadal.
Podpora nadaných žáků na víceletých gymnáziích
Šimáčková, Anna ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Kadrnožková, Monika (oponent)
Diplomová práce se zabývá edukací a podporou nadaných a mimořádně nadaných žáků na českých víceletých gymnáziích. Cílem práce je zjistit, jakým způsobem podpora nadaných žáků na vybraných víceletých gymnáziích probíhá a jaké výukové metody učitelé při práci s těmito žáky používají. Diplomovou práci tvoří dvě části. V první části jsou shrnuty poznatky o problematice nadaných žáků s důrazem na jejich charakteristiku, identifikaci a edukaci. Ve druhé části diplomové práce je popsán průběh výzkumného šetření. Tato část obsahuje vyhodnocení výsledků analýzy výročních zpráv a školních vzdělávacích programů vybraných škol a také jsou v této části diskutovány výsledky proběhlého dotazníkového šetření. Kromě formy podpory nadaných žáků na víceletých gymnáziích byla zkoumána také souvislost mezi formou podpory nadaných a věkem, délkou praxe a aprobací pedagogů. Závěry výzkumného šetření ukazují na zatím stále nedostatečnou podporu nadaných žáků. Metody, které byly školami a učiteli uváděny nejčastěji, nejsou pro rozvoj nadání a podporu nadaných žáků příliš vhodné. KLÍČOVÁ SLOVA Nadání, talent, nadaný žák, edukace nadaných žáků, výukové metody, akcelerace, obohacování, víceletá gymnázia
Použití didaktických her při výuce
SVOBODOVÁ, Julie
Bakalářská práce se zabývá použitím didaktických her při výuce a jejich strukturou. Teoretická část se soustředí na objasnění pojmu didaktická hra, popsání konkrétních typů a forem didaktických her a specifika jejich použití při výuce na základní škole, zatímco praktická část je zaměřená na přínos didakticích her pro žáky a jejich vnímání her v souvislosti s kompetencemi Rámcového vzdělávacího programu. Tento přínos byl testován na Základní škole Jakuba Jana Ryby a Základní škole Pohůrecká.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 214 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.