| |
|
Lekce informační výchovy aplikované do výuky dějepisu na Dvořákově gymnáziu v Kralupech nad Vltavou
Řihák, Jakub ; Římanová, Radka (vedoucí práce) ; Vášová, Lidmila (oponent)
Bakalářská práce se zabývá koncepcí lekcí informační výchovy aplikovaných do projektové výuky dějepisu na Dvořákově gymnáziu v Kralupech nad Vltavou. V práci jsou uvedeny a dále rozpracovány požadavky na informační gramotnost středoškolských studentů, uvedených v "Rámcovém vzdělávacím programu pro gymnázia" (27). Tyto požadavky jsou na základě standardů informační gramotnosti publikovaných v USA a Velké Británi dále rozpracovány. Na tomto základě je v práci formulován návrh koncepce výuky informační výchovy. Dále je uveden konkrétní návrh lekcí informační výchovy a jejich zařazení do výuky dějepisu v rámci "Dějepisného semináře" na Dvořákově gymnáziu v Kralupech nad Vltavou metodou takzvané projektové výuky. Celá koncepce je ověřena v praxi. Mimo tento aplikovaný způsob je také navržena možnost širší výuky informační výchovy v rámci samostatného semináře, s propojením do jiných předmětů. Tato metoda se zdá být vhodnější, protože umožňuje zařazení širšího okruhu probírané látky.
|
| |
| |
| |
| |
| |
| |
|
Vliv rozvoje internetu na trh práce v ČR po roce 1989
Machová, Martina ; Kaczor, Pavel (vedoucí práce) ; Svojšová, Liliana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá vývojem trhu práce v České republice za posledních 25 let z pohledu počítačové revoluce, rozvoje internetu a sociálních sítí. Autorka zkoumá vliv rozmachu internetu a sociálních médií na trh práce v ČR, na metody náboru pracovníků, hledání a zprostředkování zaměstnání a na zvyšování flexibility trhu práce. Zabývá se proměnou metod a forem náboru zaměstnanců za posledních 25 let. V praktické části provádí a vyhodnocuje dotazníkové šetření, jehož cílem bylo zjistit, zda a jak se v důsledku vlivu internetu proměnil trh práce ve sledovaném období. V závěru práce autorka formuluje osobní pohled na perspektivu dalšího vývoje náborových metod na trhu práce v ČR.
|
| |