Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 468 záznamů.  začátekpředchozí457 - 466další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Ekonomická analýza vybraných předvolebních slibů z roku 2006 a jejich dopad na veřejné výdaje
Zámorský, Tomáš ; Písař, Pavel (vedoucí práce) ; Ryvolová, Ivana (oponent)
Ve své bakalářské práci se zabývám analýzou volebních slibů, které jsou součástí každé předvolební kampaně. Cílem je ověření faktu, že mnoho z těchto slibů není možno z finančních důvodů uskutečnit. Zaměřuji se na dvě známé politické strany: ODS a ČSSD. Provádím srovnání mezi skutečnými a hypotetickými stavy státních rozpočtů, které by nastaly, kdyby zkoumané sliby vstoupily v platnost. Touto analýzou se pokouším potvrdit teorii politických cyklů, které hovoří o nepřiměřených vládních výdajích v období voleb a jejich dopadech na léta poté. Hlavní myšlenkou práce by mělo být to, že politika se dnes stává obchodem, kdy si politici "nakupují" hlasy voličů, aby se dostali ke své perspektivní profesi. Neméně důležitou myšlenkou je to, že občané by neměli dát na viditelná a velkolepá gesta a měli by se řídit vlastním rozumem a vidět i to co vidět není.
Evropský parlament po volbách 2009
Křečková, Alena ; Němcová, Ingeborg (vedoucí práce) ; Popovová, Marie (oponent)
Práce popisuje pozici Evropského parlamentu po volbách 2009. Tyto volby srovnává s předešlými z roku 2004, jak z hlediska předvolební kampaně, průběhu, tak i výsledků. Samostatně je pojednáno o průběhu voleb do Evropského parlamentu v České republice. Zaměřuje se na vývoj Evropského parlamentu od počátku po současnost, jeho funkce a pravomoci. Detailně rozebírá cestu k přímým volbám, jenž je poznamenána střetem vztahu jednoty a rozdílnosti i sílícím demokratickým deficitem. Zobrazuje politické strany Evropského parlamentu, které přispívají k vytváření evropského povědomí a k vyjadřování politické vůle občanů.
Political marketing in Slovakia: campaign 1998
Zábražná, Adela ; Dvořáková, Vladimíra (vedoucí práce) ; Novotný, Lukáš (oponent)
Ústředním tématem této práce je politický maketing a jeho využití na Slovensku v období před volbami v roce 1998. Politický marketing, jehož význam roste s každými volbami, vzbuzuje rozporuplné reakce nejen mezi voliči, ale i v rámci akademické obce. Vymezením historie i současného diskursu na poli politického marketingu se zabývá první kapitola práce. V druhé kapitole nalezneme popis výchozí situace na Slovensku před volbami v roce 1998 v klíčových oblastech demokracie a zahraniční politiky, jakožto i popis zapojení občanské společnosti do kampaně. Třetí kapitola představuje model tržně orientované strany od Jennifer Lees-Marshment, který je zároveň ve čtvrté kapitole použitý jako základ pro analýzu marketingu politických stran. Primárním cílem práce je ověřit přítomnost prvků tržně orientované strany podle modelu Jennifer Lees-Marshment u jednotlivých politických stran, které se dostaly do NR SR po volbách 1998. Druhá klíčová otázka se týká možnosti uplatnění tohoto modelu na nestabilní stranický systém, jako byl právě systém na Slovensku v roce 1998.
Aspekty zavedení elektronických voleb
Janata, Pavel ; Toman, Prokop (vedoucí práce) ; Volráb, Ondřej (oponent)
Rozvoj informační společnosti vytváří tlak na zavádení služeb e- Government a s tím související implementaci elektronického způsobu voleb. Dalším důvodem hovořícím pro elektronické volby je stále klesající zájem o tuto jedinou formu účasti občanů na řízení státu. Cílem bakalářské práce je seznámení s problematikou elektronických voleb. V první části se věnuji základním principům elektronických voleb a praktickým otázkám souvisejícím s bezpečností a chováním voličů. V druhé části je popsáno několik úspěšných pilotních projektu. Přínosem mé práce je ucelené, v českém jazyce zpracované, shrnutí poznatků o problematice elektronických voleb. Pro zpracování tohoto tématu byla použita metoda studia odborných pramenu, a to jak v českém, tak v anglickém jazyce.
Nástroje politického marketingu a analýza jejich využití v předvolební kampani ODS do zlínského zastupitelstva
Strašáková, Dita ; Boučková, Jana (vedoucí práce) ; Vlčková, Simona (oponent)
Diplomová práce pojednává o politickém marketingu. Konkrétně analyzuje předvolební kampaň ODS při volbách do zastupitelstva Zlínského kraje se zaměřením na využití nosičů komunikace.
Prezidentské primární volby ve Spojených státech amerických v roce 2008
Andrýsová, Lenka ; Dvořáková, Vladimíra (vedoucí práce)
Práce pojednává o prezidentských primárních volbách ve Spojených státech amerických v roce 2008. Po obecném úvodu o tom, jak primární volby fungují a v čem spočívá jejich smysl, následuje část popisující a srovnávající stanoviska klíčových kandidátů (Hillary Rodham Clinton, John McCain a Barack Obama, příp. John Edwards, Rudolph Giuliani, Mike Huckabee, Mitt Romney) k jednotlivým problémům. Tím zachycuje hlavní myšlenkové trendy v politických stranách a navrhuje, jak může vypadat diskuze v období listopadových prezidentských voleb. Tato práce se taktéž zabývá rasovou, genderovou otázkou a ageismem v průběhu politické kampaně. Mimoto práce zabývá novými komunikačními internetovými kanály, kterých lze v politické kampani využít.
Vplyv maďarskej menšiny na volebný vývoj na Slovensku v období rokov 1989-2006
Smetanková, Daša ; Lupták, Milan (vedoucí práce) ; Lisa, Aleš (oponent)
práca analyzuje vplyv maďarskej menšiny na južnom Slovensku na volebný a politický vývoj na Slovensku. Analyzuje historické aspekty menšinovej problematiky, ktoré vplývajú na jej volebné a politické správanie v súčasnosti a zároveň hodnotí problematiku maďraskej menšiny po roku 1989 na Slovensku
Česká identita, národní zájmy a pravicové politické strany 2002-2006
Edelmannová, Petra ; Rataj, Jan (vedoucí práce) ; Prorok, Vladimír (oponent) ; Pecka, Emanuel (oponent) ; Vošahlíková, Pavla (oponent)
Práce sleduje dva základní cíle. Prvním cílem je pojmenovat a analyzovat teoretická východiska, za která jsou považována osvětlení a vymezení pojmů národní identita, nacionalismus a národní zájmy. Záměrem této časti práce je poskytnout základní teoretický rámec pro užívání těchto pojmů. Druhým cílem je analýza pravicové politiky (u etablovaných pravicových a krajně pravicových politických stran) s důrazem na vymezené pojmy, jejich používání jako aktivizačních témat a zmapování nacionálních tendencí mezi parlamentními volbami v letech 2002-2006.
Gender ve veřejné správě: ženy v zastupitelstvech hlavního města Prahy 1998 ? 2006
Zoubková, Romana Bc. ; Novotná, Eliška (vedoucí práce) ; Sedláková, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce tak popisuje ukotvení genderu v rámci naší legislativy. Dále pak zkoumá podíl žen na kandidátních listinách do zastupitelských úřadů v hlavním městě Praze a následnému uplatnění žen v případě volebního úspěchu. V diplomové práci jsou analyzovány zkušenosti zastupitelek s případnou diskriminací při výkonu své funkce voleného zástupce. Práce si rovněž všímá podílu žen ve vysokých politických funkcí a přístupu parlamentních politických stran k otázce genderu.
The influence of hungarian minority on the election progress in the Slovakia during the years 1989-2006
Smetanková, Daša ; Lupták, Milan (vedoucí práce) ; Lisa, Aleš (oponent)
práca analyzuje vplyv maďarskej menšiny na južnom Slovensku na volebný a politický vývoj na Slovensku. Analyzuje historické aspekty menšinovej problematiky, ktoré vplývajú na jej volebné a politické správanie v súčasnosti a zároveň hodnotí problematiku maďraskej menšiny po roku 1989 na Slovensku

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 468 záznamů.   začátekpředchozí457 - 466další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.