Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 27 záznamů.  předchozí8 - 17další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv změny ředitelky na firemní kulturu mateřské školy. Charakter očekávání zaměstnanců od nastupující ředitelky
Prokopová, Jana ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Trojanová, Irena (oponent)
Název Vliv změny ředitelky na firemní kulturu mateřské školy Podtitul Charakter očekávání zaměstnanců od nastupující ředitelky Autor: Jana Prokopová Katedra: Centrum školského managementu Vedoucí práce: Mgr. Bc. Jiří Trunda Abstrakt: Bakalářská práce je zaměřena na zkoumání vlivu změny ředitelky na kulturu mateřské školy a na charakter očekávání zaměstnanců od nastupující ředitelky. V teoretické části se práce zaměřuje na popis a definování hlavních témat, tedy na kulturu školy a vliv změny vedení na kulturu školy. Kultura školy se mění nejen v čase nebo spolu se změnami vnějšího prostředí. Změna ředitelky může podstatně změnit vnější i vnitřní pohled na stávající kulturu školy. Stupeň spokojenosti lidí pracujících v organizaci, jejich názory, postupy, pracovní podmínky apod. jsou důležitou součástí kultury školy a při změně vedení se mění. Výzkumná část práce mapuje očekávání pracovníků při změně ředitelky sledované mateřské školy a jejich přístup ke změně. Analýzou výsledků přibližuje společné znaky, které změna přináší.
Časový snímek ředitelky mateřské školy
Rydvalová, Ivana ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Závěrečná bakalářská práce s názvem "Časový snímek ředitelky mateřské školy" se zabývá analýzou času ředitelek mateřských škol. Vychází ze základních poznatků řízení času a oblasti sebeřízení. Dále nahlíží na časový snímek jako na jednu z technik, kterou lze úspěšně analyzovat svůj čas. Nedílnou součástí práce je její výzkumná část, která je zaměřena na zjištění skladby a rozsahu jednotlivých činností ředitelky mateřské školy v souvislosti s její funkcí. Tato práce je nabídkou, jak lze vhodnými technikami docílit lepšího hospodaření s časem a najít rovnováhu spokojenosti pracovního a osobního života. KLÍČOVÁ SLOVA: čas, časový snímek, přímá pedagogická činnost, sebeřízení, řízení času, ředitelka mateřské školy
Spolupráce s rodinou v současné mateřské škole, její úskalí a přednosti
Schořová, Jaroslava ; Havlová, Jana (vedoucí práce) ; Kropáčková, Jana (oponent)
Tato bakalářská práce se snaží nalézt odpovědi na to, jak probíhá spolupráce mezi rodiči v současné mateřské škole. Jsou zde objasněny některé základní pojmy: spolupráce, partnerství, význam rodiny pro předškolní dítě, druhá socializace. Popisuje, co funkční spolupráce dává dítěti. Dává si za úkol zjistit, zda rodiče a pedagogové považují spolupráci za nutnou, případně co od této spolupráce očekávají a jaké formy spolupráce využívají. KLÍČOVÁ SLOVA Spolupráce, mateřská škola, rodina, učitelka mateřské školy, ředitelka mateřské školy, evaluace spolupráce
Sebeřízení začínající ředitelky v mateřské školy
Vlastníková, Eva ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
Název: Sebeřízení začínající ředitelky v mateřské škole Autor: Eva Vlastníková Katedra: Centrum školského managementu Vedoucí práce: Mgr. Irena Lhotková Ph.D. Abstrakt: Tato bakalářská práce se zabývá problematikou sebeřízení začínající ředitelky v mateřské škole, otázkami správného stanovení priorit, uvědomění si vlastních silných a slabých stránek, dostatečného delegování, efektivního řízení času, plánování a možnostmi vzdělávání ředitelů. Cílem této práce je zmapovat a pojmenovat nejčastější problémy v oblasti sebeřízení začínající ředitelky, analyzovat problematiku sebeřízení ředitelek a nastínit optimální možnosti jejich redukce nebo odstranění. V empirické části bakalářské práce je použita metoda výzkumu dotazováním pomocí elektronického dotazníku. Zkoumaným vzorkem bylo 109 ředitelek pražských mateřských škol. Na základě zjištěných výsledků výzkumu byly tři tvrzení potvrzeny a jedno tvrzení bylo částečně vyvráceno. Práce poukazuje na nejčastější problémy v sebeřízení začínající ředitelky mateřské školy - stanovení priorit, jasné stanovení cílů, nedostatky v delegování činností, pravomocí, odpovědnosti a fiktivním řízení času. Z teoretické a empirické části vyplynulo, že cesta k odstranění problémů sebeřízení je v soustavném vzdělávání ředitelek v této oblasti. Klíčová slova: Delegování, mateřská...
Prevence syndromu vyhoření ředitelek mateřských škol
Sovová, Iva ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent)
Bakalářská práce se zabývá syndromem vyhoření u ředitelek mateřských škol a možnostmi jeho prevence. V první části přináší teoretické poznatky o syndromu vyhoření, specifikuje jeho projevy a fáze. Popisuje rizikové i ochranné faktory syndromu vyhoření a uvádí dlouhodobé, střednědobé a krátkodobé postupy v prevenci uvedeného syndromu. Dále charakterizuje pracovní zátěž ředitelky mateřské školy v roli lídra, manažera a vykonavatele vyučovací povinnosti. Praktická část práce se zabývá zjištěním míry vyhoření u ředitelek mateřských škol, zkoumá, jak ho ovlivňují základní pracovní povinnosti, a sleduje, jaké činnosti využívají ředitelky MŠ k prevenci syndromu vyhoření na pracovišti a v osobním životě.
Motivační faktory ovlivňující práci ředitelek mateřských škol
Pokorná, Pavlína ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Magisterská práce s názvem Motivační faktory ovlivňující práci ředitelek mateřských škol si klade za cíl vymezit motivační faktory ovlivňujících práci ředitelů škol. Hlavním cílem výzkumného šetření je zjistit, které z motivačních, stimulačních a demotivačních faktorů ovlivňují práci ředitelek MŠ Pardubického kraje. Na základě kvantitativního a kvalitativního výzkumného šetření dojít k naplnění dílčích cílů. Prvním dílčím cílem je z vytvořených otázek pro výzkumné šetření a uskutečněním výzkumu mezi ředitelkami MŠ Pardubického kraje formou dotazníkového šetření a následné analýzy získaných dat, vyvodit závěr, jaké faktory motivační, stimulační, demotivační a do jaké míry ovlivňují práci ředitelek MŠ Pardubického kraje. Druhým dílčím cílem je porovnat motivační faktory ovlivňující práci vybraných dotazovaných ředitelek MŠ Pardubického kraje v různých fázích jejich profesního vývoje a určit změny působnosti těchto faktorů motivace. Z výzkumu vyplývá, že motivační faktory ovlivňují práci ředitelek MŠ spíše středně, stimulační faktory jsou v jejich práci převážně silně motivujícími a demotivační faktory působí silně demotivačně. Všechny faktory mají zásadní vliv na práci ředitelek MŠ po celou dobu jejich profesního vývoje. Tímto dojde k zodpovězení výzkumných otázek jaké motivační, stimulační a...
Strategické řízení školy v kontextu šestiletého funkčního období
Nešporová, Blanka ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Matušková, Zuzana (oponent)
Cílem diplomové práce je zjistit, zda v praxi ředitelky mateřské školy vznikají limity, které mohou omezovat její práci ve strategickém řízení školy a to ve vztahu k omezenému funkčnímu období. Práce se skládá ze dvou hlavních částí. V první, teoretické části, jsou nejprve vysvětleny manažerské pojmy jako strategické řízení školy, postavení ředitele mateřské školy a šestileté funkční období ředitele školy. Každá z těchto částí je postavena na odborném teoretickém základě a je podložena fundovanou literaturou. Názory autorů jsou srovnávány. Ve druhé, výzkumné, části jsou deskriptivně popsány procesy na dané škole. Formou metody pozorování, rozhovoru, dotazníku a analýzy dokumentů jsou sbírána data, která jsou poté kódována, kategorizována, a je z nich tvořen příběh. Práce je ukončena závěrem, ve kterém shrnuji cíle práce, teoretická východiska, výzkumné metody a postupy, jakož i výsledky výzkumného šetření.
Časový snímek ředitelky mateřské školy
Rydvalová, Ivana ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Závěrečná bakalářská práce s názvem "Časový snímek ředitelky mateřské školy" se zabývá analýzou času ředitelek mateřských škol. Vychází ze základních poznatků řízení času a oblasti sebeřízení. Dále nahlíží na časový snímek jako na jednu z technik, kterou lze úspěšně analyzovat svůj čas. Nedílnou součástí práce je její výzkumná část, která je zaměřena na zjištění skladby a rozsahu jednotlivých činností ředitelky mateřské školy v souvislosti s její funkcí. Tato práce je nabídkou, jak lze vhodnými technikami docílit lepšího hospodaření s časem a najít rovnováhu spokojenosti pracovního a osobního života. KLÍČOVÁ SLOVA: čas, časový snímek, přímá pedagogická činnost, sebeřízení, řízení času, ředitelka mateřské školy

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 27 záznamů.   předchozí8 - 17další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.