Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 62 záznamů.  začátekpředchozí53 - 62  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
3D rekonstrukce obličeje
Poulíček, Zbyněk ; Šiler, Ondřej (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá 3D rekonstrukcí obličeje s promítnutou pravidelnou mřížkou z 2D snímku. Zahrnuje také detekci mřížky v obraze a popis potřebných metod zpracování rastrového obrazu. Aplikace je napsána v jazyce C++ s využitím grafické knihovny OpenCV a je určena pro OS Windows XP a vyšší.
Automatické zpracování záznamu z vozidlové kamery
Klos, Dominik ; Herout, Adam (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá automatickým zpracováním záznamu z vozidlové kamery, který je zde využit pro odhadování vzdáleností v natočené scéně. K dosažení tohoto cíle jsou využity metody pro zpracování obrazu, geometrii prostorové scény a 3D rekonstrukci, jejichž konečným výstupem je částečný model. K tomuto účelu je využit nástroj Bundler. Výsledky rekonstrukce jsou vizualizovány v aplikaci, která poté umožňuje uživateli odhadovat vzdálenost objektů od kamery nebo jejich vzdálenosti vůči sobě navzájem.
Rekonstrukce 3D scény z obrazových dat
Ambrož, Ondřej ; Řezníček, Ivo (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
V práci jsou popsány již existující systémy rekonstrukce scény a uvedeny teoretické základy nutné při rekonstrukci scény z obrazových dat. Je navržen systém pro rekonstrukci scény z videosekvence, který je dále implementován a hodnoceny jeho výsledky s možností další práce. Jsou využity a popsány knihovny OpenCV, ARToolKit a SIFT.
Rekonstrukce 3D modelu prostředí a lokalizace kamery
Vahalík, Tomáš ; Materna, Zdeněk (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá rekonstrukcí 3D modelu prostředí ze sady fotografií a následnou lokalizací kamery pozorovatele. Popisuje základní principy a techniky využívané pro tvorbu modelů prostředí a také pro následný odhad pozice kamery ze sady 2D bodů kamery do 3D bodů modelu. Dále zkoumá vliv parametrů na kvalitu rekonstrukce a možnosti lokalizace. Porovnává kvalitu deskriptorů při tvorbě modelu a na základě lokalizace umožňuje realizovat rozšířenou realitu.
Stereoskopické řízení robota
Žižka, Pavel ; Šolony, Marek (oponent) ; Žák, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá rekonstrukcí 3D scény s využitím stereovize. Rozebírá metody a postupy pro automatickou detekci korespondujících bodů v obou obrazech a jejich zpětnou projekci do trojrozměrného prostoru. Navržený systém může být využit k navigaci robota ve prostředí tak, aby se dokázal vyhýbat překážkám. Druhá část dokumentu popisuje vybrané komponenty, které byly začleněny do realizovaného robota. Dále jsou diskutovány algoritmy pro hledání cesty v mapě, s důrazem na Voronoiův diagram.
Získání 3D informací o struktuře vyvíjeného materiálu Si3N4 pro válcovávání legovaných drátů
Lövy, Vít ; Salamon, David (oponent) ; Chlup, Zdeněk (vedoucí práce)
Diplomová práce se věnuje využití metody 3D EBSD rekonstrukce pro analýzu keramického materiálu nitridu křemíku, určeného na válcovací stolice pro tažení drátů. Díky aplikaci této metody je možné zrekonstruovat zrnovou strukturu v daném objemu a stanovit základní mikrostrukturní parametry. V této práci je kladen důraz na vývoj vhodného postupu pro 3D rekonstrukci struktury tohoto materiálu. Zevrubně jsou popsány jednotlivé kroky od přípravy vzorku ze zkoumaného materiálu, přes nastavení parametrů analýzy až po vyhodnocení a vizualizaci zrnové struktury. Byl navržen zatím nepoužívaný tvar vzorku, který vede ke kvalitnějšímu a rychlejšímu pozorování a tím usnadňuje výslednou mikrostrukturní analýzu keramických materiálů. V této práci jsou také popsány parametry rekonstrukce, jakými jsou geometrie sestavy použité v mikroskopu bez nutnosti mechanického natáčení vzorku, či vliv zvodivění povrchu pomocí in-situ naprašování kovové vrstvy, nebo nastavení elektronového a iontového svazku. Dále jsou popsány dvě možnosti použití softwaru použitých pro výslednou generaci 3D informací o struktuře a posouzení jejich výhod a nevýhod. U zpracování dat 3D struktury materiálu je také posuzován vliv nastavení filtrace a dalších parametrů a jejich vliv na výsledné strukturní parametry.
Tvorba 3D modelů
Musálek, Martin ; Horák, Karel (oponent) ; Richter, Miloslav (vedoucí práce)
Práce řeší 3D rekonstrukci objektu pomocí metody nasvícení vzorem. Projektor nasvěcuje měřený objekt definovaným vzorem a dvojice kamer z něj snímá body. Podstavec s objektem se otáčí, a během více měření je objekt sejmut z více úhlů. Body jsou identifikovány z naměřených snímků, transformovány na 3D pomocí stereovidění, spojeny do 3D modelu a zobrazeny.
Zpracování stereo snímků na grafické kartě
Polák, Jaromir ; Honec, Peter (oponent) ; Richter, Miloslav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá 3D rekonstrukcí za použití stereo kamery. Tato práce má ukázat využitelnost GPU akcelerace při náročných aplikacích.
Zpracování a vizualizace stereo snímků
Karásek, Miroslav ; Richter, Miloslav (oponent) ; Petyovský, Petr (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou zpracování stereo snímků. Jsou v ní popsány principy kalibrace a rektifikace stereo snímků. V práci je uvedeno několik metod hledání významných bodů. Metoda SURF je následně implementována v praktickém řešení. Nalezení korespondencí je realizováno pomocí metod knihovny pro zpracování obrazu OpenCV. Je provedena rekonstrukce prostorových souřadnic a zapsání získaných bodů ve formátu VRML97.Nakonec je uvedeno zhodnocení přesnosti získávání prostorových dat a porovnání výpočetní náročnosti vytvořených programů.
Online 3D rekonstrukce
Bastl, Jiří ; Horák, Karel (oponent) ; Petyovský, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá rekonstrukcí scény snímané dvěma kamerami. Jsou zde popsány metody pro kalibraci soustavy kamer, nalezení významných bodů ve snímcích a hledání korespondencí. Významné body jsou hledány FAST detektorem a k nalezení korespondencí je používána normalizovaná korelace. V rámci rekonstrukce prostorových souřadnic je prováděna rektifikace. Výsledný model je uložen ve formátu VRML. V práci jsou představeny možnosti paralelizace. Výpočet je optimalizován pro multi-procesorové CPU, jsou navrženy implementace do GPU a FPGA.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 62 záznamů.   začátekpředchozí53 - 62  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.