Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 56 záznamů.  začátekpředchozí45 - 54další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
Elektromagnetický tlumič s Halbachovým uspořádáním permanentních magnetů
Mikyska, Jan ; Huzlík, Rostislav (oponent) ; Ondrůšek, Čestmír (vedoucí práce)
Hlavním úkolem této bakalářské práce je výběr vhodného konstrukčního řešení elektromagnetického tlumiče s Halbachovým uspořádáním permanentních magnetů tak, aby bylo dosaženo co největšího výstupního výkonu pro dobíjení akumulátorů. Práce také obsahuje výběr konkrétní konstrukce tlumiče z dostupných patentových rešerší, simulaci magnetické indukce odlišných variant tlumičů v softwaru Ansoft Maxwell, výpočet indukovaného napětí ve vzduchových cívkách a výběr nejvhodnějšího 3D modelu tlumiče.
Thermal Calculations of Permanent Magnet Motors in High Current Technology
Deeb, Ramia ; Singule, Vladislav (oponent) ; Duroň,, Jiří (oponent) ; Aubrecht, Vladimír (vedoucí práce)
This dissertation focuses on magnetic, thermal, and cooling calculations of servo motor with permanent magnets (M718 I servo motor produced by VUES company). These calculations are achieved using dedicated software based on numerical methods of finite elements (FEM) and finite volumes (FVM). The 2D (two dimensional) magnetic analysis of the motor is computed using FEMM (finite element method magnetics). 3D (three dimensional) magnetic analysis is computed too using ANSOFT software. From the performed analyses, distribution of the magnetic field inside the servo motor, the circumferential distribution of the magnetic flux density in the air gap center are obtained. Eddy current losses are calculated depending on the magnets dimensions and the value of the air gap magnetic flux density. Joule losses are also calculated using ANSOFT for 3D model. Two cooling models are designed for the servo motor. In the first one, internal cooling system is used. Some modifications (openings in the motor frame and radial fan mounted on the motor shaft inside the frame) are added to the motor original model. In the second model, external cooling system is used. For this type, cooling slots are added to the original frame and radial fan is mounted on the motor shaft out of the frame. Fluid flow and thermal transient analyses are computed for the original motor and for the modified one (internal cooling and external cooling model) using ANSYS Workbench program. Heat characteristics of the original servo motor are measured using different sensors. Finally, an evaluation of the different results is performed. This work was performed at the Faculty of Electrical Engineering and Communication, within doctoral study program “Electrical Engineering and Communication” with the branch of “Power Electrical and Electronic Engineering”. A substantial part of this work was supported by the Centre for Research and Utilization of Renewable Energy (CVVOZE), under projects CZ.1.05/2.1.00/01.0014 and FEKT S-11-9.
Modelování a simulace vektorového řízení EC motorů v prostředí Simulink
Hořava, Jan ; Szabó, István (oponent) ; Toman, Jiří (vedoucí práce)
Hlavním cílem této práce je vytvoření modelu elektricky komutovaného motoru s aplikací vektorového řízení v prostředí Matlab – Simulink. Úvodní teoretická část dokumentu je věnována fyzické konstrukci EC motorů. V dalším textu jsou pak popsány nejčastější způsoby řízení, jmenovitě se jedná o skalární řízení, přímé řízení momentu a vektorové řízení. Závěr práce obsahuje popis a rozbor jednotlivých částí vytvořeného modelu konkrétního EC motoru s vektorovým řízením a vyhodnocení výsledků.
Konstrukční řešení modelu průtočné říční elektrárny
Novák, Pavel ; Grepl, Robert (oponent) ; Ondrůšek, Čestmír (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem kompaktní malé vodní elektrárny, která by spojila vírovou turbínu s unikátním synchronním generátorem a nabídla tak spolehlivé a snadno instalovatelné soustrojí, které by rozšířilo možnosti výroby energie z obnovitelných zdrojů. Největší komplikací je zde použití úzkého lopatkového rotoru oběžného kola přímo jako nosiče permanentních magnetů.
Návrh a analýza synchronních strojů s permanentními magnety a soustředěným vinutím
Macek, Pavel ; Ondrůšek, Čestmír (oponent) ; Vítek, Ondřej (vedoucí práce)
Synchronní stroje s permanentními magnety (PMSM) jsou v dnešní době široce využívány v mnoha průmyslových aplikacích. V úvodu této diplomové práce je provedeno seznámení s vlastnostmi a konstrukcí jednotlivých typů synchronních strojů s permanentními magnety. Jsou popsány vlastnosti a možné rozdělení střídavých vinutí. Byl realizován analytický návrh čtyř strojů se dvěma různými typy vinutí. Tyto návrhy byly porovnány se simulacemi provedenými za pomocí programu RMxprt a následně byly jejich vlastnosti ověřeny metodou konečných prvků v programu Maxwell 2D. Na závěr této práce bylo u všech navržených strojů provedeno jejich zhodnocení a porovnání z hlediska užitných vlastností.
Mechanismus vysouvání pastorku automobilového startéru
Sláma, Miloslav ; Janda, Marcel (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
Práce se zabývá popisem způsobů vysouvání pastorků automobilového startéru a zhodnocením výhod a nevýhod jednotlivých řešení. V první kapitole se práce zabývá principem činnosti stejnosměrných motorů a parametry spouštěčů. V druhé části práce jsou jednotlivé systémy teoreticky rozebrány z hlediska konstrukce a jejich výhod a nevýhod. Třetí část je zaměřena na nejpoužívanější systém, který je analyzován z hlediska spolehlivosti mechanické a elektrické. Posledním bodem práce je návrh experimentální analýzy startéru s výsuvným pastorkem.
Výpočet stejnosměrného elektromagnetu a jeho experimentální ověření
Steidl, Adam ; Vetiška, Vojtěch (oponent) ; Valenta, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou elektromagnetů, které jsou užívány jako ovládací prvky v elektrických přístrojích. Je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se věnuje popisu elektromagnetu, jeho použití v elektrických přístrojích, kde plní funkci ovládacího prvku, a rozdělení elektromagnetů dle různých kritérií. Dále pojednává o teorii magnetického pole, metodách stanovení statické tahové charakteristiky a určení dynamických charakteristik elektromagnetu. Do této části také patří konstrukční a funkční rozbor zkoumaného typu elektromagnetu od firmy OEZ s permanentními magnety, který slouží jako elektromagnetická spoušť v kompaktním jističi. Praktická část obsahuje měření silových veličin zkoumaného elektromagnetu v různých provozních stavech a jejich vyhodnocení. Pro analýzu dynamických veličin metodou konečných prvků byl sestaven vhodný 3D model elektromagnetu. Na sestaveném modelu byly provedeny simulace při různých provozních stavech. V poslední části se práce zabývá měřením dynamických parametrů zkoumaného systémů. V závěru jsou výstupy jednotlivých částí práce porovnány.
Výpočet stejnosměrného elektromagnetu a jeho experimentální ověření
Steidl, Adam ; Vetiška, Vojtěch (oponent) ; Valenta, Jiří (vedoucí práce)
Práce se zabývá problematikou elektromagnetů, které jsou užívány, jako ovládací prvky v elektrických přístrojích, a je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část popisuje elektromagnet, jako elektrický stroj, jeho použití v elektrických přístrojích, kde plní funkci ovládacího prvku, a rozdělení elektromagnetů dle různých kritérií. Dále pojednává o teorii magnetického pole a metodách stanovení statické tahové charakteristiky a určení dynamických charakteristik elektromagnetu. Do této části také patří konstrukční a funkční rozbor zkoumaného typu elektromagnetu s permanentními magnety, který slouží jako elektromagnetická spoušť v kompaktním jističi. Praktická část, obsahuje měření silových veličin zkoumaného elektromagnetu v různých provozních stavech a jeho vyhodnocení. Následně sestavení 3D modelu elektromagnetu, vhodného pro analýzu dynamických veličin metodou konečných prvků. Tento model je upraven do 2D, z důvodu četnosti simulací. Analýzy jsou následně vyhodnoceny. V práci je dále uveden zjednodušený návrh elektromagnetu, na základě provozních parametrů zkoumaného elektromagnetu. V závěrečné části jsou výstupy jednotlivých částí následně porovnány. Teoretická část popisuje elektromagnet, jako elektrický stroj, jeho použití v elektrických přístrojích jako ovládacího prvku a rozdělení elektromagnetů dle různých kritérií. Dále pojednává o teorii magnetického pole a metodách stanovení statické tahové charakteristiky a určení dynamických charakteristik elektromagnetu. Do této části také patří konstrukční a funkční rozbor zkoumaného typu elektromagnetu s permanentními magnety, který slouží jako elektromagnetická spoušť v kompaktním jističi. Praktická část, obsahuje měření silových veličin zkoumaného elektromagnetu v různých provozních stavech a jeho vyhodnocení. Následně sestavení 3D model elektromagnetu, vhodného pro analýzu dynamických veličin metodou konečných prvků. Tento model je upraven do 2D, z důvodu četnosti simulací. Analýzy jsou následně vyhodnoceny. V práci je dále uveden zjednodušený návrh elektromagnetu, na základě provozních parametrů zkoumaného elektromagnetu. V závěrečné části jsou výstupy jednotlivých částí následně porovnány.
Návrh, optimalizace a modelování provozních stavů synchronního stroje s permanentními magnety na rotoru
Bláha, Martin ; Ondrůšek, Čestmír (oponent) ; Kurfűrst, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o možnosti využití metody konečných prvků pro analýzu synchronního stroje s permanentními magnety na rotoru. Cílem této práce je ověření možnosti používat k efektivnějšímu návrhu synchronních motoru s permanentními magnety konečně prvkovou síť a software Maxwell. Na vytvořeném parametrickém modelu jsou provedeny simulace dle zadání. Cílem práce bylo zjištění indukovaného napětí, ztrát v železe, indukčností stroje, a provedení demagnetizační analýzy. Vytvořený parametrický model byl dále použit pro optimalizaci vybraných parametrů. Z výsledků optimalizace byly získány nové rozměry permanentních magnetů. Účinnost stroje byla zvýšena vlivem změny materiálu permanentních magnetů a optimalizovaných rozměrů stroje.
Analýza a inovace elektrických motorků pro automobily
Vala, Tomáš ; Mach, Martin (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
V automobilové technice se pro elektrické pohony nejčastěji používají stejnosměrné motory. Nejčastějším představitelem stejnosměrných motorků v automobilu je startér a stěračový motorek skel. Tato práce má za cíl přiblížit konstrukci jednotlivých motorků v automobilové technice, tedy se blíže seznámíme s konstrukcí stejnosměrného motoru. Nevýhodou stejnosměrných motorků je tzv. „kluzný kontakt“, který je mezi kartáči a komutátorem zdrojem elektromagnetického rušení a poruch. Dále se zaměříme na možnosti a předpoklady inovace a modernizace motorků včetně příkladů výpočtů ztrát u stejnosměrného motoru.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 56 záznamů.   začátekpředchozí45 - 54další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.