Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv implementace ISO norem řady 9000 na zlepšování procesů a identifikace potenciálu zlepšení
Holubička, Pavel ; Chlapek, Dušan (vedoucí práce) ; Pecha, Tomáš (oponent)
Diplomová práce se zabývá zkoumáním vlivu zavedeného systému managementu kvality na zlepšení procesů a dalším zvyšováním výkonnosti vybrané společnosti VHL s.r.o. Provedené analýzy a jejich výsledky jsou považovány za hlavní cíle. První část diplomové práce je pojata teoreticky, jsou srovnávány současné přístupy managementu kvality a vymezeny základní pojmy. Úvodem do praktické části je charakteristika vybrané firmy. Následuje analýza vlivu zavedeného systému, při které je použit model CMMI k hodnocení zralosti procesů, a porovnání se stavem před certifikací. Výsledky analýzy jsou použity k dalšímu zlepšování procesů na bázi potenciálu zlepšení. Identifikované limity, omezující vyšší výkonnost podniku, jsou předmětem návrhu řešení k jejich odstranění. Mezi hlavní přínosy práce patří praktická aplikace postupu pro zvyšování výkonnosti firmy a zjištění, zda certifikované systémy kvality dle ISO 9001 zlepšují procesy.
Stanovení zásad systému managementu informatiky kompatibilního s ISO 9001:2008 pro malé IS/IT neintenzivní podniky
Lozan, Petr ; Voříšek, Jiří (vedoucí práce) ; Pecha, Tomáš (oponent)
Informační systémy a technologie jsou všudypřítomné a hrají významnou roli v každodenním životě lidí i organizací. I ty nejmenší organizace potřebují vědět, že jejich informační systémy a technologie pracují správně, přiměřeně podporují jejich činnosti, jsou nákladově efektivní a vyhovují požadavkům předpisů a jiným požadavkům. Nejvíce prosazovaný i užívaný je přístup k řízení IS/IT organizace na základě managementu služeb. Co když ale není stejně vhodný pro organizace všech velikostí? Tato práce představuje alternativní přístup k řízení informatiky, přímo vystavěný na základě požadavků dobře známého mezinárodního standardu ISO 9001:2008. Pro mnoho osob, které znají a rozumí přístupu ISO 9001 i požadavkům standardu, může být snazší použít jejich znalosti o managementu kvality k řízení IS/IT, spíše než se učit a zavádět management služeb IT, a pravděpodobně se zabývat i tím, jak management služeb zjednodušit pro použití v podmínkách omezených zdrojů, které jsou pro malé organizace charakteristické. Autor popisuje ISO 9001 jako univerzální model systému managementu a zkoumá požadavky standardu ISO 9001:2008 vztahující se k informačním systémům a technologiím. Pak je pozornost soustředěna na existující mezinárodní standardy zabývající se různými aspekty správy a řízení IS/IT. Text nastiňuje hlavní obsah ISO/IEC 38500 pro správu IT (IT Governance), ISO/IEC 20000 pro management služeb, obsah vybraných standardů souboru ISO/IEC 27000 pro management bezpečnosti informací a obsah ISO/IEC 19770-1 pro správu softwarových aktiv. Následující část popisuje zejména přístup COBIT5 a řešení COBIT vhodné pro malé podniky -- COBIT Quickstart a COBIT Security Baseline. Závěrečná část textu vysvětluje, jak byl standard ISO 9001:2008 využit a přizpůsoben za účelem vytvoření hlavního předmětu práce -- návrhu zásad systému managementu informatiky pro malé IS/IT neintenzivní podniky kompatibilního s ISO 9001:2008.
Procesy v IT společnosti a potenciál jejich zlepšení
Česák, Petr ; Chlapek, Dušan (vedoucí práce) ; Pecha, Tomáš (oponent)
Tato práce se zabývá problematikou procesního řízení a samotného popisu procesů ve vybrané IT společnosti. V první části práce jsou uvedeny základní pojmy procesního řízení se zaměřením na optimalizaci procesů pomocí jejich potenciálu zlepšení. V další části jsou podrobněji popsány procesy společnosti včetně jejich zralosti a úrovně popisu. Následuje praktická část identifikace možných potenciálů zlepšení vybraných procesů včetně navržení strategie k jejich odstranění. V poslední části práce jsou popsány a naplánovány navržené fáze realizace identifikovaných potenciálů zlepšení a nakonec je provedeno i vyhodnocení již provedených změn.
Zavádění metodiky ISO 9001 v malých IT firmách a její vliv na činnost firmy
Mošnička, Radek ; Chlapek, Dušan (vedoucí práce) ; Pecha, Tomáš (oponent)
Tématem této diplomové práce je zavádění metodiky ISO 9001 v malých IT firmách a její vliv na činnost firmy. Tato práce je vhodným informačním materiálem pro malé firmy z oblasti informačních technologií, které uvažují nebo se již rozhodly zavést systém managementu jakosti. Hlavním cílem práce je návrh a doporučení postupu zavedení systému managementu jakosti, zaměřující se právě na malé firmy, které podnikají v oblasti informačních technologií. Dalším úkolem bylo zjistit, jaké přínosy plynou těmto firmám ze zavedení metodiky ISO 9001, jaké jsou její výhody, nevýhody, náklady na její zavedení, časté problémy a další podobné charakteristiky. Informace byly zjišťovány pomocí dotazníkového průzkumu a interview ve vybraných firmách. Tato zjištění mohou mít význam pro budoucí rozhodování v podobných firmách.
Theory and practice of quality management in IS/ICT projects
Rusňák, Peter ; Chlapek, Dušan (vedoucí práce) ; Pecha, Tomáš (oponent)
Práce je určena každému, kdo má chuť a zájem se dozvědět něco o oblasti řízení kvality a to nejen v oblasti ICT projektů. Kromě rozebírané problematiky kvality ICT projektů se práce skládá z uvedení do teorie kvality. Zde budou rozebírány různé aspekty na kvalitu. Dále pokrývá historický přehled v oblasti řízení kvality a definici kvality, která není jednoznačná. Na to aby mohla být kvalita řízena potřebujeme nástroje. V tomto případě nástrojem se nemyslí žádné kladivo nebo šroubovák, ale nástroje ve formě metodik a standardů. Ve větší míře se podíváme na ISO normy, které mají s kvalitou hlavně co dočinění. No nebudou opomenuty ani jiné nástroje jako BSC, TQM nebo model excelence EFQM. Další velkou kapitolou bude již zmiňovaný projektový management a řízení kvality. V této kapitole se podíváme na přístupy k řízení kvality projektů IS /ICT. Finální kapitola souvisí s cíli práce, které se zaměřují na otázky související se zajišťováním kvality na projektech IS /ICT v praxi. Jednat se bude o empirický výzkum v této oblasti formou dotazníku a řízených rozhovorů mezi vybranými odborníky. Práce operuje celkem se sedmi cíli. První cíl se týká zpracování teoretických východisek řízení jakosti a kvality obecně. Další cíle se zaměřují na ověření skutečností definovaných hypotézami, s kterými jsem se setkal, nebo vypozoroval. První cíl je realizován zpracováním a komentováním informací čerpaných z různé odborné literatury. Další cíle jsou plněny empirickými ověřením z informací od odborníků. Následkem empirického ověřování je vyvození stanovisek k jednotlivým zkoumaným hypotézám. Práce přináší pohled na řízení kvality a kvalitu od jejího ranních stádií až po empirické uplatnění a skutečné využití.
Podnikový intranet firmy Ferona
Kos, Jiří ; Voříšek, Jiří (vedoucí práce) ; Pecha, Tomáš (oponent)
V době internetových obchodů, aukcí a burz, v době nárůstu počtu mezinárodních firem, začíná rapidně nabývat na významu informační management. To, jak získat a doručit správné informace ve správný okamžik na správné místo, jak komunikovat s obchodními partnery, spolupracovníky, nadřízenými, to jsou dnes často skloňovaná témata. Mezi nástroje pro řízení informací patří mimo jiné i intranet a právě tímto tématem se zabývám v diplomové práci. K hlavním cílům tohoto textu patří především vymezení tématiky intranetu, tzn. terminologie, prvků, principů fungování, současných trendů a v neposlední řadě poskytnutí návodu pro budování, resp. rekonstrukci firemního intranetu. Metodou dosažení cílů bylo především detailní studium současných trendů při budování podnikového informačního systému, případových studií a návodů dle "Best practices". Informace jsem čerpal hlavně z internetových informačních zdrojů, které se zabývají touto tématikou, jedná se především o zahraniční servery. Přínos celé diplomové práce vidím v tom, že se snaží poskytnout návod pro řízení projektu vybudování firemního intranetu, jeho načasování a upozorňuje na kritické faktory úspěchu. Vyvrcholením mojí práce je pak návrh nové podoby podnikového intranetu. Práce je jasně strukturovaná - v teoretické části podávám výklad o problematice firemního informačního systému, v praktické části se zabývám zjištěním hlavních nedostatků a formulací požadavků nové podoby firemního intranetu a zároveň navrhuji možnou novou podobu. V závěru diplomové práce hodnotím dosažení stanovených cílů a rekapituluji hlavní myšlenky.
Systém řídicí dokumentace v procesně řízeném podniku
Malcová, Dana ; Chlapek, Dušan (vedoucí práce) ; Pecha, Tomáš (oponent)
Práce pojednává o systému řídicí dokumentace na pozadí procesní orientace podniku. Zabývá se i vlivem zákona Sarbanes-Oxley a normy ISO 9001 na řídicí dokumentaci podniku. Obsahem je i úvod do procesního modelování.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.