Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 91 záznamů.  začátekpředchozí82 - 91  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hydrodynamické tlumiče na principu magnetické kapaliny
Přikryl, Matěj ; Himr, Daniel (oponent) ; Pochylý, František (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou tlumení vibrací vznikajících při pohybu vozidla. V první části je uveden přehled současných typů tlumičů s detailním vysvětlením principu tlumiče hydrodynamického. Součástí práce je také simulace kmitání vozidla s pasivním tlumičem v programu MATLAB Simulink. Literární rešerši magnetických kapalin a popisu magnetoviskózního jevu, je věnována část druhá, která volně přechází na téma magnetoreologických (MR) tlumičů. Závěrečná kapitola nejprve popisuje současné hydrodynamické tlumiče na bázi squeeze filmového (SF) módu magnetoreologické kapaliny a posléze je předložen autorský koncept SF MR tlumiče.
Návrh ohýbacího nástroje pro V-ohyb plechu
Zedníček, Zbyněk ; Štroner, Marek (oponent) ; Dvořák, Milan (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je návrh ohýbacího přípravku pro V-ohyb. Je zadán plechový dílec lopatky pásového dopravníku. V úvodní části je nastíněna problematika přípravy polotovaru, rozbor možností technologie ohýbání a jsou zvoleny vhodné technologie. V následující části jsou uvedeny technologické aspekty návrhu dílce plechové součásti a provedeny výpočty pro návrh ohybu a přípravu polotovaru, minimální a maximální poloměr ohybu, odpružení, ohybová síla a práce, střižná síla a práce, výpočet napřímené délky součásti a celková spotřeba materiálu. Na základě technologických výpočtů je proveden návrh přípravku pro ohyb dílce. Je provedeno ekonomické zhodnocení výroby jsou uvedeny materiálové náklady na přípravek a je určena prodejní cena dílce lopatky pásového dopravníku. V závěru je stručně shrnut celý průběh návrhu.
Regulovatelné tlumiče silničních vozidel
Šplíchal, Bohuslav ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Vančura, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá rozdělením a popisem činnosti konvenčních a regulovatelných tlumičů pérování silničních vozidel. Popisuje dynamiku vozidel při svislém kmitání a vliv tlumení a pérování na chování vozidla. Dále popisuje a rozděluje jednotlivé systémy odpružení podvozků, které využívají regulovatelných tlumičů.
Návrh technologie výroby držáku
Tůma, Vojtěch ; Schwarzer, Emil (oponent) ; Dvořák, Milan (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je navrhnout technologii výroby držáku. Byl zadán plechový díl držáku sluchátek do lehkého sportovního letadla. První část práce se zabývá přípravou polotovaru dělením materiálu, popisuje metody ohýbání a povrchové úpravy nerezové oceli. V druhé části jsou rozebrány technologické náležitosti součásti, provedeny výpočty pro stanovení rozvinutého tvaru, střižné práce a střižné síly, vypočtena celková spotřeba materiálu, minimální a maximální poloměry ohybu, odpružení, ohybová síla a ohybová práce. Z těchto výpočtů vychází návrh ohýbacího nástroje pro výrobu zadané součásti. Z nákladů na pořízení přípravku je provedeno ekonomické zhodnocení a je stanovena prodejní cena jednoho kusu držáku. V závěrech je celý průběh návrhu technologie výroby držáku shrnut.
Historický vývoj náprav vozidel
Kubiš, Vojtěch ; Kaplan, Zdeněk (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
V této bakalářské práci je popsán historický vývoj náprav vozidel, zároveň je zde uveden přehled typů náprav s technický popisem, výhodami a nevýhodami. Pozornost je věnována také historickému vývoji odpružení a tlumení vozidel s popisem vybraných systémů. V práci jsou popsána konstrukční řešení podvozků vybraných automobilů.
Simulační modelování tlumiče
Kukačka, Radek ; Vetiška, Jan (oponent) ; Březina, Lukáš (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá přehledem různých konstrukčních řešení tlumičů osobních automobilů. Součástí práce je zjednodušený simulační model pasivního tlumiče a jeho optimalizace pro daný pracovní cyklus. V přehledu jsou uvedeny tlumiče používané v současnosti. Jsou to konstrukce pasivních plynokapalinových a kapalinových tlumičů. Dále jsou zastoupeny i moderní semiaktivní a aktivní elektronicky řízené tlumící systémy. Ve zbývající části práce jsou uvedeny dva zjednodušené modely pasivního tlumiče. Pro každý tento model je provedena optimalizace parametrů tlumiče vzhledem k výchylce primární hmoty.
Zavěšení, odpružení, tlumení závodních vozidel
Šťastný, Jan ; Zháňal, Lubor (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Hlavním tématem této bakalářské práce je přehled konstrukčních řešení systémů zavěšení, odpružení a tlumení závodních vozidel. Pozornost je věnována především automobilovým soutěžím pod záštitou AČR (Autoklubu České republiky). Předně je zařazena část, která stručně popisuje hlavní druhy a princip činnosti náprav, odpružení a tlumení. V následující části je přehled technických omezení a předpisů pro konstrukční řešení závodních vozidel. V dalším odstavci je detailněji pomocí obrázků rozebráno několik v současnosti nejpoužívanějších typů konstrukčních řešení pro danou soutěž. Poslední část se zabývá tendencí vývoje v oblasti konstrukce systémů zavěšení, odpružení a tlumení závodních vozidel.
Současný stav a vývojové tendence v konstrukci odpružení a tlumení osobních vozidel
Vincenc, Jakub ; Zháňal, Lubor (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Bakalářská práce obsahuje přehled v současnosti nejpoužívanějších systémů odpružení a tlumení u osobních automobilů. Jsou zde popsány jednotlivé druhy pružin a tlumičů. Dále je zde přehled aktivních systémů odpružení používaných předními výrobci automobilů a popis jejich činnosti.
Systémy aktivních podvozků
Pilčík, Adam ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Zháňal, Lubor (vedoucí práce)
Tato práce vypracovává základní přehled a historický vývoj aktivních podvozků. Soustředí se na moderní koncepce a snaží se zhodnotit pozitiva a negativa jednotlivých řešení.
Hydraulický tlumič v aktivním závěsu kola
Kala, Pavel ; Ždímal, Pavel (oponent) ; Mazůrek, Ivan (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je popsat problematiku spojenou s tlumením kmitů kola a utřídit tyto informace podle nejnovějších poznatků. Popsat jednotlivé principy používané pro tlumení kmitů kol osobních vozů a srovnat jednotlivé systémy s ohledem na využitelnost těchto systému do budoucna.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 91 záznamů.   začátekpředchozí82 - 91  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.