Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza motivu kosmického vejce ve stvořitelských mýtech
Tvrdá, Pavlína ; Král, Oldřich (vedoucí práce) ; Hrdlička, Josef (oponent)
Cílem této práce je porovnat podobné kosmogonické narativy v indické a čínské kultuře, jejichž nejdůležitějšími prvky jsou motivy vejce a obra/boha, který z něj vzniká. Komparativní metoda spočívá ve srovnání významů, které z užití obou motivů vyplývají v závislosti na očekávání, jenž plyne z charakteru zdroje mytologického narativu. Výsledným zjištěním je především fakt, že důležitost obou motivů v textech a jejich participace na procesu stvoření světa se chronologicky proměňuje v důsledku změn náboženských, filosofických a sociálních preferencí. V indickém kulturním prostředí se zprvu neurčitý motiv vejce pomalu vyčleňuje jako samostatný kreativní element, nabývá na důležitosti a pokračuje až do stádia, kdy je s motivem kosmické bytosti na stejné úrovni. Primordiální bytost naopak ztrácí svou funkci vesmírné materie a propůjčuje ji motivu vejce, sama pak zastává roli aktivního činitele spíše než objektu. Čína svou náboženskou skepsí motiv vejce potlačuje, až dojde k jeho úplnému vypuštění z textů. Primární roli zde hraje motiv kosmického obra, jehož role není zaměřena na vznik světa jako takového, ale rozpad jeho těla přestavuje ilustraci štěpení jednotlivých abstraktních procesů a dějů, pro čínskou kulturu mnohem důležitějších. Na poli zkoumání jednotlivých motivů se hlavní pozornost věnuje...
Partners in Class: A Needs-Based Approach to High School Curricular Support at the National Library of Technology in Prague
Tvrdá, Pavlína ; Martinová, Olga
This case study discusses the development of courses at the National Library of Technology in Prague (NTK) for different grade levels developed in direct collaboration with several private schools, notably the Austrian School in Prague (OEGP) and the English College in Prague (ECP). These courses were developed in close partnership with teachers at these schools according to specific curricular needs: students at both schools must write a formal paper in order to graduate. For OEGP, a highly structured Vorwissenschaftliche Arbeit (VWA), or “pre-scientific paper,” is required by the Austrian Federal Ministry of Education (2017) for graduation. ECP students must complete the International Baccalaureate Extended Essay (IB EE). The case study contains descriptions of multilingual courses relevant to any libraries who support multilingual research/writing environments—while the IB EE must be written in English, VWA students can select the language of their papers (Czech, English, or German). This poses unique challenges for both NTK instructors and school teachers because different resources and tools must be introduced for different language environments. In our paper, we describe strategies we have developed to overcome such challenges, including our approach to instruction for citation management tools—we recommend different tools for different languages, for example, and coordinate teaching with teachers based on each school’s curriculum. Although information literacy (IL) is supposed to be included in Czech high school programs as a part of a larger discipline, Informatics and Information and Communication Technology (Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2007), the majority of schools neglect IL almost completely (Medková, 2011). This means, among other things, that NTK instructors and school teachers must include in all courses a heavy emphasis on describing relevant resources and introducing the concept of publication ethics, particularly for schools such as OEGP which do not have their own libraries. The paper outlines the next stages of program development, including planned open access learning materials as well as our efforts in encouraging the Czech Ministry for Education, Youth, and Sports to include a formal paper requirement similar to the VWA or IB EE in future high school graduation requirements. At present, most Czech high school students are not required to write a paper in order to graduate (Parliament of the Czech Republic, 2004; Ministry of Education, Youth and Sports of the Czech Republic, 2009). Finally, we relate whether or not our experiences correspond to findings from original research conducted at NTK identifying a gap in writing and research skills for Czech undergraduates in STEM fields (Chodounská, 2016). In closing, we discuss how stronger high school requirements could potentially improve writing and research skills for all students entering university programs
Prezentace: Stáhnout plný textPDF
The 8th Qualitative and Quantitative Methods in Libraries: International Conference (QQML 2016)
Tvrdá, Pavlína
Pavlína Tvrdá aktivně prezentovala výsledky testování služeb metodou Mystery Shoppingu v příspěvku připraveném společně s Alenou Pavelovou a Janou Orlovou: "Reimagining academic library user experience: Using mystery shopping to inform service decisionmaking at the Czech National Library of Technology."
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Analýza motivu kosmického vejce ve stvořitelských mýtech
Tvrdá, Pavlína ; Král, Oldřich (vedoucí práce) ; Hrdlička, Josef (oponent)
Cílem této práce je porovnat podobné kosmogonické narativy v indické a čínské kultuře, jejichž nejdůležitějšími prvky jsou motivy vejce a obra/boha, který z něj vzniká. Komparativní metoda spočívá ve srovnání významů, které z užití obou motivů vyplývají v závislosti na očekávání, jenž plyne z charakteru zdroje mytologického narativu. Výsledným zjištěním je především fakt, že důležitost obou motivů v textech a jejich participace na procesu stvoření světa se chronologicky proměňuje v důsledku změn náboženských, filosofických a sociálních preferencí. V indickém kulturním prostředí se zprvu neurčitý motiv vejce pomalu vyčleňuje jako samostatný kreativní element, nabývá na důležitosti a pokračuje až do stádia, kdy je s motivem kosmické bytosti na stejné úrovni. Primordiální bytost naopak ztrácí svou funkci vesmírné materie a propůjčuje ji motivu vejce, sama pak zastává roli aktivního činitele spíše než objektu. Čína svou náboženskou skepsí motiv vejce potlačuje, až dojde k jeho úplnému vypuštění z textů. Primární roli zde hraje motiv kosmického obra, jehož role není zaměřena na vznik světa jako takového, ale rozpad jeho těla přestavuje ilustraci štěpení jednotlivých abstraktních procesů a dějů, pro čínskou kulturu mnohem důležitějších. Na poli zkoumání jednotlivých motivů se hlavní pozornost věnuje...
Sdělování onkologické diagnózy pacientům očima mladých lékařů
Tvrdá, Pavlína ; Dobiášová, Karolína (vedoucí práce) ; Háva, Petr (oponent)
Bakalářská práce na téma Sdělování onkologické diagnózy z pohledu mladých lékařů se snaží zjistit, jaká je připravenost mladých lékařů na sdělování onkologické diagnózy pacientům a identifikovat související problémové oblasti v rámci českého zdravotnického systému. Analyzovány byly teoretické i praktické okolnosti sdělování onkologické diagnózy, včetně podmínek pracovního prostředí. Dále byly identifikovány vysoké nároky kladené na lékaře v institucionální zdravotní péči a popsáno související riziko profesního vyhoření. Prozkoumána byla i odborná příprava lékařů v systému pregraduálního a postgraduálního vzdělávání. Primární data byla získána pomocí kvalitativního výzkumu metodou polostruktuovaných rozhovorů s lékaři. Následnou analýzou a komparací se sekundárními zdroji dat vznikly kategorie, které tvoří další část práce. Interpretace kategorií jsou doplněny citacemi z proběhlých rozhovorů. V závěru práce jsou shrnuty odpovědi na výzkumné otázky.
NTK a nové konzultační služby
Tvrdá, Pavlína ; Henzl, Jiří
Prezentace: idr-1054_1 - Stáhnout plný textPDF
Videozáznam: idr-1054_2 - Stáhnout plný textMP4

Viz též: podobná jména autorů
2 Tvrdá, Pavla
1 Tvrdá, Petra
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.