Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
BPEL
Černý, Ondřej ; Selčan, Vladimír (vedoucí práce) ; Buchalcevová, Alena (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou jazyka Business Process Execution Language. Nejprve se však práce zaměřuje na dva hlavní přístupy, které využívají jazyk BPEL. Jedná se o přístup servisně orientované architektury (SOA) a přístup Business Process Managementu. Práce postupně definuje a ukazuje vlastnosti SOA a BPM a určuje klíčovou roli jazyka BPEL v SOA a v BPM. Důležitá je část o propojení SOA a BPM, která poukazuje na jednotlivé problémy při propojení obou přístupů pomocí jazyka BPEL a na odlišnost businessu a IT, kterou je zde potřeba překonat. Po uvedení základních směrů, které využívají jazyk BPEL se práce věnuje přímo tomuto jazyku. Potom, co je uvedena základní charakteristika, je BPEL definován a zařazen do historie. Krátký odstavec je věnován také BPEL engine, který vykonává spustitelné business procesy. Následně jsou popsány jednotlivé důležité elementy jazyka BPEL a životní cyklus BPEL procesu. Na závěr druhé části jsou uvedeny nevýhody jazyka. Poslední část se snaží porovnat vybrané nástroje pro práci s jazykem BPEL na základě jejich vlastností definovaných pomocí kritérií. V přílohách je nejprve ukázáno, jak je možné převést business proces z modelu do spustitelné podoby a také příklady praktického využití jazyka BPEL pro orchestraci služeb a pro kompletní využití životního cyklu BPM.
Poskytování ERP systémů pro malé podniky prostřednictvím SaaS
Hrabal, Jan ; Basl, Josef (vedoucí práce) ; Selčan, Vladimír (oponent)
Podnikové informační systémy jsou využívány již od 70.let dvacátého století. Za tu dobu se změnily prakticky k nepoznání, nicméně jejich primární cíl, tedy automatizace a zefektivnění podnikových procesů, zůstává stále stejný. Co se však změnilo je rozsah a rozšíření těchto systémů. Moderní podnikové systémy integrují mnoho funkčností. Také se rozšířily z velkých sálových počítačů na uživatelské pracovní stanice. V dnešní době je zkratka ERP ve světě informačních technologií dobře známá. Bylo by obtížné nalézt velkou či střední společnost, která by nevyužívala služeb podnikového informačního systému. Jiná situace je však na poli informačních systémů pro malé podniky. Vzhledem ke své komplexnosti jsou ERP řešení nákladnou záležitostí. Malé podniky však nedisponují dostatečnými prostředky na pořízení takových systémů. Buď tedy mohou využívat omezenou funkčnost stávajících systémů a nebo řeší své podnikové procesy pomocí náhradních řešení. Novým nastupujícím trendem je využívání obchodního modelu SaaS, založeného na principu poskytování softwarového vybavení jako služby, za níž její uživatelé platí předem stanovené poplatky. Tím mohou dosáhnout na systémy, které by jinak byly mimo jejich finanční možnosti. Segment malých a středních podniků je pro podnikové informační systémy velmi perspektivním trhem, o čemž svědčí i zvýšený zájem ze strany velkých hráčů na poli dodavatelů ERP řešení (např. SAP). Modelu SaaS je v odborných kruzích předpovídán velký rozvoj. Cílem práce je analýza možností poskytování ERP systému s využitím modelu SaaS a popis technických a procesních požadavků, které je potřeba splnit pro úspěšnou adaptaci uvedeného modelu. Součástí práce je i dodání vlastního ERP řešení, vhodného pro účely poskytování jako služby. Mezi očekávané přínosy lze zařadit poskytnutí souhrnného náhledu na komplexní problematiku ERP systémů a popis aspektů vývoje a poskytování informačních systémů přes SaaS.
Návrh, realizace a zavádění databázového IS Filemaker
Kábrt, Jakub ; Selčan, Vladimír (vedoucí práce) ; Buchalcevová, Alena (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem, realizací a zaváděním databázového IS FileMaker. FileMaker je vývojové prostředí pro tvorbu databázových tabulek a jejich vazeb a zároveň jejich obslužného rozhraní. Z praktického hlediska se zabývá charakteristikou prostředí, popisem jednotlivých základních komponent, pomocí kterých se vytváří jak funkční, tak uživatelská část, základními postupy vývoje a v neposlední řadě výhodami a nevýhodami proti konkurenci. Podrobněji popisuje životní cyklus konkrétního systému vytvořeného na míru, praktické poznatky např. z tvorby grafického rozhraní nebo skriptů. Podrobněji se věnuje možnostem sdílení databáze pomocí množství protokolů (např. síť FileMaker, Web Publishing, SQL, ODBC, JDBC), možnostem doplnění systému SW nebo HW komponentami. V závěru práce je věnován prostor pro SWOT analýzu prostředí, kde jsou vyzdviženy klíčové vlastnosti, zápory, možné příležitosti a hrozby.
Přístupy k transformaci popisu procesů do BPEL
Císař, Daniel ; Gála, Libor (vedoucí práce) ; Selčan, Vladimír (oponent)
V této práci jsem se zabýval oblastmi Business Process Managent a Service Oriented Architecture. Nejprve jsem se snažíl o ucelený konceptuální pohled na obě oblasti a to skrze definice důležitých principů. U disciplíny BPM jsem si určil nejdůležitějším principem pro vyjádření optimalizace procesu pomocí nástrojů -- "life-cycle". U servisně orientované architektury jsem musel pohled omezit na důležité principy, které souvisejí s kompozicí služeb. Důležitým východiskem v mé práci jsou definice procesů a služeb a jejich role BPM systémech. Je to zjednodušený pohled, který pomůže napojit modelované procesy na webové služby. Webové služby a jejich orchestrace je totiž nejoblíbenějším a nejčastějším užítí servisně orientované architektury. Kompozice je další důležitým stavebním kamenem z oblasti SOA a je východiskem pro reálnější naplění cílů SOA, jako je větší agilita podniku, efektivnější využití prostředků podniku aj. V disciplíně BPM se snoubí více prvků a je typickým příkladem multioborové disciplíny, kdy se jedná o řízení procesů a jejich optimalizace za pomoci nástrojů. Tyto nástroje historicky plnily svou úlohu dobře, ale podniky se dnes ve velice konkurenčním propojeném prostředí musejí chovat jinak. Ve své práci jsem nejdříve vyjádřil, proč by tyto oblasti mohly být prospěšné jedna druhé. V další části jsem se zaměřil, jaká je souvislost s life-cycle procesu u BPM a jak do toho zapadá life-cycle služby v SOA. Nakonec jsem zanalyzoval současný stav mapování BPMN, nejpoužívanější notace pro vyjádření procesů v BPM, do jazyka BPEL. BPEL popisuje také procesy, ale je to programové vyjádření procesů sekvenční formou, které je dále spouštěno v digitální formě. V práci jsem zkoumal dále úlohu nové verze notace BPMN 2.0.
SOA Governance
Karkošková, Soňa ; Selčan, Vladimír (vedoucí práce) ; Buchalcevová, Alena (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje procesům používaným v prostředí servisně orientované architektury (SOA) IT pro jeho řízení -- SOA Governance. Zabývá se důvody zavádění servisně orientované architektury jako východisko pro rychlé a efektivní zvládnutí dynamicky se měnících podmínek podnikání. Analyzuje vlastnosti služeb potřebných pro to, aby služba mohla být využita jako součást servisně orientované architektury. Pozornost je věnována knihovně ITIL a ITSM. V této bakalářské práci jsou popsány procesy podporované v rámci ITSM ve fázích návrhu služby, fázi přechodu služby do produktivního provozu a fázi podpory produktivního provozu služby. Dále je věnována pozornost procesu nepřetržitého zlepšování služby. Podrobněji se zabývá Referenčním Modelem SOA Governance a Vitální Metodou SOA Governance. Analyzuje procesy SOA Governance realizované ve fázích vývoje služby a ve fázi produktivního provozu služby. Poukazuje na přímou souvislost a vzájemnou závislost jednotlivých fází řízení životního cyklu služby servisně orientované architektury s fázemi řízení životního cyklu služby dle ITIL a na potřebu jednotného governance. V příkladu praktické realizace jsou uvedeny základní kroky implementace SOA Governance včetně časového průběhu.
Srovnání nástrojů pro vývoj SOA-ready business služeb
Simetinger, František ; Gála, Libor (vedoucí práce) ; Selčan, Vladimír (oponent)
Dnešní podniková informatika řeší celou řadu problémů, které komplikují její řízení, plánování a finanční efektivnost. Moderní přístupy a technologie poskytují různé cesty, jak se s těmito problémy vypořádat. Ovšem ne vždy je možné na první pohled správnou cestu identifikovat, protože obvykle řeší pouze dílčí problémy, které se v dnešním pojetí podnikové informatiky objevují. Jedním z nejvíce sofistikovaných přístupů, jak se s těmito problémy vypořádat je servisně orientovaná architektura. Servisně orientovaná architektura umožňuje efektivně zlepšit flexibilitu podniku, je orientovaná na podporu podnikových cílů a umožňuje transparentní integraci podnikových aplikací podle podnikových požadavků. Ovšem implementace principů servisně orientované architektury do podnikové informatiky není jednoduchá operace. Vedle celé řady změn, které sebou servisně orientovaná architektura přináší, například do řízení celé podnikové informatiky, je jedním ze zásadních problémů vývoj samotných služeb, které jsou podstatou servisně orientované architektury. Tato práce je zaměřena na dodržování principů servisně orientované architektury během vývoje business služeb v nástrojích, které jsou pro vývoj těchto služeb určeny.
Vývoj aplikací na platformě Windows Mobile
Novotný, Marek ; Buchalcevová, Alena (vedoucí práce) ; Selčan, Vladimír (oponent)
Tato práce pojednává o vývoji mobilních aplikací pro platformu Windows Mobile. Obsahuje přehled ostatních mobilních platforem (mobilních operačních systémů) a srovnávací tabulku podle vybraných kategorií, aby si mohl čtenář udělat představu i o ostatních platformách. Součástí práce je také přehled technologií pro vývoj, který je podpořen srovnávací tabulkou. Hlavním cílem je navržená metodika vývoje mobilních aplikací pro platformu Windows Mobile. Pro upřesnění nejdůležitějších specifik slouží pak samostatné kapitoly popisující tato specifika. Jedná se o návrh uživatelského rozhraní pro mobilní aplikace, kde je kladen zřetel na způsob ovládání, protože pro každý způsob ovládání by měl být návrh uživatelského rozhraní rozdílný. Dalším rozebíraným specifikem je testování aplikací v Microsoft Device Emulatoru V3, čemuž předchází popis tohoto nástroje pro testování a možnosti jeho nastavení. Pro demonstraci metodiky je součástí práce také praktický příklad, který znázorňuje postupně vybrané kroky korespondující s fázemi metodiky.Součástí příkladu je také demonstrace využití technologií pro vývoj. V příloze se nacházejí tabulky, které vystihují jednotlivé fáze metodiky s popisem jejich cíle, rolí a jim přiřazených činností a jaké jsou vstupy a výstupy této fáze.
Správa a řízení požadavků a její implementace do projektů IS/ICT
Kinská, Marcela ; Stanovská, Iva (vedoucí práce) ; Selčan, Vladimír (oponent)
Diplomová práce se věnuje problematice správy a řízení požadavku a jejich implementace do projektů IS/ICT. Cílem je upozornit na význam systematického řízení požadavků pro úspěšnost projektů IS/ICT. Součástí teoretické části práce je nejen terminologické vymezení požadavku, jejich typologie, poukázání na kvalitativní parametry dobrých softwarových požadavků a vymezení aktérů, kteří se účastní procesu řízení požadavků. Praktická část práce definuje proces řízení požadavků podle všeobecně uznávaných metodik vývoje IS, resp. požadavků. Vlastním přínosem autora je definice metodického postupu Řízení specifikace požadavků, která vychází z rigorózních metodik a je rozšířena o autorovi zkušenosti při z praxe. Metodický postup je přizpůsoben potřebám menší SW firmy pro projekty IS/ICT malého až středního rozsahu, a v případě potřeby je dále rozšiřitelný. Dalším praktickým přínosem této diplomové práce je doporučený metodický postup pro Řízení změn požadavků. Návrh procesů vychází ze sady nejlepších praktik ITIL, dílčí subprocesy jsou upraveny tak, aby byly schopny pokrýt změnové řízení požadavku i v prostředí se širší podnikovou infrastrukturou. Tento metodický postup zdůrazňuje individuální přístup k požadavku. Součástí diplomové práce je i doporučení vhodných softwarových nástrojů pro podporu správy a řízení požadavků rozčleněné podle jednotlivých procesů sady nejlepších praktik ITIL.
Podnikové architektury
Dvořák, Jaroslav ; Selčan, Vladimír (vedoucí práce) ; Buchalcevová, Alena (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou podnikových architektur. Podniková architektura je dnes v oblasti informatiky již poměrně zažitým pojmem. Pokrývá disciplínu zabývající se modelováním a plánováním rozvoje informačních technologií a to zejména v rozlehlých organizacích. Podniková architektura nabývá významu tam, kde komplexnost systému začíná přesahovat mozkové kapacity pracovníků. První část práce obsahuje rozbor podnikové architektury, která popisuje strukturu, obsah a vztah k podniku. Nejpodstatnějším prvkem této první části je charakteristika architektonických rámců, na kterých podniková architektura stojí. Druhá část práce obsahuje představení třech významných rámců Zachman, TOGAF a FEAF. Následně je rámec FEAF srovnáván s oběma předešlými rámci. Na závěr práce je na základě vhodného výběru srovnávacích kritérií vytvořeno krátké porovnání vlastností a obsahu všech tří zmíněných rámců.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.