Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 69 záznamů.  začátekpředchozí55 - 64další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití eye-trackingu k analýze strategií volených žáky při řešení problémových úloh z chemie
Tóthová, Martina
V práci jsou prezentovány výsledky výzkumu zaměřeného na sledování strategií využívaných žáky při řešení problémových úloh, který navazuje na předchozí studie prováděné metodou think-aloud. Vzhledem k limitům této metody je ke zjišťování strategií použita oční kamera, jejíž záznam je využit nejen při analýze postupu žáků, ale také jako prostředek vedoucí k odstranění jednoho z limitů RTA - nepřesnosti z důvodu zapomínání. Strategie byly zjišťovány u žáků prvního ročníku ekonomického lycea při řešení indikátorových úloh vybraných z Metodických komentářů a úloh ke Standardům základního vzdělávání - chemie. Výzkumný vzorek byl vybírán na základě pretestu sestaveného z těchto úloh. Dle výsledků byli žáci rozděleni do čtyř kategorií, z každé z nich byli vybráni dva žáci. Tito žáci následně řešili druhou sadu úloh. Na základě údajů z eye-trackingu a think-aloud byly u těchto žáků kromě aplikovaných strategií mapovány správné postupy a eliminovány falešně pozitivní výsledky. Výzkum ukazuje, že žáci používali nejvíce podporujících strategií, převážně práci s tabulkou. Tyto strategie ve většině případů však nevedly k řešení, a to z důvodu problémů, se kterými se žáci potýkali. Následně se žáci uchylovali k limitujícím strategiím, které ovlivňovaly jejich odpovědi.
Využití eye-trackingu k analýze strategií volených žáky při řešení problémových úloh z chemie
Tóthová, Martina ; Rusek, Martin (vedoucí práce) ; Bílek, Martin (oponent)
V práci jsou prezentovány výsledky výzkumu zaměřeného na sledování strategií využívaných žáky při řešení problémových úloh, který navazuje na předchozí studie prováděné metodou think-aloud. Vzhledem k limitům této metody je ke zjišťování strategií použita oční kamera, jejíž záznam je využit nejen při analýze postupu žáků, ale také jako prostředek vedoucí k odstranění jednoho z limitů RTA - nepřesnosti z důvodu zapomínání. Strategie byly zjišťovány u žáků prvního ročníku ekonomického lycea při řešení indikátorových úloh vybraných z Metodických komentářů a úloh ke Standardům základního vzdělávání - chemie. Výzkumný vzorek byl vybírán na základě pretestu sestaveného z těchto úloh. Dle výsledků byli žáci rozděleni do čtyř kategorií, z každé z nich byli vybráni dva žáci. Tito žáci následně řešili druhou sadu úloh. Na základě údajů z eye-trackingu a think-aloud byly u těchto žáků kromě aplikovaných strategií mapovány správné postupy a eliminovány falešně pozitivní výsledky. Výzkum ukazuje, že žáci používali nejvíce podporujících strategií, převážně práci s tabulkou. Tyto strategie ve většině případů však nevedly k řešení, a to z důvodu problémů, se kterými se žáci potýkali. Následně se žáci uchylovali k limitujícím strategiím, které ovlivňovaly jejich odpovědi.
Interpretace grafu zaznamenaného siloměrnou plošinou žáky středních škol sledovaná oční kamerou
Vondráčková, Terézia ; Kekule, Martina (vedoucí práce) ; Snětinová, Marie (oponent)
Tato práce se zabývá řešením úloh sledované pomocí oční kamery. Pojednává o samotné metodě tzv. eye-trackingu, která se dále použila při výzkumu postupu žáků při řešení zadaných problémů. Zkoumaní byli žáci střední školy, kteří řešili 6 fyzikálních úloh zaměřených na interpretaci grafu z mechaniky. Během doby, kdy řešili úkoly, byli zároveň sledováni oční kamerou, která detailně zaznamenala pohyb jejich očí. Z tohoto pohybu se dá dále odvodit, jakou strategii použili při řešení. Z výsledků je zřejmé, že v určitých případech docházelo u více žáků k typickým miskoncepcím identifikovaným při práci s grafy. Informace o tomto tématu mohou sloužit například učitelům k zefektivnění vlastní výuky do budoucna.
Vědomá a podvědomá reakce zákazníka na marketingové sdělení
Kovářová, Veronika ; Kincl, Tomáš (vedoucí práce) ; Novák, Michal (oponent)
Tato práce se zabývá analýzou percepce zákazníka z hlediska vědomé a podvědomé reakce. Cílem je zjistit, jak na spotřebitele působí vizuální marketingová komunikace, v podobě product placement objevujícího se ve filmu, v komparaci mezi vědomou a nevědomou odezvou. Respektive zda zákazník reaguje na nějaké nevědomé stimuly a jestli si je této skutečnosti vědom. V teoretické části je přiblížen poměrně nový marketingový směr Neuromarketing, jeho techniky, přínosy a omezení. Součástí je také literární rešerše nastiňující stimulování zákazníka, konkrétně jeho podvědomí, za účelem marketingového úspěchu, doplněná o etické postoje odborníků. V další části je popsána analýza technikou eye-tracking, doplněná o interview. Výsledky v podobě heat map jsou doplněny o poznatky získané osobním rozhovorem a interpretované na základně teoretických poznatků.
Analýza internetového obchodu prezentujícího se přes sociální sítě
Pichová, Michaela ; Přibil, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá analýzou nákupního procesu v internetovém obchodě prezentujícím se zejména skrze sociální sítě (Facebook a Instagram). Internet, a především sociální sítě jsou v dnešní době velmi populární, podobně je tomu s nakupováním přes internet. Cílem práce je otestovat jednoduchost a přehlednost nákupního procesu a zhodnotit profil na sociální síti Facebook. V teoretické části jsou kapitoly popisující internet obecně, možnosti podnikání na internetu a sociální sítě. Hodnocení profilu na sociální síti je realizováno prostřednictvím webové aplikace LikeAlyzer. Dále je součástí práce představení nástroje eye-tracking, který je poté použit k provedení praktické části práce. Výsledky jsou zobrazeny ve formě heatmap (jeden ze způsobů zobrazení výsledků), které jsou doplněny poznatky získanými z krátkých dotazníků.
Analýza vybraného e-shopu z hlediska User Experience a User Interface
Trachtová, Monika ; Přibil, Jiří (vedoucí práce) ; Novák, Michal (oponent)
Hlavním cílem diplomové práce je volba varianty více uživatelsky přívětivějšího eshopu. Tohoto zjištění je docíleno pomocí několika metod testování. Jelikož se jedná o téma uživatelského prožitku a uživatelského rozhraní, pojmy této tématiky jsou v práci více přiblíženy pro lepší pochopení následného testování. Dalším přiblíženým tématem jsou i metody testování, využité pro zajištění cíle práce. Klíčovou částí diplomové práce je část praktická, která se zabývá již zmíněným testováním dvou variant e-shopů. E-shopy jsou testovány pomocí metod pětisekundového testu, eyetrackingového měření, které se stává pro práci nejdůležitějším testováním, ústním dotazníkem a doplňujícími emočními kartami. Pomocí eye-trackingového měření jsou získány zrakové mapy, které vykreslují zrakové pole každého respondenta. Veškeré výsledky jsou zpracovány, analyzovány a následně interpretovány do konečného výsledku.
Dopady zavedení web scale discovery systémů v akademických knihovnách
Čejka, Marek ; Souček, Martin (vedoucí práce) ; Krčál, Martin (oponent)
Diplomová práce pojednává o moderním konceptu vyhledávání a vyhledávačů určených pro knihovny a další odborné instituce. Koncept jménem "web scale discovery" zahrnuje vyhledávací systémy, jejichž hlavní vlastností je důraz na jednoduchost a uživatelskou přívětivost pro koncové uživatele při zachování všech funkčních vlastností tradičních odborných databází. Uživatelé v nich v rámci jednoho uživatelského rozhraní vyhledávají ve velké šíři zpravidla odborných mezinárodních databází a zároveň lokálních zdrojích instituce, které jsou sdruženy v rámci velkého centrálního indexu. V teoretické části jsou představeny definice web scale discovery, jež nový způsob vyhledávání konceptuálně ukotvují v rámci oboru informační vědy a knihovnictví. Je prezentováno grafické schéma základního fungování web scale discovery systému. Dále jsou představeny požadavky na moderní discovery systém, přehled o rozšíření v České republice a krátká charakteristika komerčních discovery systémů dostupných na trhu. Teoretickou část práce uzavírá přehled vybraných výzkumů discovery systémů provedených v zahraničí, zkoumajících spokojenost uživatelů s tímto řešením, dopad na využívání elektronických i tištěných zdrojů v knihovnách a testování použitelnosti. Praktickou část práce tvoří vlastí výzkum - testování použitelnosti...
Website concept
Úradníček, Lukáš ; Klusák, Aleš (oponent) ; Koch, Miloš (vedoucí práce)
My bachelor’s thesis is devoted to evaluation of official website of Faculty of business and management, Brno University of technology (http://www.fbm.vutbr.cz). Usability, accessibility and information architecture are evaluated. The modified version of website is suggested, based on findings, which secures a higher user comfort and is consistent with „Best practice – Pravidla pro tvorbu přístupného webu“ accessibility rules, issued by Department of informatics Czech Republic.
Vliv reklamních ploch na pozornost řidiče
Bugáň, Marek ; Semela, Marek (oponent) ; Belák, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá vlivem reklamních ploch na pozornost řidiče. V rámci teoretické části práce jsou shrnuty poznatky v oblasti vlivů reklam na pozornost řidiče, dále je přiblížena problematika záznamu pohybu řidičových očí, pomocí eye-trackingu, které bylo využito během provedeného měření. Analytická část čerpala z videozáznamů jízdních zkoušek poskytnutých Ústavem soudního inženýrství Vysokého učení technického v Brně. Získaná data byly zpracována a vyhodnocena za účelem zjištění trvání pohledů na reklamní zařízení v okolí komunikace.
Eye Tracking in User Interfaces
Jurzykowski, Michal ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
This MSc Thesis was performed during a study stay at the University of Eastern Finland, Joensuu, Finland. This thesis presents the utilization of Eye-Tracking technology in Human-Computer Interaction (HCI). The proposed and implemented system is able to map co-ordinates in the plane of a scene camera, which correspond with co-ordinates of the point of gaze, into co-ordinates in the plane of a display device. In addition, the system compensates user's motions and thus removes one of main problems of use of Eye-Tracking in HCI. This is achieved by determination of a transformation between the projective space of scene and the projective space of display. Method is based on detection and description of interesting points by using SURF, matching of corresponding points and calculating of homography. The system has been tested by using testing points, which are spread over the display area.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 69 záznamů.   začátekpředchozí55 - 64další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.