|
Filosofická interpretace děl Marca Chagalla
JINDRÁKOVÁ, Edita
Práce se zabývá interpretací života a děl Marca Chagalla, židovského malíře 20. století. Cílem práce je poukázat na symbolické motivy jeho děl a ty pak v závěru práce interpretovat na vybraných dílech. Práce je rozdělena do čtyř částí. První část je věnována malířově životu a jeho židovskému původu, který měl podstatný vliv na charakter jeho děl. Druhá část se věnuje významu symbolů v umění i v náboženství obecně. Třetí část porovnává Chagallova sdělení s dvěmi židovskými filosofy dialogu: E. Lévinasem a F. Rosenzweigem. V této části práce je také rozebrán přínos umělce celkově a estetické vnímání jednotlivce. Ve čtvrté části práce jsou interpretována vybraná Chagallova díla s náboženským či filosofickým přesahem. V práci se po celou dobu vychází z předpokladu, že umění je schopné předávat myšlenky a interpretovat svět kolem nás.
|
| |
|
Přiblížení základních principů Feng-Shui žákům v ZŠ a MŠ ve Zdíkově a jejich aplikace v praktickém projektu
SOJKA, Milan
Tato práce má za úkol aplikovat základní tvůrčí principy feng shui do prací žáků prvního a druhého stupně ZŠ a MŠ Zdíkov ve výtvarné výchově. První kapitola vysvětluje pojem feng shui a jeho historii. Dále jsou vysvětleny pojmy základních metod feng shui, jejich principy a definicemi ve vztahu k energii hmoty a prostoru. Druhá kapitola je věnována praktické části projektu. Základním tvůrčím principům, jejich významu a všeobecnému popsání projektu. Určení kompetencí a dovedností, jež žák získává, při výtvarné výchově. Prostřednictvím náhodného vzorku žáků je provedena aplikace tvůrčích principů feng shui ve výtvarné výchově. Dále je zde také zmíněna historie školství Zdíkovska a popis školy, kde projekt vznikl.
|
|
Symbolika v reklamě
Kudrnová, Gabriela ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Skokanová, Dagmar (oponent)
Cílem diplomové práce je zjistit znalost symbolů u spotřebitelů a jejich představ o nich a následně postihnout směry výkladu v relaci k zapojení symbolu do tištěné reklamy. K tomu využiji dotazníkové šetření a obsahovou analýzu. Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. V teoretické části se zabývám kulturními predispozicemi, symboly a marketingovou komunikací. V praktické části se zabývám dotazníkovým šetřením a obsahovou analýzou. Z dotazníkového šetření vyplývá, že lidé symboly znají. Nejčastějším uvedeným symbolem bylo zvíře. S určením významu symbolu nemají také spotřebitelé problém. Z obsahové analýzy třech druhů periodik jsem zjistila, že nejvíce zobrazeným symbolem byla postava. Doporučení pro reklamní tvůrce zní, že méně je někdy více, což platí pro zobrazení symbolů.
|
|
Potraviny s chráněným označením původu a s chráněným zeměpisným označením původem z krajů střední Francie (Franche-Comté, Poitou-Charentes, Limousin, Centre, Bourgogne, Pays de la Loire, Ile-de-France).
KOVANDOVÁ, Petra
ANOTACE: Bakalářská práce je zaměřena na téma "Potraviny s chráněným označením původu a chráněným zeměpisným označením, původem z krajů střední Francie." Práce je rozdělena na tři hlavní části. Po stručném nastínění tématu práce bude následovat popis existujících chráněných označení a základní legislativa EU vztahující se na tuto problematiku. Druhou častí práce bude část geografická, kde bude přiblížena poloha střední Francie a objeví se zde přehled a charakteristika krajů této oblasti. Třetí, nejobsáhlejší část práce bude zahrnovat přehled a charakteristiky jednotlivých potravinářských produktů nesoucích chráněná označení. Bakalářská práce obsahuje rozsáhlé resumé ve francouzském jazyce.
|
|
Využití symbolů v marketingové komunikaci
Junková, Tereza ; Hesková, Marie (vedoucí práce) ; Jelínková, Linda (oponent)
Diplomová práce na základě prostudování problematiky symbolů a provedení marketingového výzkumu objasňuje konkrétní využití symbolů v marketingové komunikaci. Výzkumem bylo zjišťováno, jak je symbolika v marketingové komunikaci vnímána, jak, a do jaké míry jsou spotřebitelé symboly ovlivňováni, zda si toto ovlivnění vůbec uvědomují, jak na ně jednotlivé symboly působí, jaké symboly na ně působí pozitivně případně negativně a jaké symboly preferují. Z provedené analýzy výsledků dotazníkového šetření vyplývá, že většina spotřebitelů si symboliku v marketingové komunikaci uvědomuje a dokáže jí rozpoznat. V mnoha případech byli respondenti schopni spojit konkrétní symboly s konkrétními produkty. Rozdílné symboly vyvolávají v respondentech odlišné reakce v závislosti na pohlaví, věku i dosaženém vzdělání. Používání symboliky v marketingové komunikaci musí respektovat určitá pravidla a doporučení. Užití nevhodného symbolu může vést k naprosto odlišnému výsledku, než byl původní záměr. A právě z tohoto důvodu je žádoucí věnovat užívání symboliky v marketingové komunikaci odpovídající péči a důslednost. Použití symbolů napomáhá produktu lépe proniknout do vědomí spotřebitelů a především k pevnějšímu zakotvení a zapamatování v jejich mysli.
|
|
Duchovní potřeby a jejich naplňování u lidí s tělesným postižením
POLÁKOVÁ, Zuzana
Diplomová práce se zabývá duchovními potřebami u osob s tělesným postižením. Téma vychází z psychologie osobnosti, charakterizuje lidské potřeby, definuje motivaci, hodnoty a zájmy. Navazují základní oblasti psychologie náboženství a náboženské pedagogiky. Pedagogický pohled se zaměřuje na otázky související s religiozitou člověka a hledá cíle pro náboženskou výchovu a vzdělávání. Další kapitoly se věnují osobám s tělesným postižením, popisují základní typy tohoto postižení a ukazují na základě osobních zkušeností autorky na specifika v životě lidí s handicapem. Druhá část se soustřeďuje na duchovní potřeby a jejich naplňování. Tématický okruh dává vzniknout metodickému návrhu na didaktické otevření duchovních potřeb. Součástí je několik didaktických celků, jejichž obsahem jsou jednotlivé vyučovací hodiny pro skupinu dospělých s tělesným handicapem.
|
|
Corporate identity a její praktická aplikace
Jeřábková, Kamila ; Krsek, Libor (vedoucí práce) ; Horný, Stanislav (oponent)
Cílem mé bakalářské práce je vytvoření loga pro Klub deskových her VŠE. Metodami k dosažení daného cíle je prostudování teoretických základů vedoucích k tvorbě úspěšného loga a studium jeho jednotlivých faktorů jako jsou barvy, typografie a symboly. Přínosem této práce je vytvoření něčeho, co je potřebné a bude dále využíváno. Prvních pět kapitol je teoretických a poslední kapitola je praktická, aplikující nabyté znalosti na náš klub.
|
|
Symbol a jeho role v myšlení člověka a počítače
Bečev, Ondřej ; Bruckner, Tomáš (vedoucí práce) ; Sigmund, Tomáš (oponent)
Tato práce si položila za cíl prozkoumat princip symbolizování, se zvláštním ohledem k probádání úlohy symbolů v poznávacích procesech a v procesech myšlení. Dalším cílem pak bylo srovnání usuzovacích mechanismů přirozených (lidských) a umělých, a snaha popsat, jakým způsobem se v nich uplatňují symboly. Obsah práce je založena na poznatcích sémiotiky. Významem samotné práce je pak jednak stručný, systematický a široký úvod do sémiotiky a problematiky znaků a symbolů. Za druhé pak probádání hranice mezi poznáváním, myšlením a symboly. Přínosem v této oblasti je pak formulování základních problémů v těchto oblastech.. Práce je rozdělena do tří kapitol. První, nejobsáhlejší část je věnována exkurzu do jednotlivých koncepcí symbolizování. Druhá kapitola se věnuje otázce poznávání, a úloha symbolů v těchto procesech. . A ve třetí je stručně nastíněna úloha symbolů v umělém myšlení.
|
|
Symboly v reklamě
Jelínková, Linda ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Pirožek, Petr (oponent)
Diplomová práce se zabývá výzkumem symboliky v reklamě z pohledu spotřebitelů. Jako nástroje marketingového výzkumu je použito dotazníkového šetření. Ve druhé části je provedena obsahová analýza placené inzerce časopisů National Geographic a Elle. V závěrečné fázi jsou tato dvě šetření navzájem konfrontována a jsou mezi nimi hledány případné souvislosti.
|