Název:
Využití symbolů v marketingové komunikaci
Překlad názvu:
Utilizing of Symbols for Marketing Communication
Autoři:
Junková, Tereza ; Hesková, Marie (vedoucí práce) ; Jelínková, Linda (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2009
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce na základě prostudování problematiky symbolů a provedení marketingového výzkumu objasňuje konkrétní využití symbolů v marketingové komunikaci. Výzkumem bylo zjišťováno, jak je symbolika v marketingové komunikaci vnímána, jak, a do jaké míry jsou spotřebitelé symboly ovlivňováni, zda si toto ovlivnění vůbec uvědomují, jak na ně jednotlivé symboly působí, jaké symboly na ně působí pozitivně případně negativně a jaké symboly preferují. Z provedené analýzy výsledků dotazníkového šetření vyplývá, že většina spotřebitelů si symboliku v marketingové komunikaci uvědomuje a dokáže jí rozpoznat. V mnoha případech byli respondenti schopni spojit konkrétní symboly s konkrétními produkty. Rozdílné symboly vyvolávají v respondentech odlišné reakce v závislosti na pohlaví, věku i dosaženém vzdělání. Používání symboliky v marketingové komunikaci musí respektovat určitá pravidla a doporučení. Užití nevhodného symbolu může vést k naprosto odlišnému výsledku, než byl původní záměr. A právě z tohoto důvodu je žádoucí věnovat užívání symboliky v marketingové komunikaci odpovídající péči a důslednost. Použití symbolů napomáhá produktu lépe proniknout do vědomí spotřebitelů a především k pevnějšímu zakotvení a zapamatování v jejich mysli.The diploma thesis clarifies the concrete usage of symbols in marketing communication on the base of examination of the symbol's problems and the marketing research. It was finding out by the research how the symbolism is perceived in marketing communication, how and how much are consumers influenced by symbols, if they even realize the influence, how symbols impress them, which symbols impress them positively or negatively and which symbols they prefer. From the accomplished analysis of the results of questionnaire research follows that the most of consumers realize the symbolism in marketing communication and they are able to recognize it. Respondests were able to match concrete symbols with concrete products in many cases. Different symbols cause different reactions at respondents, which depends on gender, age and education. The usage of symbolism in marketing communication has to respect definite rules and recommendation. Usage of unsuitable symbol can lead to totally different result than was planned. That is why it is necessary to be thorough and to pay attention to the usage of symbolism in marketing communication. The usage of symbols helps the product to penetrate better the awareness of consumers and mainly to ground hard and stay in their mind.
Klíčová slova:
produkt; spotřebitel; symbol; consumer; product; symbol
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/28756