|
Pojezdový mechanismus jeřábové kočky nosnost 25 t
Bartušek, Filip ; Řezníček, Milan (oponent) ; Pokorný, Přemysl (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem pojezdového mechanismu kočky dílenského mostového jeřábu o jmenovité nosnosti 25 000 kg. Práce obsahuje vypracovanou jednu konkrétní variantu mechanismu pojezdu, jedná se o elektrický pohon s dvěma převodovými motory. Výstupem této práce je technická dokumentace, která obsahuje koncepci daného řešení, návrh komponent pohonu (motor, převodovka, brzda) a výpočty vybraných součástí (pojezdová kola, hřídele, ložiska), a výkresová dokumentace.
|
|
Polohové řízení křížového stolu jednoúčelového výrobního stroje
Plocek, Jaroslav ; Vetiška, Jan (oponent) ; Houška, Pavel (vedoucí práce)
V této bakalářské práci je zpracováno řešení pohonů dvouosého křížového stolu jednoúčelového výrobního stroje. V úvodní části je provedena analýza koncepce pohonů křížového stolu a porovnání variant použití přímého lineárního pohonu a pohonu pomocí kuličkového šroubu s rotačním servomotorem. Dále se zabývá výpočtem dimenzování motoru a sestavy výkonového dílu a popisem odměřovacího systému. V další části se práce zabývá strukturou kaskádového regulátoru polohy, jeho popisem, výpočtem proudového a rychlostního regulačního obvodu. V závěru je popsáno praktické nastavení regulačních parametrů.
|
| |
| |
|
Návrh konstrukce kamerového jeřábu s elektrickým pohonem
Bosák, Dalibor ; Brandejs, Jan (oponent) ; Paloušek, David (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je se zabývá přehledem kamerové techniky pro pohyb kamery a samotnou konstrukcí kamerového jeřábu s elektrickým pohonem kamerové hlavy. V konstrukční části práce jsou nejprve uvedeny návrhy koncepce kamerového jeřábu obsahující i pevnostní výpočty v jednotlivých místech, dále samotný návrh podle zvolené koncepce. Jsou zobrazeny řešení jednotlivých částí jeřábu s jejich popisem a pohledy. V závěru jsou shrnuty výhody tohoto řešení a je uveden ekonomický rozbor zahrnující ceny jednotlivých komponent i celého jeřábu
|
| |
|
Lanový naviják
Bunda, Petr ; Kašpárek, Jaroslav (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Práce se zabývá konstrukcí lanového navijáku o nosnosti 800 kg, zdvihu 20 m a rychlosti zdvihu 10 m/min. V práci je řešen návrh lana, lanového bubnu a jeho uložení v rámu, pevnostní výpočty bubnu a jeho čepů, kontrolní výpočty ložisek a per, výběr vhodného pohonu a jeho spojení s bubnem a připojení celku k základně. Součástí práce jsou výrobní výkresy jednotlivých dílů, seznam položek a výkresy sestav s hlavními a montážními rozměry.
|
|
Alternativní pohony automobilů
Doležal, Ondřej
Bakalářská práce se zabývá alternativními pohony automobilů. Úvodní část se zaměřuje na porovnávání konvenčního a alternativního pohonu. Další část práce se zabývá jednotlivými alternativními pohony, které jsou nyní k dispozici. Prvně zmíněným pohonem jsou hybridy, následují elektromobily, vodíkový pohon a závěr části se věnuje vozidlům na plynná paliva. V každé z kapitol je popsáno fungování pohonu, potřebné komponenty a tankování paliva. Na konci každé kapitoly jsou uvedeny pozitiva a negativa pohonu. Závěrem práce jsou představeny vybrané typy vozidel s alternativním pohonem. Automobily jsou doplněny o technické parametry. Následně je provedena analýza funkčních vlastností vozidel.
|
| |
|
Obchodně-ekonomické srovnání tradičních a alternativních paliv
Dvořáková, Monika ; Sedláček, Jiří (vedoucí práce) ; Kočan, Jakub (oponent)
Nepříznivé predikce o zásobách ropy spolu s nestabilitou na Středním východě podněcují vývoj alternativních paliv, která by umožnila snížit závislost světových ekonomik na ropě. Na ropě a ropných derivátech je závislá hlavně automobilová doprava, která se i velkým procentem podílí na emisích skleníkových plynů. Je proto nutné zaměřit se na cílené snižování spotřeby paliv vozů určených k osobní přepravě. Možností jak tohoto docílit je například přestavba stávajícího vozu na spalování biopaliv, koupě vozu s hybridním nebo elektrickým pohonem a již brzy snad také automobil poháněný vodíkem. Překážkou pro větší rozšíření těchto paliv a pohonů spočívá v mnohdy vysoké pořizovací ceně nebo vyšších provozních nákladech. Jejich ekonomická nevýhodnost se ale postupně snižuje a do budoucna lze očekávat nárůst počtu alternativních vozů na silnicích.
|