Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 59 záznamů.  začátekpředchozí40 - 49další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití agentů v business procesech
Doskočilová, Veronika ; Řepa, Václav (vedoucí práce) ; Svatoš, Oleg (oponent)
Tato práce se zabývá možnostmi využití agentů a multiagentních systémů v oblastech procesního řízení a procesního modelování. Cílem teoretické části práce jsou popsat teorii umělých agentů, zhodnotit přínosy tohoto přístupu a popsat jejich současné aplikace pro využití v BPM. Dále v teoretické části rozebírám problematiku řízení a modelování podnikových procesů a metodiku MMABP. Cílem analytické části práce je shrnout možnosti využití MAS v BPM v případě, že jsou firemní procesy již popsány a namodelovány a v případě, kdy namodelovány zatím nejsou. V této části práce chci také představit svou teorii agenta-procesu, neboli možnost nahlížení na procesy jako na samostatné agenty. Tato teorie je přednesena na praktických ukázkách a příkladech za použití metodiky TROPOS a podpořena zdroji z oblastí procesního a agentního modelování.
Automatizace procesů ve zdravotnickém zařízení
Daněk, Michal ; Kunstová, Renáta (vedoucí práce) ; Vlček, Dušan (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na podporu podnikových procesů informačními technologiemi. Hlavním cílem práce je provedení automatizace vybraných podnikových procesů v soukromém zdravotnickém zařízení s využitím dostupných open-source nástrojů. V úvodní části práce jsou popsány teoretické základy Business Process Managementu (BPM) a charakterizován současný stav v této oblasti. Následující část je věnována softwarovým prostředkům pro podporu BPM, označovaným jako Business Process Management Systems (BPMS). V hlavní části práce je nejprve uvedena analýza současného stavu IS/ICT ve zdravotnickém zařízení, na jejímž základě jsou definovány požadavky na nové automatizované procesy. Dále je popsán návrh vybraných procesů, jejich modely a následné nasazení v prostředí zdravotnického zařízení.
Použití BPMN nástroje BizAgi v pojišťovací společnosti
Oblezar, Marek ; Bruckner, Tomáš (vedoucí práce) ; Marek, Jan (oponent)
Diplomová práce "Použití nástroje BizAgi v pojišťovnictví" se zaobírá procesem na velká průmyslová rizika v souvislosti s datovou integrací historických dat do aplikace na velká rizika, která je vyvíjená v aplikaci BizAgi. Práce představuje proces pojištění a zajištění velkých průmyslových rizik. Analyzuje také současnou a požadovanou situaci v pojišťovně. Mým hlavním cílem je provést datovou integraci z pojišťovacího systému Golem do aplikace BizAgi. Práce popisuje postup a možnosti, jakým způsobem je možné datovou integraci provést. Výsledek mé práce pak přináší zjištění, zda je BPM nástroj BizAgi vhodný pro potřeby pojišťovací společnosti.
Procesy v IT společnosti a potenciál jejich zlepšení
Česák, Petr ; Chlapek, Dušan (vedoucí práce) ; Pecha, Tomáš (oponent)
Tato práce se zabývá problematikou procesního řízení a samotného popisu procesů ve vybrané IT společnosti. V první části práce jsou uvedeny základní pojmy procesního řízení se zaměřením na optimalizaci procesů pomocí jejich potenciálu zlepšení. V další části jsou podrobněji popsány procesy společnosti včetně jejich zralosti a úrovně popisu. Následuje praktická část identifikace možných potenciálů zlepšení vybraných procesů včetně navržení strategie k jejich odstranění. V poslední části práce jsou popsány a naplánovány navržené fáze realizace identifikovaných potenciálů zlepšení a nakonec je provedeno i vyhodnocení již provedených změn.
BPEL
Černý, Ondřej ; Selčan, Vladimír (vedoucí práce) ; Buchalcevová, Alena (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou jazyka Business Process Execution Language. Nejprve se však práce zaměřuje na dva hlavní přístupy, které využívají jazyk BPEL. Jedná se o přístup servisně orientované architektury (SOA) a přístup Business Process Managementu. Práce postupně definuje a ukazuje vlastnosti SOA a BPM a určuje klíčovou roli jazyka BPEL v SOA a v BPM. Důležitá je část o propojení SOA a BPM, která poukazuje na jednotlivé problémy při propojení obou přístupů pomocí jazyka BPEL a na odlišnost businessu a IT, kterou je zde potřeba překonat. Po uvedení základních směrů, které využívají jazyk BPEL se práce věnuje přímo tomuto jazyku. Potom, co je uvedena základní charakteristika, je BPEL definován a zařazen do historie. Krátký odstavec je věnován také BPEL engine, který vykonává spustitelné business procesy. Následně jsou popsány jednotlivé důležité elementy jazyka BPEL a životní cyklus BPEL procesu. Na závěr druhé části jsou uvedeny nevýhody jazyka. Poslední část se snaží porovnat vybrané nástroje pro práci s jazykem BPEL na základě jejich vlastností definovaných pomocí kritérií. V přílohách je nejprve ukázáno, jak je možné převést business proces z modelu do spustitelné podoby a také příklady praktického využití jazyka BPEL pro orchestraci služeb a pro kompletní využití životního cyklu BPM.
Softwarové nástroje pro modelování podnikových procesů
Bavlankulov, Elmurat ; Martanová, Kateřina (vedoucí práce) ; Bruckner, Tomáš (oponent)
Hlavním cílem této práce je ukázat a popsat softwarové nástroje určené pro modelování podnikových procesů. První část je zaměřena na problematiku procesního modelování, kde jsou podrobně popsány pojmy jako podnikový proces, reengineering a modelování podnikových procesů. Ve druhé části jsem se už věnoval konkrétním nástrojům, které lze nalézt na trhu. Ke každému nástroji je podrobný popis funkcionality. V poslední části mé práce jsem se zabýval vytvářením podnikového procesu pomocí všech vybraných nástrojů a následné porovnání těch nástrojů dle namodelovaných procesů a dalších kritérií.
Přístupy k transformaci popisu procesů do BPEL
Císař, Daniel ; Gála, Libor (vedoucí práce) ; Selčan, Vladimír (oponent)
V této práci jsem se zabýval oblastmi Business Process Managent a Service Oriented Architecture. Nejprve jsem se snažíl o ucelený konceptuální pohled na obě oblasti a to skrze definice důležitých principů. U disciplíny BPM jsem si určil nejdůležitějším principem pro vyjádření optimalizace procesu pomocí nástrojů -- "life-cycle". U servisně orientované architektury jsem musel pohled omezit na důležité principy, které souvisejí s kompozicí služeb. Důležitým východiskem v mé práci jsou definice procesů a služeb a jejich role BPM systémech. Je to zjednodušený pohled, který pomůže napojit modelované procesy na webové služby. Webové služby a jejich orchestrace je totiž nejoblíbenějším a nejčastějším užítí servisně orientované architektury. Kompozice je další důležitým stavebním kamenem z oblasti SOA a je východiskem pro reálnější naplění cílů SOA, jako je větší agilita podniku, efektivnější využití prostředků podniku aj. V disciplíně BPM se snoubí více prvků a je typickým příkladem multioborové disciplíny, kdy se jedná o řízení procesů a jejich optimalizace za pomoci nástrojů. Tyto nástroje historicky plnily svou úlohu dobře, ale podniky se dnes ve velice konkurenčním propojeném prostředí musejí chovat jinak. Ve své práci jsem nejdříve vyjádřil, proč by tyto oblasti mohly být prospěšné jedna druhé. V další části jsem se zaměřil, jaká je souvislost s life-cycle procesu u BPM a jak do toho zapadá life-cycle služby v SOA. Nakonec jsem zanalyzoval současný stav mapování BPMN, nejpoužívanější notace pro vyjádření procesů v BPM, do jazyka BPEL. BPEL popisuje také procesy, ale je to programové vyjádření procesů sekvenční formou, které je dále spouštěno v digitální formě. V práci jsem zkoumal dále úlohu nové verze notace BPMN 2.0.
Porovnání standardů a nástrojů pro modelování a řízení procesů
Mareš, Jan ; Chlapek, Dušan (vedoucí práce) ; Chocholatý, Drahomír (oponent)
Předkládaná práce se zabývá problematikou procesního modelování. Procesní modelování a řízení procesů je v současnosti pro mnoho společností velmi zajímavou oblastí rozvoje, zejména pak jeho část označovaná jako business process management (BPM). Pro podporu procesního řízení vznikla řada standardů a nástrojů. Cílem této práce je porovnat jednotlivé standardy a nástroje určené pro modelování procesů a v závislosti na procesní zralosti organizace doporučit konkrétní nástroj. Pro standardy a nástroje je na základě literární rešerše a znalostí autora vybrána skupina požadavků, pomocí kterých je porovnání provedeno. Zároveň je provedeno rozdělení firem podle požadavků na procesní zralost organizace a tím i podle požadavků na procesní modelování. Požadavky pro porovnání standardů a nástrojů jsou použity v závislosti na procesní zralosti organizace s využitím modelu Capability Maturity Model Integration (CMMI). Pro jednotlivé úrovně procesní zralosti jsou doporučeny vhodné nástroje, s jejichž pomocí je možné podpořit snahy firem dané úrovně dosáhnout. Následně je celý způsob porovnání demonstrativně využit na reálném případě obchodní společnosti, pro kterou je doporučen vhodný nástroj.
Procesní řízení ve společnostech zabývajících se distribucí a prodejem energií
Přívratský, Miroslav ; Chlapek, Dušan (vedoucí práce) ; Chocholatý, Drahomír (oponent)
Tato práce se věnuje problematice procesního řízení ve společnostech zabývajících se distribucí a obchodem s energiemi v České republice se zaměřením na trh s elektřinou a plynem. První část uvádí základní pojmy a specifikuje teoretické principy procesního řízení v porovnání s klasickým funkčním přístupem, včetně přínosů i rizik a problémů spojených s implementací procesního řízení v organizaci. Práce rovněž nastiňuje problematiku a situaci na trhu s nástroji na podporu procesního řízení. Další část práce se věnuje analýze trhu s energiemi v České republice, včetně jeho specifik, a stanovuje vzorek vybraných společností, na kterých bude realizován výzkum, jež je předmětem poslední části práce. Poslední část práce zachycuje průzkum současného stavu procesního řízení ve vybraných společnostech, včetně vyhodnocení výsledků a formulace závěrů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 59 záznamů.   začátekpředchozí40 - 49další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.