Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 798 záznamů.  začátekpředchozí649 - 658dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Regionální disparity v uplatnění absolventů vysokých škol na trzích práce v krajích ČR
Michalovská, Zdeňka ; Kouřilová, Jana (vedoucí práce) ; Krejčová, Nikola (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na problematiku uplatnění se absolventů vysokých škol na trhu práce. Hlavním cílem je identifikovat a zhodnotit disparity v uplatnění absolventů vysokých škol na trzích práce v krajích České republiky. Pro naplnění hlavního cíle byly zvoleny i cíle dílčí, konkrétně: zmapování vývoje počtu vysokých škol a jejich studentů od roku 1989 do současnosti, aktuální lokalizace vysokých škol v krajích ČR a vývoj počtu vysokoškolských absolventů z časového hlediska i dle typů vysokých škol, studijních programů, oborů a pohlaví. Teoretická část je věnována vymezení základních pojmů, vazbě vzdělání na uplatnění se jedince na trhu práce, vzdělávacímu systému v ČR a především vysokému školství. Praktická část se skládá z analýz týkajících se vývoje počtu absolventů z různých hledisek a analýz uplatnění vysokoškolských absolventů, jako je analýza nabídky a poptávky po absolventech vysokých škol a výše jejich příjmů. Provedenými analýzami statistických dat bylo možné identifikovat a zhodnotit řadu regionálních rozdílů v uplatnění absolventů vysokých škol na trzích práce v krajích ČR, které jsou formulovány v závěru diplomové práce.
Vliv internetu na vzdělávání
Sedláček, David ; Sigmund, Tomáš (vedoucí práce) ; Rosický, Antonín (oponent)
Obsahem této práce je upozornění na problematiku vlivu internetu ve vzdělávání. Práce s informacemi v tomto procesu hraje zásadní roli. Zkraje se práce zabývá rozborem základních pojmů v úzké vazbě na internet a informační společnost. Klíčový je logicky pojem vzdělání a s ním spjatá tendence k jeho měřitelnosti. Dále je probráno několik zásadních aspektů, jako je digitální propast či informační a počítačová gramotnost a jak tyto aspekty využívání internetu ovlivňuje. Současně s tím je prostor věnován i elektronické komunikaci či elektronickému vzdělávání jako prvkům s nemalou měrou vlivu v internetovém prostředí. V poslední části je popsán pohled obou stran v tomto procesu nabývání vědomostí - studentů a pedagogů. Jeho součástí je i dotazníkové šetření porovnané se závěry práce a doplněné o doporučení, jakým směrem by se měla snaha o vzdělávání teoreticky ubírat.
Vzdělání a jeho role na trhu práce
Aubrechtová, Vendula ; Kaczor, Pavel (vedoucí práce) ; Pucandlová, Miroslava (oponent)
Bakalářská práce se zabývá důležitostí vysokoškolského vzdělání nikoli z pohledu zaměstnanců, ale z pohledu zaměstnavatelů. Cílem této práce je objasnit, jakou roli hraje vzdělání při výběru zaměstnanců ve firmách. Jako metodologie je zvoleno dotazníkové šetření mezi farmaceutickými firmami. Z dotazníkového šetření vyplývá, že vysokoškolský diplom má mimo jiné vliv na získání pracovní pozice a zajištění stabilního příjmu.
Komparace gramotnosti a možnosti vzdělávání žen v Indii letech 1991 a 2011 a jejich možný vliv na populační vývoj
Kofrová, Michaela ; Šaroch, Stanislav (vedoucí práce) ; De Castro, Tereza (oponent)
Práce se zabývá přístupem žen ke vzdělání a jeho možným vlivem na populační vývoj Indie v letech 1991 a 2011. První kapitola obecně charakterizuje význam vzdělání jako prostředku úniku z pasti chudoby. Druhá kapitola se věnuje vývoji vzdělávacího systému, vládním programům zaměřeným na vzdělání a přístupu žen ke vzdělání v Indii od roku 1991 do současnosti. Třetí kapitola popisuje především plodnost dle dosaženého vzdělání matky v Indii v jednotlivých letech 1991 až 2006. Čtvrtá kapitola je zaměřena na vyhodnocení vlivu změn v přístupu žen ke vzdělání na průměrný počet dětí v Indii.
Vzdělání a jeho role na trhu práce
Novotná, Petra ; Kaczor, Pavel (vedoucí práce) ; Humhalová, Miroslava (oponent)
Práce je zaměřená na absolventy středních a vysokých škol a jejich uplatnění vystudovaného oboru v aktuálním zaměstnání na trhu práce v České republice. Obory, vybrané na základě vlastního dotazníkového průzkumu, jsou charakterizovány z různých hledisek. Následně je u absolventů se znalostmi získanými v těchto oblastech posouzena i míra shody oboru vzdělání s oborem zaměstnání. U zjištěných rozdílů jsou v praktické části testovány hypotézy o nejčastějších příčinách těchto neshod. Na základě získaných výsledků jsou učiněna doporučení školám čím obohatit či pozměnit výuku, aby profil jejich budoucích absolventů byl v souladu s poptávkou po pracovních silách na trhu práce a případnými dalšími požadavky zaměstnavatelů.
New roles of libraries in Teaching, Learning and Research
Geleijnse, Hans
The Open Access movement started as an answer to the ‘journals crisis’ and has developed into worldwide initiatives to speed up and renew the process of scholarly communication and to improve the access to research publications and data. Open Access is currently being promoted by researchers and librarians, but also by university boards, national governments, funding bodies and the European Commission. The development of University mandates, Open Access Journals, institutional and subject repositories will be discussed. The focus will be on the developments in Europe and on the involvement and role of research libraries. Experiences with repositories learn that it is important that the deposit of publications is integrated in the workflow of the researcher and that repositories are seamlessly linked with the research information system. It is a great challenge to renovate the process of scholarly communication in such a way that open access can be provided to scholarly information, with maintaining the principles of quality control, certification and peer review. Research communities can play a key role in the development of new models and the creation of sustainable solutions, but leadership of university managers is essential to pave the way and to create the conditions for change.
Prezentace: Stáhnout plný textPDF
Vliv vzdělání na míru udávaného štěstí, příklad České republiky
Krepčíková, Klára ; Houdek, Petr (vedoucí práce) ; Brožová, Dagmar (oponent)
Práce sleduje vztah mezi vzděláním a štěstím obyvatel České republiky užitím dat z European Social Survey. Pomocí deskriptivní statistiky a odhadu rovnice štěstí nalézám, že vzdělání má přímý i nepřímý vliv (přes vyšší příjmy a vyšší pravděpodobnost zaměstnání) na štěstí mužů. U žen vliv nalezen nebyl. Muži s vyšším středním vzděláním jsou méně šťastni než muži s nižším středním nebo vysokoškolským vzděláním, což může znamenat, že se těmto lidem nemusí navracet investice do vzdělání. Dalším zjištěním je, že vzdělání rodičů negativně ovlivňuje štěstí dětí. Štěstí žen je nižší při vysokém vzdělání otce, zatímco štěstí mužů je negativně ovlivněno vzděláním matky. Zdá se, že ženy svého otce považují za referenční osobu, zatímco muži považují za referenční osobu svou matku.
Wage Inequality and Returns to Education: Evidence from Visegrad Countries
Votava, Tomáš ; Klosová, Anna (vedoucí práce) ; Pugh, Geoff (oponent)
V současné ekonomické literatuře často diskutovaný fenomén mzdové nerovnosti je prokázaným jevem současných trhů práce jak v USA, tak v Evropě. V předkládané práci, založené na harmonizovaných datech databáze EU-SILC, jsou aplikovány techniky kvantilové regrese a tradiční metody nejmenších čtverců za účelem odhadu vlivu dosaženého vzdělání na mzdy v rámci zemí Visegrádské skupiny, tedy v České republice, Polsku, Maďarsku a na Slovensku. Hlavním cílem analýzy je prozkoumat návratnost investice do vzdělání v uvedených zemích a vysledovat rozdíly mezi těmito zeměmi, jakož i rozdíly mezi vybranými skupinami, utvořenými podle úrovně nejvyššího dosaženého vzdělání a počtu let strávených v placeném zaměstnání (pracovní zkušenost).
Registrace sester v primární péči
NOVÁKOVÁ, Eva
Přijetím zákona č. 96/2004 Sb. byl práci všeobecné sestry uznán statut samoatatného povolání, byl umožněn volný pohyb sester na pracovním trhu. Zavedením pojmu výkonu povolání bez odborného dohledu byly sestrám svěřeny nové kompetence, ale také stanoveny nové podmínky k výkonu povolání. Ty zahrnují požadavek celoživotního vzdělání, úpravu vzdělávacího systému dle Evropské unie a zavedení systému registrace.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 798 záznamů.   začátekpředchozí649 - 658dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.