Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,041 záznamů.  začátekpředchozí598 - 607dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití expozic primátů ve výuce na základní škole
Vilímová, Tereza ; Vančata, Václav (vedoucí práce) ; Hlaváčová, Lucie (oponent)
Diplomová práce navrhuje možnost, jak využít expozice primátů v pražské zoologické zahradě při realizaci školní exkurze určené pro žáky 7. či 8. ročníku základní školy. Práce je rozdělena na jednotlivé části, které teoreticky rozebírají význam exkurzí pro výuku a následně se prakticky soustředí na usnadnění hladkého průběhu exkurze i další aktivity, které exkurzi předcházejí či na ní volně navazují. V práci je detailně popsáno obecné rozdělení primátů do jednotlivých druhů a jsou uvedeny základní informace o primátech, které pražská zoologická zahrada chová. Rovněž je detailně popsána navržená trasa exkurze včetně jednotlivých expozic, kde je možné jednotlivá zvířata vidět. Hlavním cílem bylo vytvořit pro učitele podrobný návod jak exkurzi uskutečnit, aby proběhla úspěšně. Účelem práce rovněž bylo vytvořit podklady, které napomohou aktivnímu zapamatování sdělených informací a povedou k probuzení zájmu dětí o tak zajímavý živočišný druh, jakým primáti jsou. Vzhledem k tomu, že většina primátů je v současnosti ve svém přirozeném prostředí ohrožena vyhynutím, je téma exkurze úzce spojeno s problémy ochrany životního prostředí a odpovědným přístupem k využívání přírodních zdrojů. Klíčová slova Primáti, Výuka, Základní škola, Biologie, Chování, Didaktika biologie
Věková a pohlavní struktura učitelů základních a středních škol v Česku mezi lety 2006-2016
Hanzlík, Radek ; Hulíková Tesárková, Klára (vedoucí práce) ; Kurtinová, Olga (oponent)
Věková a pohlavní struktura učitelů základních a středních škol v Česku mezi lety 2006-2016 Abstrakt Hlavním cílem této bakalářské práce je zhodnocení nejdůležitějších vývojových trendů věkové a pohlavní struktury učitelů základních a středních škol v Česku za roky 2006-2016. Nejprve je v práci představen systém českého školství a poté následuje analýza věkové a pohlavní struktury učitelů. V práci jsme použili několik ukazatelů: průměrný a mediánový věk, index stáří a index feminity učitelů na prvním a druhém stupni základních škol a středních škol. Na základě těchto ukazatelů jsme popsali stárnutí populace učitelů a feminizaci učitelské profese. Vypracovali jsme analýzu počtu absolventů pedagogických oborů vysokých škol a absolventů kurzů celoživotního vzdělávání se zaměřením na vzdělávání. Nakonec jsme popsali projekci počtu žáků základních a středních škol a vývoj počtu žáků na jednoho učitele za roky 2006-2016. Z projekce počtu potřebných úvazků učitelů základních a středních škol ve vztahu na předpokládaném počtu žáků jsme zjistili, že bude potřeba více pracovních úvazků učitelů. Klíčová slova: učitelé, věková struktura, pohlavní struktura, základní škola, střední škola, Česko, feminizace
Stravování a pohybová aktivita na základní škole.
Sauerová, Dana ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce) ; Rotková, Hana (oponent)
Tato práce řeší problematiku stravování a pohybové aktivity dětí na základní škole, a to srovnáním dvou kategorií - mladšího a staršího školního věku. Cílem této práce je nejprve zmapovat situaci, zjistit, jaká je úroveň stravovacích návyků a pohybové aktivity a zda se výsledky liší ve vztahu k věku dítěte. Pro zajištění podkladů výzkumného šetření byla vytvořena sada otázek ankety pro žáky, v níž jsem se zaměřila na dva aspekty tohoto tématu - dopolední a polední stravování a volnočasové aktivity s důrazem na pohybovou aktivitu. Hlavním zjištěním je fakt, že děti i rodiče jsou o správných stravovacích návycích i důležitosti pohybové aktivity dobře informováni a i v praxi se je snaží uplatňovat. Výsledkem je pak negativní odpověď na otázku, zda přímo souvisí věk dítěte, resp. vliv rodičů na děti, s kvalitou stravovacích návyků a intenzitou pohybové činnosti. KLÍČOVÁ SLOVA Zdravý životní styl, strava, pohybová aktivita, mladší školní věk, starší školní věk, výživová a pohybová doporučení
Miniházená na základní škole
Karellová, Tereza ; Pokorný, Ladislav (vedoucí práce) ; Vojtíková, Lenka (oponent)
Název práce: Miniházená na základní škole Autorka práce: Tereza Karellová Vedoucí práce: PaeDr. Ladislav Pokorný Abstrakt: Tato práce je zaměřená na porovnání úrovně pohybových schopností a házenkářských dovedností dětí navštěvující Sokolský oddíl miniházené a dětí ze Základní školy Terezy Stolzové v Kostelci nad Labem. Práce je rozčleněná na část teoretickou a výzkumnou. Teoretická část se zabývá porovnáním pravidel miniházené a házené, vývojem dětí v období mladšího školního věku, charakteristikou pohybových schopností, školní tělesnou výchovou a metodikou miniházené. Praktická část je věnována interpretaci výsledků získaných při testování pohybové úrovně dětí, které se skládalo z testů ověřující úroveň nejen pohybových schopností, ale i úroveň házenkářských dovedností zaměřených především na manipulaci s míčem. Dále výzkumná část obsahuje mnou navrhovaný model výuky miniházené vhodný pro zmiňovanou Základní školu a porovnání výsledků z úvodního a závěrečného testování pohybové úrovně žáků. Práce je určená zejména pro učitelé tělesné výchovy na prvním stupni základní školy, ale může být i užitečným materiálem pro trenéry miniházené. KLÍČOVÁ SLOVA Miniházená, děti, základní škola, tělesná výchova, pohybová úroveň
Zhodnocení hospodaření vybrané organizace veřejného sektoru
Brabcová, Hana ; Harnych, Miloš (oponent) ; Lajtkepová, Eva (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá zhodnocením hospodaření příspěvkové organizace, kterou je Základní a mateřská škola ve Štítech. V první části práce jsou popsány teoretická východiska, která se týkají obecně hospodaření příspěvkových organizací. Druhá část práce je zaměřená na analýzu hospodaření školy. Následuje pak celkové zhodnocení hospodaření a návrhy na zlepšení.
Zhodnocení hospodaření vybrané organizace veřejného sektoru
Marková, Nikol ; Michel, Jan (oponent) ; Lajtkepová, Eva (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zaměřuje na zhodnocení hospodaření příspěvkové organizace, kterou je Základní škola a Mateřská škola Dolní Radechová, okres Náchod. První část práce se zabývá teoretickými poznatky k danému tématu, na kterou následně navazuje druhá část práce zabývající se hospodařením vybrané příspěvkové organizace. Poslední část práce se zabývá návrhy a opatřeními vedoucí ke zlepšení hospodaření dané organizace.
Příprava speciálních pedagogů pro inkluzivní školu
KREJČOVÁ, Lucie
Tato bakalářská práce se zabývá přípravou speciálních pedagogů pro inkluzivní školu. V teoretické části jsem popsala integraci, inkluzi, společné vzdělávání, odborná pracoviště a pozici školního speciálního pedagoga. Ve výzkumné části bakalářské práce jsem si stanovila dva cíle. První cíl se týkal možností dalšího vzdělávání školních speciálních pedagogů v oblasti společného vzdělávání. Druhým cílem bylo zjistit, jak školní speciální pedagogové vnímají společné vzdělávání žáků v rámci hlavního vzdělávacího proudu. K realizaci výzkumné části byl využit kvalitativní typ výzkumu, metoda dotazování. Jako technika sběru dat byl zvolen polostrukturovaný rozhovor. Výběrový soubor byl tvořen deseti školními speciálními pedagogy, kteří pracují na běžných základních školách v Jihočeském kraji, v okrese České Budějovice a Strakonice. Provedeným výzkumem jsem zjistila, že oslovení školní speciální pedagogové se často účastní kurzů a školení zaměřených na společné vzdělávání, které jsou aktuálně nabízeny různými institucemi. Dále si sami vyhledávají potřebné informace, týkající se aktuálních legislativních opatření. Z analýzy osobních názorů školních speciálních pedagogů na společné vzdělávání jsem došla k závěru, že převládaly spíše negativní názory. Velmi často byla kritizována nepřipravenost a neinformovanost pedagogů, časté legislativní změny, nebo vysoký počet žáků ve třídě. Naopak byla pozitivně hodnocena podpora žáků se speciálními vzdělávacími potřebami díky podpůrným opatřením. Také rovné příležitosti pro všechny žáky byly hodnoceny kladně. Výsledky bakalářské práce mohou využít školní speciální pedagogové pracující ve školách i speciální pedagogové pracující ve školních poradenských zařízeních. Dále asistenti pedagoga nebo vysokoškolští studenti oboru Speciální pedagogika. Přínos této práce vidím ve zmapování současné situace, která je v českém školství nová a doposud málo prozkoumaná.
GPS přístroje ve výuce jako prostředek pro rozvoj mezipředmětových vazeb vzdělávacích oborů zeměpis a anglický jazyk na 2. stupni ZŠ (na příkladu ORP Chotěboř)
ONDRÁČKOVÁ, Tereza
Tématem diplomové práce jsou GPS přístroje ve výuce jako prostředek pro rozvoj mezipředmětových vazeb vzdělávacích oborů zeměpis a anglický jazyk na 2. stupni ZŠ (na příkladu ORP Chotěboř). Předkládaná práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část zahrnuje metodiku tvorby obou částí práce, kde autorka představuje celkový postup při vypracovávání své práce. Dále první část obsahuje teoretická východiska, kde autorka stručně seznamuje se zásadními pojmy, kapitolu zaměřenou na GPS přístroje, jejich potenciál využitelnosti ve výuce a možnosti propojení v rámci mezipředmětových vazeb. Nedílnou součástí teoretické části práce, zejména pro její tematické zasazení, je také prostudování kurikulárních dokumentů. Praktická část práce obsahuje výukové aktivity propojující učivo místního regionu, tedy zeměpisu, s anglickým jazykem. Veškeré předkládané výukové aktivity se skládají z úvodní části a metodického komentáře.
Mediální výchova pohledem žáků
JINDROVÁ, Kristýna
Tato diplomová práce si klade za cíl zmapovat důležitost mediální výchovy ve všeobecném vzdělávání. Odhalit, jak žáci 2. stupně ZŠ a nižšího stupně víceletých gymnázií reflektují výuku mediální výchovy, a zároveň zjistit její přínos a využití v praktickém životě žáků. Teoretická část popisuje základní poznatky, které jsou s tímto tématem spojeny. Největší důraz je kladen na pojetí mediální výchovy v českém vzdělávacím systému. Praktická část je věnována výsledkům výzkumu, kdy na základě rozhovorů s žáky 2. stupně základních škol a nižšího stupně víceletých gymnázií je zjišťováno, jaký je pohled těchto žáků na výuku mediální výchovy. Skrze jednotlivé výpovědi se autorka kromě výše uvedených cílů dále pokusí nastínit, zda se nějak liší pojetí mediální výchovy u žáků základní školy a víceletého gymnázia. V samotném závěru práce jsou autorkou podány návrhy ke zlepšení či zpestření výuky mediální výchovy, které reagují na skutečnosti zjištěné ve výzkumu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,041 záznamů.   začátekpředchozí598 - 607dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.