Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 996 záznamů.  začátekpředchozí624 - 633dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Krize křesťanského pojetí rodiny a role katolické církve
Hůlková, Magdaléna ; Vogel, Jiří (vedoucí práce) ; Kučera, Zdeněk (oponent)
Název mé diplomové práce zní Krize křesťanského pojetí rodiny a role katolické církve. Práce může být rozdělena na dvě základní části. První pojednává o rodině z pohledu představitelů katolické církve, přibližuji zde některé stěžejní dokumenty. V druhé části hovořím o názorech svých jednotlivých respondentů a jejich vyjádření k tomuto tématu. V průběhu celé své práce se snažím o komparaci rozličných úhlů pohledu na rodinu a její případnou krizi. V neposlední řadě pracuji s výzkumy a fakty, které mi pomáhají k vytvoření celistvého názoru na tento bezesporu podstatný problém.
Bělorusko na křižovatkách 20. století: Historicko-sociologická srovnávací analýza sociálních změn v sovětském a západním Bělorusku v letech 1921-1939
Badzevich, Dzmitry ; Šubrt, Jiří (vedoucí práce) ; Kilias, Jaroslaw (oponent)
V ČEŠTINĚ Titul a jméno autora: Bc. Badzevich Dzmitry. Instituce: Univerzita Karlova v Praze, Fakulta humanitních studií U Kříže 8, 158 00 Praha 5. Obor: "Historická sociologie". Název práce: BĚLORUSKO NA KŘIŽOVATKÁCH 20. STOLETÍ: HISTORICKO- SOCIOLOGICKÁ SROVNÁVACÍ ANALÝZA SOCIÁLNÍCH ZMĚN V SOVĚTSKÉM A ZÁPADNÍM BĚLORUSKU V LETECH 1921-1939. Vedoucí práce: Doc. PhDr. Jiří Šubrt, CSc. Počet stran: 106 + přílohy. Počet příloh: 3. Rok obhajoby: 2012. Klíčová slova: Kapitalismus, komunismus, sociální změna, struktura, společnost, právo, městské a venkovní hospodářství, průmysl, státní instituce, vzdělaní, náboženství, ideologie, každodennost. V diplomové práci jsem zabýval tématikou procesů sociální změny ve dvou částech dobového Běloruska v letech 1921-1939. Pomocí kombinací různých teoretických konceptů (Parsonsův AGIL a Sztompková typologie procesů sociálních změn) a jejich následného použití jako návodu pro analýzu byl vymezen pojmový aparát. První část práci zabývá historickým pozadím dobového Běloruska. Druhou část tvoří kapitoly o dějinách struktury každé ze dvou částí dobového Běloruska, a kapitola, v níž analyzuji procesy sociálních změn. Výzkumná část analyzuje jednotlivé procesy a srovnává jejich průběh s předchozím obdobím a také s procesy v druhé částí dobového Běloruska.
On & Off …portrét doby a člověk dneška
Pešlová, Radmila ; Šmíd, Jan (vedoucí práce) ; Kitzbergerová, Leonora (oponent)
Pešlová, R.: OFF & ON ...PORTRÉT DOBY A ČLOVĚK DNEŠKA /Bakalářská práce/ Praha 2012, Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovy, 57 s. Cílem mé bakalářské práce je zmapovat historicko-kulturní vývoj 20. - 21. století a postihnout vliv doby na zobrazení člověka ve fotografii. Fotografie je v některých vývojových etapách součástí výtvarného umění, a proto reflektuji i toto propojení. Obsahem výtvarné části je audiovizuální a fotografický projekt. V didaktické části jsem představila čtyři didaktické návrhy pro hodiny Výtvarné výchovy, které se věnují kulturně-sociálním aspektům tak, aby si žáci uvědomili různorodé možnosti výtvarného ztvárnění a vnímali je i jako zábavnou hru, ve které si mohou lépe uvědomit sami sebe, své okolí a svou rodinu. KLÍČOVÁ SLOVA vývoj, fotografie, výtvarné umění, člověk, společnost, identita, identifikace
Vývoj a výchova dětí z rozvedených manželství
Zadina, Libor ; Vítečková, Michaela (vedoucí práce) ; Charyparová, Michaela (oponent)
Rozvod se bohužel v naší společnosti stal zcela běžnou záležitostí. Jistě se mnou bude každý souhlasit, že je jednou z největších zkoušek v životě člověka. Klade nesmírné nároky ne jen na psychiku rodičů, ale především zejména na psychiku dětí. Některé děti se s rozvodem svých rodičů vyrovnají lépe, jiné hůře, u většiny z nich však zůstávají trvalé následky, jež mohou značně ovlivnit jejich budoucí život. Když se dva lidé rozhodnou pro rozvod, mají samozřejmě před sebou velké množství rozhodnutí, které musí učinit. Ta nejdůležitější rozhodnutí, která jsou v převážné většině také nejbolestivější, se týkají dětí. Kde by děti měly žít, kdo za ně ponese odpovědnost, komu budou podle práva a zákonů svěřeny do péče? S ohledem na výše uvedené mě začalo velice zajímat, zda vůbec existuje řešení rozvodové situace, které by "trápení" dětí co nejvíce minimalizovalo. V této mé práci jsem shrnul vlivy rozvodů na psychiku a chování dětí, dále vlivy na samotné protagonisty - rozvádějící se rodiče, a v neposlední řadě jsem se zabýval otázkou, jak lze negativní dopad rozvodu na dítě co nejvíce zmírnit včetně problematiky porozvodového uspořádání. Svojí prací jsem poukázal na tento obrovský problém rozvodů a jen uvítám, kdyby nad mým zjištěním ne jen někdo zapřemýšlel, ale třeba i pokračoval v pozdějším výzkumu týkající se...
Specifika výchovy a vzdělání nadaného dítěte
Tesařová, Monika ; Dvořáčková, Hana (vedoucí práce) ; Nováková, Ivana (oponent)
UNIVERZITA KARLOVA V PRAZE Husitská teologická fakulta BAKALÁŘSKÁ PRÁCE Specifika vzdělání a výchovy nadaného dítěte Vedoucí práce: Autor: PhDr. Hana Dvořáčková Monika Tesařová Praha 2012 CHARLES UNIVERSITY IN PRAGUE Hussite Theological Faculty BACHELOR THEIS Specific training and education of gifted children The work supervisor: Autor: PhDr. Hana Dvořáčková Monika Tesarova Prague 2012 Děkuji PhDr. Haně Dvořáčkové za její podněty a rady, které mi jako vedoucí mé bakalářské práce poskytovala při jejím zpracovávání. Prohlašuji, že jsem tuto bakalářskou práci s názvem Specifika vzdělání a výchovy nadaného dítěte vypracovala samostatně a s použitím citovaných pramenů, literatury a dalších odborných zdrojů. V Praze dne 16. 4. 2012 podpis ……………………………. Anotace Tato práce podává v teoretické části informace o specifikách vzdělávání nadaných dětí v České republice. Obsahuje souhrn informací o historii, edukaci, přístupu i legislativě. Její praktická část je tvořena dotazníkem určeným široké veřejnosti a následně interpretuje jeho výsledky, názory a informovanost o nadaných dětech. Annotation The theoretical part of this thesis provides us about specifics of the education of gifted children in the Czech republic. Contains a summary of the history, education, legislation and access. The practical part of this thesis...
Kritika společenských poměrů v dramatické tvorbě F.G.Lorcy, A .Casony, R. Albertiho a M. Mihury
Lukešová, Alice ; Sánchez Fernández, Juan Antonio (vedoucí práce) ; Mathé, Lukáš (oponent)
Tato práce se na příkladu čtyř dramatiků Lorcy, Casony, Albertiho a Mihury snaží ukázat, že ačkoliv nebývají takřka nikdy spojováni, rokem narození patří do stejné generace a začínají psát pod vlivem stejných událostí. Ve svých hrách tak reagují na tytéž společenské poměry. Jednotliví autoři využívají odlišné dramatické formy: tragédii, absurdní komedii, avantgardní či poetické divadlo. Tato pestrost umožňuje zachytit problémy z různých úhlů pohledu a dohromady vytváří ucelený obraz společnosti. Vkus a interpretace každého z nás se značně liší, a proto kritika vyjádřená prostřednictvím různých uměleckých forem má předpoklady zaujmout co nejširší spektrum lidí.
Toni Morrison's Sula: Individuality as the Driving Element in the Development of the Society
Mazourková, Tereza ; Ženíšek, Jakub (vedoucí práce) ; Chalupský, Petr (oponent)
Tato diplomová práce vychází z románu Toni Morrisonové Sula a soustředí se na vzájemný vztah jednotlivce a společnosti. Skládá se ze dvou hlavních částí, z nichž první se věnuje některým aspektům americké černošské komunity a druhá jednotlivým postavám zmíněného románu. Tato část popisuje také vztahy mezi těmito a dalšími postavami v rámci Morrisonovou popisované černošské komunity Bottom na pozadí zákonitostí tehdejší americké společnosti. Základním východiskem práce je člověk jako individualita se všemi možnými aspekty své osobnosti, podílející se na vývoji společnosti a udávající její směr. Vztah mezi jedincem a společností je zde nahlížen dialekticky - na jedné straně jsou to konkrétní individuality, které se podílejí na vývoji společnosti a jejích posunech, bourají ustálené stereotypy a narušují dogmata, na druhou stranu jsou právě tito jednotlivci tlumeni a limitováni ve jménu správného fungování společnosti. Primární tezí této práce je předpoklad, že jedinec jako podněcující element je nezbytný pro společnost a její neustálý vývoj. Převládajícím a trvalým pohledem na lidskou existenci zůstává subjektivismus. Klíčová slova: člověk, pohlaví, rasa, společnost, subjektivismus, womanism.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 996 záznamů.   začátekpředchozí624 - 633dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.