| |
|
Odměňování práce v České republice
Zábranský, Jan
Tato bakalářská práce se zabývá odměňováním práce v prostředí České republiky. Přehled literatury pojednává o právní úpravě týkající se odměňování zaměstnanců a o funkci odměny za práci. Praktická část popisuje a srovnává systém odměňování zaměstnanců v režimu platu a režimu mzdy na konkrétních zaměstnavatelských organizacích.
|
|
Zaměstnanecké benefity pro centra sdílených služeb na Brněnsku
Veselý, Milan
Veselý, M. Zaměstnanecké benefity pro centra sdílených služeb na Brněnsku. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2014. V diplomové práci je rozebrán současný stav zaměstnaneckých výhod poskyto-vaných v centrech sdílených sluţeb (SSC) působících v Brně. Dále je provedeno dotazníkové šetření ve vybraných SSC, zkoumající informovanost a spokojenost zaměstnanců ohledně poskytovaných benefitů. V práci jsou také provedeny hloubkové pohovory s HR manaţery SSC. Na základě těchto dat, analýzy jednot-livých benefitů a prostředí SSC je pak navrţen obecný model zaměstnaneckých benefitů aplikovatelný pro SSC na Brněnsku.
|
|
Analýza mzdového systému ve vybrané účetní jednotce
VAŇÁČOVÁ, Hana
Problematika, kterou se zabývá bakalářská práce, je mzdový systém v České republice a jeho aplikace na vybranou účetní jednotku. Cílem je analyzovat mzdový systém ve výrobním podniku, který se zabývá výrobou kartáčnických a plastových výrobků a navrhnout kroky pro jeho zlepšení. Teoretická část práce se zabývá legislativní úpravou mzdové oblasti a vymezením základních pojmů, jako například mzdová politika, mzda a plat. V praktické části je charakterizován podnik a dále, na základě poskytnutých informací, zhodnocen jeho mzdový systém a navrhnuta opatření pro jeho zlepšení. Na závěr je uveden rozbor dotazníkového průzkumu na zjištění spokojenosti zaměstnanců v podniku.
|
| |
|
Analýza spokojenosti zaměstnanců
Montšková, Kristýna ; Franková, Emilie (vedoucí práce) ; Gottwaldová, Zuzana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá analýzou pracovní spokojenosti zaměstnanců pražské pobočky společnosti XY. Práce je rozdělena do dvou částí, na část teoretickou a praktickou. V teoretické části je vymezeno téma pracovní spokojenosti, jednotlivé definice pracovní spokojenosti a vybrané teorie zabývající se touto problematikou. Praktická část je věnována představení společnosti XY, metodologickým aparátem, charakteristikou vzorku respondentů, kteří se výzkumu zúčastnili a samotnému zpracování a interpretací empirických dat. Práce má dva na sebe navazující cíle. Prvním cílem je zanalyzovat pracovní spokojenost zaměstnanců pražské pobočky společnosti XY pomocí dotazníkového šetření a na jehož základě sestavit návrhy na zlepšení. Druhým cílem je následné zhodnocení zavedených opatření pomocí rozhovorů s vedením a samotnými zaměstnanci společnosti XY po roce od provedení výzkumu za účelem zjištění dopadu výzkumu a faktu, jak jednotlivé realizované změny přispěly ke spokojenosti zaměstnanců.
|
|
Firemní kultura a motivace zaměstnanců jako součást podnikové strategie zvýšení konkurenceschopnosti firmy
Chlupová, Petra ; Kleibl, Jiří (vedoucí práce) ; Šikýř, Martin (oponent)
Diplomová práce spojuje v teoretické části firemní strategii, podnikovou kulturu a motivaci a vzdělávání zaměstnanců. Jsou představeny jednotlivé okruhy a zdůrazněna důleţitost jejich vzájemného propojení. V druhé části je představena společnost Unicorn a.s. -- vize, cíle a strategie majitele Vladimíra Kováře. Je zde také přiblíţena firemní kultura, vzdělávání a procesy pro řízení lidských zdrojů. Obsahem třetí části je dotazníkové šetření - úvod do problematiky, zvolené metody sběru dat a stanovené hypotézy. Cílem dotazníku je zjistit, jakým způsobem vnímají zaměstnanci firemní kulturu, systém vzdělávání a nabízené benefity. V závěru jsou uvedeny a okomentovány získané výsledky - na základě nich potom potvrzeny či vyvráceny hypotézy.
|
|
Motivační program vybrané vzdělávací instituce
Madarová, Kateřina ; Jarošová, Eva (vedoucí práce) ; Hubinková, Zuzana (oponent)
Diplomová práce si klade za cíl prozkoumat pracovní motivaci a spokojenost zaměstnanců vybrané společnosti, přičemž vychází z předpokladu, že tyto jsou na spíše nízké úrovni. Na základě zjištěných informací následně navrhne vhodný motivační program pro zaměstnance jazykové školy. V práci je vzhledem k nízkému počtu respondentů využito několik metod výzkumu, mezi něž patří osobní a písemné dotazování zaměstnanců, interview s bývalými zaměstnanci, Balesova interakční analýza a srovnání s jinou institucí obdobného charakteru. Na základě provedeného výzkumu byla potvrzena hypotéza o nespokojenosti zaměstnanců na pracovišti. Vzhledem ke struktuře výpovědí se výzkum i závěry opírají o Herzbergovu teorii pracovní motivace a navržený program zahrnuje jak prvky hygienické, tak i prvky motivační.
|
|
Motivace zaměstnanců a zaměstnanecké benefity
Haninger, David ; Turnerová, Lenka (vedoucí práce) ; Odehnalová, Jitka (oponent)
Bakalářská práce zkoumá problematiku motivace zaměstnanců a zaměstnaneckých benefitů. V teoretické části práce jsou vysvětleny základní pojmy a představeny významné teorie, zabývající se motivací. Dále je tato část práce věnována problematice zaměstnaneckých benefitů, zejména jejich významu a výčtu v součastnosti používaných zaměstnaneckých výhod. V praktické části bakalářské práce jsou analyzovány a porovnány zaměstnanecké benefity užívané ve dvou společnost, reprezentujících státní a soukromou sféru, a jejich vliv na motivaci zaměstnanců. Součástí práce je také dotazník použitý při výzkumu.
|
|
Úspěch firmy a jeho komponenty
Sokolova, Anna ; Campbell, Jan (vedoucí práce) ; Šikýř, Martin (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na důležitost popř. významnost takových komponentů jako správná motivace, rozvoj a vzdělávání zaměstnanců pro úspěch firmy. Teoretická část obsahuje přístupy k motivaci zaměstnanců, její měřítka a principy a také cykly, funkce a plánování vzdělávání. Obsahem praktické - analytické části této práce je vymezení podstat, zásad a způsobů vzdělávání a motivování zaměstnanců, prozkoumání uplatňovaných technologií a zjišťování úrovně péče o zaměstnance na příkladu největší ruské ropné společnosti Gazprom. Praktická část obsahuje informace z oficiálních stránek společnosti a z osobního rozhovoru se zaměstnancem společnosti Gazprom a.s.
|