Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 62 záznamů.  začátekpředchozí51 - 60další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Učení se češtiny v důchodovém věku
Drtinová, Simona ; Sherman, Tamah (vedoucí práce) ; Šebesta, Karel (oponent)
DRTINOVÁ, Simona. Učení se češtiny v důchodovém věku. Praha, 2013. Diplomová práce. Univerzita Karlova v Praze, Fakulta filozofická, Ústav českého jazyka a teorie komunikace. Práce se z interdisciplinárního hlediska zabývá problematikou učení se cizích jazyků v důchodovém věku, jehož charakteristiky mohou být omezená ekonomická aktivita, větší množství volného času a možný výskyt určitých bariér způsobených věkem. Jako příklad učení se cizího jazyka bude sloužit případ cizinců důchodového věku v České republice, kteří se učí česky. V teoretické části je nejprve vymezeno stáří spolu se změnami, které k procesu stárnutí a stáří patří: změny jsou popsány na úrovni tělesné, kognitivní a sociální. Dále se v práci pojednává o procesu učení s důrazem na učení se cizích jazyků. V rámci pedagogicko-psychologické složky procesu učení jsou zde zmíněny jeho vybrané složky, konkrétně se jedná o motivaci k učení, různé formy výuky a roli učitele při výuce. Závěr teoretické části se zabývá nabídkou kurzů češtiny. Veškeré oblasti práce pojednávají o daném tématu vždy v obecné rovině a poté s důrazem právě na seniory. Praktická část této diplomové práce, provedená pomocí mnohočetné případové studie, se pokouší zodpovědět otázky týkající se motivace seniorů k učení se češtiny, průběhu a forem jejich učení, a to pomocí...
Případová studie zahrádkové osady Klecánky aneb není zahrádkář jako zahrádkář
Matějovská, Lucie ; Novák, Arnošt (vedoucí práce) ; Lapka, Miloslav (oponent)
7 Abstrakt Diplomová práce Případová studie zahrádkové osady Klecánky aneb není zahrádkář jako zahrádkář je případovou studií jedné z velkých zahrádkových osad nacházející se u obce Zdiby na severní periferii Prahy. Cílem práce je zjistit, kdo jsou uživatelé zahrádek a jaké jsou jejich motivace pro pobyt v kolonii, jakou koncepci svých zahrádek zvolili a jaké funkce pro ně zahrádka plní. Práce klade zvláštní důraz na aspekty udržitelného rozvoje zahrádkaření a na hodnoty a hodnotové orientace jednotlivých uživatelů zahrádek. Výzkum byl prováděn metodami zúčastněného pozorování a polostrukturovaných rozhovorů. V průběhu výzkumu se ukázalo, že zahrádkáři sice vykazují množství společných rysů, jejich postoje a hodnoty se však v zásadních aspektech liší, a to v závislosti na míře, v jaké se věnují pěstování ovoce a zeleniny na svých zahrádkách. Dále se ukázalo, že tento fakt koreluje s věkem a pracovní vytížeností respondentů. Analýza tato zjištění reflektuje a kromě zahrádkářů jako jedné sociální skupiny se hlouběji zabývá každou skupinou respondentů zvlášť. Výsledky práce mohou napomoci porozumět zahrádkovým koloniím v 21. století a tomu, jak se tyto kolonie neustále proměňují a přizpůsobují svým uživatelům. Rozšířením dosavadních znalostí o fenoménu zahrádkaření může práce poskytnout podkladová data pro...
Analýza hospodaření mateřské a dceřinné společnosti
Mihályová, Tereza ; Stejskalová, Irena (vedoucí práce) ; Kozáková, Petra (oponent)
Cílem diplomové práce je vypracování analýzy hospodaření dceřiné a mateřské společnosti, jejichž finanční situace je porovnávaná. Důraz je kladen na standardní údaje o hospodaření spolu s méně častými údaji. Tato analýza je u obou podniků prováděna v letech 2012, 2013 a 2014. V první části práce je teoreticky vymezena finanční analýza, bankrotní a bonitní modely a dále také polostrukturované rozhovory. Následně jsou oba podniky představeny, jsou zde popsány jejich vzájemné vztahy a je provedena aplikace poznatků teorie. Tato část je také doplněna o komparaci hospodaření dceřiné a mateřské společnosti a o vývoj vybraných položek finančních výkazů.
Time management
Hanus, Filip ; Franková, Emilie (vedoucí práce) ; Motlová, Veronika (oponent)
Umět hospodařit s časem je nezbytné. Teoretická část se zabývá tím, co je to time management, jak vznikl a jak se vyvíjel. Přibližuje nám zásady správného hospodaření s časem a principy efektivní organizace práce. Zaměřuje se na cíle a jejich stanovování, biorytmy a jejich vliv na naší produktivnost a nejčastější zloděje času. Na základě analýzy časových snímků a polostrukturovaných rozhovorů sledujeme v praktické části dva týdny života šesti studentů vysokých škol. Klademe si za cíl zjistit, jak respondenti využívají svůj čas, jaké mají o time managementu povědomí a jaké je rozložení aktivit u studentů, kteří bydlí v samostatném pokoji a studentů, kteří sdílí pokoj s jedním, nebo více spolubydlícími.
Návrh managementu krajiny Horních Počernic
Barešová, Terezie ; Syrovátka, Oldřich (vedoucí práce) ; Novotná, Eliška (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá posouzením současného managementu krajiny v Horních Počernicích a návrhem krajinně ekologických opatření, která mohou být následně využita jako podklady pro zpracování komplexních pozemkových úprav Horních Počernic. Teoretická část je zaměřena na vymezení základních pojmů z oblasti pozemkových úprav a krajinné ekologie. V praktické části je popsáno vybrané území včetně zpracování krajinně ekologické charakteristiky, jsou navržena konkrétní krajinně ekologická opatření pro zlepšení kvality života v Horních Počernicích a proveden výzkum za účelem zjištění postojů obyvatel Horních Počernic ke krajinné zeleni v souvislosti s rozšiřováním zástavby na úkor zeleně. V závěru práce je provedeno vyhodnocení realizovaného výzkumu.
Možnosti rozvoje místních akčních skupin v ČR
Ošmerová, Michaela
Bakalářská práce se zabývá rozvojem místních akčních skupin v České republice, zvláště rozvojem v oblasti financování. Hlavním cílem této práce je navrhnout doporučení pro MAS Most Vysočiny. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí, teoretické a praktické. V první části jsou rozebírány základní pojmy týkající se tématu, například regionální rozvoj, venkovské regiony, metoda Leader, místní akční skupina, aktéři regionálního rozvoje, spolupráce a partnerství municipalit. Jsou zde také analyzovány finanční zdroje MAS. V druhé části, vlastní práci, je charakterizovaná MAS Most Vysočiny. Tato část zahrnuje výsledky kvalitativního šetření, které je spojeno se zmíněnou MAS.
Funkce třídního učitele na střední škole
Pomezná, Dana
Tato bakalářská práce je zaměřena na jednotlivé činnosti třídního učitele ve třídě střední školy. Charakterizuje kompetence a role třídního učitele, líčí důležitost výchovného působení třídního učitele na žáka, na jeho sociální a osobnostní rozvoj. Popisuje nezbytnou spolupráci učitele s žáky, rodiči, vedením školy a poradenskými pracovníky. Dále jsou zde vymezeny práva a povinnosti třídního učitele vyplývající z legislativy. Tato práce se zabývá i nezbytnou administrativní činností třídního učitele a dále se zaměřuje na konfliktní situace ve třídě střední školy a jejich řešení třídním učitelem. V praktické části byli osloveni tři vybraní třídní učitelé z Východočeského kraje, kteří pro účely této bakalářské práce poskytli řešitelce polostrukturovaný rozhovor. Cílem rozhovoru bylo získat kvalitativní data týkající se práce třídních učitelů, jejich vnímání samotné funkce a nalezení pozitiv i negativ této funkce.
Kvalitativní výzkum metod práce s pohádkou u učitelek v Mateřské škole
HEJHALOVÁ, Tereza
Hlavním cílem bakalářské práce bylo zjistit a popsat metody, které učitelky mateřské školy používají při práci s pohádkou, jejich silné a slabé stránky, kritéria výběru pohádek u učitelek MŠ a reflexe chyb a úspěchů při aplikaci jednotlivých metod. Teoretická část je zaměřena na významné psychologické teorie, které se týkají vývoje dítěte (Vývoj dítěte- M. Vágnerová,teorie kognitivního vývoje J. Piaget, strukturální model osobnosti a psychosexuální vývoj S. Freud, psychoanalytická teorie- C.G. Jung). Po vysvětlení klíčových pojmů v těchto teoriíchse věnuji pohádkám, výkladu z psychologického pohledu a jejich vlivu na předškolní dítě. Závěr teoretické části popisuje využívané metody při práci s pohádkou. V metodologické části jsem vysvětlila použité metody, které byly v práci využity: kvalitativní výzkum,zakotvenou teorii, polostrukturovaný rozhovor a metody jeho kódování. V praktické části jsme byly provedeny rozhovory s následnou analýzou, která je rozvedena v tematicky zaměřených kapitolách. Stěžejní význam práce spočívá v popisu nejdůležitějších metod, které využívají učitelky v mateřské škole při práci s pohádkou. Na uvedená zjištění navazuje stručná charakteristika a význam specifických metod. V závěru práce jsou shrnuta klíčová fakta, která mohou učitelům v mateřských školách pomoci, ke zlepšení při práci s pohádkou.
Význam sociálních sítí pro marketingovou komunikaci hudebních kapel v ČR
Bradová, Michala ; Zamazalová, Marcela (vedoucí práce) ; Stříteský, Václav (oponent)
Diplomová práce se zabývá významem sociálních sítí pro marketingovou komunikaci hudebních kapel v ČR. Nejdříve se věnuji základním teoretickým poznatkům z oblasti marketingové komunikace, novým médiím a sociálním sítím. Poté charakterizuji vybrané hudební kapely -- Animé, Holden Caulfield, The Pooh a Republic of Two. Následuje analýza jednotlivých profilů na sociálních sítích vybraných hudebních kapel. Na základě polostrukturovaných rozhovorů provedu srovnání názorů na využívání sociálních sítí pro marketingovou komunikaci jednotlivých hudebníků a uvedu také pohled fanoušků na danou problematiku prostřednictvím dotazníkového šetření. V závěru popíši vlastní návrh způsobu propagace hudební kapely.
Studium využití volného času českými spotřebiteli
Vogeltanzová, Pavla ; Chytková, Zuzana (vedoucí práce) ; Karlíček, Miroslav (oponent)
Ve své práci se zabývám spotřebou volného času českými spotřebiteli během jejich zahraniční dovolené na řeckém ostrově Korfu v létě 2011. Pomocí kvalitativního přístupu a polostrukturovaného rozhovoru se snažím zjistit rozdíly při trávení dovolené českých spotřebitelů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 62 záznamů.   začátekpředchozí51 - 60další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.